Zapraszamy wszystkich nowych i obecnych użytkowników do logowania się na nowe forum
http://forum.chevroletteampoland.com/



Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: nieaktualne
2013-02-16, 06:19
Zimny silnik si? przydusza
Autor Wiadomość
chevy_power 

Model Samochodu: Chevrolet Aveo, Chevrolet Cruze
Pomógł: 19 razy
Wiek: 38
Dołączył: 01 Lis 2010
Posty: 756
Skąd: Kraków
Poziom: 24
HP: 13/1353
 1%
MP: 646/646
 100%
EXP: 58/68
 85%
Wysłany: 2011-10-09, 14:02   Zimny silnik się przydusza

Witam,
zauważyłem ostatnio w moim Aveo taki mały problem. Otóż gdy silnik jest zimny (zwykle nad ranem) to po odpaleniu gdy chcę ruszyć czy to z 1 czy na wstecznym po dodaniu gazu i zwalnianiu sprzęgła czuję jakby silnik się przyduszał auto nie ma w ogóle mocy i muszę odczekać ok. 10 sekund żeby móc nim normalnie ruszyć. Dodam jeszcze, że nie chodzi mi o energiczne ruszanie tylko normalne powolne po parkingu osiedlowym. Czy macie może jakieś doświadczenia z takim przypadkiem? Gdy po odpaleniu silnik jest na jałowym biegu pracuje ok, obroty wydają się być równe.

pzdr
 
     
miHu 
odźwierny

Model Samochodu: Aveo II+ sedan 1,2 8V z BRC seq24, 2007/2008
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 20 Mar 2010
Posty: 282
Skąd: EPJ
Poziom: 15
HP: 0/488
 0%
MP: 233/233
 100%
EXP: 25/35
 71%
Wysłany: 2011-10-09, 15:25   

Nie wiem czy o tym samym myślimy ale chyba też to mam i myślę, że jest to normalne na zimnym silniku. Gdy zaraz (1-2 sek.) po uruchomieniu silnika chcę ruszyć jest przydławienie, gdy mimo to rozpędzę auto to delikatnie szarpie/dławi. Wspomniane 10 a może nawet 5 sekund odczekania załatwia sprawę.
_________________
"Ten typ tak ma?" - oto jest pytanie
 
     
chevy_power 

Model Samochodu: Chevrolet Aveo, Chevrolet Cruze
Pomógł: 19 razy
Wiek: 38
Dołączył: 01 Lis 2010
Posty: 756
Skąd: Kraków
Poziom: 24
HP: 13/1353
 1%
MP: 646/646
 100%
EXP: 58/68
 85%
Wysłany: 2011-10-09, 17:42   

tylko wiesz miHu wcześniej tego nie było. boję się (ale tylko trochę), że to może być jakaś niewielka usterka. co prawda dawno nie wymieniłem filtra paliwa, może w tym jest coś, że jak silnik jest długo nie ruszany to zanim pompa pociągnie odpowiednią ilość paliwa to trochę minie przy starym filtrze, który może niedomagać z zapchania...
 
     
garmin
Szofer T200


Model Samochodu: Chevrolet
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 17 Lis 2010
Posty: 118
Skąd: Polska
Poziom: 9
HP: 0/193
 0%
MP: 92/92
 100%
EXP: 18/20
 90%
Wysłany: 2011-10-12, 19:59   

Też to mam, strasznie mnie to irytuje, powiedz mi masz zamontowany gaz ?? Ja kilka razy jeździłem na rezerwie paliwa i boję sie czy nie wykończyłem w ten sposób pompy która teraz robiła by zbyt małe ciśnienie by samochód szedł płynnie na ssaniu. Po rozgrzaniu wszystko śmiga OK ale wtedy już nie jest potrzebne takie ciśnienie paliwa :roll: :-/ dodam ze check sie nie zapala
 
     
etylinek 


Model Samochodu: Aveo 1,2 HB 8V 2005 LPG
Pomógł: 1 raz
Wiek: 38
Dołączył: 01 Kwi 2011
Posty: 139
Skąd: ŁDZ
Poziom: 10
HP: 0/230
 0%
MP: 110/110
 100%
EXP: 19/22
 86%
Wysłany: 2011-10-12, 21:08   

miHu napisał/a:
myślę, że jest to normalne na zimnym silniku.


U mnie taki objaw nie występuje, także nie sądzę aby było to normalne.

garmin napisał/a:
jeździłem na rezerwie paliwa i boję sie czy nie wykończyłem w ten sposób pompy


Wątpię żeby to miało wpływ, dopóki pompa ma co pompować, choćby ostatki to nie powinno się z nią nic stać.

W teorii, nawet jakby chwilę na sucho chodziła to nie powinno mieć to wpływu na jej dalszą pracę (jednak jak to z teorią różnie bywa).
 
 
     
chevy_power 

Model Samochodu: Chevrolet Aveo, Chevrolet Cruze
Pomógł: 19 razy
Wiek: 38
Dołączył: 01 Lis 2010
Posty: 756
Skąd: Kraków
Poziom: 24
HP: 13/1353
 1%
MP: 646/646
 100%
EXP: 58/68
 85%
Wysłany: 2011-10-12, 21:45   

Samochód jest w czystej benzynie. Zauważyłem te objawy całkiem niedawno
Cytat:
W teorii, nawet jakby chwilę na sucho chodziła to nie powinno mieć to wpływu na jej dalszą pracę (jednak jak to z teorią różnie bywa).

mając jeszcze stare mondeo zabrakło mi paliwa na 3 km przed stacją i nie pchałem auta ale próbowałem usilnie dojechać na "fusach" i przy dystrybutorze już strasznie waliło spalenizną i gość, który lał paliwo powiedział mi, że przypaliłem pompę bo pracowała na sucho, więc nie wiem, ogólnie mając Aveo tylko raz mi zabrakło paliwa ale nie jechałem nim tylko od razu pobiegłem z kanisterkiem po dyszkę na dolewkę;p
Cytat:
U mnie taki objaw nie występuje, także nie sądzę aby było to normalne.

i to mnie zaczyna przerażać, że rodzi się jakaś usterka, która będzie kosztować. Ale z drugiej strony czy może to być np. brudny filtr paliwa? w sumie to go dawno nie wymieniałem... (ok. 20 tys. km)
 
     
etylinek 


Model Samochodu: Aveo 1,2 HB 8V 2005 LPG
Pomógł: 1 raz
Wiek: 38
Dołączył: 01 Kwi 2011
Posty: 139
Skąd: ŁDZ
Poziom: 10
HP: 0/230
 0%
MP: 110/110
 100%
EXP: 19/22
 86%
Wysłany: 2011-10-12, 22:57   

chevy_power napisał/a:
3 km przed stacją


Chwilę znaczyło dla mnie -> że można doprowadzić do wykończenia paliwa i stanąć, ale nie próbować dojechać na oparach gdziekolwiek dalej.

chevy_power napisał/a:
rodzi się jakaś usterka, która będzie kosztować.

Pompa nówka na allegro ok. 250-300zł, używana od 100zł
Wymiana ok. 100zł
Jeśli to pompa..
 
 
     
Adrian 
Adi.S.W.A.T


Model Samochodu: Chevrolet Aveo 1.2 DOHC
Dołączył: 19 Maj 2010
Posty: 83
Skąd: Sląsk
Poziom: 8
HP: 0/159
 0%
MP: 76/76
 100%
EXP: 2/19
 10%
Wysłany: 2011-10-21, 23:13   

Kolego a powiedz mi kiedy wymieniałeś świece i przewody wysokiego napięcia. Bo mi to wygląda na zużyte świece albo na przebicia na kablach.
_________________
Chevi aveo 1.2 16V
 
     
chevy_power 

Model Samochodu: Chevrolet Aveo, Chevrolet Cruze
Pomógł: 19 razy
Wiek: 38
Dołączył: 01 Lis 2010
Posty: 756
Skąd: Kraków
Poziom: 24
HP: 13/1353
 1%
MP: 646/646
 100%
EXP: 58/68
 85%
Wysłany: 2011-10-21, 23:20   

świece były wymieniane niecały rok temu i przejechały 15 tys. km do dzisiaj. jeśli chodzi o kable to mam osiedlowy problem z kunami i raz jeden jedyny zjadły mi jeden kabel ale wtedy ta usterka była zauważalna nawet przy odpaleniu, więc raczej nie wygląda mi to na kable zwłaszcza, że je ostatnio sprawdzałem i są w porządku...
 
     
etylinek 


Model Samochodu: Aveo 1,2 HB 8V 2005 LPG
Pomógł: 1 raz
Wiek: 38
Dołączył: 01 Kwi 2011
Posty: 139
Skąd: ŁDZ
Poziom: 10
HP: 0/230
 0%
MP: 110/110
 100%
EXP: 19/22
 86%
  Wysłany: 2011-11-07, 11:30   

Trochę się zagłębiłem w temat i podobno objawy jakie opisaliście wyżej mogą występować przy brudnym lub padniętym silniczku krokowym (koszt ok. 50zł) i/lub zabrudzonej/padniętej przepustnicy. Ze wskazaniem na brudne elementy i to 1 części.
 
 
     
Paweł86 

Model Samochodu: Aveo
Wiek: 37
Dołączył: 24 Sie 2014
Posty: 33
Skąd: Knurów
Poziom: 4
HP: 0/61
 0%
MP: 29/29
 100%
EXP: 6/11
 54%
Wysłany: 2015-12-04, 21:03   

Ja mam takie same objawy co wy :cry: Poradziliście sobie już może z tą usterką ??
Silniczek krokowy jest razem z przepustnicą jeśli chodzi o 1,2 8V i się go osobno nie wymienia.
 
     
Paweł86 

Model Samochodu: Aveo
Wiek: 37
Dołączył: 24 Sie 2014
Posty: 33
Skąd: Knurów
Poziom: 4
HP: 0/61
 0%
MP: 29/29
 100%
EXP: 6/11
 54%
Wysłany: 2015-12-05, 20:13   

I co nikt nie rozwiązał tego problemu ??
 
     
miHu 
odźwierny

Model Samochodu: Aveo II+ sedan 1,2 8V z BRC seq24, 2007/2008
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 20 Mar 2010
Posty: 282
Skąd: EPJ
Poziom: 15
HP: 0/488
 0%
MP: 233/233
 100%
EXP: 25/35
 71%
Wysłany: 2015-12-06, 20:38   

Ja nic z tym nie robiłem. Przejechałem od tamtego czasu pewnie z 50 000 km i jeżdżę dalej :-) Mnie jakoś to nie przeszkadza bo, rzadko ruszam zaraz po uruchomieniu silnika.
Pozwolę sobie na mały offtop. Mnie martwi coś innego - okresowe, ciche buczenie/wycie spod siedzenia z tyłu czyli pompy paliwa, czy to nie początek jej końca? :-)
_________________
"Ten typ tak ma?" - oto jest pytanie
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do: