Zapraszamy wszystkich nowych i obecnych użytkowników do logowania się na nowe forum
http://forum.chevroletteampoland.com/



Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: C77
2013-02-14, 21:38
Uszkodzone wtryskiwacze w silniku 163KM
Autor Wiadomość
Dharmax 

Model Samochodu: Chevrolet Cruze
Dołączył: 06 Kwi 2011
Posty: 7
Skąd: PL
Poziom: 1
HP: 0/18
 0%
MP: 8/8
 100%
EXP: 6/9
 66%
Wysłany: 2012-09-14, 17:02   Uszkodzone wtryskiwacze w silniku 163KM

Witam,

Jestem posiadaczem Cruza z silnikiem 2.0 163KM z przebiegiem 50 000 km na gwarancji. Miesiąc temu pojawił się problem z rozruchem silnika- gasł przy odpalaniu. Po długim przepychaniu się z serwisem (ponad miesiąc) i kilku błędnych diagnozach stwierdzono uszkodzenie wszystkich 4 wtryskiwaczy. Serwis próbował je zregenerować w serwisie boscha ale to się nie udało. Po tym zabiegu wysłano próbkę paliwa do analizy i oczywiście serwis zrzucił winę na paliwo. Podobno paliwo zawierało drobne cząsteczki. Dziwne, że filtr paliwa ich nie wychwycił. Oczywiście próbka nie była pobierana przy mnie...
Tutaj rodzą się moje pytania:
1. Czy serwis może odmówić wymiany wtryskiwaczy w ramach gwarancji?
2. Jaki numer katalogowy mają te wtryskiwacze i czy ktoś w kraju potrafi je zregenerować?
3. Czy serwis bez mojej obecności może pobrać próbkę paliwa i czy to jest wiarygodne badanie?
4. Kto mógłby mi pomóc? (czy powołać rzeczoznawcę np. z pzm)

Wymiana w serwisie raczej nie wchodzi w grę- cena zaporowa 11 800 zł.
Dodam jeszcze, że naprawa ma miejsce w Poznańskim salonie Szpot w Swarzędzu. Kupiłem u nich już drugiego takiego Cruza, serwisowałem u nich choć do konkurencji mam dużo bliżej, a zostałem potraktowany jak natręt. Codziennie do nich wydzwaniam, bo nigdy nikt nie miał czasu oddzwonić. Dodam jeszcze, że problem z odpalaniem sporadycznie występował od początku użytkowania samochodu, zgłaszałem to przy przeglądach, problem został zignorowany i w dziwny sposób nie został zapisany w dokumentacji w uwagach klienta. Również dziwne dla mnie jest pobieranie próbki paliwa po miesiącu. Rozumiem, że serwis miałby opracowaną procedurę w takim wypadku i przy awarii układu paliwowego pobierałby próbki obligatoryjnie w obecności klienta i przez niego zapieczętowane, i to wszystko przed pozostawieniem pojazdu w warsztacie. Oczywiście chciałbym również mieć próbkę arbitrażową opieczętowaną przez drugą stronę.

Będę wdzięczny za wszelkie uwagi.
 
     
kozix33 
kozix33


Model Samochodu: Cruze 5D 1.8 LTZ
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 19 Sie 2012
Posty: 99
Skąd: Gdańsk
Poziom: 8
HP: 0/159
 0%
MP: 76/76
 100%
EXP: 18/19
 94%
Wysłany: 2012-09-14, 20:49   

No to lipa. Dlatego nie wybrał bym silnika diesla bo jak już coś się popsuje to naprawa jest bardzo kosztowna a w benzynce na pewno o wiele tańsza zawszę będzie jaka kolwiek naprawa. :-D
_________________
CRUZE 5D 1.8 141km LTZ
spalanie 8.8l/100km
 
 
     
nieaktualne 

Model Samochodu: Sprzedany
Pomógł: 61 razy
Dołączył: 31 Sty 2010
Posty: 1458
Skąd: EPA
Poziom: 32
HP: 55/2753
 2%
MP: 1314/1314
 100%
EXP: 74/111
 66%
Wysłany: 2012-09-14, 20:50   

Ja raczej potrzymał bym tą tezę ASO z paliwem bo co mogło uszkodzić aż naraz cztery wtryskiwacze które pracują niezależnie?

Ja rozumiem że może być wadliwy jeden, dwa ale nie cztery naraz tym bardziej że masz już delikatnie mówiąc 50 tyś km przebiegu więc o serii wadliwych wtryskiwacze nie ma mowy.
 
     
mario78 
BLACK ROOF


Model Samochodu: Chevrolet Cruze 2.0VCDi 192KM&443Nm
Pomógł: 75 razy
Dołączył: 15 Sie 2011
Posty: 1104
Skąd: Białystok
Poziom: 29
HP: 42/2142
 2%
MP: 1022/1022
 100%
EXP: 17/94
 18%
Wysłany: 2012-09-14, 22:01   

Ale dziwne jest też to , że od początku były czasem problemy z odpalaniem.
 
     
etac 
Prezes CTP

Model Samochodu: Cruze
Pomógł: 38 razy
Wiek: 53
Dołączył: 03 Maj 2011
Posty: 1794
Skąd: SBE
Poziom: 35
HP: 104/3484
 3%
MP: 1663/1663
 100%
EXP: 58/130
 44%
Wysłany: 2012-09-15, 07:29   

DLatego ja tankuje w jednej sieci stacji, zeby moze wtedy bedzie latwiej na kogos zrzucic wine, a do tego robie zapisy kiedy i ile tankowałem.

A co do sprawdzania jakosci paliwa to rzecz standardowa, przy naprawie za 15 tysi to sie musza zabezpieczyc.
 
     
huri_khan 

Model Samochodu: Cruze
Pomógł: 7 razy
Wiek: 44
Dołączył: 22 Sie 2010
Posty: 581
Skąd: Bytom
Poziom: 22
HP: 11/1106
 1%
MP: 528/528
 100%
EXP: 7/59
 11%
Wysłany: 2012-09-15, 11:04   

etac_owiec napisał/a:
DLatego ja tankuje w jednej sieci stacji, zeby moze wtedy bedzie latwiej na kogos zrzucic wine


Stacja będzie zwalać winę na dostawcę a dostawca na stację :)
_________________
Zdjęcia zamieszczone przeze mnie na forum można rozpowszechniać na warunkach licencji CC-BY
 
     
tomekrus 

Model Samochodu: Aveo T300 4d 1,2 86KM LT
Pomógł: 2 razy
Wiek: 41
Dołączył: 13 Sie 2012
Posty: 131
Skąd: WY
Poziom: 10
HP: 0/230
 0%
MP: 110/110
 100%
EXP: 11/22
 50%
Wysłany: 2012-09-15, 12:02   

huri_khan napisał/a:
etac_owiec napisał/a:
DLatego ja tankuje w jednej sieci stacji, zeby moze wtedy bedzie latwiej na kogos zrzucic wine


Stacja będzie zwalać winę na dostawcę a dostawca na stację :)


ale nie kupuje sie paliwa od dostawcy tylko od stacji
może się to wydawać trudne na początku, ale jak najbardziej jest możliwe uzyskanie odszkodowanie od stacji, zreszta podobnie jak odszkodowanie za uszkodzone zawieszenie przez dziurawą nawierzchnię

w przypadku kolegi dokumentacja i próbki paliwa juz są, pytanie czy pozostał jeszcze jakis dowód zakupu...

