Zapraszamy wszystkich nowych i obecnych użytkowników do logowania się na nowe forum
http://forum.chevroletteampoland.com/



Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: C77
2013-02-16, 20:24
Zakresy zmiany biegów w Cruze 1,8-benzyna
Autor Wiadomość
jacek psuj 

Model Samochodu: chevrolet cruz 1.8 ls+ LPG
Dołączył: 03 Cze 2011
Posty: 13
Skąd: opole
Poziom: 2
HP: 0/30
 0%
MP: 14/14
 100%
EXP: 3/8
 37%
Wysłany: 2011-07-11, 19:59   Zakresy zmiany biegów w Cruze 1,8-benzyna

w moim cruzie komputer proponuje zmianę biegu na wyższy, czy korzystacie z tej propozycji -przy jakich obrotach -(silnik 1,8 benzyna )zmieniacie biegi w górę a przy jakich redukujecie.
 
     
Kubusiek 

Model Samochodu: Cruze 1.8 Ls plus
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 01 Lip 2010
Posty: 244
Skąd: Krak
Poziom: 14
HP: 0/426
 0%
MP: 203/203
 100%
EXP: 20/33
 60%
Wysłany: 2011-07-11, 20:41   

Utrzymuje obroty kolo 2.5 tys i wtedy jest spalanie ok:) a redukuje z 3 na 2 predkosc 80 na II bieg do swiatel bez hamulca
_________________
 
     
SanDiego 
1.6 LS PLUS (2009)


Model Samochodu: Chevrolet Cruze
Pomógł: 6 razy
Wiek: 35
Dołączył: 13 Lut 2010
Posty: 529
Skąd: Olsztyn
Poziom: 21
HP: 9/996
 1%
MP: 475/475
 100%
EXP: 11/56
 19%
Wysłany: 2011-07-11, 20:48   

uuu niezle - komputer sugeruje zmiany biegu

mi nigdy nic nie mowi :(
_________________
Poprzednio Opel Astra F 1,4 60 KM 8V
 
     
huri_khan 

Model Samochodu: Cruze
Pomógł: 7 razy
Wiek: 44
Dołączył: 22 Sie 2010
Posty: 581
Skąd: Bytom
Poziom: 22
HP: 11/1106
 1%
MP: 528/528
 100%
EXP: 7/59
 11%
Wysłany: 2011-07-11, 21:15   

To chyba jest w roku modelowym 2011 bo ja takich bajerów w LT nie mam (chyba że nie wiem jak włączyć w komputerze)
_________________
Zdjęcia zamieszczone przeze mnie na forum można rozpowszechniać na warunkach licencji CC-BY
 
     
gobej

Model Samochodu: Chevrolet Cruze
Dołączył: 17 Maj 2011
Posty: 6
Skąd: Trojmiasto
Poziom: 1
HP: 0/18
 0%
MP: 8/8
 100%
EXP: 5/9
 55%
Wysłany: 2011-07-12, 07:57   

Dopiero w 2011 taki bajer montują - ale nic specjalnego tylko rozpraszają te kolorowe strzałki.
 
     
SanDiego 
1.6 LS PLUS (2009)


Model Samochodu: Chevrolet Cruze
Pomógł: 6 razy
Wiek: 35
Dołączył: 13 Lut 2010
Posty: 529
Skąd: Olsztyn
Poziom: 21
HP: 9/996
 1%
MP: 475/475
 100%
EXP: 11/56
 19%
Wysłany: 2011-07-12, 18:06   

To jakie jeszcze bajery są? :-D

Może da się wgrać update do kompa? :-D
_________________
Poprzednio Opel Astra F 1,4 60 KM 8V
 
     
C77 
Ex-Wódz Org


Model Samochodu: Cruze 1,8 LS+ MY2010
Pomógł: 219 razy
Wiek: 41
Dołączył: 19 Lis 2010
Posty: 4978
Skąd: Wolne Miasto Poznań
Poziom: 51
HP: 1016/10164
 10%
MP: 4853/4853
 100%
EXP: 148/280
 52%
Wysłany: 2011-07-13, 09:33   

SanDiego napisał/a:
To jakie jeszcze bajery są? :-D


Tańczące wskazówki budzików przy teście czujników.

A tak z ciekawości może ktoś opisać te propozycje zmiany biegów w 1,8? przy jakich obrotach występują? i czy różnią się od wysokości danego biegu, tzn. że na trójce pokazuje że należy zmienić bieg np. przy 4500obr/min a na 4 przy 4000obr/min? A może wciąż niezależnie od biegu po prostu zaleca zmianę przy 3500obr/min :-)
_________________

Я на Драйве2
International Cruze Forum Moderator...
 
     
zawel
[Usunięty]

Poziom: 32
HP: 55/2753
 2%
MP: 1314/1314
 100%
EXP: 67/111
 60%
Wysłany: 2011-07-14, 09:13   

C77 napisał/a:

A tak z ciekawości może ktoś opisać te propozycje zmiany biegów w 1,8? przy jakich obrotach występują? i czy różnią się od wysokości danego biegu, tzn. że na trójce pokazuje że należy zmienić bieg np. przy 4500obr/min a na 4 przy 4000obr/min? A może wciąż niezależnie od biegu po prostu zaleca zmianę przy 3500obr/min :-)

To jest mniej więcej stałe dla każdego biegu, ale działa tak że pokazuje strzałkę jak trzymasz przez chwilę obroty, jak wciskasz mocniej gaz to nie pokazuje. I dużo niżej - potrafi pokazać zmianę biegów nawet niewiele ponad 2000obr/min. Byłem zdziwiony w moim Orlando że można tak nisko zmieniać biegi ale jak jeździsz po mieście to jest nawet ok i naprawdę robi dobrze na spalanie.
 
     
C77 
Ex-Wódz Org


Model Samochodu: Cruze 1,8 LS+ MY2010
Pomógł: 219 razy
Wiek: 41
Dołączył: 19 Lis 2010
Posty: 4978
Skąd: Wolne Miasto Poznań
Poziom: 51
HP: 1016/10164
 10%
MP: 4853/4853
 100%
EXP: 148/280
 52%
Wysłany: 2011-07-14, 11:13   

zawel napisał/a:

(...) potrafi pokazać zmianę biegów nawet niewiele ponad 2000obr/min. Byłem zdziwiony w moim Orlando że można tak nisko zmieniać biegi ale jak jeździsz po mieście to jest nawet ok i naprawdę robi dobrze na spalanie.


Z "2" na "3" lub z "3" na "4" przy ok. 2100obr/min? :shock:
I rzeczywiście daje radę? ciekawe... chyba musisz w Orlando mieć inną skrzynię biegów od tej w Cruzie... tym bardziej, że Orlando jest ponad 200 kg cięższy od Cruza.
Przy takiej zmianie biegów u siebie miałbym za każdym razem około 1200-1300 obr/min, a to jest jednak poniżej efektywnych obrotów silnika i to już dotartego :!: :twisted:
_________________

Я на Драйве2
International Cruze Forum Moderator...
 
     
zawel
[Usunięty]

Poziom: 32
HP: 55/2753
 2%
MP: 1314/1314
 100%
EXP: 67/111
 60%
Wysłany: 2011-07-14, 13:52   

C77 napisał/a:

Z "2" na "3" lub z "3" na "4" przy ok. 2100obr/min? :shock:
I rzeczywiście daje radę? ciekawe... chyba musisz w Orlando mieć inną skrzynię biegów od tej w Cruzie... tym bardziej, że Orlando jest ponad 200 kg cięższy od Cruza.
Przy takiej zmianie biegów u siebie miałbym za każdym razem około 1200-1300 obr/min, a to jest jednak poniżej efektywnych obrotów silnika i to już dotartego :!: :twisted:

Tak, tak, przy ~2200 zielona strzałka, zmiana biegu i obroty spadają wtedy do jakichś 1500, oczywiście samochód wtedy nie przyspiesza :-) ale jadąc po mieście daje radę. Generalnie ten sygnał jest pokazywany jak jedziesz przez chwilkę ze stałą prędkością więc raczej nie grozi że szybko będziesz potrzebował przyspieszać. A i jak wciśniesz gaz przy zapalonej strzałce to gaśnie.
 
     
C77 
Ex-Wódz Org


Model Samochodu: Cruze 1,8 LS+ MY2010
Pomógł: 219 razy
Wiek: 41
Dołączył: 19 Lis 2010
Posty: 4978
Skąd: Wolne Miasto Poznań
Poziom: 51
HP: 1016/10164
 10%
MP: 4853/4853
 100%
EXP: 148/280
 52%
Wysłany: 2011-07-18, 16:33   

zawel napisał/a:

Tak, tak, przy ~2200 zielona strzałka, zmiana biegu i obroty spadają wtedy do jakichś 1500, oczywiście samochód wtedy nie przyspiesza :-) ale jadąc po mieście daje radę. Generalnie ten sygnał jest pokazywany jak jedziesz przez chwilkę ze stałą prędkością więc raczej nie grozi że szybko będziesz potrzebował przyspieszać. A i jak wciśniesz gaz przy zapalonej strzałce to gaśnie.

Akurat wczoraj przejechałem kilkadziesiąt kilometrów na rezerwie paliwa, więc w celu zaoszczędzenia każdej kropli etylinki zmieniałem biegi ~2200. O dziwo samochód jechał dość śmiało przy tak niskich prędkościach obrotowych :shock: widać, że elastyczność tego silnika wciąż wzrasta i gdy osiągnie on całkowite dotarcie to jazda w sposób tych ekonomicznych wskazówek i zmieniania biegów przy dość niskiej prędkości obrotowej stanie się całkiem realna.
_________________

Я на Драйве2
International Cruze Forum Moderator...
 
     
Major 
Major

Model Samochodu: Chevrolet Cruze 2.0 LS+ 125KM
Dołączył: 29 Mar 2011
Posty: 57
Skąd: Pomorskie
Poziom: 6
HP: 0/104
 0%
MP: 49/49
 100%
EXP: 6/14
 42%
Wysłany: 2011-07-21, 08:59   

A czy ktoś z właścicieli diesli podzieli się swoimi doświadczeniami w kwestii obroty vs. zmiana biegów?
 
     
kamix 

Model Samochodu: Cruze LS+ Premium 2.0 VCDi (163KM)
Pomógł: 4 razy
Wiek: 38
Dołączył: 06 Paź 2010
Posty: 141
Skąd: Pułtusk
Poziom: 10
HP: 0/230
 0%
MP: 110/110
 100%
EXP: 21/22
 95%
Wysłany: 2011-07-21, 14:25   

Przy ekonomicznej jeździe zmiana przy ok. 2000 - 2100 obrotów, przy bardzo dynamicznej 3200 - 3500.
 
 
     
Nostromo 
Nostromo

Model Samochodu: Chevrolet Cruze LS+ 2.0 VCDI
Dołączył: 01 Lis 2010
Posty: 61
Skąd: Dolnyśląsk
Poziom: 6
HP: 0/104
 0%
MP: 49/49
 100%
EXP: 10/14
 71%
Wysłany: 2011-07-21, 14:35   

kamix napisał/a:
Przy ekonomicznej jeździe zmiana przy ok. 2000 - 2100 obrotów, przy bardzo dynamicznej 3200 - 3500.


Ja bym nawet te obroty obniżył , przy 1500 uruchamia się turbina i ekonomicznie sugerowałbym 1000-1500 a co do bardzo dynamicznej to silnik ciągnie już dobrze przy 2000 (turbina ostro pracuje) i sam osobiście nie kręcił silnika aż do 3000. Ale rozumiem Kolega napisał "bardzo dynamicznej) :-)
 
     
Major 
Major

Model Samochodu: Chevrolet Cruze 2.0 LS+ 125KM
Dołączył: 29 Mar 2011
Posty: 57
Skąd: Pomorskie
Poziom: 6
HP: 0/104
 0%
MP: 49/49
 100%
EXP: 6/14
 42%
Wysłany: 2011-07-22, 09:24   

Dzięki Panowie.

Nostromo, czy samo załączenie się turbiny ma bezpośredni wpływ na wzrost zużycia paliwa? Jeśli tak, to jak duży?
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do: