Przesunięty przez: C77 2013-02-14, 21:38 |
Uszkodzone wtryskiwacze w silniku 163KM |
Autor |
Wiadomość |
Dharmax
Model Samochodu: Chevrolet Cruze
Dołączył: 06 Kwi 2011 Posty: 7 Skąd: PL
Poziom: 1
|
Wysłany: 2012-09-14, 17:02 Uszkodzone wtryskiwacze w silniku 163KM
|
|
|
Witam,
Jestem posiadaczem Cruza z silnikiem 2.0 163KM z przebiegiem 50 000 km na gwarancji. Miesiąc temu pojawił się problem z rozruchem silnika- gasł przy odpalaniu. Po długim przepychaniu się z serwisem (ponad miesiąc) i kilku błędnych diagnozach stwierdzono uszkodzenie wszystkich 4 wtryskiwaczy. Serwis próbował je zregenerować w serwisie boscha ale to się nie udało. Po tym zabiegu wysłano próbkę paliwa do analizy i oczywiście serwis zrzucił winę na paliwo. Podobno paliwo zawierało drobne cząsteczki. Dziwne, że filtr paliwa ich nie wychwycił. Oczywiście próbka nie była pobierana przy mnie...
Tutaj rodzą się moje pytania:
1. Czy serwis może odmówić wymiany wtryskiwaczy w ramach gwarancji?
2. Jaki numer katalogowy mają te wtryskiwacze i czy ktoś w kraju potrafi je zregenerować?
3. Czy serwis bez mojej obecności może pobrać próbkę paliwa i czy to jest wiarygodne badanie?
4. Kto mógłby mi pomóc? (czy powołać rzeczoznawcę np. z pzm)
Wymiana w serwisie raczej nie wchodzi w grę- cena zaporowa 11 800 zł.
Dodam jeszcze, że naprawa ma miejsce w Poznańskim salonie Szpot w Swarzędzu. Kupiłem u nich już drugiego takiego Cruza, serwisowałem u nich choć do konkurencji mam dużo bliżej, a zostałem potraktowany jak natręt. Codziennie do nich wydzwaniam, bo nigdy nikt nie miał czasu oddzwonić. Dodam jeszcze, że problem z odpalaniem sporadycznie występował od początku użytkowania samochodu, zgłaszałem to przy przeglądach, problem został zignorowany i w dziwny sposób nie został zapisany w dokumentacji w uwagach klienta. Również dziwne dla mnie jest pobieranie próbki paliwa po miesiącu. Rozumiem, że serwis miałby opracowaną procedurę w takim wypadku i przy awarii układu paliwowego pobierałby próbki obligatoryjnie w obecności klienta i przez niego zapieczętowane, i to wszystko przed pozostawieniem pojazdu w warsztacie. Oczywiście chciałbym również mieć próbkę arbitrażową opieczętowaną przez drugą stronę.
Będę wdzięczny za wszelkie uwagi. |
|
|
|
|
kozix33
kozix33
Model Samochodu: Cruze 5D 1.8 LTZ
Pomógł: 2 razy Dołączył: 19 Sie 2012 Posty: 99 Skąd: Gdańsk
Poziom: 8
|
Wysłany: 2012-09-14, 20:49
|
|
|
No to lipa. Dlatego nie wybrał bym silnika diesla bo jak już coś się popsuje to naprawa jest bardzo kosztowna a w benzynce na pewno o wiele tańsza zawszę będzie jaka kolwiek naprawa. |
_________________ CRUZE 5D 1.8 141km LTZ
spalanie 8.8l/100km |
|
|
|
|
nieaktualne
Model Samochodu: Sprzedany
Pomógł: 61 razy Dołączył: 31 Sty 2010 Posty: 1458 Skąd: EPA
Poziom: 32
|
Wysłany: 2012-09-14, 20:50
|
|
|
Ja raczej potrzymał bym tą tezę ASO z paliwem bo co mogło uszkodzić aż naraz cztery wtryskiwacze które pracują niezależnie?
Ja rozumiem że może być wadliwy jeden, dwa ale nie cztery naraz tym bardziej że masz już delikatnie mówiąc 50 tyś km przebiegu więc o serii wadliwych wtryskiwacze nie ma mowy. |
|
|
|
|
mario78
BLACK ROOF
Model Samochodu: Chevrolet Cruze 2.0VCDi 192KM&443Nm
Pomógł: 75 razy Dołączył: 15 Sie 2011 Posty: 1104 Skąd: Białystok
Poziom: 29
|
Wysłany: 2012-09-14, 22:01
|
|
|
Ale dziwne jest też to , że od początku były czasem problemy z odpalaniem. |
|
|
|
|
etac
Prezes CTP
Model Samochodu: Cruze
Pomógł: 38 razy Wiek: 53 Dołączył: 03 Maj 2011 Posty: 1794 Skąd: SBE
Poziom: 35
|
Wysłany: 2012-09-15, 07:29
|
|
|
DLatego ja tankuje w jednej sieci stacji, zeby moze wtedy bedzie latwiej na kogos zrzucic wine, a do tego robie zapisy kiedy i ile tankowałem.
A co do sprawdzania jakosci paliwa to rzecz standardowa, przy naprawie za 15 tysi to sie musza zabezpieczyc. |
|
|
|
|
huri_khan
Model Samochodu: Cruze
Pomógł: 7 razy Wiek: 44 Dołączył: 22 Sie 2010 Posty: 581 Skąd: Bytom
Poziom: 22
|
Wysłany: 2012-09-15, 11:04
|
|
|
etac_owiec napisał/a: | DLatego ja tankuje w jednej sieci stacji, zeby moze wtedy bedzie latwiej na kogos zrzucic wine |
Stacja będzie zwalać winę na dostawcę a dostawca na stację |
_________________ Zdjęcia zamieszczone przeze mnie na forum można rozpowszechniać na warunkach licencji CC-BY |
|
|
|
|
tomekrus
Model Samochodu: Aveo T300 4d 1,2 86KM LT
Pomógł: 2 razy Wiek: 41 Dołączył: 13 Sie 2012 Posty: 131 Skąd: WY
Poziom: 10
|
Wysłany: 2012-09-15, 12:02
|
|
|
huri_khan napisał/a: | etac_owiec napisał/a: | DLatego ja tankuje w jednej sieci stacji, zeby moze wtedy bedzie latwiej na kogos zrzucic wine |
Stacja będzie zwalać winę na dostawcę a dostawca na stację |
ale nie kupuje sie paliwa od dostawcy tylko od stacji
może się to wydawać trudne na początku, ale jak najbardziej jest możliwe uzyskanie odszkodowanie od stacji, zreszta podobnie jak odszkodowanie za uszkodzone zawieszenie przez dziurawą nawierzchnię
w przypadku kolegi dokumentacja i próbki paliwa juz są, pytanie czy pozostał jeszcze jakis dowód zakupu...
też staram sie tankować w jedym miejscu |
_________________ |
|
|
|
|
ryjek
Model Samochodu: Chevrolet Aveo
Pomógł: 6 razy Wiek: 37 Dołączył: 01 Gru 2010 Posty: 723 Skąd: Czerwionka-Leszczyny
Poziom: 24
|
Wysłany: 2012-09-15, 19:31
|
|
|
przecież stacja paliw sprawdza jakość paliwa od dostawcy chyba nie? tankuję na Bp w Rybniku i już parę razy "wpadłem" ostatnio to mi nawet samochód nie chciał odpalić i jeżdzić taka była super jakość a jak im to udowodnić sądzę że zbadanie próbki paliwa kosztuje majątek |
_________________ aveo sedan 1.4 SOHC
Opel tigra 1.6 16v
aveo hatchback 1.2 SOHC-ojca
|
|
|
|
|
etac
Prezes CTP
Model Samochodu: Cruze
Pomógł: 38 razy Wiek: 53 Dołączył: 03 Maj 2011 Posty: 1794 Skąd: SBE
Poziom: 35
|
Wysłany: 2012-09-15, 19:33
|
|
|
ryjek napisał/a: | przecież stacja paliw sprawdza jakość paliwa od dostawcy chyba nie? tankuję na Bp w Rybniku i już parę razy "wpadłem" ostatnio to mi nawet samochód nie chciał odpalić i jeżdzić taka była super jakość a jak im to udowodnić sądzę że zbadanie próbki paliwa kosztuje majątek |
Podobno 200 do 500 zł w zaleznosci od zakresu badania |
|
|
|
|
ryjek
Model Samochodu: Chevrolet Aveo
Pomógł: 6 razy Wiek: 37 Dołączył: 01 Gru 2010 Posty: 723 Skąd: Czerwionka-Leszczyny
Poziom: 24
|
Wysłany: 2012-09-15, 19:39
|
|
|
jakbym wiedział że naprawdę by to pomogło to bym poświęcił się
dzięki kolego |
_________________ aveo sedan 1.4 SOHC
Opel tigra 1.6 16v
aveo hatchback 1.2 SOHC-ojca
|
|
|
|
|
endriu333
Model Samochodu: Chevrolet Cruze 1.8 LTZ+Premium LPG OMEGAS
Pomógł: 43 razy Dołączył: 01 Mar 2012 Posty: 846 Skąd: Warszawa
Poziom: 26
|
Wysłany: 2012-09-15, 20:21
|
|
|
drodzy koledzy użytkownik Dharmax nie prosił Was o złote "myśli" tylko o poradę co dalej ... według mnie bezapelacyjnie w tej sytuacji pozostaje tylko telefon (wizyta) w UOKiK i powiadomienie o tym zdarzeniu Centrali Chevroleta z zastrzeżeniem o przekazaniu tej sprawy w późniejszym etapie (braku zainteresowania) mediom (tvn, gazety np. autoświat). Podstawowymi argumentami jest fakt, że auto od początku miało problem z odpalaniem - szkoda, że nie ma o tym adnotacji w książce, słuszna uwaga, że filtr jest od tego aby powstrzymywać wszelkie "ciała"stałe, no i jeszcze ta ich dziwna regeneracja wtryskiwaczy - to było w ramach gwarancji czy na jakich zasadach? a i pobranie bez poświadczenia użytkownika o niczym nie świadczy - dealer chce w ten sposób "nastraszyć" Ciebie, że niby ma takie super "argumenty" - nie martw się, przed sądem to nie jest dowód - oni mogli je specjalnie anieczyścić więc nie ma się o tym co rozpisywać. mam nadzieję, że troszkę pomogłem! będę trzymał kciuki i jak coś się nowego pojawi w tej sprawie to daj znać - oczywiście nie bój się założenia sprawy w sądzie... |
|
|
|
|
nieaktualne
Model Samochodu: Sprzedany
Pomógł: 61 razy Dołączył: 31 Sty 2010 Posty: 1458 Skąd: EPA
Poziom: 32
|
Wysłany: 2012-09-15, 20:47
|
|
|
Nic poza paliwem nie może uszkodzić naraz aż czterech wtryskiwaczy które pracują niezależnie.