też staram sie tankować w jedym miejscu
_________________
 
     
ryjek 


Model Samochodu: Chevrolet Aveo
Pomógł: 6 razy
Wiek: 37
Dołączył: 01 Gru 2010
Posty: 723
Skąd: Czerwionka-Leszczyny
Poziom: 24
HP: 13/1353
 1%
MP: 646/646
 100%
EXP: 25/68
 36%
Wysłany: 2012-09-15, 19:31   

przecież stacja paliw sprawdza jakość paliwa od dostawcy chyba nie? tankuję na Bp w Rybniku i już parę razy "wpadłem" ostatnio to mi nawet samochód nie chciał odpalić i jeżdzić taka była super jakość :evil: a jak im to udowodnić :?: sądzę że zbadanie próbki paliwa kosztuje majątek
_________________
aveo sedan 1.4 SOHC
Opel tigra 1.6 16v
aveo hatchback 1.2 SOHC-ojca

 
     
etac 
Prezes CTP

Model Samochodu: Cruze
Pomógł: 38 razy
Wiek: 53
Dołączył: 03 Maj 2011
Posty: 1794
Skąd: SBE
Poziom: 35
HP: 104/3484
 3%
MP: 1663/1663
 100%
EXP: 58/130
 44%
Wysłany: 2012-09-15, 19:33   

ryjek napisał/a:
przecież stacja paliw sprawdza jakość paliwa od dostawcy chyba nie? tankuję na Bp w Rybniku i już parę razy "wpadłem" ostatnio to mi nawet samochód nie chciał odpalić i jeżdzić taka była super jakość :evil: a jak im to udowodnić :?: sądzę że zbadanie próbki paliwa kosztuje majątek



Podobno 200 do 500 zł w zaleznosci od zakresu badania
 
     
ryjek 


Model Samochodu: Chevrolet Aveo
Pomógł: 6 razy
Wiek: 37
Dołączył: 01 Gru 2010
Posty: 723
Skąd: Czerwionka-Leszczyny
Poziom: 24
HP: 13/1353
 1%
MP: 646/646
 100%
EXP: 25/68
 36%
Wysłany: 2012-09-15, 19:39   

jakbym wiedział że naprawdę by to pomogło to bym poświęcił się

dzięki kolego :piwo:
_________________
aveo sedan 1.4 SOHC
Opel tigra 1.6 16v
aveo hatchback 1.2 SOHC-ojca

 
     
endriu333 

Model Samochodu: Chevrolet Cruze 1.8 LTZ+Premium LPG OMEGAS
Pomógł: 43 razy
Dołączył: 01 Mar 2012
Posty: 846
Skąd: Warszawa
Poziom: 26
HP: 16/1637
 1%
MP: 781/781
 100%
EXP: 7/78
 8%
Wysłany: 2012-09-15, 20:21   

drodzy koledzy użytkownik Dharmax nie prosił Was o złote "myśli" tylko o poradę co dalej ... według mnie bezapelacyjnie w tej sytuacji pozostaje tylko telefon (wizyta) w UOKiK i powiadomienie o tym zdarzeniu Centrali Chevroleta z zastrzeżeniem o przekazaniu tej sprawy w późniejszym etapie (braku zainteresowania) mediom (tvn, gazety np. autoświat). Podstawowymi argumentami jest fakt, że auto od początku miało problem z odpalaniem - szkoda, że nie ma o tym adnotacji w książce, słuszna uwaga, że filtr jest od tego aby powstrzymywać wszelkie "ciała"stałe, no i jeszcze ta ich dziwna regeneracja wtryskiwaczy - to było w ramach gwarancji czy na jakich zasadach? a i pobranie bez poświadczenia użytkownika o niczym nie świadczy - dealer chce w ten sposób "nastraszyć" Ciebie, że niby ma takie super "argumenty" - nie martw się, przed sądem to nie jest dowód - oni mogli je specjalnie anieczyścić więc nie ma się o tym co rozpisywać. mam nadzieję, że troszkę pomogłem! będę trzymał kciuki i jak coś się nowego pojawi w tej sprawie to daj znać - oczywiście nie bój się założenia sprawy w sądzie...
 
     
nieaktualne 

Model Samochodu: Sprzedany
Pomógł: 61 razy
Dołączył: 31 Sty 2010
Posty: 1458
Skąd: EPA
Poziom: 32
HP: 55/2753
 2%
MP: 1314/1314
 100%
EXP: 74/111
 66%
Wysłany: 2012-09-15, 20:47   

Nic poza paliwem nie może uszkodzić naraz aż czterech wtryskiwaczy które pracują niezależnie.

