Rezystor wiatrka ch?odnicy |
Autor |
Wiadomość |
Tadol
Model Samochodu: Lacetti 1.6
Dołączył: 01 Lut 2010 Posty: 38 Skąd: Ząbki
Poziom: 4
|
Wysłany: 2012-06-09, 15:35 Rezystor wiatrka chłodnicy
|
|
|
witam
pytanie ktoś wie gdzie znajduje sie ?:))) Lacetti 1.6 klima. |
|
|
|
 |
etac
Prezes CTP
Model Samochodu: Cruze
Pomógł: 38 razy Wiek: 49 Dołączył: 03 Maj 2011 Posty: 1794 Skąd: SBE
Poziom: 35
|
Wysłany: 2012-06-09, 17:58
|
|
|
Elektryczny wentylator chłodzący
Przestroga: Ręce, narzędzia i części odzieży trzymaj z dala od wentylatora, aby uniknąć obrażeń. Jest to wentylator elektryczny, który może zostać WŁĄCZONY bez względu na to, czy silnik pracuje, czy nie.
Przestroga: Jeżeli wiatrak wentylatora jest uszkodzony lub wygięty, nie należy go naprawiać i zakładać ponownie. Wygięty lub uszkodzony zespół wentylatora należy zawsze wymieniać na nowy. Zaniedbanie pod tym względem może doprowadzić do obrażeń.
Wentylatory zamontowane są za chłodnicą, w pomieszczeniu silnika. Wentylatory zwiększają przepływ powietrza przez żebra chłodnicy oraz przez skraplacz w pojazdach wyposażonych w klimatyzację. Zwiększa to zdolność chłodzenia, gdy silnik pracuje na biegu jałowym lub na małych obrotach.
Wymiar wentylatora w silniku 1.4L DOHC wynosi 340 mm (13,4 in.), a w silniku 1.6L/1.8L DOHC średnica wentylatora głównego wynosi 300 mm (11,8 in.) i jest to wentylator o pięciołopatkowym wiatraku, który zapewnia przepływ powietrza przez chłodnicę i skraplacz. Wentylator napędzany jest za pomocą silnika elektrycznego, zamocowanego do wspornika chłodnicy.
Modele wyposażone w klimatyzację mają dwa wentylatory - główny i dodatkowy. Średnica wentylatora dodatkowego wynosi 300 mm (11,8 in.). Modele nie posiadające klimatyzacji mają tylko wentylator główny.
A/C WYŁ lub model bez A/C (1.4L/1.6L)
Wentylatory włączane są przez elektroniczny moduł sterujący (ECM) przy zastosowaniu niskoobrotowego przekaźnika wentylatora i wysokoobrotowego przekaźnika wentylatora. W pojazdach wyposażonych w klimatyzację zastosowano także seryjny/równoległy przekaźnik wentylatora.
Moduł EMC włącza wentylatory pozwalając im pracować z małą prędkością, gdy temperatura cieczy chłodzącej sięga 97,5°C (207,5°F), a wyłącza je przy temp. 95,25°C (203,4°F). |
|
|
|
 |
Tadol
Model Samochodu: Lacetti 1.6
Dołączył: 01 Lut 2010 Posty: 38 Skąd: Ząbki
Poziom: 4
|
Wysłany: 2012-06-09, 19:13
|
|
|
dzieki za artykul:)) ale ciagle nie wiem gdzie ten rezystor może byc. i wiatrak ja mam tylko jeden u siebie przy chlodnicy chodz mam klime:))). |
|
|
|
 |
etac
Prezes CTP
Model Samochodu: Cruze
Pomógł: 38 razy Wiek: 49 Dołączył: 03 Maj 2011 Posty: 1794 Skąd: SBE
Poziom: 35
|
Wysłany: 2012-06-09, 20:12
|
|
|
Wentylatory włączane są przez elektroniczny moduł sterujący (ECM) przy zastosowaniu niskoobrotowego przekaźnika wentylatora i wysokoobrotowego przekaźnika wentylatora. W pojazdach wyposażonych w klimatyzację zastosowano także seryjny/równoległy przekaźnik wentylatora.
Wynika z tego ze na podstawie odczytu z czujnika temperatury sterownik silnika steruje przekaźnikami, wiec jak u ciebie coś nie działa to sprawdźmy przekaźniki najpierw. |
|
|
|
 |
Tadol
Model Samochodu: Lacetti 1.6
Dołączył: 01 Lut 2010 Posty: 38 Skąd: Ząbki
Poziom: 4
|
Wysłany: 2012-06-09, 20:18
|
|
|
sprawdzilem oba przekazniki wysokich i niskich obrotów,,, i bezpieczniki tez...po prostu po zamienialem je z innymi przekaznikami np reflektorow ktore wiem ze dzialaja i nic...
[ Dodano: |9 Cze 2012|, o 21:41 ]
a oprocz tych dwoch przekaznikow niskich i wysokich obrotow to jest gdzies jakis inny jescze? bo pisales o jakims seryjnym |
|
|
|
 |
etac
Prezes CTP
Model Samochodu: Cruze
Pomógł: 38 razy Wiek: 49 Dołączył: 03 Maj 2011 Posty: 1794 Skąd: SBE
Poziom: 35
|
Wysłany: 2012-06-12, 09:40
|
|
|
Skorzystaj z tego linka
tam masz schemat i przeanalizuj go, po rzeczywiscie sa wiecej niz dwa przekazniki |
|
|
|
 |
|