Zapraszamy wszystkich nowych i obecnych użytkowników do logowania się na nowe forum
http://forum.chevroletteampoland.com/



Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: nieaktualne
2013-02-16, 06:11
Uk?ad ch?odzenia + akumulator
Autor Wiadomość
BS 


Model Samochodu: T 200 Chevrolet Aveo z 2004 roku 1.2 V8 72 KM
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 14 Mar 2012
Posty: 81
Skąd: Polska
Poziom: 7
HP: 0/130
 0%
MP: 62/62
 100%
EXP: 16/16
 100%
  Wysłany: 2012-10-16, 10:03   Układ chłodzenia + akumulator

Witam forumowiczów.

Posiadam Aveo z 2004 roku z silnikiem 1,2 72 km 8 V. Mam dwa pytania:

1. Zauważyłem, że pomimo jazdy np. w korkach albo w upale wskazówka temp. płynu chłodniczego nigdy nie przekroczyła połowy skali na wskaźniku- po nagrzaniu stale się utrzymuje (gruba kreska w połowie) i nie zauważyłem aby włączał się wiatrak chłodzenia. Czy to możliwe, że układ chłodzenia jest tak wydajny?? Dodam, że silnik nabiera temperatury roboczej w normalnym tempie. Czy to normalne czy to może wskazywać awarię któregoś czujnika??

2.Ostatnio padł mi akumulator (w przeciągu 2 tyg.). Mam pytanie jaki macie akumulator w swoich aveo-mój stary (był w już zamontowany w moim aveo jak go kupiłem rok temu) to jakiś "FIVE STAR" 45 Ah i 360 A EN-nie wiem co to za firma a po drugie czy to nie jest za słaby akumulator do aveo?? Czy warto np. kupić 52 Ah o EN np. 450 A lub 500 A?? Jakie posiadacie w swoich samochodach??

Z góry dziękuję za pomoc, porady i pozdrawiam.
 
     
nieaktualne 

Model Samochodu: Sprzedany
Pomógł: 61 razy
Dołączył: 31 Sty 2010
Posty: 1458
Skąd: EPA
Poziom: 32
HP: 55/2753
 2%
MP: 1314/1314
 100%
EXP: 74/111
 66%
Wysłany: 2012-10-16, 14:10   

BS napisał/a:
Czy to możliwe, że układ chłodzenia jest tak wydajny??


Wydaje mi się że tak zresztą u siebie muszę sporo odczekać aby załączył się na postoju pierwszy bieg wentylatora.

Zawsze dla pewności można pierw sprawdzić na krótko czy w ogóle wentylator działa zwierając styki przekaźnika 30 z 87 oznaczonego jako COLLING FAN LOW.

Według temperatury wentylator załącza się następująco:
93 stopni - pierwszy bieg wentylatora
97 stopni - drugi bieg wentylatora

BS napisał/a:
Jakie posiadacie w swoich samochodach??


Odnośnie akumulatora KLIK
 
     
ryjek 


Model Samochodu: Chevrolet Aveo
Pomógł: 6 razy
Wiek: 37
Dołączył: 01 Gru 2010
Posty: 723
Skąd: Czerwionka-Leszczyny
Poziom: 24
HP: 13/1353
 1%
MP: 646/646
 100%
EXP: 25/68
 36%
Wysłany: 2012-10-16, 15:40   

te silniki tak mają,u taty jest tak samo,musisz rzeczywiście długo stać w korku by się załączył, natomiast mój 1.4 znacznie szybciej się grzeje i słychać jak załącza się wentylator na 1 bieg.Więc się tym nie przejmuj
_________________
aveo sedan 1.4 SOHC
Opel tigra 1.6 16v
aveo hatchback 1.2 SOHC-ojca

 
     
BS 


Model Samochodu: T 200 Chevrolet Aveo z 2004 roku 1.2 V8 72 KM
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 14 Mar 2012
Posty: 81
Skąd: Polska
Poziom: 7
HP: 0/130
 0%
MP: 62/62
 100%
EXP: 16/16
 100%
Wysłany: 2012-10-16, 16:10   

Ok-dzięki za podpowiedzi odnośnie układu chłodzenia:). Przyznam szczerze, że trochę mnie to niepokoiło bo w astrze I mojej matki wentylator dosyć często się załącza i potrafi trzymać temperaturę 97-100 stopni (podobno ten typ tak ma). Akumulator kupię mocniejszy-tak przynajmniej 52 Ah i 410 A EN bo ten co padł to słaby był. Zdecyduję się chyba na Centrę lub Varte.

