To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Chevrolet
Pozwól się uwieźć

Mechanika - Spalanie AVEO T250, T255

jar76 - 2009-08-11, 21:37

Witam wszystkich:) Miesiąc temu również stałem sie szczęśliwym posiadaczem AVEO sedana 1,2 16v.
Zdążyłem już nim wybrać sie na wczasy z rodzinką(nawet fotkę z fotoradaru już otrzymałem:)
Zrobiłem ok 3000km i mogę powiedzieć tylko tyle ze pierwsze tankowanie( jazda po mieście) wyszło mi 7,2l, następne na trasie 5,6 i 5,7, teraz po mieście 6,5, więc widac ze silniczek się dociera:)

jar76 - 2009-08-23, 09:14

Jak najbardziej dociera, świadczy o tym choćby zmniejszenie zużycia paliwa po przejechaniu pierwszy kilku tysięcy kilometrów:)
shadock1975 - 2009-08-26, 09:03

Przy okazji wakacji zrobiłem na pełnym baku (nad morze) 600km przy przejechanych 3000km do tej pory i średniej prędkości 90km/h.
Ale tak naprawdę jeśli chcemy mówić o spalaniu, to bez ruszenia sprawy jakości paliwa nie ma co zaczynać tematu. Ja osobiście chwalę sobie wahę z SHELL-A

piechu - 2009-08-26, 18:35
Temat postu: Paliwo
Jeśli chodzi o paliwo , to ja tankuję wyłącznie w "Neste" i też sobie chwalę jakość , biorąc pod uwagę przede wszystkim pracę silnika i osiągi samochodu.
andmacand - 2009-08-28, 07:06

No tak ale mimo że prawie wszędzie mają z ORLENu, to nie znaczy że wszędzie jest taka sama benzyna, bo mogą ją chrzcić na samej stacji benzynowej, a niektóre to robią.
shadock1975 - 2009-08-28, 07:55

"Aseraaveo" ma trochę racji. Rozmawiałem z kolegą, który pracuje w jednej z fabryk i ten wytłumaczył mi, że silniki docierane są na hamowniach jeszcze przed montażem w aucie. Co nie znaczy, że nie należy stosować zasad docierania silnika po kupnie auta choćby po to by " przyzwyczaić" go do warunków naturalnych
piechu - 2009-08-28, 12:48

Silniki docierane na hamowniach są dlatego , aby " świeży " kierowca po kupnie samochodu w salonie ,bezpiecznie dojechał do domu (...) .
Na hamowni następuje wstępne docieranie samego silnika .
Natomiast zasadnicze docieranie , całego samochodu, powstaje w początkowej fazie eksploatacji pojazdu. Wówczas docierają się wszystkie łożyska , tak w kołach jak i w mechanizmie różnicowym oraz w skrzyni biegów . Docierają się także powierzchnie wszystkich współpracujących ze sobą trybów. Chodzi głównie o perfekcyjne wygładzenie i dopasowanie wszystkich powierzchni współpracujących ze sobą . Od tegoż w głównej mierze zależy dalsza eksploatacja i ewentualna awaryjność auta.
Właśnie dlatego ,w początkowej fazie użytkowania auta nie należy zbytnio go przeciążać .

************************
Jeśli Neste i Orlen jest to samo , to dlaczego jest tak duża różnica w cenie paliwa ?? ?

ekotermo - 2010-01-14, 14:32

Witam miesiąc temu kupiłem w salonie używane Aveo hb. 1,2 16V 1. właściciel 15000 km 04.2008,pełen wypas. Fajne autko, jestem zadowolony-tylko wg mnie za dużo pali.
teraz ok.10 l. w miescie ale poza prawie tyle samo.Nadmienia że jeżdzę już od bardzo,bradzo dawna i nie mam ciężkiej nogi.Mój poprzedni samochód Honda Civic 1500 w zimie w mieście palił max. 7,5 litra i miał kopa.Myślę ,że jest za mały siłnik -samochód waży jednak ponad tonę.Może ktoś podpowie mi co zrobić by miał mniejszy apetyt :lol: pomijając dobry stan techniczny

jar76 - 2010-01-14, 20:39

Nie możliwe, coś musi być nie tak, mi od nowości praktycznie nie udało się przekroczyć 7l/100, czy to miasto , czy trasa. Jak czytam komentarze że komuś tyle spalił , to albo ktoś stoi więcej w korku niż jedzie, albo ma cos nie tak z samochodem. Innej możliwości nie widzę. Teraz w zimie pali ciut więcej , ale i tak zawsze wychodzi poniżej 7/100 , bo jeździ się mniej agresywnie:-D
piechu - 2010-01-14, 22:12

Podejrzewam , że I właściciel się tego wystraszył i dlatego auto sprzedał. Tak najczęściej ludzie robią. Nikt bez powodu nie sprzedaje po roku auta ,które najwięcej traci na cenie.
Ale myślę, że nie jest to powód do zmartwień . W dzisiejszych samochodach , gdzie zasilanie paliwem steruje wyłącznie elektronika , trudno od razu stwierdzić , co jest przyczyną nadmiernego spalania paliwa w nowym aucie .
Na pewno przyczyną będzie prawdopodobnie jeden z czujników nieprawidłowo funkcjonujący , którego mechanik musi znaleźć. Bo nie sądzę , aby po 15 tys. km.wtryskiwacz był skopany i lał paliwo.
Nie pozostaje zatem nic innego jak trafić na doświadczonego mechanika , który miał już z podobnymi przypadkami do czynienia i usunąć , podejrzewam ten drobiazg.
Albo udać się do ASO.
Wówczas dobrze byłoby 'ekotermo' , gdybyś z nami podzielił się efektem końcowym .

Ps: - no , chyba że w salonie coś tam tego , abyś do nich z powrotem przyjechał i trochę kasy im oddał .

Anonymous - 2010-01-14, 23:05

Skoro auto ma 1 rok to chyba w ramach gwarancji się coś należy?
piechu - 2010-01-14, 23:07

Właśnie jestem ciekawy co w ASO Jemu powiedzą.
ekotermo - 2010-01-14, 23:29

Dzięki za podpowiedz.Jeszcze go przetestuje.Porozmawiam w ASO ,że to sporo ponad normę(dla zabezpieczenia podają spalanie orientacyjne) jak by co to dam znać
nieaktualne - 2010-02-02, 12:50

Mi w Aveo 1,2 16V (T255) wychodzi po nad 6l w mieście.
Wasili - 2010-02-02, 14:39

6,5 litra w miescie to bardzo dobry wynik, mnie tez tyle pali:)


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group