Przesunięty przez: C77 2013-05-07, 12:11 |
Aveo sedan - uchwyt ko?a zapasowego |
Autor |
Wiadomość |
Pienio1981
Model Samochodu: Aveo II
Dołączył: 07 Mar 2012 Posty: 6 Skąd: Wrocław
Poziom: 1
|
Wysłany: 2012-07-12, 11:53 Aveo sedan - uchwyt koła zapasowego
|
|
|
Witam,
z powodu montażu instalacji LPG pojawił się problem, co zrobić z kołem zapasowym. Wozić je w pokrowcu luzem w bagażniku nie uśmiechało mi się, bo już teraz mam tam wózek dla dziecka i masę innych szpargałów. Trzeba było wysilić szare komórki i znaleźć dobre rozwiązanie. Poczytałem trochę nasze forum i znalazłem dobre miejsce na koło - dopasowane jest wręcz idealnie. Ktoś pisał, że wozi je z lewej strony bagażnika. I rzeczywiście, fabryczna dojazdówka pasuje tam jak ulał. Wziąłem się więc z teściem do roboty i stworzyliśmy coś takiego. (zdjęcia robione komórką, ale to myślę, ze to nie problem).
Ale po kolei.
Najpierw rozebrałem boczek bagażnika. Po głębszym zastanowieniu się, stwierdziłem, że można wykorzystać istniejący otwór oraz śrubę od lampy.
Korzystając z dwóch kawałków blachy o grubość 2,5mm i wymiarach 30x300mm wykonaliśmy profile (oczywiście było trochę odpadu, blachy było na wyrost). Przy krawędziach wzdłużnych zrobione zostało zagięcie w celu zwiększenia wytrzymałości konstrukcji (przeciążeń tam nie ma, ale koło swoje waży i wspornik musi być odpowiednio sztywny). Do tego dodaliśmy uchwyt od koła zapasowego z opla astry (kolega miał akurat na zbyciu). Zastanawiałem się nad użyciem uchwytu z Aveo, ale byłaby większa zabawa z dopasowaniem. Wspornik skręciłem śrubkami M6. Wszystko zostało psiknięte farbą dla zabezpieczenia przed ewentualną rdzą.
Sposób montażu wspornika (suwmiarka jest po to, aby pokazać jego wielkość)
Następnie należało wykonać otwór w boczku (tapicerce) bagażnika. W miejscu, gdzie przechodzi wspornik grubość cięcia wynosiła ok 2mm.
A tak wygląda na gotowo.
Odstęp od zawiasu do koła wynosi ok. 5-7mm, więc nie ma absolutnego problemu z jego ocieraniem. Myślałem jeszcze o wykonaniu jakiegoś pokrowca na koło, ale na razie tak cieszy oko, że szkoda je zasłaniać.
Mam nadzieję, że Was zainspirowałem do wykonania takiego wspornika. Ja poświęciłem na to ok 2 godziny. Myślę, że warto. Pozdro. |
|
|
|
|
user_02
---
Model Samochodu: brak
Pomógł: 2 razy Dołączył: 14 Lip 2010 Posty: 945 Skąd: Śląsk
Poziom: 27
|
Wysłany: 2012-07-12, 13:28
|
|
|
Łanie i funkcjonalnie. Ja bym na koło założył pokrowiec z ew. dziurą na uchwyt.
Gratuluję pomysłu :cheers: |
_________________ Tworzymy nową przyszłość |
|
|
|
|
Gandalf230
Model Samochodu: Chevrolet Aveo
Wiek: 42 Dołączył: 09 Lut 2012 Posty: 93 Skąd: Łódź
Poziom: 8
|
Wysłany: 2012-07-22, 14:16
|
|
|
pomysłowe - gratki to miejsce na fociach wyglada tak jak by w tym cleu zostalo wyprofilowane |
|
|
|
|
Przeeemek
Model Samochodu: Chevrolet Aveo 1.2 sedan
Pomógł: 2 razy Dołączył: 29 Sty 2010 Posty: 176 Skąd: Polska
Poziom: 12
|
Wysłany: 2012-08-04, 23:57
|
|
|
Świetny uchwyt. U mnie koło lata po bagażniku jak szalone . Miejsce znane tylko nie było uchwytu . Rozumiem, że miejsca przykręcenia do blach są oryginalne (nie musiałeś robić otworów?). Muszę takie coś mieć, tylko z samych zdjęć ciężko będzie komuś zlecić robotę.
Blachy samochodu nie będą się wyginać od ciężaru koła? |
_________________ Chevrolet Aveo 2006r. sedan 1.2 8V 72KM w gazie |
|
|
|
|
Pienio1981
Model Samochodu: Aveo II
Dołączył: 07 Mar 2012 Posty: 6 Skąd: Wrocław
Poziom: 1
|
Wysłany: 2012-08-06, 08:58
|
|
|
Otworów nie wierciłem, ani nic nie spawałem do karoserii. Punkty montażowe to:
środkowy otwór do przyczepiania wytłoczki (tapicerki) oraz wystająca śruba z nadkola. Myślę, że na 5 zdjęciu od góry wszystko widać.
Blachy są na rantach zagięte (potrzeba młotka), co je moim zdaniem wystarczająco usztywnia, a na koło nie działają żadne wielkie przeciążenia. Jeżdżę już prawe 2 miesiące i jest ok.
Do wykonania uchwytu potrzeba jedynie wiertarki - cały uchwyt jest skręcany (śrubki i nakrętki M5 i M6). |
|
|
|
|
chevaveo
podkarpackie
Model Samochodu: aveo sedan
Dołączył: 15 Mar 2011 Posty: 66 Skąd: spod komputera
Poziom: 7
|
Wysłany: 2012-08-27, 09:39
|
|
|
proponuje szpilkę gwintową zrobić dłuższą a na zapas dekiel - wtedy miejsce wewnętrzne zapasu wykorzystamy jako schowek kluczy |
|
|
|
|
|