Pozdrawiam.
 
     
nieaktualne 

Model Samochodu: Sprzedany
Pomógł: 61 razy
Dołączył: 31 Sty 2010
Posty: 1458
Skąd: EPA
Poziom: 32
HP: 55/2753
 2%
MP: 1314/1314
 100%
EXP: 74/111
 66%
Wysłany: 2012-10-16, 16:15   

BS, pomijając już kwestię prądu rozruchu nie ma naprawdę najmniejszego sensu montować większego akumulatora jak 45Ah (dobrany przez producenta względem układu ładowania) ponieważ go nie doładujesz a nie doładowany akumulator umiera szybciej.

Raczej przyjrzał bym się i doszukiwał problemu w samej instalacji oraz w ładowaniu. Sprawdził bym też pobór prądu w stanie spoczynku.
 
     
user_02 
---

Model Samochodu: brak
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 14 Lip 2010
Posty: 945
Skąd: Śląsk
Poziom: 27
HP: 17/1795
 1%
MP: 857/857
 100%
EXP: 28/83
 33%
Wysłany: 2012-10-16, 18:24   

BS napisał/a:
Zdecyduję się chyba na Centrę lub Varte.

Ostatnio centra ma dość złe opinie (głównie futra). Ja w najbliższym czasie będę kupował akku i chyba zdecyduję się na autocrafta(dlatego ze mam blisko do producenta :mrgreen: i ma dobre opinie).
Choć podobno akumulatory kagera to bosche z inna naklejką.
_________________
Tworzymy nową przyszłość :)
 
     
nieaktualne 

Model Samochodu: Sprzedany
Pomógł: 61 razy
Dołączył: 31 Sty 2010
Posty: 1458
Skąd: EPA
Poziom: 32
HP: 55/2753
 2%
MP: 1314/1314
 100%
EXP: 74/111
 66%
Wysłany: 2012-10-16, 18:53   

SebaSRS napisał/a:
Choć podobno akumulatory kagera to bosche z inna naklejką.


Tak dokładnie jest jak piszesz i nawet mam takowego pod maską.

KAGER VERTIGO
12V
45Ah
400A
L+
207x175x190
nr katalogowy: 70-0107
155zł (cena z lutego)

Fabryczny Delkor w ubiegłej zimie padł :mrgreen:
 
     
garmin
Szofer T200


Model Samochodu: Chevrolet
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 17 Lis 2010
Posty: 118
Skąd: Polska
Poziom: 9
HP: 0/193
 0%
MP: 92/92
 100%
EXP: 18/20
 90%
Wysłany: 2012-10-16, 20:57   

Zanim przekreślisz akumulator sprawdź ładowanie, to nic nie kosztuje :) a może się okazać że akumulator jest sprawny, podepnij miernik do akumulatora na odpalonym samochodzie i sprawdź napięcie, powinno wynosić między 13V - 14V, podpowiadam z własnego doświadczenia ponieważ u mnie właśnie altek słabo ładował, kontrolka łaodwania się nie zapalała ale niestety akumulator był niedoładowany i tez padał :)
 
     
esjot
[Usunięty]

Poziom: 32
HP: 55/2753
 2%
MP: 1314/1314
 100%
EXP: 67/111
 60%
Wysłany: 2012-10-16, 20:58   

Każdy rozruch silnika, czy "granie" radiem podczas wyłączonego silnika pobiera taką samą ilość energii z akumulatora niezależnie od jego pojemności.
Więc jeśli z dużego akumulatora "zejdzie" np 3Ah to w tych samych warunkach z małego zejdzie tyle samo.
Alternator ma więc do doładowania taką samą ilość energii (przykładowo 3Ah) do małego jak i do dużego.
Jeśli bilans ładowania jest ujemny a więc pobieramy więcej prądu z instalacji samochodu niż może dać alternator to różnica pomiędzy małym a dużym jest tylko czas w jakim akumulator rozładuje się całkowicie.
Wielu producentów w zależności od rynku na którym sprzedaje samochody daje akumulatory o rożnej pojemności do tego samego alternatora w zależności od rynku!
Niech dobrym przykładem będzie mój poprzedni samochód:
podstawowa wersja 40Ah
lepiej wyposażona wersja 48Ah
wersja na rosję 60Ah (tak zwany pakiet zimowy)
i to wszystko przy tym samym silniku i alternatorze.

Aha, mówi to ktoś kto od 3 lat ma włożony akumulator 55 (albo 56) Ah do małego autka z silnikeim 1,2 w miejsce oryginalnego 40Ah (pozostałość po poprzednim samochodzie, w tej chwili aku ma 4 lata)
Samochód nie wyjeźdza za miasto a "trasy" to max 4km. Od 3 lat raz (1 raz) doładowywałem akumulator i to po 2 tygodniowym postoju zimą.
 
     
user_02 
---

Model Samochodu: brak
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 14 Lip 2010
Posty: 945
Skąd: Śląsk
Poziom: 27
HP: 17/1795
 1%
MP: 857/857
 100%
EXP: 28/83
 33%
Wysłany: 2012-10-16, 21:13   

garmin napisał/a:
Zanim przekreślisz akumulator sprawdź ładowanie, to nic nie kosztuje :) a może się okazać że akumulator jest sprawny, podepnij miernik do akumulatora na odpalonym samochodzie i sprawdź napięcie, powinno wynosić między 13V - 14V, podpowiadam z własnego doświadczenia ponieważ u mnie właśnie altek słabo ładował, kontrolka łaodwania się nie zapalała ale niestety akumulator był niedoładowany i tez padał :)


Jeśli już kolega będzie się miernikiem bawił to niech sprawdzi upływ prądu na postoju, bo może być że np. alarm tak wysysa akku.
_________________
Tworzymy nową przyszłość :)
 
     
BS 


Model Samochodu: T 200 Chevrolet Aveo z 2004 roku 1.2 V8 72 KM
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 14 Mar 2012
Posty: 81
Skąd: Polska
Poziom: 7
HP: 0/130
 0%
MP: 62/62
 100%
EXP: 16/16
 100%
Wysłany: 2012-10-17, 10:21   

Ok-dzięki za podpowiedzi. W weekend podjadę do kolegi i trochę pogrzebiemy przy nim miernikiem i testerem. Ten "stary" aku ładowałem prostownikiem w domu 2 razy i zazwyczaj pokazywał, że po 5-10 min był naładowany. Odpaliłem potem samochód ledwo co. Po przejechaniu 16 km zatrzymałem się. Postał 15 min i jak chciałem odpalić to po przekręceniu kluczyka prawie nic się nie działo-wszystko przygasało a po 2 sekundach zaczął kręcić w super wolnym tempie. Potem jak go dłużej popiłowałem to rozrusznik zaczął się "rozkręcać" i w końcu odpalił-trzymałem przekręcona stacyjkę przez 4 sek. Mam drugi akumulator Centry z innego samochodu i Centre ładowało tak jak inny dobry aku około 6-8 h. Ale nigdy nic nie wiadomo.
 
     
esjot
[Usunięty]

Poziom: 32
HP: 55/2753
 2%
MP: 1314/1314
 100%
EXP: 67/111
 60%
Wysłany: 2012-10-17, 10:23   

Może to jakieś zwarcie wewnętrzne, albo opadające płyty na dół akumulatora powodują awarie.
W momencie przepływu dużego prądu na chwilę zwarcie ginie, po czym ponownie coś osiada na dnie aku
 
     
BS 


Model Samochodu: T 200 Chevrolet Aveo z 2004 roku 1.2 V8 72 KM
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 14 Mar 2012
Posty: 81
Skąd: Polska
Poziom: 7
HP: 0/130
 0%
MP: 62/62
 100%
EXP: 16/16
 100%
Wysłany: 2012-10-20, 15:17   

No i wszystko już wiadomo. Tak jak przypuszczałem wina leżała po stronie akumulatora. Padnięta była jedna cela. Skutkowało to słabym lub skokowym napięciem pomimo doładowywania prostownikiem. Udało mi się kupić Vartę 45 Ah 400 A EN L+ za 200 zł. Teraz zapala bez problemu :mrgreen: .
 
     
esjot
[Usunięty]

Poziom: 32
HP: 55/2753
 2%
MP: 1314/1314
 100%
EXP: 67/111
 60%
Wysłany: 2012-10-20, 17:56   

Powinieneś być zadowolony. Ten akumulator o którym pisałem to jest właśnie Varta silver :-D
Nie sprawia żadnych problemów pomimo ciężkiej eksploatacji
 
     
nieaktualne 

Model Samochodu: Sprzedany
Pomógł: 61 razy
Dołączył: 31 Sty 2010
Posty: 1458
Skąd: EPA
Poziom: 32
HP: 55/2753
 2%
MP: 1314/1314
 100%
EXP: 74/111
 66%
Wysłany: 2012-10-20, 18:38   

BS napisał/a:
Udało mi się kupić Vartę 45 Ah 400 A EN L+ za 200 zł.


A co to jest za model tej Varty?
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do: