To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Chevrolet
Pozwól się uwieźć

Mechanika - DPF w Cruze - Problemy - Filtr cząstek stałych

wasciu - 2015-11-23, 20:50

mniej więcej co 1-2 baki ... czyli jakieś >1000km ...chyba. Nigdy na to nie zwracałem uwagi. Nie przypominam sobie kiedy był ten ostatni raz, może on nie może się po prostu załączyć ?
mario78 - 2015-11-23, 21:01

Możesz kupić elm327 , ściągnąć aplikację Torque na smartfona i na bieżąco monitorować temp. filtra , będziesz wiedział dokladnie kiedy się wypala i czy temp. bez wypalania nie jest np. za wysoka.
wasciu - 2015-11-23, 21:09

dzięki, dokładnie o tym myślałem wcześniej i już miałem zacząć szukać tego adaptera :)
gucioo46 - 2015-11-27, 00:13

ktoś poleci któryś sprawdzony ten adapter oraz program do diagnostyki który w miare komunikuje sie z cruzem czesto zapala mi sie abs ytakcja i cos jeszcze chciał bym zgiagnzowac
Boyka - 2015-11-27, 19:33

wasciu napisał/a:
mniej więcej co 1-2 baki ... czyli jakieś >1000km ...chyba. Nigdy na to nie zwracałem uwagi. Nie przypominam sobie kiedy był ten ostatni raz, może on nie może się po prostu załączyć ?


Miałem dokładnie to samo, jadąc spod Olsztyna do okolic Wrocławia cały czas trasa, dwupasmówki, expresowki, autostrady, z racji, ze takie trasy trafiają mi sie bardzo rzadko to przetestowałem auto i trzymałem dosłownie powyżej 2k obrotów cały czas, czasem 2.5k+

I jaki wynik po całej nocy w trasie? DPF załączył sie chwile przed dojechaniem na miejsce, czyli po kilkunastu minutach jazdy po zatłoczonym mieście.

Morał taki, ze nie wymusisz wypalania DPFa trzymając cruza na wysokich obrotach w trasie

wasciu - 2016-01-16, 15:36

Kupiłem sobie ELM. Dla ścisłości podaję dokładny odczyt z jakim DTC mamy doczynienia:


Skasowałem ale błąd niestety powraca i to nawet rano przy zimnym silniku (gdzie temperatura spalin jest raczej niska)

Niestety ECU w Cruze nie wystawia PID 78: Exhaust Gas Temperature (EGT) Bank 1
Próbowałem: Torque Pro, Scanmaster, PCMSCAN.
W tym ostatnim: SAE.EGS_SUP: Exhaust gas sensor monitoring supported = not supported

Diagnoza
DTC może w tym przypadku może być spowodowany.
a) awarią czujnika --> wymiana ~250 zl LINK allegro
b) uszkodzeniem kabelka --> był podobny temat: LINK
c) uszkodzenie DPF --> raczej wątpliwe, bo byłby objawy spadku mocy etc.
d) ?? nieudane próby wypalenia DPF ??

Tak czy siak zostawiam auto o mechanika żeby rzucił okiem na ten sensor. Z tego co pogrzebałem w google wydaje się to najbardziej prawdopodobne.

wasciu - 2016-01-27, 21:19

To jeszcze pytanie za 100 pkt - czy kontrolka check engine blokuje system samoczynnego wypalania DPF?
mario78 - 2016-01-27, 21:30

wasciu napisał/a:
Kupiłem sobie ELM.
Niestety ECU w Cruze nie wystawia PID 78: Exhaust Gas Temperature (EGT) Bank 1
Próbowałem: Torque Pro


EGT nie ale temperaturę filtra pokazuje a to są pewnie wartości przybliżone do egt.

Myślę że jakby był problem z filtrem to zapaliła by się też kontrolka od filtra.

wasciu - 2016-01-29, 14:56

Niestety mechanik nie może dopasować odpowiedniego czujnika. Po telefonie do ASO i podaniu VIN zaproponowali mi 811 zł...

Czy ktoś posiada/jest w stanie podzielić się numerem katalogowym owej części ? Może udałoby się ją kupić gdzie indziej po rozsądnej cenie.

Samuraj - 2016-04-16, 17:49

Witam.
Jak ktoś mnie kojarzy to wie ,że mam cruza 1,7 D z DPF od miesiąca . Tydzien temu zapaliła się lampka że uruchomiono proces wypalania DPF , wiec jezdziłem tak jak w instrukcji obsługi , po 20 min zgasla. Niestety teraz co niewejde do auta uruchomie 2-3 minuty od ruszenia lampka pojawia się od nowa, teraz nie świeci tak jak za 1 razem 20 min, gaśnie po przeważnie 2 minutach ,czasami się zaświeci dosłownie na 5 sekund. Wiecie może o co chodzi ? Z mechanikiem jestem umówiony dopiero na 26 kwietnia...

mario78 - 2016-04-16, 20:51

Samuraj napisał/a:
Tydzien temu zapaliła się lampka że uruchomiono proces wypalania DPF , wiec jezdziłem tak jak w instrukcji obsługi , po 20 min zgasla.


Lampka Ci się zapaliła nie dlatego że włączyło się wypalanie , tylko dlatego że filtr był zapełniony na maxa i prawdopodobnie wcześniej kilka razy przerwałeś procedurę wypalania gasząc silnik. Obserwuj spalanie chwilowe, albo na torque temeraturę filtra to będziesz wiedział kiedy sie wypala.

wasciu - 2016-04-17, 20:29

wasciu napisał/a:
Niestety mechanik nie może dopasować odpowiedniego czujnika. Po telefonie do ASO i podaniu VIN zaproponowali mi 811 zł...

Czy ktoś posiada/jest w stanie podzielić się numerem katalogowym owej części ? Może udałoby się ją kupić gdzie indziej po rozsądnej cenie.


Po kilku wizytach w ASO udało wymienić się czujnik i szczęśliwy z opróżnionym portfelem wróciłem do domu. Ale to nie koniec historii bo na drugi dzień z nowu to samo - check engine, czujnik temperatury spalin itd.
Na gwarancji zdiagnozowali w ASO że przyczyną były uwaga: pogryzione kable do czujnika gdzieś pod maską. . Po wymianie jeżdże już miesiąc i wszystko jest OK, wypalanie też wróciło do normy (przy zapalonym check engine za każdym razem było wywoływane spalanie awaryjne z kontolką).
Nie bedę mówił ile nerwów i kasy kosztowały mnie te gryzonie.
Tak więc na przyszłosć polecam sprawdzać to na początku (gdzieś w innym temacie widziałem podobną przyczynę tego samego błędu)

A dla potomnych numer części co by nie trzeba było kupować w ASO za 810 zł
Kod:
Numer producenta: C:25183656
Numer GM: C:25183656

http://www.sklep.szpot.pl...alin+poz+1.html



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group