To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Chevrolet
Pozwól się uwieźć

Elektronika i Elektryka - Usterki_problemy_chwilowe defekty

piechu - 2009-03-12, 00:02

Planowanie głowicy następuje wówczas , gdy jest ona zwichrowana , co najczęściej występuje przy odkręcaniu śrub nie zachowując kolejności i kiedy jeszcze jest ciepła , bo mechanikowi spieszy się.
Takie czynności wykonuje się zwykle na starych silnikach z dużym przebiegiem.
W "nowych" autach nie polecam . Raz , że nie ma potrzeby, a po drugie mechanik niepotrzebnie do rachunku doliczy za samo planowanie stówę. A planowanie zrobi tak na wszelki wypadek , przy okazji. I prawidłowo , robi się to tylko jeden raz !
-Lepiej niech skoncentruje się tylko na zaworach, jeśli miałyby być przeglądane i przy okazji niech je doszlifuje do przylgni.

piechu - 2009-03-12, 21:33

Pytam się ,ponieważ po kolorze elektrod świec można zorientować się ,jaki jest skład mieszanki paliwowo-powietrznej zasilającej silnik.
Ale skoro nie odpowiadasz, domyślam się, że przestałeś się tym interesować.

simon - 2009-03-12, 21:51

mam jeszcze jedną prośbę: jeśli ktokolwiek miał podobny problem nawet w innym samochodzie_marce, zapraszam do dyskusji :!: :!: :!:
WacekPlacek - 2009-03-13, 09:49

Witam!
Zastanawiam się dlaczego usterka kod P300 na tym forum zbudza tyle pytań. Problem właśnie tej usterki szeroko poruszany był na innych forach. Proble jest już dość znany i opisany nawet w biuletynach GM (nawet w USA, gdzie sprzedawany był AVEO z silnikiem 1.6). Problem rzeczywiście dotyczy złego przyleganiaprzylgni zaworów zarówna ssących jak i wydechowych do gniazda zawarowego). Problem dotyczy silników GM DAT 16 zaworowych o pojemności 1.4 i 1.6. Na forum http://www.autocentrum.pl w kąciku chevroleta pod nikiem "tech" opisywałem problem związany z zaworami. punkty wstrzymania (chwila modyfikacji układu zaworowych) a także moment wprowadzenia zmodyfikowanych zaworów przez GM wraz z podaniem ich nr części oraz odnośników do biuletynów GM.

Pozdrawiam

piechu - 2009-03-13, 12:47

Witamy kolegę ! Jesteśmy niezmiernie wdzięczni za wyjaśnienie nam powyższego meritum sporu dot.symbolu " P 300" odpowiadającego, jak kolega napisał , nieszczelności zaworów w silnikach GM DAT 16 powstałych , jak można domniemywać, w wyniku błędów produkcyjnych lub już na deskach kreślarskich.
Trudno natomiast wymagać , aby przeciętny obywatel znał zakodowane symbole usterek samochodowych(?). Informacja o tym ,dotyczy zazwyczaj ścisłe grono osób bezpośrednio zainteresowanych tematem . W przypadku opisanym przez kolegę "Simon", będąc w warsztacie autoryzowanym ,powinien On ostać poinformowany przez mechanika ,co kryje się pod symbolem "P 300".
- Jak kolega napisał ; Problem rzeczywiście dotyczy złego przylegania przylgni zaworów zarówna ssących jak i wydechowych .
Nie jest to precyzyjnie określone, ale można się domyślać , że oś prowadnic zaworów nie jest prostopadła do gniazd tychże. Tym samym zawory przylegają tylko niewielkim odcinkiem swojego obwodu do gniazd zaworowych.
A więc wszystkie zawory są nieszczelne (!), gdy samochód wyjechał z fabryki !
Jeśli zawory są nieszczelne, wówczas nie ma prawidłowego sprężania mieszanki paliwowo-powietrznej w komorze sprężania. Następstwem jest spadek mocy silnika.
Kolejnym tego skutkiem jest nieprawidłowy skład mieszanki paliwowowo-powietrznej zasysanej w cyklu ssania a następnie w kolejności samych spalin.
Zachwiane również , zostaje zużycie samego paliwa.
Wniosek prosty. Wypuszczono na rynek bubel. Dlatego w jednym z powyższych postów ,domyślając się podobnego , zapytałem. - Kto te silniki robił a jednocześnie sprawdzał ich poprawność przed montażem w samochodach ?