Przy okazji proszę sobie przeczytać to KLIK
 
     
etac 
Prezes CTP

Model Samochodu: Cruze
Pomógł: 38 razy
Wiek: 53
Dołączył: 03 Maj 2011
Posty: 1794
Skąd: SBE
Poziom: 35
HP: 104/3484
 3%
MP: 1663/1663
 100%
EXP: 58/130
 44%
Wysłany: 2012-09-16, 06:51   

ryjek napisał/a:
jakbym wiedział że naprawdę by to pomogło to bym poświęcił się

dzięki kolego :piwo:


A dostałeś kopie tych badań do ręki, czy tylko ci powiedzieli ze cos tam znalezli. Pytanie drugie czy pojemnik do badań posiadał wystarczającą czystość żeby wg niego kwalifikować zanieczyszczenia stałe? Pytanie trzecie jak pobrano paliwo?
 
     
krucyfiks 
CRUZE 2.0 LS PLUS


Model Samochodu: Chevrolet CRUZE 2.0 16V LS PLUS
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 26 Mar 2010
Posty: 280
Skąd: śląsk
Poziom: 15
HP: 0/488
 0%
MP: 233/233
 100%
EXP: 23/35
 65%
Wysłany: 2012-09-16, 11:48   

Ja mam pytanie do Dharmax poszkodowanego czy nie szukał czasem oszczędności na paliwie i tankował na mniej wiarygodnych stacjach,lub z innych źródeł. Po tym opisie przyczyną zarżnięcia wtryskiwaczy jest tutaj raczej paliwo,ale nie jest pewne do końca czy wtryski nie posiadały wady fabrycznej.Czasem zdarza się seria wadliwa.Niestety w takim przypadku czas tylko dopełnił formalności,niekoniecznie musiało to być spowodowane ropą złej jakości. Życzę tylko ogromnej wytrwałości w walce z molochami w udowodnieniu winy i czy jest to w ogóle możliwe.
_________________

Ludzie są jak oczy, innych widzą, siebie nie
 
     
Zajjack

Model Samochodu: Czarny Cruze LS z pakietem LS+
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 20 Lip 2010
Posty: 124
Skąd: Górzno k. Garwolina
Poziom: 10
HP: 0/230
 0%
MP: 110/110
 100%
EXP: 4/22
 18%
Wysłany: 2012-09-16, 15:07   

Niestety wysokie ceny paliw powodują że ludzie przestają myśleć i często robią głupoty. Osobiście znam człowieka który do niespełna rocznego wymuskanego nowego turbo diesla leje paliwo od tirowców bo ma je za 4,5zł zamiast 6zł - tylko że jak raz trafi na jakąś mieszankę to wtedy znowu będzie larum na forum bo to wina silnika. Niestety nowe diesle to najbardziej delikatne ze wszystkich możliwych motorów nawet bardziej niż te z LPG - czego tak często trzeba je serwisować, lać drogie oleje, paliwo i często zmieniać filtry. W powyższym przypadku mam odczucie że jednak to serwis leci w kulki i nie chce inwestować swoich środków tylko wyciągnąć kasę od właściciela auta choć złej jakości paliwa też nie można wykluczyć bo nawet w dużych sieciach zdarzają si wpadki. Jedyne rozwiązanie tej sprawy to jak najwięcej rachunków za paliwo, informacja do mediów loklnych i ogólnopolskich oraz dobry prawnik bo przepychanki z serwisem nic nie dadzą a jak się zainteresuje przedstawicielsto GM to jest szansa chociaż na obniżenie ceny usunięcia awarii.
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do: