Przesunięty przez: nieaktualne 2013-02-16, 06:11 |
Uk?ad ch?odzenia + akumulator |
Autor |
Wiadomość |
BS
Model Samochodu: T 200 Chevrolet Aveo z 2004 roku 1.2 V8 72 KM
Pomógł: 5 razy Dołączył: 14 Mar 2012 Posty: 81 Skąd: Polska
Poziom: 7
|
Wysłany: 2012-10-16, 10:03 Układ chłodzenia + akumulator
|
|
|
Witam forumowiczów.
Posiadam Aveo z 2004 roku z silnikiem 1,2 72 km 8 V. Mam dwa pytania:
1. Zauważyłem, że pomimo jazdy np. w korkach albo w upale wskazówka temp. płynu chłodniczego nigdy nie przekroczyła połowy skali na wskaźniku- po nagrzaniu stale się utrzymuje (gruba kreska w połowie) i nie zauważyłem aby włączał się wiatrak chłodzenia. Czy to możliwe, że układ chłodzenia jest tak wydajny?? Dodam, że silnik nabiera temperatury roboczej w normalnym tempie. Czy to normalne czy to może wskazywać awarię któregoś czujnika??
2.Ostatnio padł mi akumulator (w przeciągu 2 tyg.). Mam pytanie jaki macie akumulator w swoich aveo-mój stary (był w już zamontowany w moim aveo jak go kupiłem rok temu) to jakiś "FIVE STAR" 45 Ah i 360 A EN-nie wiem co to za firma a po drugie czy to nie jest za słaby akumulator do aveo?? Czy warto np. kupić 52 Ah o EN np. 450 A lub 500 A?? Jakie posiadacie w swoich samochodach??
Z góry dziękuję za pomoc, porady i pozdrawiam. |
|
|
|
|
nieaktualne
Model Samochodu: Sprzedany
Pomógł: 61 razy Dołączył: 31 Sty 2010 Posty: 1458 Skąd: EPA
Poziom: 32
|
Wysłany: 2012-10-16, 14:10
|
|
|
BS napisał/a: | Czy to możliwe, że układ chłodzenia jest tak wydajny?? |
Wydaje mi się że tak zresztą u siebie muszę sporo odczekać aby załączył się na postoju pierwszy bieg wentylatora.
Zawsze dla pewności można pierw sprawdzić na krótko czy w ogóle wentylator działa zwierając styki przekaźnika 30 z 87 oznaczonego jako COLLING FAN LOW.
Według temperatury wentylator załącza się następująco:
93 stopni - pierwszy bieg wentylatora
97 stopni - drugi bieg wentylatora
BS napisał/a: | Jakie posiadacie w swoich samochodach?? |
Odnośnie akumulatora KLIK |
|
|
|
|
ryjek
Model Samochodu: Chevrolet Aveo
Pomógł: 6 razy Wiek: 37 Dołączył: 01 Gru 2010 Posty: 723 Skąd: Czerwionka-Leszczyny
Poziom: 24
|
Wysłany: 2012-10-16, 15:40
|
|
|
te silniki tak mają,u taty jest tak samo,musisz rzeczywiście długo stać w korku by się załączył, natomiast mój 1.4 znacznie szybciej się grzeje i słychać jak załącza się wentylator na 1 bieg.Więc się tym nie przejmuj |
_________________ aveo sedan 1.4 SOHC
Opel tigra 1.6 16v
aveo hatchback 1.2 SOHC-ojca
|
|
|
|
|
BS
Model Samochodu: T 200 Chevrolet Aveo z 2004 roku 1.2 V8 72 KM
Pomógł: 5 razy Dołączył: 14 Mar 2012 Posty: 81 Skąd: Polska
Poziom: 7
|
Wysłany: 2012-10-16, 16:10
|
|
|
Ok-dzięki za podpowiedzi odnośnie układu chłodzenia:). Przyznam szczerze, że trochę mnie to niepokoiło bo w astrze I mojej matki wentylator dosyć często się załącza i potrafi trzymać temperaturę 97-100 stopni (podobno ten typ tak ma). Akumulator kupię mocniejszy-tak przynajmniej 52 Ah i 410 A EN bo ten co padł to słaby był. Zdecyduję się chyba na Centrę lub Varte.