Przy okazji proszę sobie przeczytać to KLIK |
|
|
|
|
etac
Prezes CTP
Model Samochodu: Cruze
Pomógł: 38 razy Wiek: 53 Dołączył: 03 Maj 2011 Posty: 1794 Skąd: SBE
Poziom: 35
|
Wysłany: 2012-09-16, 06:51
|
|
|
ryjek napisał/a: | jakbym wiedział że naprawdę by to pomogło to bym poświęcił się
dzięki kolego |
A dostałeś kopie tych badań do ręki, czy tylko ci powiedzieli ze cos tam znalezli. Pytanie drugie czy pojemnik do badań posiadał wystarczającą czystość żeby wg niego kwalifikować zanieczyszczenia stałe? Pytanie trzecie jak pobrano paliwo? |
|
|
|
|
krucyfiks
CRUZE 2.0 LS PLUS
Model Samochodu: Chevrolet CRUZE 2.0 16V LS PLUS
Pomógł: 9 razy Dołączył: 26 Mar 2010 Posty: 280 Skąd: śląsk
Poziom: 15
|
Wysłany: 2012-09-16, 11:48
|
|
|
Ja mam pytanie do Dharmax poszkodowanego czy nie szukał czasem oszczędności na paliwie i tankował na mniej wiarygodnych stacjach,lub z innych źródeł. Po tym opisie przyczyną zarżnięcia wtryskiwaczy jest tutaj raczej paliwo,ale nie jest pewne do końca czy wtryski nie posiadały wady fabrycznej.Czasem zdarza się seria wadliwa.Niestety w takim przypadku czas tylko dopełnił formalności,niekoniecznie musiało to być spowodowane ropą złej jakości. Życzę tylko ogromnej wytrwałości w walce z molochami w udowodnieniu winy i czy jest to w ogóle możliwe. |
_________________
Ludzie są jak oczy, innych widzą, siebie nie |
|
|
|
|
Zajjack
Model Samochodu: Czarny Cruze LS z pakietem LS+
Pomógł: 9 razy Dołączył: 20 Lip 2010 Posty: 124 Skąd: Górzno k. Garwolina
Poziom: 10
|
Wysłany: 2012-09-16, 15:07
|
|
|
Niestety wysokie ceny paliw powodują że ludzie przestają myśleć i często robią głupoty. Osobiście znam człowieka który do niespełna rocznego wymuskanego nowego turbo diesla leje paliwo od tirowców bo ma je za 4,5zł zamiast 6zł - tylko że jak raz trafi na jakąś mieszankę to wtedy znowu będzie larum na forum bo to wina silnika. Niestety nowe diesle to najbardziej delikatne ze wszystkich możliwych motorów nawet bardziej niż te z LPG - czego tak często trzeba je serwisować, lać drogie oleje, paliwo i często zmieniać filtry. W powyższym przypadku mam odczucie że jednak to serwis leci w kulki i nie chce inwestować swoich środków tylko wyciągnąć kasę od właściciela auta choć złej jakości paliwa też nie można wykluczyć bo nawet w dużych sieciach zdarzają si wpadki. Jedyne rozwiązanie tej sprawy to jak najwięcej rachunków za paliwo, informacja do mediów loklnych i ogólnopolskich oraz dobry prawnik bo przepychanki z serwisem nic nie dadzą a jak się zainteresuje przedstawicielsto GM to jest szansa chociaż na obniżenie ceny usunięcia awarii. |
|
|
|
|
|