Przesunięty przez: C77 2013-02-15, 14:47 |
Ci??arki wywa?eniowe na oryginalnych alufelgach w Cruze |
Autor |
Wiadomość |
marcinde

Model Samochodu: VW Golf
Pomógł: 2 razy Dołączył: 28 Cze 2012 Posty: 121 Skąd: Głosków Letnisko
Poziom: 10
|
Wysłany: 2012-11-08, 15:28 Ciężarki wyważeniowe na oryginalnych alufelgach w Cruze
|
|
|
Witam wszystkich,
Chciałbym Was zapytać, czy odbierając Cruza, zwróciliście uwagę gdzie macie zamontowane ciężarki wyważeniowe na alufelgach? Ja zwróciłem uwagę - oczywiście były na zewnętrznym rancie - ale pomyślałem, ot drobnostka, odebrałem kluczyki i w drogę:)
Teraz jestem po zmianie opon na zimowe, nowe opony wylądowały na "letnich" alufelgach.
Oczywiście zostały ślady (niewielkie) po starych ciężarkach...
Opony zmieniał Chevrolet AutoPolSerwis w Warszawie.
Pyt 1. Czy ktoś samodzielnie radził sobie z niewielkimi uszkodzeniami lakieru na feldze, jeśli tak, to poproszę o wskazówki.
Pyt 2. Czy w Chevrolecie to norma? Serwisy nie stosują ciężarków wewnątrz obręczy?
Z góry dziękuję za pomoc |
|
|
|
 |
etac
Prezes CTP
Model Samochodu: Cruze
Pomógł: 38 razy Wiek: 52 Dołączył: 03 Maj 2011 Posty: 1794 Skąd: SBE
Poziom: 35
|
Wysłany: 2012-11-08, 17:55 Re: Ciężarki na alufelgach
|
|
|
marcinde napisał/a: | Witam wszystkich,
Chciałbym Was zapytać, czy odbierając Cruza, zwróciliście uwagę gdzie macie zamontowane ciężarki wyważeniowe na alufelgach? Ja zwróciłem uwagę - oczywiście były na zewnętrznym rancie - ale pomyślałem, ot drobnostka, odebrałem kluczyki i w drogę:)
Teraz jestem po zmianie opon na zimowe, nowe opony wylądowały na "letnich" alufelgach.
Oczywiście zostały ślady (niewielkie) po starych ciężarkach...
Opony zmieniał Chevrolet AutoPolSerwis w Warszawie.
Pyt 1. Czy ktoś samodzielnie radził sobie z niewielkimi uszkodzeniami lakieru na feldze, jeśli tak, to poproszę o wskazówki.
Pyt 2. Czy w Chevrolecie to norma? Serwisy nie stosują ciężarków wewnątrz obręczy?
Z góry dziękuję za pomoc |
Fabryczne felgi maja nabijane ciężarki lakierowane na wewnętrznym i zewnętrznym rancie. |
|
|
|
 |
Kubusiek
Model Samochodu: Cruze 1.8 Ls plus
Pomógł: 3 razy Dołączył: 01 Lip 2010 Posty: 244 Skąd: Krak
Poziom: 14
|
Wysłany: 2012-11-08, 18:13
|
|
|
jak miał mechanicor na warsztacie to dał takie ciezarki no powinny byc wewnatrz. |
_________________
 |
|
|
|
 |
etac
Prezes CTP
Model Samochodu: Cruze
Pomógł: 38 razy Wiek: 52 Dołączył: 03 Maj 2011 Posty: 1794 Skąd: SBE
Poziom: 35
|
Wysłany: 2012-11-08, 18:28
|
|
|
Kubusiek napisał/a: | jak miał mechanicor na warsztacie to dał takie ciezarki no powinny byc wewnatrz. |
Mowie ze nawet fabryka jak przysyła auto na alu to ciężarki są na zewnętrznej. |
|
|
|
 |
SanDiego
1.6 LS PLUS (2009)

Model Samochodu: Chevrolet Cruze
Pomógł: 6 razy Wiek: 34 Dołączył: 13 Lut 2010 Posty: 529 Skąd: Olsztyn
Poziom: 21
|
Wysłany: 2012-11-08, 19:22
|
|
|
Ja miałem na zewnątrz. Jak pojechałem kiedyś do wulkanizatora, to też mi założył na zewnątrz. |
_________________ Poprzednio Opel Astra F 1,4 60 KM 8V |
|
|
|
 |
esjot [Usunięty]
Poziom: 32
|
Wysłany: 2012-11-08, 19:30
|
|
|
Co prawda nie w Cruzie a w lacetti ale też były nabijane na zewnątrz.
Po pierwszym zdjęciu ciężarków gumiarz założył normalne (naklejane), a ja pędzelkiem i srebrną farbką naprawiłem ubytki.
Nic się z kołem (z zaprawkami) nie dzieje od 2 lat |
|
|
|
 |
piotr1989
Piotr-Iceman

Model Samochodu: Chevrolet Cruze 1.8 141KM LPG BRC LT+PREMIUM
Pomógł: 4 razy Wiek: 33 Dołączył: 27 Sty 2012 Posty: 83 Skąd: Bydgoszcz
Poziom: 8
|
Wysłany: 2012-11-10, 21:48
|
|
|
byłem w wulkanizacji odrazu po kupnie cruza z tym problemem i odrazu powiedział mi że tak założone ciężarki najlepiej wyważają koła i po to wlasnie jest ten rant w 16 nie wiem jak w innych rozmiarach |
|
|
|
 |
endriu333
Model Samochodu: Chevrolet Cruze 1.8 LTZ+Premium LPG OMEGAS
Pomógł: 43 razy Dołączył: 01 Mar 2012 Posty: 846 Skąd: Warszawa
Poziom: 26
|
Wysłany: 2012-11-14, 22:29
|
|
|
mój wulkanizator założył ciężarki wewnątrz felgi i powiedział że na zewnątrz zostały tylko z wygody zamontowane... fizycznie skoro całe koło jest wyważone i nie bije to co za różnica czy jest wewnątrz czy na zewnątrz???? dla ASO tylko taka, że wewnętrzne ciężarki są droższe (klejone) więc biją na felgę ...a co tam może klient felgę zmieni jak się mocno porysuje |
|
|
|
 |
C77
Ex-Wódz Org