Jeśli taki przypadek ma miejsce u kolegi "Simon", to już powinien być zakwalifikowany do wymiany tegoż, ewentualnie samej głowicy , na w pełni sprawnej, nie tylko z tytułu rękojmi ale jako błąd fabryczny.

piechu - 2009-03-13, 15:06
Temat postu: c.d.
'Simon' , proponowałbym Tobie, podjechać do warsztatu samochodowego ze "starym " doświadczonym mechanikiem i niech zmierzy w Twoim autku stopień sprężania w cylindrach.
Przy Twoim przebiegu nie powinno być wyraźnych różnic ciśnień na cylindrach. Najwyżej około 0,2 . Przy okazji niech mechanik dokładnie przyjrzy się świecom. Przy odkręcaniu niech kładzie je w kolejności cylindrów . Będzie wiadomo , w którym cylindrze coś dolega.
To nie trwa długo .
Na podstawie pomiaru i oględzin , będzie On wstępnie wiedzał ,czy rzeczywiście temu silnikowi coś dolega z tej strony.

Ps. - Być może nieopatrznie ,ale nie zbyt dokładnie opisałeś wizytę w poprzednim warsztacie.
- Wychodzi na to , że mechanik ma 100 % rację !

simon - 2009-03-13, 19:59

kolego WacekPlacek podaj bezpośredniego linka na zamieszczony na autocentrum Twój szczegółowy opis, bo nie moge sobie poradzić
WacekPlacek - 2009-03-13, 20:51

Szukaj Techa link

Pozdrawiam

simon - 2009-03-13, 21:39

... no niestety :-/ nie mogę się z tym uporać, jeśli nie sprawi Ci to problemu to podaj dokładnie.
WacekPlacek - 2009-03-14, 09:25

Lampka check Po prześledzeniu dostępnych informacji na temat lampki mogę wysnuć następującą hipotezę: na zapalenie lampki check ma wpływ zmniejszenie chwilowej prędkości obrotowej wału korbowego, przy zwiększającej ilości dostarczanego paliwa. Chwilowe zmniejszenie prędkości obrotowej następuje przy obciążonym silniku (może być tak, że przy toczeniu się z górki zapalenie nie nastąpi). Zmniejszenie chwilowej prędkości obrotowej wału następuje przy braku cyklu pracy w cylindrze lub w cylindrach silnika. Występowanie tego efektu głównie przy zimnym silniku wynika: zbyt zubożonej mieszanki do chwilowej temp. silnika, wilgotności powierza (cząsteczki pary wodnej tworzą mieszaninę, w której wyładowanie następuje przy dużo niższym napięciu początkowym, i więc i energia iskry jest mniejsza). Do tego może, ale nie musi dochodzić pewne nieszczelności w układzie zaworowym, objawiające spadkiem kompresji przy zimnym silniku. Wraz ze wzrostem temp. następuje doszczelnienie (po kilkunastu do kilkudziesięciu sekundach jazdy) a także lepsza lotność paliwa i wtedy wszystko wraca do normy. Zgodnie z powyższą teorią rozpoznanie powinno odbyć się przez pomiar stopnia sprężania przy całkowitym zimnym silniku (odpowiednio przygotowanym samochodzie). Spadek ciśnienia będzie potwierdzeniem złej szczelności zaworów, a co przy małym przebiegu świadczy o wadach konstrukcyjnych bądź materiałowych. Dodam tylko, iż kod P0300 generowany jest w dwóch przypadkach: przy stwierdzeniu chwilowych zmniejszeń prędkości obrotowej, które występują w cyklu testowym równym 200 cykli pracy silnika kontrolka miga, to samo tylko w cyklach 1000 cykli pracy kontrolka świeci ciągle.

Numery VIN Tutaj muszę cię zmartwić. Akcja serwisowa, o której mówiłem wcześniej obejmowała samochody wyprodukowanych do 25.01. 2005 r. (chodzi o Aveo i Lacetti z silnikami 1,4 i 1,6), u których występowały problemy z kodem P0300. Identyfikacja samochodu następuje po odczycie 8 ostatnich cyfr nr VIN. Akcja obejmowała samochody o nr VIN mniejszych niż: dla Lacetti: 1.4 DOHC : 5K167110; 1.6 DOHC : 5K166964; dla Aveo: 1.4 DOHC : 5B405979; 1.6 DOHC: 5B406012 (wersja amerykańska z silnikiem 1,6). Wiadomo, że problem występuje dla samochodów wyprodukowanych po 25.01.2005 r. Co do aktualnych akcji serwisowych, to o takiej zostałem poinformowany przez pracownika serwisu. Szczegóły: http://www.jasperengines....6MisfireTB.pdf, http://duk63.narod.ru/downloads/osb_04_1c_059b.pdf

Check i zawory Witam po dłuższej przerwie. Dla zainteresowanych podaję nowe informacje dot. problemu Checz Engine. Jak już wcześniej pisałem pierwsza wymiana zaworów dotyczyła samochodów z silnikami 1,4 i 1,6 E-TecII (Lacetti i Aveo) wyprodukowanych do końca stycznia 2005 r. Zalecano w tedy wymianę zaworów na zawory o zmienionej geometrii (wymiana zaworów zarówno ssących jak i wydechowych) o nr kat. 96440081 i 96440079. W lutym 2007 r. GM wprowadziło do stosowania nowy typ zaworu wydechowego nr. katalogowy 96830500 i zaleciło wymianę w miejsce 96440079. 2-go maja 2007 roku w produkcję wprowadzone nowe tuleje zaworowe o zmienionej konstrukcji nr kat. 96896008. Wymiana zalecana jest dla samochodów wyprodukowanych przed 2 maja 2007 r.
Check engine Identyfukacja po końcówce nr VIN. Punkty wstrzymania: silniki 1.4 DOHC 574722K, silniki 1,6 DOHC 922628K czyli problem może wystąpić o nr mniejszych lub równych od podanych (nie wiem co oznacza litera K w nr VIN). Jeżeli chodzi o rocznik modelowy 2008, który został wprowadzony w połowie roku 2007, to powinno być ok. Oczywiście, interwencja serwisowa dotyczy tylko tych samochodów, dla których zostały stwierdzone problemy z zaworami.


itd. itp.
Pozdrawiam[/i]

simon - 2009-03-14, 11:05

Serdeczne dzięki za szczegółowy opis i za pomoc :!: :!: :!:

Pozdrawiam :-)

piechu - 2009-03-14, 22:48

Dzięki za wyjaśnienie usterki kryjącej się pod symbole 'P 300' .
Reasumując - nieszczelne zawory spowodowały zakłócenia w poprawnej pracy silnika co sygnalizuje nam kotrolka . Owa kontrolka jest informacją ogólną dotyczącą niesprawności, co najmniej jednego z wielu elementów mających wpływ na poprawną pracę silnika.
Może to być niesprawny np: czujnik temperatury powietrza sasysanego do kolektora ,jak i temperatury cieczy chłodzącej (odrębna kontrolka ) , która rownież podaje informacje do wspólnego układu elektronicznego , czujnik ciśnienia 'MAP' stosowany zamiast przepływomierza, czujnik prędkości obrotowej silnika, także niesprawna sonda 'Lambda" uruchomi tę kontrolkę.
W dzisiejszych silnikach sterowanie nim , zawdzięczamy głównie procesorowi w rozbudowanym systemie elektronicznym do którego wpływają informację właśnie z tych czujników , które z kolei kontrolują prawidłowość pracy poszczególnych elementów silnika .
A gdy coś zawodzi , zapala nam się owa nieszczęsna jedyna kontrolka .
Dowiedzieliśmy się również , nie wnikając w szczegóły , że poczyniono wszelkie poprawki dotyczące wymiany zaworów i prowadnic.
- Pojawia się zatem pytanie , co ma zrobić właściciel samochodu , u którego występują podobne , niepokojące objawy ?
Jak sie okazuje , wizyta kolegi "Simon" w warsztacie zaowocowała jedynie usunięciem informacji o usterce . Problem pozostał. - Jaki konkretnie ? Tego ,na dobrą sprawę jeszcze nie wiemy .
To , że coś złego dzieje się w jego samochodzie , to już wiemy . Możemy tylko się domyślać, co może być tego powodem.

Natomiast chcielibyśmy dowiedzieć się , idąc tym tokiem , jakie czynności powinien podjąć kierowca , u którego w samochodzie stwierdzono usterkę o symbolu 'P 300' ?

Adred - 2009-03-16, 21:06

WItaj wacek Placek. Wreszcie ktos napisał o problemie zaworów w Chevroletach.Też cos na ten temat czytałem ,ale problem podobno został zlikwidowany w 2005 r,a tu się okazuje ,ze nie. Ja kupiłem nowe auto 2008 r i mam wrażenie że tez jest w nim cos niedopracowane. Mianowicie , samo uruchomienie silnika o.k. przy ruszaniu ok 2- 3-ch sekund cos "gra".
Czy mogą to być te nieszczęsne zawory? Chociaż opinie są skrajnie rózne - układ sprzęgłowy
skrzynia biegów ,A co TY o tym sądzisz.

WacekPlacek - 2009-03-17, 11:45

Mało danych.
Drga w czasie jazdy, postoju, przy wysokich lub niskich obrotach, przy małyj lub dużej prędkości, stale drga czy przejściowo, przy jakich temp?. Doprecyzuj objawy

simon - 2009-03-17, 18:28

:idea: :!: :!: :!: :idea:
Mam pytanie czy to byle w sprawie defektu P0300?? Czy jeszcze się ktoś wypowie coś na ten temat ??

:arrow: poza tym WacekPlacek, jeśli możesz bardzo Cię proszę o udzielenie odpowiedzi na zadane pytanie przez TAD'a.



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group