To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Chevrolet
Pozwól się uwieźć

Mechanika - DPF w Cruze - Problemy - Filtr cząstek stałych

SanDiego - 2011-07-08, 20:50

Lol na gwarancji auto i kasę chciał?
C77 - 2011-07-10, 00:27

Gdybyś kupił swojego Cruza w Austrii to wszystkie przeglądy łącznie z materiałami eksploatacyjnymi miałbyś za darmo...
a w Polsce bezczelnie próbują zarobić na wszystkim w okresie gwarancyjnym... masakra :roll:

krucyfiks - 2011-07-12, 15:17

Mam 17 000 km. już przejechane ale nic podobnego mi się nie przytrafiło.A muszę przyznać że mam dużo jazdy miejskiej w tych kilometrach. Wydaje mi się że to nie jest wina samego filtra ,bo wcale nie był w takim stopniu zanieczyszczony nie przy takim przebiegu lecz komputera który źle z czytał dane.W serwisie wcale nie musiał przepalać filtra i przeganiać auta tylko wystarczy zrobić twardy restart zdejmując klemę i wszystko powraca do normy.Takie teraz mamy auta i nie będzie już chyba lepiej ,musimy poprostu nauczyć się z tym żyć i jakoś sobie radzić.
PS.A Serwisanci mówią to co dla nich w danej chwili jest wygodne a zwłaszcza gdy trafią na laika od którego można wydoić kasę,często za nic.Jak mogłeś przy pchać filtr przeganiając auto na takiej trasie ewidentnie wina tutaj jest gdzieś w komunikacji komputera z oczujnikowaniem filtra.

ryjek - 2011-07-13, 16:09

adrian0311 chyba trafiłeś na jakiegoś upierdliwego goscią,byłem tam parę razy z corsą,ojciec na początku też jeżdził i nikt mu nigdy nie powiedział że trzeba płacić....

także jestem w szoku (ja osobiśćie nie mogłem narzekać z jego usług jak samochód był na gwarancji)

sorki za mały spamik

adrian0311 - 2011-07-14, 22:47

całkiem prawdopodobne ale pewnie nie jeden na moim miejscu by się zdenerwował po takiej trasie takie co... szok. w serwisie po długiej dyskusju odstąpili od naliczenia rachunku bo nie zamierzałem im nic płacić.

krucyfiks ja też mylałem że jest co nie tak z jakimis czujnikami nooo ale przecież nie można podważyć opinii wszechwiedzącego mistrza serwisu... Mówiłem mu o tym ale zaczął się unosić że przecież to on lepiej wie wszystko... szkoda gadać

herman00 - 2011-09-27, 14:18

Panowie, jeśli macie filtr cząstek stałych to uważajcie bardzo na olej. Wymiana nie rzadziej niż 10tys km. Jeśli zauważycie, że oleju bardzo przybywa na bagnecie - zmieniać, bo jeździcie na mieszance olejowo-paliwowej. Dobry olej powinien być około 0,5cm poniżej MAX na bagnecie inaczej smarowanie jest złe i to kończy się uszkodzeniem i wymianą głowicy w silniku. Właśnie przy wymianie rozrządu w zaprzyjaźnionym warsztacie w dwóch Captivach robili takie wymiany. Koszty zakupu nowej głowicy są po prostu koszmarne.
Flacha - 2011-10-04, 09:34

Witam

Mam pytanie, zajnteresowany jestem Cruze hatchback. Od 7 lat jezdze tylko i wylacznie dieselem i nie chcialbym tego zmieniac. Problem w tym ze jezdze glownie tylko po miescie i to krotkie odcinki. Czy przy takiej jezdzie nie bede mial problemow z filtrem czastek stalych i eksploatacja samochodu?

kamix - 2011-10-04, 09:40

Flacha napisał/a:
Witam

Mam pytanie, zajnteresowany jestem Cruze hatchback. Od 7 lat jezdze tylko i wylacznie dieselem i nie chcialbym tego zmieniac. Problem w tym ze jezdze glownie tylko po miescie i to krotkie odcinki. Czy przy takiej jezdzie nie bede mial problemow z filtrem czastek stalych i eksploatacja samochodu?


Podejrzewam, że będziesz miał problemy. Mnie denerwuje częstotliwośc wypalania sie filtra. Dziennie robie ok. 150 km (50 miasto /50 trasa) i filtr wypala mi sie średnio co dwa-trzy dni.

Szczerze mówiąc to nie wyobrazam sobie jazdy nim tylko w mieście, to znaczy jazde mogę sobie wyobrazić, ale ewentualnych kosztów naprawy (wymiany) DPFu już nie.

Flacha - 2011-10-04, 09:41

Tak myslalem :( . Ostatnio przejechalem sie Cruzem 1.8 benzyna i jakos wogole tej mocy nie czuje mimo ze jezdze teraz dieselkiem HDI 90 km...
Profil - 2011-10-04, 17:02

A jak wygląda sprawa czyszczenia bądź wymiany filtra na gwarancji? Czy to wogóle podlega gwarancji czy nie?
Pozdrawiam

huri_khan - 2011-10-06, 00:29

Flacha napisał/a:
Ostatnio przejechalem sie Cruzem 1.8 benzyna i jakos wogole tej mocy nie czuje mimo ze jezdze teraz dieselkiem HDI 90 km...


A porównałeś masy obydwu samochodów ?

adrian0311 - 2011-10-06, 15:12

Ale tego chyba nie można porównywać bo każdym z nich jeździ się w inny sposób... Diesel to dużo wyższy moment obr. i jedzie od samego dołu a ja gdy porównywałem 1.8 140KM i 2.0 125KM to w 1.8 było czuć sporo mocy tylko dopiero jak się go wkręciło na wyższe obroty.... no i trochę spalanie mnie odstraszyło
Nostromo - 2011-10-06, 22:19

tak ściśle mówiąc to diesel 2.0 125 km posiada tzw "turbo dziure" . Moc z silnika do około 1,5 tys. obrotów jest dość słaba, dopiero po 1,5 tys odpala turbina. Wtedy faktycznie jest pociągnięcie.
C77 - 2011-10-07, 12:26

Każdy diesel w Cruze ma turbo dziurę, 125 KM, 150 KM i 163 KM też ją ma.
Na międzynarodowym forum Cruze ludzie próbują różnych sposobów by ją zniwelować z rozmaitymi efektami.

Następna sprawa DPF - prawdziwe nieporozumienie :twisted:
szczególnie procedura i częstotliwość jego wypalania gdy jeździsz głównie w mieście i pod miastem. Bywa, że raz w tygodniu muszę specjalnie skakać z S40D2 na autostradę tylko po to by wypalić DPF, a z tego co czytam ze strony użytkowników diesla w Cruze, oni robią to jeszcze częściej :roll:
Potencjalnie łatwa możliwość uszkodzenia tego filtra cząstek stałych i znaczne koszty jakie to pociąga to kolejny minus... dodatkowo wysoka cena samego DPF w ostatnim czasie sprawia, że szerzy się masowo plaga nocnych wycięć i demontażu DPF z różnych nowych aut z dieslem przez tzw. złomiarzy :roll: więc uważajcie :!:
BTW - w tym kraju robi się prawdziwa dżungla :twisted:

Jakby tego było mało... EGR :twisted:
Ten zawór też jest montowany we wszystkich wersjach diesla w Cruze :roll:
Podejmowane próby jego dezaktywacji przynoszą rozmaite rezultaty.
Zapycha się bardzo prędko, szczególnie przy wschodnioeuropejskiej jakości paliwa :-)



adrian0311 - 2011-10-07, 14:55

Nostromo oczywiście że "turbo dziura" robi swoje i poniżej 1.5tys. obr/min nie ma kopa ale chyba nie wyobrażasz sobie jazdy samochodem na 1000 obr/min. bo prawie tyle to na postoju jest


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group