Model Samochodu: Cruze 1,8 LS+ MY2010
Pomógł: 219 razy Wiek: 40 Dołączył: 19 Lis 2010 Posty: 4978 Skąd: Wolne Miasto Poznań
Poziom: 51
|
Wysłany: 2012-11-20, 19:54
|
|
|
etac_owiec napisał/a: | Kubusiek napisał/a: | jak miał mechanicor na warsztacie to dał takie ciezarki no powinny byc wewnatrz. |
Mowie ze nawet fabryka jak przysyła auto na alu to ciężarki są na zewnętrznej. |
Na 16-tkach są założone obciachowo na rancie, na 17-tkach wewnątrz.
[ Dodano: 2012-11-20, 19:57 ]
endriu333 napisał/a: | fizycznie skoro całe koło jest wyważone i nie bije to co za różnica czy jest wewnątrz czy na zewnątrz???? dla ASO tylko taka, że wewnętrzne ciężarki są droższe (klejone) więc biją na felgę ...a co tam może klient felgę zmieni jak się mocno porysuje |
Nie chodzi tylko o to że są tańsze, ale przede wszystkim cięższe. |
_________________
Я на Драйве2
International Cruze Forum Moderator... |
|
|
|
 |
C77
Ex-Wódz Org

Model Samochodu: Cruze 1,8 LS+ MY2010
Pomógł: 219 razy Wiek: 40 Dołączył: 19 Lis 2010 Posty: 4978 Skąd: Wolne Miasto Poznań
Poziom: 51
|
Wysłany: 2014-06-06, 17:05
|
|
|
Właśnie zabrałem się za ten temat bo po wygubieniu zewnętrznych ciężarków na fabrycznych 16', nowe zostały założone już wewnątrz felgi:

No i w końcu te felgi wyglądają tak jak powinny wyglądać już z fabryki, bez szpetnych ciężarków zewnętrznych
marcinde napisał/a: | Pyt 1. Czy ktoś samodzielnie radził sobie z niewielkimi uszkodzeniami lakieru na feldze, jeśli tak, to poproszę o wskazówki. |
Uszkodzenia lakieru pod ciężarkami były dość znaczne, farba odparzyła się mocno i zeszła razem z podkładem do gołego aluminium.
Przy okazji zobaczyłem jaką strukturę zewnętrzną mają te felgi w oryginale,
na wypadek gdyby ktoś chciał je w przyszłości polerować tak jak jest w amerykańskich Cruzakach.
Z tego co widziałem dużo papieru ściernego trzeba by do tego zużyć, ale byłoby to jak najbardziej realne
Szkoda, że nie zrobiłem fotki porównawczej przy punktowej polerce miejsca pod odważnikiem vs fabryczna farba silver alu, bo dość ładnie się błyszczało naturalne aluminium
Jeśli ktoś chce robić taką samą renowacje to musi pamiętać o tym że nie wystarczy do tego zwykła farba w sprayu do felg srebrna dobrana pod kolor felgi,
lecz musi ona posiadać dużą ilość opiłków, które w swojej wielkości powinny być stosunkowo jak największe,
gdyż właśnie takiego lakieru używa GM do malowania cruzakowych alusów dla Europy.
Dociekliwi mogą spróbować odnaleźć pierwotne miejsca mocowania zewnętrznych ciężarków
 |
_________________
Я на Драйве2
International Cruze Forum Moderator... |
|
|
|
 |
esjot [Usunięty]
Poziom: 32
|
Wysłany: 2014-06-07, 11:35
|
|
|
Dobra robota
A co do polerowania (usunięcia farby) to uprzedzam, ze będziesz musiał co kilka miesięcy ponawiać polerowanie (ręczne, "szmatką"), bo "gołe" aluminium zacznie powoli się utleniać. |
|
|
|
 |
C77
Ex-Wódz Org

Model Samochodu: Cruze 1,8 LS+ MY2010
Pomógł: 219 razy Wiek: 40 Dołączył: 19 Lis 2010 Posty: 4978 Skąd: Wolne Miasto Poznań
Poziom: 51
|
Wysłany: 2014-06-08, 22:50
|
|
|
esjot, gdybym miał je polerować to pewnie po tym zabiegu zabezpieczyłbym je jakimś preparatem lub lakierem bezbarwnym,
efekt byłby może bardziej trwały dzięki temu
Jednakże u mnie te koła to zimówki więc pomysł z polerką odpada ze zrozumiałych względów
i dlatego zostaje oryginalna farba.
GM oryginalne wypolerowane przez siebie felgi czymś na pewno zabezpiecza (być może bezbarwnym lakierem)
ale po latach czasem jest widoczne utlenianie aluminium - traci trochę z blasku, staje się bardziej matowe.
Wersja polerowane ALU - fabrycznie nowa felga:
(zwróćcie uwagę, że tradycja zakładania szpetnych ciężarków jest kontynuowana przez GM również za oceanem )
Używane z 2011
 |
_________________
Я на Драйве2
International Cruze Forum Moderator... |
Ostatnio zmieniony przez C77 2014-06-08, 22:50, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
|