Zapraszamy wszystkich nowych i obecnych użytkowników do logowania się na nowe forum
http://forum.chevroletteampoland.com/



Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: C77
2013-02-15, 14:47
Ci??arki wywa?eniowe na oryginalnych alufelgach w Cruze
Autor Wiadomość
marcinde 


Model Samochodu: VW Golf
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 28 Cze 2012
Posty: 121
Skąd: Głosków Letnisko
Poziom: 10
HP: 0/230
 0%
MP: 110/110
 100%
EXP: 1/22
 4%
Wysłany: 2012-11-08, 15:28   Ciężarki wyważeniowe na oryginalnych alufelgach w Cruze

Witam wszystkich,
Chciałbym Was zapytać, czy odbierając Cruza, zwróciliście uwagę gdzie macie zamontowane ciężarki wyważeniowe na alufelgach? Ja zwróciłem uwagę - oczywiście były na zewnętrznym rancie - ale pomyślałem, ot drobnostka, odebrałem kluczyki i w drogę:)

Teraz jestem po zmianie opon na zimowe, nowe opony wylądowały na "letnich" alufelgach.
Oczywiście zostały ślady (niewielkie) po starych ciężarkach... :evil:
Opony zmieniał Chevrolet AutoPolSerwis w Warszawie.

Pyt 1. Czy ktoś samodzielnie radził sobie z niewielkimi uszkodzeniami lakieru na feldze, jeśli tak, to poproszę o wskazówki.
Pyt 2. Czy w Chevrolecie to norma? Serwisy nie stosują ciężarków wewnątrz obręczy?

Z góry dziękuję za pomoc
 
     
etac 
Prezes CTP

Model Samochodu: Cruze
Pomógł: 38 razy
Wiek: 53
Dołączył: 03 Maj 2011
Posty: 1794
Skąd: SBE
Poziom: 35
HP: 104/3484
 3%
MP: 1663/1663
 100%
EXP: 58/130
 44%
Wysłany: 2012-11-08, 17:55   Re: Ciężarki na alufelgach

marcinde napisał/a:
Witam wszystkich,
Chciałbym Was zapytać, czy odbierając Cruza, zwróciliście uwagę gdzie macie zamontowane ciężarki wyważeniowe na alufelgach? Ja zwróciłem uwagę - oczywiście były na zewnętrznym rancie - ale pomyślałem, ot drobnostka, odebrałem kluczyki i w drogę:)

Teraz jestem po zmianie opon na zimowe, nowe opony wylądowały na "letnich" alufelgach.
Oczywiście zostały ślady (niewielkie) po starych ciężarkach... :evil:
Opony zmieniał Chevrolet AutoPolSerwis w Warszawie.

Pyt 1. Czy ktoś samodzielnie radził sobie z niewielkimi uszkodzeniami lakieru na feldze, jeśli tak, to poproszę o wskazówki.
Pyt 2. Czy w Chevrolecie to norma? Serwisy nie stosują ciężarków wewnątrz obręczy?

Z góry dziękuję za pomoc



Fabryczne felgi maja nabijane ciężarki lakierowane na wewnętrznym i zewnętrznym rancie.
 
     
Kubusiek 

Model Samochodu: Cruze 1.8 Ls plus
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 01 Lip 2010
Posty: 244
Skąd: Krak
Poziom: 14
HP: 0/426
 0%
MP: 203/203
 100%
EXP: 20/33
 60%
Wysłany: 2012-11-08, 18:13   

jak miał mechanicor na warsztacie to dał :) takie ciezarki no powinny byc wewnatrz. :roll:
_________________
 
     
etac 
Prezes CTP

Model Samochodu: Cruze
Pomógł: 38 razy
Wiek: 53
Dołączył: 03 Maj 2011
Posty: 1794
Skąd: SBE
Poziom: 35
HP: 104/3484
 3%
MP: 1663/1663
 100%
EXP: 58/130
 44%
Wysłany: 2012-11-08, 18:28   

Kubusiek napisał/a:
jak miał mechanicor na warsztacie to dał :) takie ciezarki no powinny byc wewnatrz. :roll:


Mowie ze nawet fabryka jak przysyła auto na alu to ciężarki są na zewnętrznej.
 
     
SanDiego 
1.6 LS PLUS (2009)


Model Samochodu: Chevrolet Cruze
Pomógł: 6 razy
Wiek: 35
Dołączył: 13 Lut 2010
Posty: 529
Skąd: Olsztyn
Poziom: 21
HP: 9/996
 1%
MP: 475/475
 100%
EXP: 11/56
 19%
Wysłany: 2012-11-08, 19:22   

Ja miałem na zewnątrz. Jak pojechałem kiedyś do wulkanizatora, to też mi założył na zewnątrz.
_________________
Poprzednio Opel Astra F 1,4 60 KM 8V
 
     
esjot
[Usunięty]

Poziom: 32
HP: 55/2753
 2%
MP: 1314/1314
 100%
EXP: 67/111
 60%
Wysłany: 2012-11-08, 19:30   

Co prawda nie w Cruzie a w lacetti ale też były nabijane na zewnątrz.
Po pierwszym zdjęciu ciężarków gumiarz założył normalne (naklejane), a ja pędzelkiem i srebrną farbką naprawiłem ubytki.
Nic się z kołem (z zaprawkami) nie dzieje od 2 lat :)
 
     
piotr1989 
Piotr-Iceman


Model Samochodu: Chevrolet Cruze 1.8 141KM LPG BRC LT+PREMIUM
Pomógł: 4 razy
Wiek: 34
Dołączył: 27 Sty 2012
Posty: 83
Skąd: Bydgoszcz
Poziom: 8
HP: 0/159
 0%
MP: 76/76
 100%
EXP: 2/19
 10%
Wysłany: 2012-11-10, 21:48   

byłem w wulkanizacji odrazu po kupnie cruza z tym problemem i odrazu powiedział mi że tak założone ciężarki najlepiej wyważają koła i po to wlasnie jest ten rant w 16 nie wiem jak w innych rozmiarach
 
     
endriu333 

Model Samochodu: Chevrolet Cruze 1.8 LTZ+Premium LPG OMEGAS
Pomógł: 43 razy
Dołączył: 01 Mar 2012
Posty: 846
Skąd: Warszawa
Poziom: 26
HP: 16/1637
 1%
MP: 781/781
 100%
EXP: 7/78
 8%
Wysłany: 2012-11-14, 22:29   

mój wulkanizator założył ciężarki wewnątrz felgi i powiedział że na zewnątrz zostały tylko z wygody zamontowane... fizycznie skoro całe koło jest wyważone i nie bije to co za różnica czy jest wewnątrz czy na zewnątrz???? dla ASO tylko taka, że wewnętrzne ciężarki są droższe (klejone) więc biją na felgę ...a co tam może klient felgę zmieni jak się mocno porysuje :)
 
     
C77 
Ex-Wódz Org


Model Samochodu: Cruze 1,8 LS+ MY2010
Pomógł: 219 razy
Wiek: 41
Dołączył: 19 Lis 2010
Posty: 4978
Skąd: Wolne Miasto Poznań
Poziom: 51
HP: 1016/10164
 10%
MP: 4853/4853
 100%
EXP: 148/280
 52%
Wysłany: 2012-11-20, 19:54   

etac_owiec napisał/a:
Kubusiek napisał/a:
jak miał mechanicor na warsztacie to dał :) takie ciezarki no powinny byc wewnatrz. :roll:


Mowie ze nawet fabryka jak przysyła auto na alu to ciężarki są na zewnętrznej.


Na 16-tkach są założone obciachowo na rancie, na 17-tkach wewnątrz.

[ Dodano: 2012-11-20, 19:57 ]
endriu333 napisał/a:
fizycznie skoro całe koło jest wyważone i nie bije to co za różnica czy jest wewnątrz czy na zewnątrz???? dla ASO tylko taka, że wewnętrzne ciężarki są droższe (klejone) więc biją na felgę ...a co tam może klient felgę zmieni jak się mocno porysuje :)


Nie chodzi tylko o to że są tańsze, ale przede wszystkim cięższe.
_________________

Я на Драйве2
International Cruze Forum Moderator...
 
     
C77 
Ex-Wódz Org


Model Samochodu: Cruze 1,8 LS+ MY2010
Pomógł: 219 razy
Wiek: 41
Dołączył: 19 Lis 2010
Posty: 4978
Skąd: Wolne Miasto Poznań
Poziom: 51
HP: 1016/10164
 10%
MP: 4853/4853
 100%
EXP: 148/280
 52%
Wysłany: 2014-06-06, 16:05   

Właśnie zabrałem się za ten temat bo po wygubieniu zewnętrznych ciężarków na fabrycznych 16', nowe zostały założone już wewnątrz felgi:



No i w końcu te felgi wyglądają tak jak powinny wyglądać już z fabryki, bez szpetnych ciężarków zewnętrznych <radocha>



marcinde napisał/a:
Pyt 1. Czy ktoś samodzielnie radził sobie z niewielkimi uszkodzeniami lakieru na feldze, jeśli tak, to poproszę o wskazówki.


Uszkodzenia lakieru pod ciężarkami były dość znaczne, farba odparzyła się mocno i zeszła razem z podkładem do gołego aluminium.

Przy okazji zobaczyłem jaką strukturę zewnętrzną mają te felgi w oryginale,
na wypadek gdyby ktoś chciał je w przyszłości polerować tak jak jest w amerykańskich Cruzakach.
Z tego co widziałem dużo papieru ściernego trzeba by do tego zużyć, ale byłoby to jak najbardziej realne <ok>

Szkoda, że nie zrobiłem fotki porównawczej przy punktowej polerce miejsca pod odważnikiem vs fabryczna farba silver alu, bo dość ładnie się błyszczało naturalne aluminium ;-)

Jeśli ktoś chce robić taką samą renowacje to musi pamiętać o tym że nie wystarczy do tego zwykła farba w sprayu do felg srebrna dobrana pod kolor felgi,
lecz musi ona posiadać dużą ilość opiłków, które w swojej wielkości powinny być stosunkowo jak największe,
gdyż właśnie takiego lakieru używa GM do malowania cruzakowych alusów dla Europy.

Dociekliwi mogą spróbować odnaleźć pierwotne miejsca mocowania zewnętrznych ciężarków :wink:


_________________

Я на Драйве2
International Cruze Forum Moderator...
 
     
esjot
[Usunięty]

Poziom: 32
HP: 55/2753
 2%
MP: 1314/1314
 100%
EXP: 67/111
 60%
Wysłany: 2014-06-07, 10:35   

Dobra robota <okok>

A co do polerowania (usunięcia farby) to uprzedzam, ze będziesz musiał co kilka miesięcy ponawiać polerowanie (ręczne, "szmatką"), bo "gołe" aluminium zacznie powoli się utleniać.
 
     
C77 
Ex-Wódz Org


Model Samochodu: Cruze 1,8 LS+ MY2010
Pomógł: 219 razy
Wiek: 41
Dołączył: 19 Lis 2010
Posty: 4978
Skąd: Wolne Miasto Poznań
Poziom: 51
HP: 1016/10164
 10%
MP: 4853/4853
 100%
EXP: 148/280
 52%
Wysłany: 2014-06-08, 21:50   

esjot, gdybym miał je polerować to pewnie po tym zabiegu zabezpieczyłbym je jakimś preparatem lub lakierem bezbarwnym,
efekt byłby może bardziej trwały dzięki temu <ok> :)

Jednakże u mnie te koła to zimówki więc pomysł z polerką odpada ze zrozumiałych względów :cry:
i dlatego zostaje oryginalna farba.

GM oryginalne wypolerowane przez siebie felgi czymś na pewno zabezpiecza (być może bezbarwnym lakierem)
ale po latach czasem jest widoczne utlenianie aluminium - traci trochę z blasku, staje się bardziej matowe.

Wersja polerowane ALU - fabrycznie nowa felga:
(zwróćcie uwagę, że tradycja zakładania szpetnych ciężarków jest kontynuowana przez GM również za oceanem :roll: )



Używane z 2011
_________________

Я на Драйве2
International Cruze Forum Moderator...
Ostatnio zmieniony przez C77 2014-06-08, 21:50, w całości zmieniany 1 raz  
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do: