Zapraszamy wszystkich nowych i obecnych użytkowników do logowania się na nowe forum
http://forum.chevroletteampoland.com/



Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: C77
2013-05-07, 10:55
Komputer pok?adowy w Aveo II. (T250,T255)
Autor Wiadomość
Gandalf230 

Model Samochodu: Chevrolet Aveo
Wiek: 37
Dołączył: 09 Lut 2012
Posty: 93
Skąd: Łódź
Poziom: 8
HP: 0/159
 0%
MP: 76/76
 100%
EXP: 12/19
 63%
Wysłany: 2012-04-07, 09:39   

Lutowalem grotówką :D
 
 
     
nieaktualne 

Model Samochodu: Sprzedany
Pomógł: 61 razy
Dołączył: 31 Sty 2010
Posty: 1458
Skąd: EPA
Poziom: 32
HP: 110/2753
 4%
MP: 1314/1314
 100%
EXP: 74/111
 66%
Wysłany: 2012-04-08, 18:59   

Gandalf230 napisał/a:
Lutowalem grotówką :D


Pisząc "grotówką" masz na myśli "kolbówką" a tak naprawdę to chodzi o to aby nie doprowadzić w trakcie lutowania do przepięcia elektrostatycznego które może wywołać każda nie zabezpieczona lutownica niezależnie od tego czy to będzie transformatorowa z grotem czy grzałkowa z kolbą.


Sprzęt do tego typu lutowania to np AOYUE 968 z antystatyczną kolbą Aoyue B003.

Ostrzegam na przyszłość wszystkich tych którzy będą się za to zabierać jednocześnie gratulując już tym którym się to do tej pory jakoś udało ;-)
Ostatnio zmieniony przez nieaktualne 2012-10-22, 13:58, w całości zmieniany 1 raz  
 
     
skubaniecpl 

Model Samochodu: Aveo Clasic LS
Dołączył: 22 Sty 2012
Posty: 11
Skąd: Czarnowąsy
Poziom: 2
HP: 0/30
 0%
MP: 14/14
 100%
EXP: 1/8
 12%
Wysłany: 2012-04-28, 20:11   

Hey, a czy zamiast ryzykować lutownicą nie lepiej zakupić klej, który przewodzi prąd?
Wiem, że taki istnieje i można go kupić w sklepie elektronicznym.

pozdr
 
     
Gandalf230 

Model Samochodu: Chevrolet Aveo
Wiek: 37
Dołączył: 09 Lut 2012
Posty: 93
Skąd: Łódź
Poziom: 8
HP: 0/159
 0%
MP: 76/76
 100%
EXP: 12/19
 63%
Wysłany: 2012-04-29, 21:43   

nie wiem czy to takie proste bedzie, zwarcie tych 2 ścierzek na krótko bez lutowania nic nie dawalo , talk jak by byly czyms pokryte

poza tym odleglosc miedzy ścierzkami jest taka ze bardzo latwo klejem zalac dwie sasiednie a wtedy ... licznik na zlom :)
 
 
     
skubaniecpl 

Model Samochodu: Aveo Clasic LS
Dołączył: 22 Sty 2012
Posty: 11
Skąd: Czarnowąsy
Poziom: 2
HP: 0/30
 0%
MP: 14/14
 100%
EXP: 1/8
 12%
Wysłany: 2012-04-30, 20:54   

Jestem elektronikiem amatorem i ze swojego doświadczenia wiem, że płytki drukowane po umieszczeniu w nich wszystkich elementów są pokrywane czymś podobnym do lakieru, aby przypadkowe zetknięcie lutu nie zrobiło zwarcia. Przed przyklejeniem zalecałbym ostrożnie nożykiem do tapet zedrzeć ten lakier nanieść klej i przykleić przewód (najlepiej jakaś tasiemka). A masę dolutować/dokleić w innym miejscu ;)

A tak z innej beczki.
Jak to jest z tymi wskazówkami?
Pytam czy można je omyłkowo przestawić ruszając je palcem jak są przymocowane do licznika?
Czy dopiero jak je zdemontuję z licznika?
Jak na razie wyciąłem sobie okienko, ale troszkę to kiepsko wygląda. Zastanawiam się czy da się samą tarczkę przykleić. Z tym, że musiałbym zdjąć wskazówki.
 
     
jar76 


Model Samochodu: Chevrolet
Pomógł: 19 razy
Wiek: 40
Dołączył: 20 Cze 2009
Posty: 687
Skąd: Śląsk
Poziom: 23
HP: 12/1225
 1%
MP: 585/585
 100%
EXP: 54/65
 83%
Wysłany: 2012-05-01, 07:03   

skubaniecpl napisał/a:

Jak to jest z tymi wskazówkami?
Pytam czy można je omyłkowo przestawić ruszając je palcem jak są przymocowane do licznika?

