To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Chevrolet
Pozwól się uwieźć

Mechanika - Ekonomiczna jazda

ryjek - 2011-02-12, 19:00
Temat postu: Ekonomiczna jazda
Może w osobnym temacie popiszemy przy jakich prędkościach i co ile obrotów zmieniacie biegi by w miarę ekonomicznie jeżdzić.

W książce pisze by zmieniać biegi od 2 do 3.5 tyś
Ja osobiscie zmieniam co 2.5-3tyś jeśli chce wyprzedzać lub poszaleć to wiadomo od 3.5tyś w górę

mson - 2011-02-12, 22:17

1- do ruszenia
2- 20 km/h
3- 40 km/h
4- 60 km/h
5- od 80 km/h

U mnie w książce pisze że optymalny zakres obrotów to 2 - 3tys. obrotów.
Osobiście podobnie krece silnik do 2.5 - 3 tys. obrotów i zmieniam bieg na wyższy.
Redukcja gdy obroty spadaja ponizej 2 tys obrotów.

Marcin - 2011-02-13, 08:50

mson napisał/a:
1- do ruszenia
2- 20 km/h
3- 40 km/h
4- 60 km/h
5- od 80 km/h

.


ja dosc czesto na obwodnicy miasta (sa roboty drogowe) tocze sie na 5 przy okolo 50km/h leciutko muskajac pedal gazu :)

Anonymous - 2011-02-13, 09:18

czasami jade na 5 z prędkością ok 60km/h ale tylko na trasie i na prostym odcinku ;-) najwazniejsze jest jednak "wyczucie" silnika- jeśli wiem że za chwile silnik będzie się trzasł to wtedy redukcja. najczęsciej jednak aby wrzucić 5 bieg rozpędzam się do ok. 90. ale nie "piłuje" silnika go 6 tys. obrotów. biegi zmieniam powyżej 2000 obrotów ;-) na spalanie nie narzekam
mson - 2011-02-13, 12:55

nadamus napisał/a:
najwazniejsze jest jednak "wyczucie" silnika


Zgadza się, doświadczony kierowca nie potrzebuje obrotomierza :-) wystarzy troche doświadczenia i słuch :-)

slawo - 2011-02-13, 14:57

I tu macie racje,ale i tak znajda sie tacy co powiedza,ze to nie prawda.
Wasili - 2011-02-14, 11:37

Nie znajdą się na tym forum,bo zauważyłem że względem innych tutaj łączy nas marka .Kiedyś(nie mogą pamiętać młodzi)gdy kupiłem daewoo sąsiedzi ze mnie lekko drwili;bo fiat królował.Dzisiaj myślą inaczej ale wstyd im przyznać.Nasze samoćhody to jednak daewoo,aby nie były gorsze niż poprzednie.Firmy już niema ale ja uważam że dla tego kupiłem Aweo.
robchor - 2011-02-14, 11:56

Wasili napisał/a:
Nie znajdą się na tym forum,bo zauważyłem że względem innych tutaj łączy nas marka .Kiedyś(nie mogą pamiętać młodzi)gdy kupiłem daewoo sąsiedzi ze mnie lekko drwili;bo fiat królował.Dzisiaj myślą inaczej ale wstyd im przyznać.Nasze samoćhody to jednak daewoo,aby nie były gorsze niż poprzednie.Firmy już niema ale ja uważam że dla tego kupiłem Aweo.


Niby wszystko ok. Aveo to nowy Lanos itd. Niestety zaczyna mnie powoli przerażać ta awaryjność naszych samochodów - u jednego sprzęgło, u drugiego skrzynia, notoryczne CHECK ENGINE, tuleje belki skrętnej, czujnik wału itd. Trochę dużo tych awarii i niedoróbek jak na stosunkowo niewielką ilość sprzedanych samochodów.

Wasili - 2011-02-14, 13:25

Tutaj masz rację,nie chcę zapeszać ale sprzęgło po kilunastu tysiącach to szok.Miałem dwa nowe maluchy ale o takich cudach to nie słyszałem.W tym przyoadku można myśleć po 200 tysiącach.I na tyle.
garmin - 2011-02-14, 15:34

Spokojnie nie ma co się martwić na zapas, Epoka niezniszczalnych samochodów raczej minęła, podglądając raporty awaryjności "cenieni" producenci też mają problemy z niezawodnością . Historia zna jeszcze gorsze przypadki kiedy błędy konstrukcyjne powodowały samozapłony lub ciągłe problemy z elektryką. Możliwe ze wszystkie niedociągnięcia w Aveo to tzw "choroby wieku młodzieńczego" :)
user_02 - 2011-02-14, 16:43

Teraz auta są produkowane jak kiedyś żywność tzm.-" Kup, zużyj, wyrzuć". Wiec nie ma mowy aby służyło długo i bezawaryjnie.

Ja bym wolał jeździć chevroletem niż autem chińskim, ale aby nie tworzyć offtopicu proszę o pisanie u tych autach w INNYM TEMACIE

Wasili - 2011-02-14, 16:51

Nie odbiegając od tematu według mnie samochód jadąc po równinie bez zbędnych oporów musi mieć 2000 obrotówtzn. min.75 km na godz.Wtedy silnik pracuje płynnie(możę nawet 70).Pod górkę już te obroty nie wystarczą ma 5 biegu.Macie rację robchor i garmin.
robchor - 2011-02-15, 06:56

Nie odbiegając od tematu:
1. kiepska droga (śnieg, lód, zaspy)- jazda na 2. biegu przy ok 2000 obr. - spalanie 8,3 l/100
2. droga średnia (lód, asfalt) - jazda na 3 przy 2000 obr.- spalanie 7,5 l
3. droga dosyć dobra- jazda na 4, 3 przy 2000 obr.- spalanie 6,3 l

Może w lato uda się zejść poniżej 6 l.

Marcin - 2011-02-15, 07:41

z tym spalaniem jest roznie :) ubieglej zimy gdy auto stało na dworze i byly duze mrozy to spalalo okolo 10l/100km po miescie na krotkich odcinkach, tej zimy gdy garazuje (garaz ocieplany) to spala mi prawie tyle samo co latem czyli w granicach 6,5 -7,5 l/100km (jazda po miescie, korki, itp). W dlugich trasach spalalo mi ponizej 5 litrow (wyjazd wakacyjny z rodzinka, jazda w nocy z predkoscia okolo 100 - 110 km/h, od czasu do czasu wlaczana klima)

Zauważyłem ze te autko dużo pali dopóki silnik się nie rozgrzeje - komp podaje dość bogatą :) mieszankę paliwową

Wasili - 2011-02-15, 12:40

Zawsze mowiłem ciepły garaż(WENTYMOWANY)spalanie nie różni się jak latem.A sól tak samo działa jak i na mrozie.Proszę zrobić testy(doświadczenie)i lata jazdy samochodami.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group