Pozdrawiam. |
|
|
|
|
nieaktualne
Model Samochodu: Sprzedany
Pomógł: 61 razy Dołączył: 31 Sty 2010 Posty: 1458 Skąd: EPA
Poziom: 32
|
Wysłany: 2012-10-16, 16:15
|
|
|
BS, pomijając już kwestię prądu rozruchu nie ma naprawdę najmniejszego sensu montować większego akumulatora jak 45Ah (dobrany przez producenta względem układu ładowania) ponieważ go nie doładujesz a nie doładowany akumulator umiera szybciej.
Raczej przyjrzał bym się i doszukiwał problemu w samej instalacji oraz w ładowaniu. Sprawdził bym też pobór prądu w stanie spoczynku. |
|
|
|
|
user_02
---
Model Samochodu: brak
Pomógł: 2 razy Dołączył: 14 Lip 2010 Posty: 945 Skąd: Śląsk
Poziom: 27
|
Wysłany: 2012-10-16, 18:24
|
|
|
BS napisał/a: | Zdecyduję się chyba na Centrę lub Varte. |
Ostatnio centra ma dość złe opinie (głównie futra). Ja w najbliższym czasie będę kupował akku i chyba zdecyduję się na autocrafta(dlatego ze mam blisko do producenta i ma dobre opinie).
Choć podobno akumulatory kagera to bosche z inna naklejką. |
_________________ Tworzymy nową przyszłość |
|
|
|
|
nieaktualne
Model Samochodu: Sprzedany
Pomógł: 61 razy Dołączył: 31 Sty 2010 Posty: 1458 Skąd: EPA
Poziom: 32
|
Wysłany: 2012-10-16, 18:53
|
|
|
SebaSRS napisał/a: | Choć podobno akumulatory kagera to bosche z inna naklejką. |
Tak dokładnie jest jak piszesz i nawet mam takowego pod maską.
KAGER VERTIGO
12V
45Ah
400A
L+
207x175x190
nr katalogowy: 70-0107
155zł (cena z lutego)
Fabryczny Delkor w ubiegłej zimie padł |
|
|
|
|
garmin
Szofer T200
Model Samochodu: Chevrolet
Pomógł: 2 razy Dołączył: 17 Lis 2010 Posty: 118 Skąd: Polska
Poziom: 9
|
Wysłany: 2012-10-16, 20:57
|
|
|
Zanim przekreślisz akumulator sprawdź ładowanie, to nic nie kosztuje a może się okazać że akumulator jest sprawny, podepnij miernik do akumulatora na odpalonym samochodzie i sprawdź napięcie, powinno wynosić między 13V - 14V, podpowiadam z własnego doświadczenia ponieważ u mnie właśnie altek słabo ładował, kontrolka łaodwania się nie zapalała ale niestety akumulator był niedoładowany i tez padał |
|
|
|
|
esjot [Usunięty]
Poziom: 32
|
Wysłany: 2012-10-16, 20:58
|
|
|
Każdy rozruch silnika, czy "granie" radiem podczas wyłączonego silnika pobiera taką samą ilość energii z akumulatora niezależnie od jego pojemności.
Więc jeśli z dużego akumulatora "zejdzie" np 3Ah to w tych samych warunkach z małego zejdzie tyle samo.
Alternator ma więc do doładowania taką samą ilość energii (przykładowo 3Ah) do małego jak i do dużego.
Jeśli bilans ładowania jest ujemny a więc pobieramy więcej prądu z instalacji samochodu niż może dać alternator to różnica pomiędzy małym a dużym jest tylko czas w jakim akumulator rozładuje się całkowicie.
Wielu producentów w zależności od rynku na którym sprzedaje samochody daje akumulatory o rożnej pojemności do tego samego alternatora w zależności od rynku!
Niech dobrym przykładem będzie mój poprzedni samochód:
podstawowa wersja 40Ah
lepiej wyposażona wersja 48Ah
wersja na rosję 60Ah (tak zwany pakiet zimowy)
i to wszystko przy tym samym silniku i alternatorze.
Aha, mówi to ktoś kto od 3 lat ma włożony akumulator 55 (albo 56) Ah do małego autka z silnikeim 1,2 w miejsce oryginalnego 40Ah (pozostałość po poprzednim samochodzie, w tej chwili aku ma 4 lata)
Samochód nie wyjeźdza za miasto a "trasy" to max 4km. Od 3 lat raz (1 raz) doładowywałem akumulator i to po 2 tygodniowym postoju zimą. |
|
|
|
|
user_02
---
Model Samochodu: brak
Pomógł: 2 razy Dołączył: 14 Lip 2010 Posty: 945 Skąd: Śląsk
Poziom: 27
|
Wysłany: 2012-10-16, 21:13
|
|
|
garmin napisał/a: | Zanim przekreślisz akumulator sprawdź ładowanie, to nic nie kosztuje a może się okazać że akumulator jest sprawny, podepnij miernik do akumulatora na odpalonym samochodzie i sprawdź napięcie, powinno wynosić między 13V - 14V, podpowiadam z własnego doświadczenia ponieważ u mnie właśnie altek słabo ładował, kontrolka łaodwania się nie zapalała ale niestety akumulator był niedoładowany i tez padał |
Jeśli już kolega będzie się miernikiem bawił to niech sprawdzi upływ prądu na postoju, bo może być że np. alarm tak wysysa akku. |
_________________ Tworzymy nową przyszłość |
|
|
|
|
BS
Model Samochodu: T 200 Chevrolet Aveo z 2004 roku 1.2 V8 72 KM
Pomógł: 5 razy Dołączył: 14 Mar 2012 Posty: 81 Skąd: Polska
Poziom: 7
|
Wysłany: 2012-10-17, 10:21
|
|
|
Ok-dzięki za podpowiedzi. W weekend podjadę do kolegi i trochę pogrzebiemy przy nim miernikiem i testerem. Ten "stary" aku ładowałem prostownikiem w domu 2 razy i zazwyczaj pokazywał, że po 5-10 min był naładowany. Odpaliłem potem samochód ledwo co. Po przejechaniu 16 km zatrzymałem się. Postał 15 min i jak chciałem odpalić to po przekręceniu kluczyka prawie nic się nie działo-wszystko przygasało a po 2 sekundach zaczął kręcić w super wolnym tempie. Potem jak go dłużej popiłowałem to rozrusznik zaczął się "rozkręcać" i w końcu odpalił-trzymałem przekręcona stacyjkę przez 4 sek. Mam drugi akumulator Centry z innego samochodu i Centre ładowało tak jak inny dobry aku około 6-8 h. Ale nigdy nic nie wiadomo. |
|
|
|
|
esjot [Usunięty]
Poziom: 32
|
Wysłany: 2012-10-17, 10:23
|
|
|
Może to jakieś zwarcie wewnętrzne, albo opadające płyty na dół akumulatora powodują awarie.
W momencie przepływu dużego prądu na chwilę zwarcie ginie, po czym ponownie coś osiada na dnie aku |
|
|
|
|
BS
Model Samochodu: T 200 Chevrolet Aveo z 2004 roku 1.2 V8 72 KM
Pomógł: 5 razy Dołączył: 14 Mar 2012 Posty: 81 Skąd: Polska
Poziom: 7
|
Wysłany: 2012-10-20, 15:17
|
|
|
No i wszystko już wiadomo. Tak jak przypuszczałem wina leżała po stronie akumulatora. Padnięta była jedna cela. Skutkowało to słabym lub skokowym napięciem pomimo doładowywania prostownikiem. Udało mi się kupić Vartę 45 Ah 400 A EN L+ za 200 zł. Teraz zapala bez problemu . |
|
|
|
|
esjot [Usunięty]
Poziom: 32
|
Wysłany: 2012-10-20, 17:56
|
|
|
Powinieneś być zadowolony. Ten akumulator o którym pisałem to jest właśnie Varta silver
Nie sprawia żadnych problemów pomimo ciężkiej eksploatacji |
|
|
|
|
nieaktualne
Model Samochodu: Sprzedany
Pomógł: 61 razy Dołączył: 31 Sty 2010 Posty: 1458 Skąd: EPA
Poziom: 32
|
Wysłany: 2012-10-20, 18:38
|
|
|
BS napisał/a: | Udało mi się kupić Vartę 45 Ah 400 A EN L+ za 200 zł. |
A co to jest za model tej Varty? |
|
|
|
|
|