Zapraszamy wszystkich nowych i obecnych użytkowników do logowania się na nowe forum
http://forum.chevroletteampoland.com/



Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: C77
2013-02-14, 11:45
Ubytek oleju
Autor Wiadomość
mwadon 


Model Samochodu: Chevrolet Cruze LT+
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 29 Cze 2011
Posty: 165
Skąd: Jawiszowice
Poziom: 11
HP: 0/272
 0%
MP: 130/130
 100%
EXP: 23/25
 92%
Wysłany: 2012-02-20, 22:05   Ubytek oleju

Po przejechaniu 4000 km zauważyłem niski poziom oleju (MIN na bagnecie). Dolałem 0,5l i aktualnie przy stanie licznika 6500 km znowu mam MIN. Byłem dziś w serwisie i zgłosiłem to. Wg serwisantów żadnych wycieków nie ma, a na zużycie oleju ma wpływ styl jazdy. Samochód ma dopiero 3 miesiące. Czy ktoś miał podobny problem? Nie wiem co z tym dalej zrobić :-/
 
     
nieaktualne 

Model Samochodu: Sprzedany
Pomógł: 61 razy
Dołączył: 31 Sty 2010
Posty: 1458
Skąd: EPA
Poziom: 32
HP: 55/2753
 2%
MP: 1314/1314
 100%
EXP: 74/111
 66%
Wysłany: 2012-02-20, 22:47   

mwadon, przeczytaj sobie ten artykuł > KLIK
 
     
kiniu
Cruze 1.6 Base+

Model Samochodu: Chevrolet
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 09 Sty 2010
Posty: 240
Skąd: Tarnów
Poziom: 14
HP: 0/426
 0%
MP: 203/203
 100%
EXP: 16/33
 48%
Wysłany: 2012-02-21, 07:07   

Samochód dopiero się dociera i może brać olej. Mam nadzieje że nie pałowałeś pod czerwone na nowym silniku. Jeżeli masz benzynę to silniki opla (a takie są w chevroletach) są znane z tego że konsumują olej i nic z tym nie zrobisz.
Mój 1,6 też na początku trochę brał ale nie tyle co u Ciebie. Po przejechaniu jakiś 6-8 tyś przestał. Jednak jak w ubiegłe wakacje popędziłem go trochę autostradą do Gdańska i z powrotem to na bagnecie ubyło jakieś 2mm oleju (kłania się brak 6 biegu).

To tyle. Musisz obserwować. Napisz jaki masz styl jazdy i co to za silnik.
_________________
==
Pozdrawiam
 
     
mwadon 


Model Samochodu: Chevrolet Cruze LT+
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 29 Cze 2011
Posty: 165
Skąd: Jawiszowice
Poziom: 11
HP: 0/272
 0%
MP: 130/130
 100%
EXP: 23/25
 92%
Wysłany: 2012-02-21, 08:04   

Silnik 1.8 z instalacją LPG. W salonie przy odbiorze samochodu zapewniano mnie, że taki silnik przy 3 tys. obrotów będzie mało palił. Starałem się tak jeździć. Po jakimś czasie zauważyłem, że przy mniejszych obrotach spalanie spadło, jednak bardziej wtedy męczyłem silnik. Mój styl jazdy określiłbym na raczej mieszany. Staram się jeździć delikatnie, lecz czasami zdarza się jakieś dynamiczne wyprzedzanie. Poprzednio jeździłem prawie 18 letnim fordem z silnikiem 1.3 + LPG, mój styl jazdy nie zmienił się znacznie, a tamten silnik brał nieznaczne ilości oleju między wymianami.
 
     
kiniu
Cruze 1.6 Base+

Model Samochodu: Chevrolet
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 09 Sty 2010
Posty: 240
Skąd: Tarnów
Poziom: 14
HP: 0/426
 0%
MP: 203/203
 100%
EXP: 16/33
 48%
Wysłany: 2012-02-21, 08:50   

Ja swoim też tak jeżdżę do 3-3,5 tyś obrotów. poczekaj jeszcze trochę może zużycie spadnie.
Inna sprawa to jaki olej masz zalany. Bo silnik jednego oleju będzie brał więcej (dużo) a drugiego miej lub wcale. I to dotyczy olejów o tym samym indeksie np. 5w30.
_________________
==
Pozdrawiam
 
     
huri_khan 

Model Samochodu: Cruze
Pomógł: 7 razy
Wiek: 44
Dołączył: 22 Sie 2010
Posty: 581
Skąd: Bytom
Poziom: 22
HP: 11/1106
 1%
MP: 528/528
 100%
EXP: 7/59
 11%
Wysłany: 2012-02-21, 17:42   

Można trochę dolać do 400 ml chyba.
_________________
Zdjęcia zamieszczone przeze mnie na forum można rozpowszechniać na warunkach licencji CC-BY
 
     
mwadon 


Model Samochodu: Chevrolet Cruze LT+
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 29 Cze 2011
Posty: 165
Skąd: Jawiszowice
Poziom: 11
HP: 0/272
 0%
MP: 130/130
 100%
EXP: 23/25
 92%
Wysłany: 2012-02-21, 18:07   

Silnik zalany jest olejem GM 5w30
 
     
kiniu
Cruze 1.6 Base+

Model Samochodu: Chevrolet
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 09 Sty 2010
Posty: 240
Skąd: Tarnów
Poziom: 14
HP: 0/426
 0%
MP: 203/203
 100%
EXP: 16/33
 48%
Wysłany: 2012-02-22, 07:51   

Musisz jeszcze pojeździć i zobaczysz. Może zużycie oleju się ustabilizuje. Producenci mają teraz takie normy zużycia że na reklamacją są małe szanse chyba że zużycie byłoby naprawdę duże.
Myślę że należy poczekać do ok 10 tyś. km. i może się ustabilizuje bo na razie silnik jest jeszcze na "dotarciu"

Czye sprawdzałeś ile było oleju jak wyjechałeś z salonu. Może było na min. i wtedy 0.5l na 6,5 tys km nie jest wcale dużo. Myślę że się ustabilizuje i nie będzie problemu.
Na razie spokojnie obserwuj.

PS.
Sprawdzasz olej na zimnym czy na ciepłym silniku ?
_________________
==
Pozdrawiam
 
     
mwadon 


Model Samochodu: Chevrolet Cruze LT+
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 29 Cze 2011
Posty: 165
Skąd: Jawiszowice
Poziom: 11
HP: 0/272
 0%
MP: 130/130
 100%
EXP: 23/25
 92%
Wysłany: 2012-02-22, 13:48   

kiniu napisał/a:
Sprawdzasz olej na zimnym czy na ciepłym silniku ?


Na dwa sposoby:
-zimny silnik
-ciepły silnik ok 20 min po jego wyłączeniu
 
     
Kubusiek 

Model Samochodu: Cruze 1.8 Ls plus
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 01 Lip 2010
Posty: 244
Skąd: Krak
Poziom: 14
HP: 0/426
 0%
MP: 203/203
 100%
EXP: 20/33
 60%
Wysłany: 2012-02-22, 16:20   

Na dotarciu łykalo olej i oczywiscie ze dziwne... ople tak maja ECOTEC :P cokolwiek ta nazwa oznacza :] ... wyciek pod deklem tez sie pojawil :) nie ma co sie martwic :)
_________________
 
     
ryjek 


Model Samochodu: Chevrolet Aveo
Pomógł: 6 razy
Wiek: 37
Dołączył: 01 Gru 2010
Posty: 723
Skąd: Czerwionka-Leszczyny
Poziom: 24
HP: 13/1353
 1%
MP: 646/646
 100%
EXP: 25/68
 36%
Wysłany: 2012-02-22, 19:33   

ja osobiśćie nie przepadam za silnikami Opla ECO-TEC ,miałem taki w corsie c i jedna wielka porażka,w tigrze mamy 1.6. 97rok również ECO-TEC ale starszej generacji i jest on o niebo lepszy niż te nowsze,Zobaczymy jak będą się spisywały silniki benzynowe z Opla w Chevrolecie
_________________
aveo sedan 1.4 SOHC
Opel tigra 1.6 16v
aveo hatchback 1.2 SOHC-ojca

 
     
mwadon 


Model Samochodu: Chevrolet Cruze LT+
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 29 Cze 2011
Posty: 165
Skąd: Jawiszowice
Poziom: 11
HP: 0/272
 0%
MP: 130/130
 100%
EXP: 23/25
 92%
Wysłany: 2012-02-22, 19:34   

Kubusiek napisał/a:
Na dotarciu łykalo olej i oczywiscie ze dziwne... ople tak maja ECOTEC :P cokolwiek ta nazwa oznacza :] ... wyciek pod deklem tez sie pojawil :) nie ma co sie martwic :)


Dzięki. W takim razie jestem już spokojny
 
     
Vintage 

Model Samochodu: Cruze 2.O VCDI LT+ Premium MY 2012
Dołączył: 03 Sty 2011
Posty: 45
Skąd: warszawa
Poziom: 5
HP: 0/81
 0%
MP: 38/38
 100%
EXP: 7/13
 53%
Wysłany: 2012-02-22, 23:33   

A u mnie po 2800 jest na wyświetlaczu elektronicznym 93%. Jak odbierałem auto było 95%. Na bagnecie nie sprawdzałem.

Pozdrawiam,
_________________
Vintage,
 
     
mwadon 


Model Samochodu: Chevrolet Cruze LT+
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 29 Cze 2011
Posty: 165
Skąd: Jawiszowice
Poziom: 11
HP: 0/272
 0%
MP: 130/130
 100%
EXP: 23/25
 92%
Wysłany: 2012-02-23, 08:45   

Ja mam MY 2011 i nie mam takich fajerwerków ;-) Masz jeszcze inne ciekawe rzeczy?
 
     
kamix 

Model Samochodu: Cruze LS+ Premium 2.0 VCDi (163KM)
Pomógł: 4 razy
Wiek: 38
Dołączył: 06 Paź 2010
Posty: 141
Skąd: Pułtusk
Poziom: 10
HP: 0/230
 0%
MP: 110/110
 100%
EXP: 21/22
 95%
Wysłany: 2012-02-23, 21:04   

U mnie po 15 tyś km czyli od serwisu olejowego do serwisu spada do ok. 55 %. Po wymianie trzeba wyzerować, czyli ma być 100%.

Mam MY2011 i żeby zobaczyć jaki jest stan oleju należy przy włączonym zapłonie wcisnąć przycisk na przełączniku kierunkowskaców (nazywa się chyba MENU, ale nie jestem pewny).
 
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do: