To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Chevrolet
Pozwól się uwieźć

Elektronika i Elektryka - kontrolka rezerwy

Milo85 - 2011-04-09, 11:48
Temat postu: kontrolka rezerwy
Witam wszystkich,
jako nowy posiadacz Lacetti'ego ('04, 1.4) mam jedno pytanko, kiedy zapala Wam się kontrolka rezerwy? tankowalem pare razy i ani razu się nie zaswiecila. Aktualnie jezdze pare dni na "czerwonym" i dalej nie swieci. Wszystkie one tak mają, czy bedzie jakas usterka?

pozdrawiam

nieaktualne - 2011-04-09, 12:50

Jeśli kontrolka jest sprawna to często bywa w tych pompach że pada termistor rezerwy. Kosztuje on grosze a wymiana jego trwa 15min.

Termistor: >KLIK<

Zaznaczane miejsce w którym się on znajduje: >KLIK<

Trzeba podnieść (wymontować) na chwilkę pompę paliwa która jest pod kanapą tylnego siedzenia.

djakub - 2011-04-11, 12:44

generalnie kontrolka w lacetti zapala się bardzo późno jest to dziwne ale da się przyzwyczaić, zawsze czekam aż się zapali i nigdy mi się nic złego nie przydażyło.
user_02 - 2011-04-11, 14:17

Gdy kontrolka świeci sie już dobry kawałek drogi (b. mało paliwa) to dość mocno słychać pompkę paliwa. A jazda z małą ilością paliwa jest dla pompki zabójcza.
thurbo - 2011-04-18, 16:36

mi raz się zapaliła jak jechałem od dealera (uprzedzał że paliwa jest mało) :-) no i potem jeszcze tylko raz. generalnie wyznaję zasadę że lepiej tankować jak wskaźnik poziomu paliwa jest blisko lewej strony nie czekając na kontrolkę - zdrowiej dla auta:-)

kiedyś tak czekałem na kontrolkę w VW Polo r. 1983 i nagle nastąpił spadek mocy, ale to jeszcze nic - kolega zaholował mnie na stację, zatankowałem, a auto nie odpaliło - cuś się przytkało, znowu holowanie do mechaniora, coś tam zalał "z góry" i dopiero odpalił. to tak ku przestrodze:-)

Anonymous - 2011-04-18, 18:11

mam rade dla posiadaczy samochodów z LPG: lepiej mieć benzyny powyżej połowy zbiornika ;-) chodzi o to że pompa jest chłodzona paliwem a w przypadku małej ilości paliwa może dojść do zapowietrzenia pompy ;-) o ile przy pracy na benzynie nie odczuje się tego to w przypadku gdy silnik jest zasilany LPG to pompa nie tłoczy paliwa (bo są odcięte wtryskiwacze) lecz "pracuje na sucho" najczęsciej dochodzi wtedy do zatarcia pompy (a to już zbedny wydatek) ;-)
nieaktualne - 2011-04-18, 19:13

nadamus napisał/a:
o ile przy pracy na benzynie nie odczuje się tego to w przypadku gdy silnik jest zasilany LPG to pompa nie tłoczy paliwa (bo są odcięte wtryskiwacze) lecz "pracuje na sucho" najczęsciej dochodzi wtedy do zatarcia pompy (a to już zbedny wydatek) ;-)


Pompa przy odciętych wtryskiwaczach paliwa nie pracuje na sucho ponieważ jest przewód zwrotny przez który nadmiar paliwa powraca spowrotem do zbiornika i paliwo nie stoi w miejscu. W większości silników ten powrót jest na listwie. U nas w Aveo powrót nie jest na listwie tylko w zbiorniku.

Anonymous - 2011-04-18, 20:06

nie wnikam w szczegóły ;-) tak mi radzono jak serwisowałem gaz w 3 samochodach ;-) i na razie sie sprawdza ;-) z tych 3 zakładów montażowych tylko w jednym mi o tym wspomniano ;-) zaś w serwisie gazowym- w kilku ;-) nic jednak nie stoi na przeszkodzie aby wozić ze sobą trochę więcej benzyny w baku - tak na wszelki wypadek ;-)


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group