Zapraszamy wszystkich nowych i obecnych użytkowników do logowania się na nowe forum
http://forum.chevroletteampoland.com/



Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: C77
2013-08-13, 15:50
Paliwo 95PB vs 98PB
Autor Wiadomość
nieaktualne 

Model Samochodu: Sprzedany
Pomógł: 61 razy
Dołączył: 31 Sty 2010
Posty: 1458
Skąd: EPA
Poziom: 32
HP: 110/2753
 4%
MP: 1314/1314
 100%
EXP: 74/111
 66%
Wysłany: 2010-02-07, 09:23   Paliwo 95PB vs 98PB

Zanalazłem taki artkuł który w pewień sposób wyjaśnia jak z tymi paliwami jest tak naprawde :mrgreen:

Ja osobiście nie widzę różnicy jeżdząc na paliwie 95 czy 98 ;-) no chyba że w portfelu :mrgreen:

Proszę to przeczytać 2x http://secretservice.za.pl/95kontra98.pdf
 
     
andmacand 

Model Samochodu: Aveo 1,2 8V sedan 2008r
Pomógł: 1 raz
Wiek: 48
Dołączył: 31 Sty 2009
Posty: 263
Skąd: woj. śląskie
Poziom: 15
HP: 0/488
 0%
MP: 233/233
 100%
EXP: 6/35
 17%
Wysłany: 2010-02-07, 09:44   

No ciekawy ten artykuł. Ale nic nie doczytałem się o spalaniu przy zastosowaniu 95 vs 98.
Kiedyś u mnie na stacji benzynowej w każdą niedzielę lali 98 w cenie 95. Był okres, że lałem 98 (mając jeszcze Sienę) myśląc że będę miał niższe spalanie.
_________________
właściciel Chevrolet Aveo sedan 1.2 8V 2008r
(poprzednio Fiat Siena 1.2 8V)
 
     
nieaktualne 

Model Samochodu: Sprzedany
Pomógł: 61 razy
Dołączył: 31 Sty 2010
Posty: 1458
Skąd: EPA
Poziom: 32
HP: 110/2753
 4%
MP: 1314/1314
 100%
EXP: 74/111
 66%
Wysłany: 2010-02-07, 11:25   

Ja osobiście różnicy w spalaniu nie odnotowałem ale z racji tego że przejechałem europę to mogę smiało napisać że jest różnica znacząca między paliwem PL a AT,DE. Auto na ich paliwach jest o wiele cichsze i można zrobić na tym samym odcinku więcej km nie mówiąc już o lekkim wzroście dynamiki. :mrgreen:
 
     
grzego112 
Phl10

Model Samochodu: Chevrolet CRUZE SEDAN LTZ
Pomógł: 1 raz
Wiek: 29
Dołączył: 29 Sty 2009
Posty: 558
Skąd: Slaskie
Poziom: 21
HP: 9/996
 1%
MP: 475/475
 100%
EXP: 40/56
 71%
Wysłany: 2010-02-07, 16:26   

sporobojcie przejechac sie na V- POWER shella , mi sie zdaje tak jakby chodziło auto inaczej , no i napewno troszeczke mniej pali , ale za to dozo wiecej kosztuje . lecz jezeli ja tankuje pełny bak to roznica w cenie wychodzi 5 zl moze mniej w tedy wybieram V POWER
_________________
CHEVROLET CRUZE LTZ 2012 r. 1.8 141 KM
 
     
nieaktualne 

Model Samochodu: Sprzedany
Pomógł: 61 razy
Dołączył: 31 Sty 2010
Posty: 1458
Skąd: EPA
Poziom: 32
HP: 110/2753
 4%
MP: 1314/1314
 100%
EXP: 74/111
 66%
Wysłany: 2010-02-07, 18:49   

Shell V-Power to bezołowiową 95-oktanową etylina w której zastosowano specjalne aktywne substancję, które penetrują osady, wypłukują i zmiękczają je, a wreszcie rozpuszczają.

Nic po za tym ;-) dymamika od tego nie wzrasta.

To samo ma Verva 98 i Ultimate 98.

Jedyne paliwo jakie jest u nas importowane do Polski to Schell V-power racing którego nie polecam zalewać tylko dla tego że ktoś chce poprawić sobie tym paliwem dynamikę ;-) no chyba że samopoczucie ;-)

Reszta paliw u nas to w większości Orlen i w mniejszości Lotos.
 
     
grzego112 
Phl10

Model Samochodu: Chevrolet CRUZE SEDAN LTZ
Pomógł: 1 raz
Wiek: 29
Dołączył: 29 Sty 2009
Posty: 558
Skąd: Slaskie
Poziom: 21
HP: 9/996
 1%
MP: 475/475
 100%
EXP: 40/56
 71%
Wysłany: 2010-02-07, 19:30   

Ja nie mialem tu na mysli jakis polepszen osiagów ,chodzi oto zeby auto dostalo jakies lepsze paliwo , jak ja mam lac 98 która nieczym nie ruznie sie od 95 to wole V - POWER
_________________
CHEVROLET CRUZE LTZ 2012 r. 1.8 141 KM
 
     
benny86
[Usunięty]

Poziom: 32
HP: 82/2753
 3%
MP: 1314/1314
 100%
EXP: 67/111
 60%
Wysłany: 2010-02-08, 18:54   

Przeczytałem artykuł, ale w zasadzie nie dowiedziałem się nic nowego czego bym nie wiedział. wg mnie sprawa jest prosta: producent zaleca PB 98 - lejemy takie i żadne inne (no chyba że ktoś chce V-Power Racing), jeśli zalecane PB 95 - lejemy albo zwykłą 95 albo któreś z tzw.paliw szlachetnych (nie ze względu na osiągi ale dlatego że ejst to czystsze paliwo). Kiedyś jeszcze w liceum dorabiałem sobie jako pracownik podjazdu na shelu i była masa klientów którzy zauważyli mniejsze spalanie na V-Power o ok 0,5-1,0 LITRA/100km w zależności od samochodu, stylu i cyklu jazdy. Jeden kozak w Dodgu z 5litrowym silnikiem był anwet uradowany że mu spalanie spadło z 23 do 20,5 litra w miescie, z automatem i cięzkim butem:D
 
     
nieaktualne 

Model Samochodu: Sprzedany
Pomógł: 61 razy
Dołączył: 31 Sty 2010
Posty: 1458
Skąd: EPA
Poziom: 32
HP: 110/2753
 4%
MP: 1314/1314
 100%
EXP: 74/111
 66%
Wysłany: 2010-02-08, 19:24   

Jakie paliwo, jaki olej, jakie opony to temat rzeka :-/
 
     
skubaniecpl 

Model Samochodu: Aveo Clasic LS
Dołączył: 22 Sty 2012
Posty: 11
Skąd: Czarnowąsy
Poziom: 2
HP: 0/30
 0%
MP: 14/14
 100%
EXP: 1/8
 12%
Wysłany: 2012-05-12, 20:35   

Hey, jako pracownik stacji benzynowej z 6-cio letnim doświadczeniem - poczynając od pracownika podjazdu, kasjera i kierownika - chciałbym coś dodać od siebie.
Przy tak wielu zmiennych, biorąc pod uwagę różne warunki atmosferyczne, prowadząc samochód w różnym stanie emocjonalnym (zmęczenie, stres, relaks, korki etc.) oraz efekt placebo, mogę Wam doradzić: kupujcie zawsze PB 95 lub zwykły Diesel. Dlaczego?
W przypadku Shell V-Power 95 jest to paliwo wciąż 95 oktanowe - nie ma właściwości polepszających dynamikę silnika - zawiera dodatki, które "chronią" silnik (przykładowo, do cysterny w której ma być wlane ok 20000 l paliwa wlewa się ok 20l dodatków)
W przypadku benzyn PB 98 - owszem jest różnica oktanowa, ale nie na tyle by silnik w zauważalny dla nas sposób zwiększył moc/dynamikę.
Wszystkie te nazwy/zabiegi są stworzone przez "speców" od marketingu, którzy starają się nam sprzedać "to samo" paliwo z większą marżą.
Natomiast paliwo Shell V-Power Racing (100 oktan+) również nie doda nam "skrzydeł", nawet może być szkodliwe dla starszych silników. Skorzystać na tym paliwie mogą samochody sportowe, w których silniki są "wyregulowane" do większej liczby oktanowej (szczegółów tu nie podam bo wyszedłby poemat).
Jeżeli chodzi o diesel w konfrontacji z Vervą, V-Powerem czy Dynamic różnią się one liczbą cetanową, temperaturą blokady zimnego filtra oraz tym, że w tych droższych są dodatki - w tej samej proporcji co pisałem o benzynach.
W/w różnice mają znaczenie w przypadku skrajnie niskich temperatur. Np. w zimie przy temp. ok -20C lepiej zatankować diesel ulepszony ze względu na temperaturę blokady zimnego filtra (chodzi o wytrącanie się parafiny w dieslu i w konsekwencji zapchany filtr paliwa) natomiast w pozostałych przypadkach ten diesel nie wpłynie na oszczędność paliwa czy dynamikę silnika (o tym decyduje zbyt duża ilość zmiennych).

Oczywiście możecie zakwestionować co napisałem, ale uwierzcie mi tutaj chodzi o marżę, czyli większy przychód dla koncernu ;)

Napiszę jeszcze to co w innym poście, tankujcie paliwa na stacjach sieciowych a nie prywatnych, jeżeli chcecie mieć pewność o jakość dowolnego paliwa.
Na stacjach sieciowych nie chrzci się paliwa (a ewentualne różnice w jakości są natychmiastowo usuwane). Na stacjach prywatnych imają się różnych sposobów aby wyjść na swoje (niestety nieuczciwi prywaciarze są w stanie oszukać koncerny co do jakości sprzedawanego paliwa).

Pozdro.
 
     
user_02 
---

Model Samochodu: brak
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 14 Lip 2010
Posty: 945
Skąd: Śląsk
Poziom: 27
HP: 35/1795
 2%
MP: 857/857
 100%
EXP: 28/83
 33%
Wysłany: 2012-05-12, 22:08   

skubaniecpl napisał/a:

[...]W/w różnice mają znaczenie w przypadku skrajnie niskich temperatur. Np. w zimie przy temp. ok -20C lepiej zatankować diesel ulepszony ze względu na temperaturę blokady zimnego filtra [...]

Pytanie czy kupując np. na początku zimy ON "ulepszony" nie trafimy na "starą dostawę" (wiadomo, takie paliwa słabiej się sprzedają) - letnią, w której dodatków zimowych nie będzie, i wtedy może być gorzej niż w przypadku zwykłej ropy (która na zimę też powinna być jakoś "wzbogacona" - tak jak w przypadku proporcji "propan - butan" w LPG).




Pozdrawiam
_________________
Tworzymy nową przyszłość :)
 
     
skubaniecpl 

Model Samochodu: Aveo Clasic LS
Dołączył: 22 Sty 2012
Posty: 11
Skąd: Czarnowąsy
Poziom: 2
HP: 0/30
 0%
MP: 14/14
 100%
EXP: 1/8
 12%
Wysłany: 2012-05-12, 22:58   

SebaSRS napisał/a:

Pytanie czy kupując np. na początku zimy ON "ulepszony" nie trafimy na "starą dostawę" (wiadomo, takie paliwa słabiej się sprzedają) - letnią, w której dodatków zimowych nie będzie, i wtedy może być gorzej niż w przypadku zwykłej ropy (która na zimę też powinna być jakoś "wzbogacona" - tak jak w przypadku proporcji "propan - butan" w LPG).

Pozdrawiam

W sieci Shell przed zimą stosuje się wyprzedaż.
Stacje, na których jest letnie paliwo sprzedają je w cenie zwykłego, aby klient nie tankował paliwa letniego w zimie.
Z gazem jest tak, ze przed zmiana sezonu dostaw jest więcej ale z małą ilością produktu, tak aby zachować ciągłość sprzedaży nie tracąc jakości.
Od takich rzeczy jest logistyka, która dba o to aby nie było strat na marży, przy zachowaniu jakości.
Stacje prywatne same zamawiają paliwo, które dostarcza Shell. Wiec jak ktoś źle to zrobi to wtedy jest problem. Ponad to prywaciarza nie stać aby przecenić paliwo letnie więc sprzedaje je nawet w sezonie zimowym.
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do: