Zapraszamy wszystkich nowych i obecnych użytkowników do logowania się na nowe forum
http://forum.chevroletteampoland.com/



Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: C77
2013-02-14, 19:52
Tuning mechaniczny
Autor Wiadomość
marrkus1 

Model Samochodu: Chevrolet Cruze 2.0 163 KM
Pomógł: 2 razy
Wiek: 50
Dołączył: 24 Paź 2012
Posty: 12
Skąd: Katowice
Poziom: 2
HP: 0/30
 0%
MP: 14/14
 100%
EXP: 2/8
 25%
  Wysłany: 2012-11-04, 21:16   Tuning mechaniczny

Witam.
Są wśród Was tuningowicze? Może ktoś pochwali sie zmianami w swoim Cruzie.
Ja jestem po boxie i jest rewelacyjnie. Moje 163 KM zrobiło się na 196 KM i 455 Nm. Macie coś więcej. Podzielcie sie swoimi wrażeniami.
Pozdrawiam.
 
     
etac 
Prezes CTP

Model Samochodu: Cruze
Pomógł: 38 razy
Wiek: 48
Dołączył: 03 Maj 2011
Posty: 1794
Skąd: SBE
Poziom: 35
HP: 174/3484
 5%
MP: 1663/1663
 100%
EXP: 58/130
 44%
Wysłany: 2012-11-04, 21:43   Re: Cruze po tuningu.

marrkus1 napisał/a:
Witam.
Są wśród Was tuningowicze? Może ktoś pochwali sie zmianami w swoim Cruzie.
Ja jestem po boxie i jest rewelacyjnie. Moje 163 KM zrobiło się na 196 KM i 455 Nm. Macie coś więcej. Podzielcie sie swoimi wrażeniami.
Pozdrawiam.


Zamiast wkurzac innych to pochwal się swoimi wrażeniami? Czy już zaczałes odkładac na nowe sprzęgło? Mnie tylko to zatrzymuje przed jakakolwiek zmianą w mocy silnika.

Jak spalanie?
 
     
ryjek 


Model Samochodu: Chevrolet Aveo
Pomógł: 6 razy
Wiek: 32
Dołączył: 01 Gru 2010
Posty: 723
Skąd: Czerwionka-Leszczyny
Poziom: 24
HP: 27/1353
 2%
MP: 646/646
 100%
EXP: 25/68
 36%
Wysłany: 2012-11-04, 21:53   

a co mam do tego sprzęgło :?: kumpel dał "czipa" do skody octawi 1 ,1.9tdi,spalanie mu spadło osiągi ma lepsze,przynajmniej tak twierdzi,na wykresi z hamowni ma ok 20 koni więcej nie pamiętam dokładnie
_________________
aveo sedan 1.4 SOHC
Opel tigra 1.6 16v
aveo hatchback 1.2 SOHC-ojca

 
     
lukaszz212 
lukaszz212


Model Samochodu: Chevrolet Cruze
Pomógł: 1 raz
Wiek: 35
Dołączył: 28 Paź 2010
Posty: 69
Skąd: Czaplinek
Poziom: 7
HP: 0/130
 0%
MP: 62/62
 100%
EXP: 4/16
 25%
Wysłany: 2012-11-04, 22:49   

Ja mam lekko porobionego ale wizualnie podswietlane progi z napisem chevrolet z tylu znaczek chevroleta podswietlany oraz zmienione lampy tylne na mercedes style :) oraz kosta automatycznego domykania szyb :) i to wsio a co do czipa sie tez przymierzam ale może ty coś nam o tym powiesz jak sie zachowuje twoj chevy i jakiego boxa kupiles chodzi mi o firme :)
_________________
lukaszz212 Chevrolet Cruze 2,0 diesel 125 LS po malych przerobkach :)
 
 
     
huri_khan 

Model Samochodu: Cruze
Pomógł: 7 razy
Wiek: 40
Dołączył: 22 Sie 2010
Posty: 581
Skąd: Bytom
Poziom: 22
HP: 11/1106
 1%
MP: 528/528
 100%
EXP: 7/59
 11%
Wysłany: 2012-11-05, 10:02   

etac_owiec napisał/a:
Problem nie pojawi się od razu tylko zamiast 200kkm przejedziesz ledwo 100kkm, albo i mniej.


No i po drugie, sprzęgło jako element eksploatacyjny nie podlega gwarancji.

