To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Chevrolet
Pozwól się uwieźć

LPG - jakie LPG do Lacetti 1,4 ?

Anonymous - 2011-03-31, 21:03

zmieniam ;-) ale przy gazie częstotliwość wymiany niektórych elementów jest wieksza: np. filtra powietrza czy też świec ;-) o ile w książce gwarancyjnej opisane jest np wymiana filtra powietrza co 30-45 tys to przy gazie lepiej robić to co 15 tys itp. jeżeli ktoś chce nie mieć problemów z samochodem na gaz to niestety czasami musi wyłożyć kilka złotych na niektóre części. samochód na gaz wymaga trochę więcej troski. Wiekszość osób zakładających gaz chce zaoszczędzić jak najwięcej i dlatego są poźniej kłopoty ;-) . a koszt przeglądu gazu nie jest doliczany do przeglądu samochodu po jakim przebiegu : zawsze koszt przeglądu samochodu z gazem jest wyższy niż koszt przeglądu samochodu bez gazu ;-)
nieaktualne - 2011-03-31, 21:05

nadamus napisał/a:
zawsze koszt przeglądu samochodu z gazem jest wyższy niż koszt przeglądu samochodu bez gazu


Te 62zł które zapłacisz za przegląd raz w roku więcej odrobisz przy 2 tankowaniach :mrgreen:


Jak by nie liczył to i tak zawsze wyjdzie się do przodu przy cenie litra benzyny na poziomie 5zł. Starczy na przeglądy i na materiały eksploatacyjne.

djakub - 2011-03-31, 21:10

mi na zawory pomógł preparat STP do czyszczenia zaworów silnika, na szczęście (odpukać) w tym roku nic się nie pojawiło i autko śmiga aż miło. Koszty widzę że mimo wszystko nie są jakieś kosmiczne i instalacja powinna się zwrócić przy mojej jeździe po ok 15 miesiącach, ale chyba największy mam problem żeby być na 100% pewnym słuszności decyzji co zrobić z kołem zapasowym, przecież wszyscy wiemy jakie są bagażniki, jeszcze jak jeżdżę do pracy i z powrotem to nie ma problemu a co z wakacjami gdzie to wszystko pomieścić :?:
Anonymous - 2011-03-31, 21:15

sorry marco ale... na ostatniej fakturze mam wyszczególnioną pozycję (z ASO): przegląd instalcji gazowej - 117,84zł (mowa o aveo 1,2). te 62 zł to chyba dodatkowy koszt badania technicznego ;-) i warsztatach gazowych przegląd kosztuje też ok 100zł ;-) inna sprawa że dużo jeżdżąc na gazie można zaoszczędzić dośc dużo kasy ;-) wszystko jednak zależy od tego ile kilometrow się pokonuje - im więcej to oszczędności są większe ;-)
nieaktualne - 2011-03-31, 21:19

nadamus napisał/a:
sorry marco ale... na ostatniej fakturze mam wyszczególnioną pozycję (z ASO): przegląd instalcji gazowej - 117,84zł (mowa o aveo 1,2).


Wszystko się zgadza tylko że temat dotyczy auta z 2007r które nie jest już objęte gwarancją producenta a tym bardziej że autor tego tematu nie będzie korzystał z obsługi ASO odnośnie montażu i serwisowania instalacji LPG tak więc piszmy o realnych cenach które są po za ASO.

nadamus napisał/a:
e 62 zł to chyba dodatkowy koszt badania technicznego


Tak o tym cały czas piszę.

nadamus napisał/a:
i warsztatach gazowych przegląd kosztuje też ok 100zł


Czytaj wszystkie posty a nie tylko wybiórczo. Pisałem już że w przypadku BRC jest to:

I przegląd ok 70pln po 15tys km ( jeden filtr fazy lotnej)
II przegląd ok 100pln po 30tys km (dwa filtry fazy ciekłej i lotnej)

Regulacja, sprawdzenie szczelności, itp jest wliczone w cenę przeglądu (przykładowe ceny które są u mnie w mieście)

Anonymous - 2011-04-01, 18:50

zgadza sie- przy przegladzie regulacja jest gratis ale .... trzeba wyłożyć za przeglad ;-) a to dodatkowy (oprócz tych 62 zł za badanie) koszt ;-) tak czy inaczej - gaz się opłaca ;-)
robcook - 2011-04-01, 23:59

Do posiadaczy LPG:
Jak macie montowane wtryski poziomo czy pionowo? To prawda że w instrukcji montażu jest zalecany montaż co najwyżej 15% odchylenia od pionu?

nieaktualne - 2011-04-02, 04:50

robcook napisał/a:
To prawda że w instrukcji montażu jest zalecany montaż co najwyżej 15% odchylenia od pionu?


Tak to prawda i tak powinno się prawidłowo montować listwę lecz nie zawsze jest to możliwe i choć delikatne nachylenie stroną wylotową do dołu zabezpiecza wtryski przed ich zanieczyszczeniem.

robcook - 2011-04-02, 23:28

Gdzie najlepiej i najwygodniej zamontować przełącznik gaz-benzyna? Czy montuje się teraz wskaźnik napełnienia/rezerwy gazu przy zegarach?
nieaktualne - 2011-04-03, 19:23

robcook napisał/a:
Gdzie najlepiej i najwygodniej zamontować przełącznik gaz-benzyna?


Wedle uznania tam gdzie Ci pasuje i tam gdzie na to pozwalają możliwości oraz miejsce.

robcook napisał/a:
Czy montuje się teraz wskaźnik napełnienia/rezerwy gazu przy zegarach?


Wszystko jest w jednym wydaniu tzw przełącznik gaz/benzyna-wskaźnik poziomu gazu-wskaźnik rezerwy (3w1)


W przypadku BRC wygląda to tak > >KLIK<

robcook - 2011-04-06, 22:27

Byłem dziś u jednego gaziarza i zaproponował Stag 4 + matriksa za 2400, lub BRC za 2700.
Generalnie mimo wyższej ceny przekonywał mnie do STAGa, że niby lepiej wszystko widać w diagnostyce na komputerze. Dość rzeczowo gadał i ciekawi mnie czy są zwolennicy STAGa 4 do Chevroleta.

nieaktualne - 2011-04-07, 18:10

robcook, instalacja BRC jest lepsza od STAG-a zresztą STAG to tylko sam sterownik. My pisząc BRC mamy na myśli całą kpl instalację.

Jak już bym miał się decydować na elektronikę STAG-a to tylko i wyłącznie STAG-300 premium.

Anonymous - 2011-04-07, 18:28

stag 4 nie jest zla instalka ale to zbieranina podzespolow roznych producentow ;-) BRC jest kompletnym zestawem zawierajacym calosc (reduktor, wtryski, stgerownik) i dziala dobrze. nie jestem przeciwnikiem staga ale ... jesli Twoj gazownik dobrze wybierze to bedziesz zadowolony ;-) trzymaj sie tylko z daleka od reduktora tomasetto alaska AT09 i wtryskow valtec - sa slabe i lepiej dolozyc kilka zlotych do lepszych ;-)
Maciej - 2011-04-08, 22:47

Marco napisał/a:
robcook napisał/a:
Gdzie najlepiej i najwygodniej zamontować przełącznik gaz-benzyna?


Wedle uznania tam gdzie Ci pasuje i tam gdzie na to pozwalają możliwości oraz miejsce.

robcook napisał/a:
Czy montuje się teraz wskaźnik napełnienia/rezerwy gazu przy zegarach?


Wszystko jest w jednym wydaniu tzw przełącznik gaz/benzyna-wskaźnik poziomu gazu-wskaźnik rezerwy (3w1)


W przypadku BRC wygląda to tak > >KLIK<


Mam zamontowany przełącznik na konsoli pomiędzy fotelami i taki sposób mocowania odradzam. Słabo widać, zwłaszcza w słoneczny dzień, żeby spojrzeć ,trzeba na dłużej odrywac wzrok od drogi, łatwo przegapić rezerwę i moment przełączenia, no i łatwo o przypadkowe nieświadome przełączenie na benzynę. Wyżej, gdzieś na desce, będzie wygodniej.

JAR - 2011-04-15, 20:06

Cześć!
Już nie mam "gazika", ale faktycznie, przyłączam się. Okolica dźwigni hamulca ręcznego nie jest dobrym pomysłem. Powinno być gdzieś na desce i to jak najwyżej. U mnie wtryski zupełnie poziomo i zupełnie bezproblemowo.



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group