To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Chevrolet
Pozwól się uwieźć

Mechanika - Piszczące przy cofaniu hamulce - tłumiki drgań

gambitek - 2012-12-23, 01:13
Temat postu: Tłumiki rezonansowe Cruze
Witam Wszystkich!

Dołożę kilka słów na temat piszczenia hamulców. Otóż u siebie zjawisko zaczęło występować po kilku miesiącach od kupna Cruze.
Objawiało się piszczeniem podczas cofania, przy lekkim naciśnięciu hamulca. Wizyta w serwisie. Za pierwszym razem czyszczenie klocków.
Efekt: po niespełna miesiącu problem powrócił. Podczas drugiej wizyty, jak na złość, nic nie zapiszczało w serwisie, słychać było jednak szorowanie dobiegające z tyłu pojazdu.
W ramach gwarancji, na podstawie środka zaradczego, zamówiono tłumiki rezonansowe na tył pojazdu. Po zamontowaniu problem nie wystąpił ponownie. Wszystko w ramach gwarancji. Widzę że ten problem znany jest już od dawna na Waszym Forum,
szkoda że tak późno je odkryłem.
W ASO powiedzieli że niektóre nowe modele mają już te tłumiki montowane fabrycznie

lukaszwojtakows - 2013-05-06, 21:42




Panowie, mam 2 cruzy.
hamulcy piszczały, założyli tłumiki drgań ( oczywiście dopiero po e-mialu do GM) i po 3 latach patrz zdjęcia...... prawe koło było 2 razy naprowane/smarowane przez serwis, koszt 250 zł. Serwis umywa ręcem , GM również, zażyczyli sobie 900 zł za wymianę klocków i tarczy .
ja zrobiłem to za 90 zł.bo tyle kosztowały klocki.
przebieg 55 tyś, przednie klocki jeszcze nie wymieniane , są w dobrym stanie.
Czy to normalne ? aż szkoda się denerwować.... seriws nawet nie ściągnął klocków.

C77 - 2014-06-25, 17:54

Heh, Astra IV też już się dochrapała naszych tłumików <lol>




JohnnyBeGood - 2014-08-22, 09:15
Temat postu: Piszczące hamulce w Cruze
Dobra. Więc na czym stanęło? Mój jest MY2013 i po 23.000 km przebiegu zaczął jęczeć przy cofaniu. Przeciągły jęk pojawia się przy jeździe do tyłu, ale tylko po łuku, bo na wprost póki co jeszcze cisza. Winą są tandetne klocki od GM, czy jeszcze coś innego? Mam zamiar podjechać do serwisu i nie wiem co mówić oraz na jakie spławienie być przygotowanym - najprędzej to za 200 zł, czyli czyszczenie.
C77 - 2014-08-26, 11:59

Skoro MY2013 to tłumiki drgań masz już założone fabrycznie, możliwe że się poluzowała i musisz je dokręcić odpowiednią siłą.
Na wcześniejszych stronach podałem jaką dokładnie wg TIS-u.

JohnnyBeGood - 2014-08-26, 17:35

Ha, ha... już widzę te dobrotliwe uśmieszki w ASO, gdy ich informuję o 9Nm... .
Niestety nie mam takich narzędzi i kanału, ale jak zjawisko się nasili to przy wymianie kół na zimowe spróbuję nakłonić mojego oponiarza, żeby coś z tym zrobił - wiem, że ma klucze dynanometryczne. :)

endriu333 - 2014-09-21, 14:13

JohnybeGood pytanie jakie masz klocki oryginały czy może już zmieniałeś na inne? ciężko będzie z nakłonieniem gumiarza bo nie wiem czy znasz budowę "tłumików drgań" to jest zwykła śruba z baryłką (wypełnioną m.in. smarem) i odkręca się ją ( i dokręca) tylko i wyłącznie kluczem płaskim - a o ile się nie mylę klucze dynanometryczne potrzebują nasadek więc to odpada - ale umówmy się, że te 9Nm bez problemu da się dokręcić ręką....to nie fizyka kwantowa....akurat się złożyło, że wczoraj po 82kkm wymieniłem sobie klocki hamulcowe z tyłu i zakupiłem sobie oryginały (mimo duuużej ceny) co ciekawe - wszystkie blaszko nowe w komplecie i klocki od strony "drogi" są oklejone taśmą dwustronną, żeby nie poruszały się samodzielnie w jarzmie hamulcowym...póki co pisków brak i mam nadzieję, że tak zostanie ( piski miałem ale tylko na początku jak nie miałem zamontowanych tłumików drgań.
pozdrawiam

kemoiz - 2014-09-21, 14:37

są klucze dynamometryczne wtykowe, można do nich wkładać końcówki płaskie, oczkowe czy grzechotki i wtedy normalnie nasadki. Dobre serwisy mają takie dynamometry z drugiej strony serwisy "u mietka" często nie mają pojęcia o ich istnieniu lub nie chcą ich kupować bo są droższe.
endriu333 - 2014-09-22, 08:53

szczerze to nigdy w życiu nie widziałem takiego klucza dynanometrycznego o jakim mówisz a bywałem już w paru nie "mietkowych" warsztatach w tym w ASO.... ale ok człowiek uczy się całe życie - natomiast ciekawym jest te 9Nm - otóż nie wiem czy ktoś ma pojęcie ale to naprawdę bardzo mała siła dokręcania - powiem więcej - uważam, że zbyt mała - przy wymianie dokręciłem swoje tłumiki drgań z siłą około 35 Nm i uważam ją za odpowiednią - według mnie 9 Nm to tylko i wyłącznie gdy ktoś przesmaruje śrubę klejem do gwintów bo innaczej to ona się według mnie wykręci od drgań.....co więcej jak odkręcałem to uważam, że też były dokręcone z siłą około 35Nm....
C77 - 2014-10-08, 18:37

endriu333 napisał/a:
ciekawe jest te 9Nm - otóż nie wiem czy ktoś ma pojęcie ale to naprawdę bardzo mała siła dokręcania - powiem więcej - uważam, że zbyt mała - przy wymianie dokręciłem swoje tłumiki drgań z siłą około 35 Nm i uważam ją za odpowiednią - według mnie 9 Nm to tylko i wyłącznie gdy ktoś przesmaruje śrubę klejem do gwintów bo inaczej to ona się według mnie wykręci od drgań.....co więcej jak odkręcałem to uważam, że też były dokręcone z siłą około 35Nm....


Hmm.... może masz na myśli kwestię dokręcenia samej śruby dwustronnej do hamulca tylnego,a nie sam tłumik drgań zacisku hamulca?
Jeśli tak to się zgadza, bo każą ją dokręcać 28 Nm, natomiast sam tłumik 9 Nm.

pool80 - 2014-10-09, 22:17

A, i jeszcze jedno w Aso twierdzą że mam tłumiki drgań rocznik sedan 2012. Jak one wyglądają? To ta beczka czy krążek przy dolnej śrubie to odkręcania jarzma? czy jakiś układ ze sprężynką..
endriu333 - 2014-10-22, 15:44

kolego pool80 tak - tłumiki drgań to taka "beczka" od wewnętrzenj strony dół - i generalnie to powinno załątwić sprawę popiskiwania ..... nie wiem czy mówimy o tym standardowym "piszczeniu" bo być może rzeczywiście Ty masz inne piski spowodowane właśnie przygrzaniem i zeszkliwieniu hamulców... trzeba by się przejechać i zobaczyć a druga kwestia to wiesz trzeba by zajrzeć do tych "baryłek" i zobaczyć czy tam nie ma "sahary" bo wtedy nie spełniają swojego zadania.....
korzystając z okazji kolego C77 28Nm(siład dokręcania) góra a baryłki tak naprawdę są zamiast tej śruby tylko że od dołu i naprawdę nie wiem dlaczego miałyby być dokręcane z siłą 9Nm - ja tak jak napisałem dokręciłem ją (tłumik drgań) z siłą około 35Nm bo mniej to dosłownie by się wykręciła...

C77 - 2014-10-25, 21:35

endriu333, śrubę dwustronną tak czy siak musisz przykręcić i dokręcić w/w momentem,
z tego co pamiętam są dwie różne, na każdą stronę inna. Nie wiem dlaczego aso przykręciło Ci mocniej tłumik drgań... no chyba, że to nie było ASO co? :-D

Nie wiem dlaczego podają takie momenty - nie sprawdzałem w praktyce co będzie jeśli przykręcisz to mocniej czy słabiej,
ni mniej po coś to chyba wymyślili. Jeszcze raz cytat z montażu by TIS:

Cytat:
1.Zamontować śrubę dwustronną (1) do hamulca tylnego i dokręcić momentem 28 N:m.
2.Zamocować tłumik (2) drgań zacisku hamulca do śruby dwustronnej (1) obracając go TYLKO o 2 zwoje.
3.Dokręcić tłumik drgań zacisku hamulca (2) z momentem 9 N:m za pomocą odpowiedniego narzędzia.
4. Zamknąć nasadkę (2) tłumika drgań (1) zacisku hamulca.
5. Opuścić pojazd.

tomaszeknce - 2014-11-19, 21:38

a powiedzcie mi gdzie ten tłumik drgań można kupić tylko serwis ja mam z 2009 r i nie mam tego ostatnio wymieniałem całe hamulce z tyłu tarcze + klocki, popiskiwanie mam delikatne ale jakby z przodu
pool80 - 2014-11-19, 22:48

Sprawdź dokładnie, bo mnie się wydawało jadąc i uchylając szybę w Cruzie, że popiskiwało z tyłu. A koniec końców wyszło ze to przednie koło piszczało. Jeżeli piszczy nie hamując, to polecam swoje wpisy w tematach o tarczach i klockach. pozdr.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group