To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Chevrolet
Pozwól się uwieźć

Elektronika i Elektryka - panel sterowania klimatyzacj? i nawiewami

Artur66bb - 2010-06-25, 18:45
Temat postu: panel sterowania klimatyzacją i nawiewami
Witam czy miał ktoś problem z przyciskami klimy nawiewu i ogrzewania tylnej szyby ? raz sie włączają jest oki a za pare dni nie ? pozdrawiam
Artur66bb - 2010-06-26, 15:22
Temat postu: jw
do tego jak jest pochmurno lub pada deszcz to trzeba autem pojezdzic i problem znika jak jest słońce to wszystko jest ok ?
jar76 - 2010-06-26, 20:53

Narwyyraźniej gdzieś na styki dostaje się wilgoć. Polecał bym rozkręcić konsole i styki włączników potraktowac preparatem " kontakt" lup chociażby WD40. Powinno pomóc, a na pewno nie zaszkodzi.
nieaktualne - 2010-06-27, 15:44

jar76, WD40 na styki? smarem w srayu radzisz koledze psikać na elektrykę? :mrgreen:
jar76 - 2010-06-27, 19:15

Marco napisał/a:
jar76, WD40 na styki? smarem w srayu radzisz koledze psikać na elektrykę? :mrgreen:


Preparat "kontakt" nie jest tak ogulno dostępny jak wd40, więc można go użyć w zatępstwie, bo działanie jest podobne.
Widzę że kolega nie wie że jak to pisze smar"Wd40" nie jest tak do końca smarem, tylko preparatem wypierającym wode, mającym również właściwości smarne, więc zamiast wprowadzać kogoś w błąd pisząc nic nie wnoszący post, proponuje w zamian zrobić coś dla swojej wiedzy i wykorzystać czas na zapoznanie się ze specyfikacją danego produktu i ewentualnie dopiero potem pisać.
Wystarczyło np. najpierw zajrzeć TU :thumright:

No chyba że czegoś nie wiem, to proszę o wyprowadzenie mnie z błędu , bo nie raz juz wykorzystywałem WD40 w podobnym celu i efekt był pozytywny i to na długo.

nieaktualne - 2010-06-27, 22:43

jar76 napisał/a:
No chyba że czegoś nie wiem, to proszę o wyprowadzenie mnie z błędu


To czytaj to co jest napisane w linku którego zapodałeś:

Cytat:
Składnikiem o długotrwałym działaniu jest nielotny, lepki olej, który pozostaje na powierzchni, zapewniając smarowanie


Chyba gł chodzi o oczyszczanie styków z tlenków i siarczków nie powodując podwyższenia rezystancji i niepożądanych spadków napięcia a nie psikanie ich olejem w sprayu :mrgreen: styki mają być odtłuszczone ;-)

jar76 - 2010-06-28, 09:06

Marco napisał/a:


Chyba gł chodzi o oczyszczanie styków z tlenków i siarczków nie powodując podwyższenia rezystancji i niepożądanych spadków napięcia a nie psikanie ich olejem w sprayu :mrgreen: styki mają być odtłuszczone ;-)


Tak, zgadza się , ale jak już pisałem WD40 ma w składzie nie tylko olej co jakoś ciężko Ci wyczytać :mrgreen:
Nawet ma skład podobny do np "kontakt s61"który jest specjalnie dedykowany do czyszczenia i zabezpieczania styków i tu Cię może zdziwię, kontakt s61 też w składzie ma olej...
jak sam piszesz "gł chodzi o oczyszczanie styków z tlenków i siarczków nie powodując podwyższenia rezystancji i niepożądanych spadków napięcia" i własnie wd40 równiez ma te właściwości , a olej zawarty w tym preparacie w niewielkich ilościach, nie powoduje podwyższenia rezystancji a jesli już to w znikomym stopniu( ale pomiarów nie robiłem , więc głowy nie dam) , a wręcz może zabezpieczyć styki przed ponownym zawilgoceniem i zasiarczeniem. Ale styk stykowi nie równy...
Żeby zakończyć niepotrzebna dyskusję na ten temat napisze żeby kolega jednak zastosował preparat "kontakt s61" dostępny np. TU , wtedy może wreszcie kolega MARKO skupi się na właściwym temacie i doradzi coś konkretnego :thumleft:

rafza - 2010-07-09, 10:22

witam,
mam ten sam problem z przyciskiem do klimy. Chciałbym dostać sie do tego przycisku ale nie wiem jak rozebrać konsolę, od czego zacząć. Nie chcę czegoś połamać, dlatego moja prośba o radę.
pzdr

yacc - 2010-07-22, 20:29

Plastikowa obudowa - wokol radia, poleczki pod nim i wlacznika swiatel awarnych - jest na 6 wciskow: po lewej i po prawej po 3. Nalezy ja podwazyc od spodu i ciagnac powoli do siebie. Pokretla od nawiewu i przyciski a/c i ogrzewania sa do niej na stale przymocowane, takze wyjda razem z ta plastikowa obudowa
user_02 - 2010-07-25, 22:50

U mnie nie wszystkie te przyciski raz działały, raz nie. Serwis widać wiedział o co chodzi i naprawili to podczas innej naprawy.
mr_hammerer - 2010-11-09, 12:43

U mnie to samo co u Seby, przyciski klimy,obiegu wewnętrznego i ogrzewania tylnej szyby raz działają a raz nie. Byłbym wdzięczny za namiar do salonu który wie co zrobić, a nie tak jak salon w Kresnem koło Rzeszowa, gdzie goście mi powiedzieli, że muszę wymienić cały panel środkowy za około 900zł.
user_02 - 2010-11-11, 17:39

Problemem są zimne luty na płytce. "Kanclarz" w Rudzie Śląskiej rozwiązał bez problemu, i bez wymiany.
Jeśli masz gwarancję to jedż do innego ASO i powiedz że inne serwisy potrafią naprawić bez wymiany, jeśli jesteś już po gwarancji to do elektryka...

mr_hammerer - 2010-11-25, 15:13

Dzięki Seba, gwarancji nie mam więc jadę do elektryka.
user_02 - 2010-11-25, 17:05

No chyba że masz doświadczenie i znajomość elektryki to możesz sam zrobić, ktoś kiedyś pisał że robił...
Tylko "na raty" żeby nie przegrzać czegoś tam!
Jednak jeśli nie masz doświadczenia to zostaje elektryk.

Artur66bb - 2010-12-17, 20:04

poradził sobie z przyciskami klimy nawiewu i ogrzewania tylnej szyby elektryk jak się okazało wystarczyło prze lutować ścieżki trochę żmudnej pracy ale dobrze zrobione i działa a w serwisie powiedzieli 550 zł trzeba wymienić całą cześć pozdrawiam


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group