To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Chevrolet
Pozwól się uwieźć

Elektronika i Elektryka - Komputer pok?adowy w Aveo II. (T250,T255)

chevaveo - 2011-03-18, 23:32

Marco napisał/a:
chevaveo, przełącznik musi być bo inaczej nie będziesz miał możliwości przełączania funkcji komputera.


wracam do tego przełącznika czy sposób z rezystorem 1k i wykonana odpowiednio zworka do ścieżki która jest na naszych zdjęciach zaznaczona nie pozwala wykorzystać przełącznika który jest fabryczny (jak podają goście z hexagon) i sposób z dodatkowym przełącznikiem jest niepotrzebny , jeżeli już to myślałem nad microswichem i wykonać wyłącznik podobny do fabrycznego i umieścić go symetrycznie do tego który jest.

nieaktualne - 2011-03-19, 05:56

chevaveo napisał/a:

wracam do tego przełącznika czy sposób z rezystorem 1k i wykonana odpowiednio zworka do ścieżki która jest na naszych zdjęciach zaznaczona nie pozwala wykorzystać przełącznika który jest fabryczny (jak podają goście z hexagon) i sposób z dodatkowym przełącznikiem jest niepotrzebny


Testowałem przez chwile to rozwiązanie ale mi się to nie podoba bo nie ma nie zależności pomiędzy przełączaniem dolną a górną częścią wyświetlacza.

chevaveo napisał/a:
jeżeli już to myślałem nad microswichem i wykonać wyłącznik podobny do fabrycznego i umieścić go symetrycznie do tego który jest.


Jeśli tylko uda Ci się zrobić to dokładnie i estetycznie to ok bo wywiercić pod kątem tą szybkę nie będzie łatwo. Ja zamontowałem switcha pod kierownicą bo nie pasuje mi za bardzo wkładać rękę przez kierownicę aby przełączyć funkcję w trakcie jazdy.

chevaveo - 2011-03-19, 21:29

Marco napisał/a:
Jeśli tylko uda Ci się zrobić to dokładnie i estetycznie to ok bo wywiercić pod kątem tą szybkę nie będzie łatwo.

Tym się nie martwię miejsce na switcha jest na płycie i samo wytrasowanie na szkle i wiercenie nie powinno stworzyć zbędnego stresu - jedynie co mnie martwi to ściągnięcie wskazówek zegarów ich ponowne poprawne założenie. Jeżeli ktoś przerabiał tą operacje z wskazówkami i wie jak poprawnie je z powrotem założyć bez specjalistycznego kalibrowania za takie wskazówki byłbym wdzięczny (jedną wskazówkę się ściąga inaczej jak pozostałe)

nieaktualne - 2011-03-23, 20:51

chevaveo, jak tam poczynania?
chevaveo - 2011-03-23, 22:14

Marco napisał/a:
chevaveo, jak tam poczynania?

Dziurę na lcd powiększyłem i na tym na razie stanąłem. Wolny czas poświęciłem na montażu świateł dziennych.

nieaktualne - 2011-03-23, 22:23

Masz złącze pod czujnik temperatury? jak by co to w ASO kosztuje 60pln.
chevaveo - 2011-03-24, 17:25

Marco napisał/a:
Masz złącze pod czujnik temperatury?

Złącze kostkę przy kablu sygnału dźwiękowego mam - a w sieci widziałem tylko jeden sklep z czujką.

nieaktualne - 2011-03-24, 17:27

chevaveo napisał/a:
a w sieci widziałem tylko jeden sklep z czujką.


W każdym ASO kupisz za tą samą cenę co w tym sklepie z netu.

chevaveo - 2011-03-24, 17:33

Marco napisał/a:
kupisz za tą samą cenę

Różnica 5-6 złotych to jeszcze nie wielka różnica no i doszła by sama wysyłka.

Przeeemek - 2011-05-30, 15:03

A jak to jest rozwiązane w droższych wersjach z "aktywnym" komputerem, gdzie jest ten przycisk?

Trafiłem przez przypadek na ten temat i bardzo mi się spodobał :) . Na tej ruskiej stronie kolesie zdejmują wskazówki od zegarów, żeby zdjąć tą ramkę i nie uszkodzić wyświetlacza przy wycinaniu. Ale chyba to nie jest taka prosta sprawa założyć je z powrotem, żeby pokazywało prawidłową prędkość.

(Posiadam wersję z 2006 roku ale jest to wersja produkowana jeszcze w zakładach w Korei - wersja bez ABS :( . Mam nadzieję, że nie zrobili mi psikusa i też mam komputer ukryty.)

ryjek - 2011-05-30, 20:36

kolego nie masz niestety komputera tak samo jak ja
nieaktualne - 2011-05-30, 20:45

Przeeemek napisał/a:
A jak to jest rozwiązane w droższych wersjach z "aktywnym" komputerem, gdzie jest ten przycisk?


Sterowanie komputerem jest w obrotomierzu a sterowanie licznikiem jest w prędkościomierzu.

jar76 - 2011-05-30, 20:49

Kolego ryjek, z kąd ta pewność że nie ma, skoro ma nowy typ licznika to pewnie i komputer jest.
ryjek - 2011-05-30, 21:01

ponieważ roczniki z 2006r miały stare liczniki??i tylko zmieniony przód a środek ten sam co ja
Przeeemek - 2011-05-31, 00:31

ryjek napisał/a:
ponieważ roczniki z 2006r miały stare liczniki??i tylko zmieniony przód a środek ten sam co ja


Ale ja mam nowy licznik. Mam auto PO liftingu. Chodzi mi tylko o to, że początkowo auta te były produkowane w Korei. O ile dobrze pamiętam to do czerwca 2006 roku. Mój jest wyprodukowany w kwietniu 2006 a kupiony w sierpniu. Różni się tym, że w podstawowej wersji niestety NIE ma ABS a klamki i lusterka były w standardzie w kolorze nadwozia. Później były robione chyba na Ukrainie i w Polsce. Moja wersja jest jakby "przejściowa" - już po liftingu ale nie do końca taka sama.

Interesowałem się tym trochę bo teoretycznie wszystkie auta kupione po czerwcu 2006 powinny mieć ABS w standardzie. Jak auta z produkcji koreańskiej trochę się różniły od tych europejskich. Może być więcej różnic o których jeszcze nie wiem np. ze wspomnianym komputerem.

Są dwa modele liczników w nowym Aveo sedan. Tutaj link do zdjęcia z jakiejś aukcji na alledrogo KLIK - różnica jest w kolorze obrysu zegarów.



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group