To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Chevrolet
Pozwól się uwieźć

Mechanika - Jaki rozrzad?

acer433 - 2011-05-28, 22:08
Temat postu: Jaki rozrzad?
witam panowie jaki rozrzad polecacie?za ile i ile kosztuje (+/-) robocizna
mson - 2011-05-29, 12:43

Generalnie polecałbym części SKF, pasek Gates lub Bosch, zakładałem je kiedyś w golfie i były w porządku.
ryjek - 2011-05-29, 14:12

ja mam w swoim z Continentala i jest malina
Maidenman - 2011-05-30, 10:14

Za pasek + rolkę SKF 170zł, napinacz SKF 70zł.

Polecam b. tani sklep www.motointegrator.pl punkty odbioru w całej Polsce lub wysyłka.
Mi jak świrowali z cenami w warsztacie, to wskazałem im ten sklep i zagroziłem że sam kupię części albo oni kupią w podobnych cenach tam lub gdziekolwiek indziej - podziałało 8-)

Robocizna wychodzi różnie w granicach 100-200 zł

huri_khan - 2011-05-30, 13:22

Pasek Conti lub Gates.
Jeżeli chodzi o rolki, napinacze i pompę (nie wiem jaki silnik i czy pompa wody jest napędzana paskiem rozrządu) to SKF lub INA.

nieaktualne - 2011-05-30, 15:01

Najważniejszą sprawą jest aby nie kupować części na własną rękę i zanosić do warsztatu tylko ewentualnie wskazać mechanikowi jakiej firmy chcemy mieć zamontowane części do wymiany bo tylko wtedy mamy pełną możliwość dochodzenia roszczeń gwarancyjnych po źle wykonanej usłudze i to ów mechanik bierze całą odpowiedzialność na siebie.
Anonymous - 2011-05-30, 15:19

Marco, otóż to, mechanik u którego serwisuje kilkunastoletniego Forda w ogóle nie bierze części od klientów, miał dużo przypadków że części były z innego modelu/wersji i tylko tracił czas przez to. Inna sprawa, że są ceny dla klientów "z ulicy" i ceny dla warsztatów, które w zasadzie codziennie coś kupują
user_02 - 2011-05-30, 15:59

benny86 napisał/a:
[...] miał dużo przypadków że części były z innego modelu/wersji i tylko tracił czas przez to. [...]


Dokładnie, bo jeśli w katalogu mechanik widzi, że jest parę rodzajów np. rozrzadu to zamawia wszystkie, a potem ew. zwraca do hurtowni te których nie użył, bo szkoda mu czasu żeby auto bezczynnie zajmowało kanał.

Maidenman - 2011-05-30, 18:07

Zgadza się, dlatego warto znać ceny zanim pojedzie się do mechanika. Znać okoliczne hurtownie, przybliżone wartości rabatów. Wtedy jest mniejsza szansa że wcisną Ci kit.
mson - 2011-05-30, 22:57

Maidenman napisał/a:
warto znać ceny zanim pojedzie się do mechanika. Znać okoliczne hurtownie, przybliżone wartości rabatów. Wtedy jest mniejsza szansa że wcisną Ci kit.


Święta prawda, mnie kiedyś dzięki takiemu sprawdzeniu i kupieniu we własnym zakresie dużo taniej wyszły tarcze i klocki do corsy, niż zamówione z hurtowni przez mechanika.

acer433 posprawdzaj sobie ceny poszczególnych części danych producentów, a nstępnie poproś mechanika żeby Ci przed wymianą wycenił która część ile kosztuje u "niego". I w ten sposób będziesz wiedział czy nie przepłacasz.

Maidenman - 2011-05-31, 00:41

Dokładnie, nikt nie każe kupować gdzieś indziej ale warto mieć świadomość czy nasz mechanik to zaufany mechanik, bo o ile jeszcze potrafię zrozumieć czasem nawet wysokie koszty robocizny (myślę sobie - ok facet się ceni), to nie mogę pojąć dlaczego jeszcze próbuje się nas zrobić w wała na cenach części zamiennych. Choć przecież wiemy dlaczego tak robią i dorabiają drugie tyle. Nie twierdzę, że zawsze, bo są honorowi ludzie, ale zwyczajnie warto to sprawdzać żeby nie przepłacać.
Anonymous - 2011-05-31, 10:59

Ja tam nie muszę niczego sprawdzać, koleś robi samochody w rodzinie od 1990 roku, poza tym po naprawie dostaję paragon fiskalny na części ze sklepu, jak ktoś chce to również od niego za robociznę
mson - 2011-05-31, 12:33

benny86 Też mam juz od trzech lat zaufanego mechanika, który zawsze każdemu klientowi wydaje rachunek za części i robociznę czy ktoś sobie tego życzy czy też nie. A druga sprawa to zawsze zapyta przed wymianą czy wziąć droższą część renomowanej firmy czy tańszy zamiennik. Sytuacja, która opisałem w poście wyżej, dotyczyła innego mechanika, który podpadł mi zupełnie czymś innym.

Maidenman napisał/a:
Nie twierdzę, że zawsze, bo są honorowi ludzie, ale zwyczajnie warto to sprawdzać żeby nie przepłacać.


Dokładnie nie wszyscy mechanicy to partacze i krętacze, a to że się sprawdza ceny to tylko dlatego żeby prywatny warsztat nie zażyczył sobie czasem tyle co ASO :-D

dav - 2013-03-07, 17:37

Podepnę się pod temat. Co ile wymienia się rozrząd w tym modelu? Co mówi instrukcja?

[ Dodano: 2013-03-11, 20:56 ]
Hmmm. Na całym forum nie ma nikogo kto miałby książkę serwisową od Aveo T200? :shock:
To może pomożecie w tym temacie jaki wybrać rozrząd:
http://moto.allegro.pl/ko...3091433913.html
czy ten:
http://moto.allegro.pl/ro...3094193967.html
Mój mechanik dzwonił do hurtowni i tam jak zmontowali zestaw: pasek Gates reszta SKF to wyszło 290 zł.
Zestawy powyżej ponad 100 zł tańsze. Pytanie czy można je spokojnie montować? Różnica to w zasadzie koszt wymiany rozrządu...



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group