To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Chevrolet
Pozwól się uwieźć

Elektronika i Elektryka - check engine-aveo 1.2SOHC

nieaktualne - 2011-01-24, 20:39

ryjek napisał/a:
:-) można szczytać np błedy w aveo samemu?w corsie wciskało sie hamulec ,gaz,check migał,i sie liczyło potem patrzyło sie na tabela specjalną ile razy mignał i było wiadomo co jest grane bez podłączenia do kompa :mrgreen: ,sprawdza się ta metoda.

Czy można tak w aveo zrobić jak w oplu?



Czytanie błędów na podstawie błysków było tylko możliwe w systemie ALDL (np w Matizie po przez zworkę A i C a w Lanosie A i B) natomiast w OBDII nie ma takiej możliwości.

Można kupić fejsa już za nie całe 100pln na allegro np ELM327 w wer. 1,4a

ryjek - 2011-01-25, 15:15

Marco dzięki za odpowiedz :-)
panboro - 2011-01-26, 21:22

też mam check engine i właśnie doszła przesyłka z ELM327, jak będę miał chwilę to zobaczę co się z tego może urodzić :) podziękówki dla jar76 od razu z tego miejsca :)
ryjek - 2011-01-27, 16:21

panboro napisz potem tutaj co i jak

pozdro ;-)

panboro - 2011-01-28, 13:15

delivered:

złącze działa, ale z drugiej strony nie mam możliwości porównać jego działania ze sprzętem serwisowym. ale zakładam, że działa poprawnie. instalowanie sterownika ELM wymaga trochę cierpliwości - Win7 utrudniał dostęp do bardziej zaawansowanych opcji konfiguracyjnych :P ale wszystko było opisane na płytce, którą dostałem razem ze złączem. program diagnostyczny banalny w obsłudze, działa, szczytuje dane z silnika on-line (sprawdzałem) i wypluwa błędy aktualne i oczekujące (sprawdzałem). złącze diagnostyczne pod kolumną, dostępne.
cały czas mojej operacji <30min, w tym zatrzaśnięcie kluczyków w aucie, podciągnięcie przedłużacza do lapa, cała instalacja oprogramowania, sprawdzenie błędów w manualu zamieszczonym przez jar76 i posprzątanie. samochód dalej jeździ.
jeżeli chodzi o moje błędy, mam P0133(Słabe parametry działania HO2S (lambda)) oraz P0300 (przerwy zapłonu) czyli generalnie umiarkowana radość :|

pozdrawiam, życzę powodzenia i drobnych łatwych w naprawie błędów, jeżeli już jakieś musiałyby wystąpić.

nieaktualne - 2011-01-28, 16:22

panboro, którą masz wersję złącza 1,4a ? Czy udało Ci się wykasować te błędy?
ryjek - 2011-01-28, 17:10

panboro możesz tutaj zamieścić linka od jakiego sprzedawcy to zakupiłes? byłym ci wdzieczny zakupie se taki sprzęcik jako prezent na urodziny :twisted:
jar76 - 2011-01-28, 17:24

Jak mniemam to TEN ? :mrgreen:
ryjek - 2011-01-28, 17:33

dzięki :mrgreen: ,a wejście pod kompa znajde pod kolumną kierowniczą z tego co zrozumiałem tak? jeszcze nie doszłem do tego :-P jest tam jakaś zaślepka lub cos?
jar76 - 2011-01-28, 17:38

nie ma żadnej zaślepki, gniazdo jest pod kierownicą i jest tak widoczne że aż kuje w oczy :mrgreen:
ryjek - 2011-01-28, 17:52

oki jar76,w corsie miałem obok zapalniczki i była tam dodatkowo zaślepka przesto pytam :) jutro to sprawdze
panboro - 2011-01-28, 21:20

@Marco: na aukcji pisało 1.4 i tyle. błędów nie kasowałem. dla własnego bezpieczeństwa, bo jak mi zgaśnie lampka to zapomnę o sprawie dopóki by się znowu nie zapaliła :P

złącze jest widoczne jak się klęknie koło auta. tuż przy końcu takiego plastiku pod kolumną.

@jar76: mniemasz nadzwyczaj trafnie :P

aaaallle się ruch zrobił w międzyczasie :P a ja zaczynam knowania w kierunku wymiany sondy.

nieaktualne - 2011-01-28, 22:22

panboro, zanim cokolwiek zaczniesz wymieniać to pierw wykasuj błędy i sprawdź czy się pojawiają ponownie bo pojawienie się błędu nie oznacza od razu usterki i wydasz kasę nie potrzebnie.

panboro napisał/a:
na aukcji pisało 1.4 i tyle


Czyli OK to wer 1,4a.

panboro - 2011-01-29, 00:17

też prawda.
ryjek - 2011-01-29, 18:27

dokłądnie błędy mogły się jednorazowo nazbierać,usuń pojezdzij i zobaczysz co dalej będzie


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group