Natomiast jeżeli chodzi o diesla z mocą 200 KM, to z całym szacunkiem, nie wiem jakimi samochodami wcześniej jeździliście ale większość ludzi nie potrafi dobrze zmieniać biegów narażając się na wcześniejsze wymiany sprzęgła i dwumasy. Dlatego lepiej jest wybrać w tym przypadku automatyczną skrzynie biegów.
_________________
Zdjęcia zamieszczone przeze mnie na forum można rozpowszechniać na warunkach licencji CC-BY
 
     
marrkus1 

Model Samochodu: Chevrolet Cruze 2.0 163 KM
Pomógł: 2 razy
Wiek: 50
Dołączył: 24 Paź 2012
Posty: 12
Skąd: Katowice
Poziom: 2
HP: 0/30
 0%
MP: 14/14
 100%
EXP: 2/8
 25%
Wysłany: 2012-11-05, 10:08   

Jeżeli ktoś ma dylematy co do trwałości podzespołów to dla informacji firma IRMSCHER przygotowała już jakiś czas temu tuning cruza 150 KM i zrobili go na 186 KM i 466 Nm. Wydaje mi się, że nie dokonali wymiany połowy silnika żeby samochód wytrzymał taką moc i siłę.
Jeżeli ktoś jeździ z głową i nie zależy mu na tym aby być za każdym razem pierwszym z pod świateł , to nie ma się czego obawiać z trwałością silnika i podzespołów.
 
     
etac 
Prezes CTP

Model Samochodu: Cruze
Pomógł: 38 razy
Wiek: 48
Dołączył: 03 Maj 2011
Posty: 1794
Skąd: SBE
Poziom: 35
HP: 174/3484
 5%
MP: 1663/1663
 100%
EXP: 58/130
 44%
Wysłany: 2012-11-05, 10:44   

marrkus1 napisał/a:
Jeżeli ktoś ma dylematy co do trwałości podzespołów to dla informacji firma IRMSCHER przygotowała już jakiś czas temu tuning cruza 150 KM i zrobili go na 186 KM i 466 Nm. Wydaje mi się, że nie dokonali wymiany połowy silnika żeby samochód wytrzymał taką moc i siłę.
Jeżeli ktoś jeździ z głową i nie zależy mu na tym aby być za każdym razem pierwszym z pod świateł , to nie ma się czego obawiać z trwałością silnika i podzespołów.


Ale juz zestaw tunningowy do Fiat 500 zawiera zestaw sprzegłowy przy wymianie sterownika na mocniejszy.

Za duzo wiem na temat produkcji detali do samochodów i to jest czasem moją zmorą przed jakakolwiek interwencja w samochodzie, a taki układ jak sprzęgło nie ejstem w stanie sam sprawdzić ja zadziała, a potem nawet po tunningu firmy Irmscher i tak nie uznaja mi naprawy sprzegla na gwarancji. A automat tez ma swoje granice wytrzymałości a zeby było smiesznie to w nazwie skrzyni jest moment jaki wytrzymuje sama skrzynia, nawet Mercedes w swoim SLR obnizył moment obrotowy po tunningu zeby nie spalić swojej skrzynii biegów, ale na pewno skrzynie automatyczne potrafia lepiej przeniesc wyzszy moment obrotowy.

Lubie takie zabawy jak podnoszenie mocy, ale należy pamiętać ze jakby sie dało zrobić to bez szkody dla podzespołów użytych to producent samochodów robiłby to sam, a nie robi bo szuka dostawców coraz tańszych a swoje parametry wykazuje na granicach wytrzymałości teoretycznej.

Piszemy tyle, a właściciel posta wciaz nie opisał swoich wrażeń z jazdy tym samochodem. Wciaz nie wiemy czy ta moc przenosi sie w jakis sposob na wrazenia z jazdy.
 
     
Kubusiek 

Model Samochodu: Cruze 1.8 Ls plus
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 01 Lip 2010
Posty: 244
Skąd: Krak
Poziom: 14
HP: 0/426
 0%
MP: 203/203
 100%
EXP: 20/33
 60%
Wysłany: 2012-11-05, 11:46   

ciekawe jak filtr dpf :]
_________________
 
     
marrkus1 

Model Samochodu: Chevrolet Cruze 2.0 163 KM
Pomógł: 2 razy
Wiek: 50
Dołączył: 24 Paź 2012
Posty: 12
Skąd: Katowice
Poziom: 2
HP: 0/30
 0%
MP: 14/14
 100%
EXP: 2/8
 25%
Wysłany: 2012-11-06, 07:49   

Jeżeli ktoś ma wątpliwości co do trwałości silnika nie zakładaj niczego. Napewno nie wybudujesz dobrze zrobionego tuningu (tak jak w moim przypadku) po fakcie. Za duża frajda z jazdy. Wyrażnie lepsze zachowanie samochodu na drodze przy tym samym spalaniu.
"Negatywnych" napewno nie przekonam do dokonania zmian w swoim samochodzie i nawet nie mam takiego zamiaru.Zapraszam jedynie do odwiedzenia strony firmy "V-Tech" w Krakowie i poczytania "Chip tuning - najczęściej zadawane pytania".
 
     
KAI 

Model Samochodu: Cruze
Pomógł: 8 razy
Wiek: 38
Dołączył: 29 Paź 2012
Posty: 362
Skąd: Kraków
Poziom: 17
HP: 6/630
 1%
MP: 301/301
 100%
EXP: 31/41
 75%
Wysłany: 2012-11-06, 18:05   

Ja robiłem tuning z 90 KM 200 nm na 115 KM 245 nm w Focusie.
Po tym fakcie zrobiłem jak na razie 60k km i wszystko OK.
Sprzęgło też. Chyba jednak dużo też od kierowcy zależy ;)

Jak ktoś daje w palnik na maska to i przy fabrycznych parametrach może mieć problem.

Ale... na pewno nie zrobiłbym chip-a do czasu wygaśnięcia gwarancji.
_________________
KAI
 
     
milosh 


Model Samochodu: Chevrolet Cruze
Wiek: 35
Dołączył: 02 Lis 2012
Posty: 82
Skąd: Olkusz
Poziom: 8
HP: 0/159
 0%
MP: 76/76
 100%
EXP: 1/19
 5%
Wysłany: 2012-11-06, 19:30   

ŁukaszK napisał/a:
Silniki wolnossące tuninguje się w zupełnie inny sposób.


Jak konkretnie?
 
     
marrkus1 

Model Samochodu: Chevrolet Cruze 2.0 163 KM
Pomógł: 2 razy
Wiek: 50
Dołączył: 24 Paź 2012
Posty: 12
Skąd: Katowice
Poziom: 2
HP: 0/30
 0%
MP: 14/14
 100%
EXP: 2/8
 25%
Wysłany: 2012-11-06, 19:59   

KAI napisał/a:
Ale... na pewno nie zrobiłbym chip-a do czasu wygaśnięcia gwarancji.


Zawsze można założyć boxa. Jedziesz na serwis wybudowujesz go i nie ma śladu.
 
     
lukaszwojtakows

Model Samochodu: Cruze
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 14 Wrz 2010
Posty: 68
Skąd: Leszczyny
Poziom: 7
HP: 0/130
 0%
MP: 62/62
 100%
EXP: 3/16
 18%
Wysłany: 2012-11-06, 20:38   

Panowie, a montował ktoś sportowy wydech do cruza?
 
     
mario78 
BLACK ROOF


Model Samochodu: Chevrolet Cruze 2.0VCDi 192KM&443Nm
Pomógł: 75 razy
Dołączył: 15 Sie 2011
Posty: 1104
Skąd: Białystok
Poziom: 29
HP: 64/2142
 3%
MP: 1022/1022
 100%
EXP: 17/94
 18%
Wysłany: 2012-11-09, 23:11   Re: Cruze po tuningu.

marrkus1 napisał/a:
Witam.
Są wśród Was tuningowicze? Może ktoś pochwali sie zmianami w swoim Cruzie.
Ja jestem po boxie i jest rewelacyjnie. Moje 163 KM zrobiło się na 196 KM i 455 Nm. Macie coś więcej. Podzielcie sie swoimi wrażeniami.
Pozdrawiam.


A czy masz jakieś problemy z filtrem DPF, nie wypala się częściej? W przyszłości też planuję dodać trochę mocy cruzowi i jestem ciekaw czy będę musiał wyrzucać dpf. Poprzednim autem Ibiza 1.9TDI (podkręcona ze 118KM289Nm@150KM352Nm-zmiana programu,wykres) przejeździłem bezawaryjnie trochę ponad 100tys km ale filtra DPF nie miała. Ze sprzęgłem, ani z turbiną problemów nie miałem. marrkus1 ile już przejechałeś po modyfikacji?
 
     
marrkus1 

Model Samochodu: Chevrolet Cruze 2.0 163 KM
Pomógł: 2 razy
Wiek: 50
Dołączył: 24 Paź 2012
Posty: 12
Skąd: Katowice
Poziom: 2
HP: 0/30
 0%
MP: 14/14
 100%
EXP: 2/8
 25%
Wysłany: 2012-11-11, 19:30   

mario78 napisał/a:
A czy masz jakieś problemy z filtrem DPF, nie wypala się częściej? W przyszłości też planuję dodać trochę mocy cruzowi i jestem ciekaw czy będę musiał wyrzucać dpf. Poprzednim autem Ibiza 1.9TDI (podkręcona ze 118KM289Nm@150KM352Nm-zmiana programu,wykres) przejeździłem bezawaryjnie trochę ponad 100tys km ale filtra DPF nie miała. Ze sprzęgłem, ani z turbiną problemów nie miałem. marrkus1 ile już przejechałeś po modyfikacji?


Nie zauważyłem częstszego wypalania. Tak średnio włącza się 1 do 2 razy na dwa tygodnie.
Boxa założyłem w połowie września i przejechałem dopiero ok. 4000 km.
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do: