Przesunięty przez: C77 2013-02-16, 20:24 |
Zakresy zmiany biegów w Cruze 1,8-benzyna |
Autor |
Wiadomość |
jacek psuj
Model Samochodu: chevrolet cruz 1.8 ls+ LPG
Dołączył: 03 Cze 2011 Posty: 13 Skąd: opole
Poziom: 2
|
Wysłany: 2011-07-11, 19:59 Zakresy zmiany biegów w Cruze 1,8-benzyna
|
|
|
w moim cruzie komputer proponuje zmianę biegu na wyższy, czy korzystacie z tej propozycji -przy jakich obrotach -(silnik 1,8 benzyna )zmieniacie biegi w górę a przy jakich redukujecie. |
|
|
|
|
Kubusiek
Model Samochodu: Cruze 1.8 Ls plus
Pomógł: 3 razy Dołączył: 01 Lip 2010 Posty: 244 Skąd: Krak
Poziom: 14
|
Wysłany: 2011-07-11, 20:41
|
|
|
Utrzymuje obroty kolo 2.5 tys i wtedy jest spalanie ok:) a redukuje z 3 na 2 predkosc 80 na II bieg do swiatel bez hamulca |
_________________
|
|
|
|
|
SanDiego
1.6 LS PLUS (2009)
Model Samochodu: Chevrolet Cruze
Pomógł: 6 razy Wiek: 35 Dołączył: 13 Lut 2010 Posty: 529 Skąd: Olsztyn
Poziom: 21
|
Wysłany: 2011-07-11, 20:48
|
|
|
uuu niezle - komputer sugeruje zmiany biegu
mi nigdy nic nie mowi |
_________________ Poprzednio Opel Astra F 1,4 60 KM 8V |
|
|
|
|
huri_khan
Model Samochodu: Cruze
Pomógł: 7 razy Wiek: 44 Dołączył: 22 Sie 2010 Posty: 581 Skąd: Bytom
Poziom: 22
|
Wysłany: 2011-07-11, 21:15
|
|
|
To chyba jest w roku modelowym 2011 bo ja takich bajerów w LT nie mam (chyba że nie wiem jak włączyć w komputerze) |
_________________ Zdjęcia zamieszczone przeze mnie na forum można rozpowszechniać na warunkach licencji CC-BY |
|
|
|
|
gobej
Model Samochodu: Chevrolet Cruze
Dołączył: 17 Maj 2011 Posty: 6 Skąd: Trojmiasto
Poziom: 1
|
Wysłany: 2011-07-12, 07:57
|
|
|
Dopiero w 2011 taki bajer montują - ale nic specjalnego tylko rozpraszają te kolorowe strzałki. |
|
|
|
|
SanDiego
1.6 LS PLUS (2009)
Model Samochodu: Chevrolet Cruze
Pomógł: 6 razy Wiek: 35 Dołączył: 13 Lut 2010 Posty: 529 Skąd: Olsztyn
Poziom: 21
|
Wysłany: 2011-07-12, 18:06
|
|
|
To jakie jeszcze bajery są?
Może da się wgrać update do kompa? |
_________________ Poprzednio Opel Astra F 1,4 60 KM 8V |
|
|
|
|
C77
Ex-Wódz Org
Model Samochodu: Cruze 1,8 LS+ MY2010
Pomógł: 219 razy Wiek: 41 Dołączył: 19 Lis 2010 Posty: 4978 Skąd: Wolne Miasto Poznań
Poziom: 51
|
Wysłany: 2011-07-13, 09:33
|
|
|
SanDiego napisał/a: | To jakie jeszcze bajery są? |
Tańczące wskazówki budzików przy teście czujników.
A tak z ciekawości może ktoś opisać te propozycje zmiany biegów w 1,8? przy jakich obrotach występują? i czy różnią się od wysokości danego biegu, tzn. że na trójce pokazuje że należy zmienić bieg np. przy 4500obr/min a na 4 przy 4000obr/min? A może wciąż niezależnie od biegu po prostu zaleca zmianę przy 3500obr/min |
_________________
Я на Драйве2
International Cruze Forum Moderator... |
|
|
|
|
zawel [Usunięty]
Poziom: 32
|
Wysłany: 2011-07-14, 09:13
|
|
|
C77 napisał/a: |
A tak z ciekawości może ktoś opisać te propozycje zmiany biegów w 1,8? przy jakich obrotach występują? i czy różnią się od wysokości danego biegu, tzn. że na trójce pokazuje że należy zmienić bieg np. przy 4500obr/min a na 4 przy 4000obr/min? A może wciąż niezależnie od biegu po prostu zaleca zmianę przy 3500obr/min |
To jest mniej więcej stałe dla każdego biegu, ale działa tak że pokazuje strzałkę jak trzymasz przez chwilę obroty, jak wciskasz mocniej gaz to nie pokazuje. I dużo niżej - potrafi pokazać zmianę biegów nawet niewiele ponad 2000obr/min. Byłem zdziwiony w moim Orlando że można tak nisko zmieniać biegi ale jak jeździsz po mieście to jest nawet ok i naprawdę robi dobrze na spalanie. |
|
|
|
|
C77
Ex-Wódz Org
Model Samochodu: Cruze 1,8 LS+ MY2010
Pomógł: 219 razy Wiek: 41 Dołączył: 19 Lis 2010 Posty: 4978 Skąd: Wolne Miasto Poznań
Poziom: 51
|
Wysłany: 2011-07-14, 11:13
|
|
|
zawel napisał/a: |
(...) potrafi pokazać zmianę biegów nawet niewiele ponad 2000obr/min. Byłem zdziwiony w moim Orlando że można tak nisko zmieniać biegi ale jak jeździsz po mieście to jest nawet ok i naprawdę robi dobrze na spalanie. |
Z "2" na "3" lub z "3" na "4" przy ok. 2100obr/min?
I rzeczywiście daje radę? ciekawe... chyba musisz w Orlando mieć inną skrzynię biegów od tej w Cruzie... tym bardziej, że Orlando jest ponad 200 kg cięższy od Cruza.
Przy takiej zmianie biegów u siebie miałbym za każdym razem około 1200-1300 obr/min, a to jest jednak poniżej efektywnych obrotów silnika i to już dotartego |
_________________
Я на Драйве2
International Cruze Forum Moderator... |
|
|
|
|
zawel [Usunięty]
Poziom: 32
|
Wysłany: 2011-07-14, 13:52
|
|
|
C77 napisał/a: |
Z "2" na "3" lub z "3" na "4" przy ok. 2100obr/min?
I rzeczywiście daje radę? ciekawe... chyba musisz w Orlando mieć inną skrzynię biegów od tej w Cruzie... tym bardziej, że Orlando jest ponad 200 kg cięższy od Cruza.
Przy takiej zmianie biegów u siebie miałbym za każdym razem około 1200-1300 obr/min, a to jest jednak poniżej efektywnych obrotów silnika i to już dotartego |
Tak, tak, przy ~2200 zielona strzałka, zmiana biegu i obroty spadają wtedy do jakichś 1500, oczywiście samochód wtedy nie przyspiesza ale jadąc po mieście daje radę. Generalnie ten sygnał jest pokazywany jak jedziesz przez chwilkę ze stałą prędkością więc raczej nie grozi że szybko będziesz potrzebował przyspieszać. A i jak wciśniesz gaz przy zapalonej strzałce to gaśnie. |
|
|
|
|
C77
Ex-Wódz Org
Model Samochodu: Cruze 1,8 LS+ MY2010
Pomógł: 219 razy Wiek: 41 Dołączył: 19 Lis 2010 Posty: 4978 Skąd: Wolne Miasto Poznań
Poziom: 51
|
Wysłany: 2011-07-18, 16:33
|
|
|
zawel napisał/a: |
Tak, tak, przy ~2200 zielona strzałka, zmiana biegu i obroty spadają wtedy do jakichś 1500, oczywiście samochód wtedy nie przyspiesza ale jadąc po mieście daje radę. Generalnie ten sygnał jest pokazywany jak jedziesz przez chwilkę ze stałą prędkością więc raczej nie grozi że szybko będziesz potrzebował przyspieszać. A i jak wciśniesz gaz przy zapalonej strzałce to gaśnie. |
Akurat wczoraj przejechałem kilkadziesiąt kilometrów na rezerwie paliwa, więc w celu zaoszczędzenia każdej kropli etylinki zmieniałem biegi ~2200. O dziwo samochód jechał dość śmiało przy tak niskich prędkościach obrotowych widać, że elastyczność tego silnika wciąż wzrasta i gdy osiągnie on całkowite dotarcie to jazda w sposób tych ekonomicznych wskazówek i zmieniania biegów przy dość niskiej prędkości obrotowej stanie się całkiem realna. |
_________________
Я на Драйве2
International Cruze Forum Moderator... |
|
|
|
|
Major
Major
Model Samochodu: Chevrolet Cruze 2.0 LS+ 125KM
Dołączył: 29 Mar 2011 Posty: 57 Skąd: Pomorskie
Poziom: 6
|
Wysłany: 2011-07-21, 08:59
|
|
|
A czy ktoś z właścicieli diesli podzieli się swoimi doświadczeniami w kwestii obroty vs. zmiana biegów? |
|
|
|
|
kamix
Model Samochodu: Cruze LS+ Premium 2.0 VCDi (163KM)
Pomógł: 4 razy Wiek: 38 Dołączył: 06 Paź 2010 Posty: 141 Skąd: Pułtusk
Poziom: 10
|
Wysłany: 2011-07-21, 14:25
|
|
|
Przy ekonomicznej jeździe zmiana przy ok. 2000 - 2100 obrotów, przy bardzo dynamicznej 3200 - 3500. |
|
|
|
|
Nostromo
Nostromo
Model Samochodu: Chevrolet Cruze LS+ 2.0 VCDI
Dołączył: 01 Lis 2010 Posty: 61 Skąd: Dolnyśląsk
Poziom: 6
|
Wysłany: 2011-07-21, 14:35
|
|
|
kamix napisał/a: | Przy ekonomicznej jeździe zmiana przy ok. 2000 - 2100 obrotów, przy bardzo dynamicznej 3200 - 3500. |
Ja bym nawet te obroty obniżył , przy 1500 uruchamia się turbina i ekonomicznie sugerowałbym 1000-1500 a co do bardzo dynamicznej to silnik ciągnie już dobrze przy 2000 (turbina ostro pracuje) i sam osobiście nie kręcił silnika aż do 3000. Ale rozumiem Kolega napisał "bardzo dynamicznej) |
|
|
|
|
Major
Major
Model Samochodu: Chevrolet Cruze 2.0 LS+ 125KM
Dołączył: 29 Mar 2011 Posty: 57 Skąd: Pomorskie
Poziom: 6
|
Wysłany: 2011-07-22, 09:24
|
|
|
Dzięki Panowie.
Nostromo, czy samo załączenie się turbiny ma bezpośredni wpływ na wzrost zużycia paliwa? Jeśli tak, to jak duży? |
|
|
|
|
|