Niestety bardzo łatwo można je przestawić nawet nie wyciągając ich z licznika , a idealna kalibracja jest bardzo trudna :-/
_________________
---------------------------------------
Aveo T250 sedan 2009r---1.2 16V 84KM/ BRC SEQUENT 24
---------------------------------------
 
     
skubaniecpl 

Model Samochodu: Aveo Clasic LS
Dołączył: 22 Sty 2012
Posty: 11
Skąd: Czarnowąsy
Poziom: 2
HP: 0/30
 0%
MP: 14/14
 100%
EXP: 1/8
 12%
Wysłany: 2012-05-02, 16:15   

Wszyscy mówią żeby uważać na wskazówki bo można je łatwo przestawić.
Teraz pytanie w imieniu tych co już sobie przestawili:
Jak/gdzie można skalibrować ponownie licznik?
 
     
jar76 


Model Samochodu: Chevrolet
Pomógł: 19 razy
Wiek: 40
Dołączył: 20 Cze 2009
Posty: 687
Skąd: Śląsk
Poziom: 23
HP: 12/1225
 1%
MP: 585/585
 100%
EXP: 54/65
 83%
Wysłany: 2012-05-02, 17:43   

Trzeba się bawić i próbować. Najlepiej zrobić fotkę jak to było przed zmianami i tak ustawiać wskazówki by było tak samo , oczywiście po przekręceniu kluczyka, bo wtedy wskazówki delikatnie się podnoszą . Niestety praktycznie nie da rady ustawić idealnie jak było wcześniej, bo wskazówki są dość ciężkie we współpracy i przesuwają się za bardzo.
Prędkość można porównać z GPS. Jeśli licznik wskazuje 100km/h to GPS powinien wskazywać 94-96 km/h
_________________
---------------------------------------
Aveo T250 sedan 2009r---1.2 16V 84KM/ BRC SEQUENT 24
---------------------------------------
 
     
skubaniecpl 

Model Samochodu: Aveo Clasic LS
Dołączył: 22 Sty 2012
Posty: 11
Skąd: Czarnowąsy
Poziom: 2
HP: 0/30
 0%
MP: 14/14
 100%
EXP: 1/8
 12%
Wysłany: 2012-05-03, 17:18   

jar76 napisał/a:
Trzeba się bawić i próbować. Najlepiej zrobić fotkę jak to było przed zmianami i tak ustawiać wskazówki by było tak samo , oczywiście po przekręceniu kluczyka, bo wtedy wskazówki delikatnie się podnoszą . Niestety praktycznie nie da rady ustawić idealnie jak było wcześniej, bo wskazówki są dość ciężkie we współpracy i przesuwają się za bardzo.
Prędkość można porównać z GPS. Jeśli licznik wskazuje 100km/h to GPS powinien wskazywać 94-96 km/h

OK. To jest metoda zrób to sam.
A jak np. pojadę do serwisu i powiem co zrobiłem to będą w stanie mi pomóc?
A może są serwisy, które specjalizują się w tym "fachu"?

Pytam tak dociekliwie bo wolę mieć komplet informacji w razie jak coś popsuję.
 
     
jar76 


Model Samochodu: Chevrolet
Pomógł: 19 razy
Wiek: 40
Dołączył: 20 Cze 2009
Posty: 687
Skąd: Śląsk
Poziom: 23
HP: 12/1225
 1%
MP: 585/585
 100%
EXP: 54/65
 83%
Wysłany: 2012-05-03, 17:35   

skubaniecpl napisał/a:

A jak np. pojadę do serwisu i powiem co zrobiłem to będą w stanie mi pomóc?


Jak najbardziej. Wpiszą w książce aktualny przebieg z adnotacją WYMIANA LICZNIKA NA NOWY :lol:

Jak zachowasz odrobinę ostrożności to nic nie powinieneś poprzestawiać .
_________________
---------------------------------------
Aveo T250 sedan 2009r---1.2 16V 84KM/ BRC SEQUENT 24
---------------------------------------
 
     
skubaniecpl 

Model Samochodu: Aveo Clasic LS
Dołączył: 22 Sty 2012
Posty: 11
Skąd: Czarnowąsy
Poziom: 2
HP: 0/30
 0%
MP: 14/14
 100%
EXP: 1/8
 12%
Wysłany: 2012-05-04, 17:47   

Witam,
dla tych co wolą nie operować lutownicą w pobliżu zegarów, aby podłączyć drugi przycisk do komputera..
Wymyśliłem dość prosty sposób, który dzisiaj sprawdziłem i sprawdza się w 100%.
Bierzemy jakiś kabelek, najlepiej taki aby składał się z wielu cieniutkich drucików miedzianych coś na grubość ludzkiego włosa. Wycinamy dwa takie miedziaki z przewodu długości ok 2cm. Skręcamy razem ze sobą i cynujemy. Do jednego końca takiego przewodu lutujemy kabel, który następnie będzie dolutowany do przełącznika, a drugi koniec wtykamy w dziurkę, którą widzimy na obrazku na stronie nr 1. Sprawdzamy miernikiem czy przewodzi prąd (1 końcówkę miernika podłączamy do końca naszego przewodu a drugą do punktu który zobaczymy jak prześledzimy drogę ścieżki drukowanej - uwaga trzeba się postarać aby dobrze trafić w te punkciki)
Gdy już mamy wetknięty kabelek mocujemy go solidną taśmą klejącą lub klejem do płytki drukowanej i to wszystko :-)
Drugi przewód może być podłączony do masy samochodu, tak więc problem z tym kabelkiem odpada.


Puki co to rozwiązanie działa.
Jak przejadę kilkanaście dziur i parę tysięcy kilometrów napiszę czy wciąż działa.


Pozdro :-D

Przejechałem już kilkaset kilometrów i zaliczyłem masę dużych i małych nierówności (wycieczka po drogach leśnych) i muszę się pochwalić, że przełącznik wciąż działa :-)
Dobrą stroną mojego rozwiązania jest to, że nic nie lutujemy.
Jeżeli macie samochód na gwarancji to w serwisie jedynie mogą się przyczepić do wycięcia plastiku, ale nie zarzucą nam, że sami dłubaliśmy w elektronice ;-)
Ostatnio zmieniony przez skubaniecpl 2012-05-06, 20:13, w całości zmieniany 1 raz  
 
     
Miko 

Model Samochodu: Aveo
Dołączył: 21 Cze 2011
Posty: 32
Skąd: Warszawa
Poziom: 4
HP: 0/61
 0%
MP: 29/29
 100%
EXP: 5/11
 45%
Wysłany: 2012-05-06, 16:38   

Dobry pomysł!

Ja jutro zrobie zdjęcie stacji lutowniczej jaką mam w pracy to eksperci ocenią "czy wyda"

Pewnie i tak skonczy sie na serwisie RTV ;)
 
     
Gandalf230 

Model Samochodu: Chevrolet Aveo
Wiek: 37
Dołączył: 09 Lut 2012
Posty: 93
Skąd: Łódź
Poziom: 8
HP: 0/159
 0%
MP: 76/76
 100%
EXP: 12/19
 63%
Wysłany: 2012-06-12, 20:02   

u mnie sytuacja była prosta ze wskazówkami
wystarczył ołówek :d

przed zabraniem sie do zabawy wzialem ołówek i zaznaczyłem w którym miejscu znajdowały się wskazówki, póżniej ustawiłem w miejscu kropek i jest idelnie :)

ps..

Miko - gdzie focie i ustaw zegar w kompie bo daty cos masz nie ten teges :D
 
 
     
mlun

Model Samochodu: aveo
Dołączył: 10 Paź 2012
Posty: 1
Skąd: otwock
Poziom: 1
HP: 0/18
 0%
MP: 8/8
 100%
EXP: 0/9
 0%
Wysłany: 2012-11-06, 13:39   

A powiedzcie jak jest u was ze wskazaniami przez komputer? Na razie tylko "odkryłem" resztę wyświetlacza i mam dystans do przejechania ale strasznie szybko maleje. Przejechałem dziś około 20km a spadło o 100km.Jak tak patrze to co ok. 300m spada o jeden kilometr.
 
     
Gandalf230 

Model Samochodu: Chevrolet Aveo
Wiek: 37
Dołączył: 09 Lut 2012
Posty: 93
Skąd: Łódź
Poziom: 8
HP: 0/159
 0%
MP: 76/76
 100%
EXP: 12/19
 63%
Wysłany: 2012-11-30, 11:27   

to kwestia jak jezdzisz
czasami przejedziesz 10 km a zejdzie ci 1 kilometr z licznika
a czasami przejedziesz 100 metrow a spadnei ci 10 kilometrow
wszystko zalezy od twojej nogi
 
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do: