To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Chevrolet
Pozwól się uwieźć

Mechanika - DPF w Cruze - Problemy - Filtr cząstek stałych

byq84 - 2014-08-09, 11:18

U mnie w miescie co 500 km, trasa 800-1000 km. Może w miescie staraj się jezdzić bardziej agresywnie :)
Komierowski - 2014-08-17, 19:38

Na czestotliwosc wypalania ma wplyw jakosc paliwa.Im bardziej zanieczyszczone tym czesciej sie to dzieje gdyz nakaz przychodzi od pomiaru przelowowosci gazow w DPF-ie.
Podejrzewa ze Wam tez dolewaja oficjalnie do 10% uszlachetniaczy takich jak raps olej (rzepak) lub etanol.
To samo zjawisko zaczelo wystepowac w Szwecji.Jedziesz wolno malo pali ale robisz zrywy to paliwo znika jak z dziurawej beczki.Widac ze wartosc opalowa /kaloryczna / paliwa jest do D...y.To zaczelo sie na poczatku lata.
W instrukcjach jest wyraznie napisane mozna uzywac tylko diesla o numerze taki a takim .nie pamioetam.To paliwo juz dawno od biega od normy.
Pzdr.Chepica215

adaśko - 2015-02-08, 17:30

a czy podczas wypalania filtr dpf świeci się jakaś kontrolka bo ja swoim cruzem przejechałem ponad 10000km i nie zauważyłem aby mi się zapalała jakaś kontrolka od tego filtra tylko kilka razy zdarzyło się po zgaszeniu auta ze wentylator się włączał na jakiś czas,
mario78 - 2015-02-08, 18:35

Kontrolka się zaświeci po kilku próbach nieudanego wypalenia jak filtr będzie zapchany, procesu wypalania kontrolka nie sygnalizuje.
Mitko - 2015-05-04, 22:31

Generalnie jest do bani. Jakbym nie miał ustawionego spalania chwilowego, to nie wiedziałbym, że wypala się DPF, a przecież nie wszystkich to interesuje (spalanie chwilowe), może ktoś woli widzieć jaki ma zasięg.
mario78 - 2015-05-05, 06:15

Najlepiej by było jakby pokazywało stopień napełnienia filtra (jak w Isuzu), paliła się kontrolka podczas wypalania, a w ogóle byłoby super jakbyś mógł ręcznie przyciskiem uruchomić procedurę wypalania jak się np. filtr napełni pow.70%. Ale niestety to tylko pobożne życzenia :sad: , a ułatwiłoby to życie użytkownikom chevy z dpf.
gucioo46 - 2015-11-18, 01:01

witam
dosyc czesto załacza mi sie wypalanie filtra (jazda na krótkich odcinkach)
zawsze pilnuje aby nie gasic silnika podczas tego procesu i jest wszystko ok.

moje pytanie :

czy gdzieś trzeba dolewac/kontrolowac jakiś płyn który jest podawany podczas wypalania ??
słyszałem że niektóre auta tak mają ?

mario78 - 2015-11-18, 05:24

W cruze jest suchy filtr dpf więc żadnego płynu dolewać nie trzeba, zwiększenie temp. filtra odbywa się przez wtryśnięcie dodatkowego paliwa, przez co obserwujesz większe spalanie podczas wypalania. Dolewać płyn trzeba w autach z mokrym dpf np. w peugotach, gdzie ten płyn ma za zadanie obniżyć temp. zapłonu sadzy.
pawelwaw84 - 2015-11-18, 11:33

Dlatego jak się jeździ na krótkich odcinkach, a próby wypalania filtra występują często, trzeba sprawdzać poziom oleju w silniku. Takie dolewanie ropy podnosi jego poziom, jak się to przegapi to odma zasysa go do dolotu, silnik się rozbiega i mówi <papa>
Pilnujcie tego, bo na forum mojego poprzedniego auta było kilka takich przypadków!

gucioo46 - 2015-11-18, 12:55

ok dzieki chłopaki za odp

właśnie kiedy kupiliśmy to auto i sprawdzałem stan oleju to było troszke ponad MAX...troche mnie to wtedy martwiło teraz juz wiem dlaczego tak było...

olej zaraz po zakupie auta wymieniłem wraz z wszystkimi filtrami teraz jest ok

ale co jeśli zauważe ze oleju znów bedzie ponad stan ?? sciagnąc troche np. strzykawką ??
wydaje mi sie ze to tez nie zdrowe dla silnika kiedy ropa jest wymieszana z olejem ten olej traci a własciwosciach smarnych itd...

mario78 - 2015-11-18, 13:18

gucioo46 napisał/a:
ale co jeśli zauważe ze oleju znów bedzie ponad stan ?? sciagnąc troche np. strzykawką ??
wydaje mi sie ze to tez nie zdrowe dla silnika kiedy ropa jest wymieszana z olejem ten olej traci a własciwosciach smarnych itd...


Jak napisałeś za zdrowe niestety nie będzie, więcej w tym temacie :arrow: klik .

wasciu - 2015-11-22, 23:04

hej
dotychczas nie miałem żadnych problemów z DPF (mam 140 tys, jeżdżę od 20). trochę jazdy po mieście, trochę wypadów poza i nie m prblemu (jak ktoś kupuje diesla do jazdy po mieście to potem narzeka).

Ostatnio wróciłem z trasy i na parkingu zapaliło się "check engine". kolejnego dnia znajomy sprawdził mi i był to komunikat "zbyt wysoka temperatura spalin". Skasowaliśmy i jeździłem dalej ale dzisiaj w podobnych okolicznościach komunikat zapalił się ponownie. Czy poza DPF to może jeszcze mieć z czymś związek ? Trochę dziwne bo wypalanie się w tym czasie nie włączyło (spalanie nie wzrosło ponad normalne).

Pozdr

luckyluckyluck - 2015-11-23, 08:28

Witaj

Miałem taka sytuacje ze zapalilo mi się check engine dzień po wypalaniu filtra, jezdzilem tak caly dzień az pojechałem do ASO żeby podpięli - stwierdzili ze to co wypalałem - nie wypalilo się do końca bo "przerwałem wypalanie gasząc auto" (choć wiem ze nie bo specjalnie czekałem az spadna obroty na luzie i zużycie ON) - w każdym razie gość wzial, przejechal się autem po dwupasmówce żeby wypalić i oddali mi auto z check engine zgaszonym. Do dziś dnia się nie zapalil a było to w wakacje, mam przejechane 110k

wasciu - 2015-11-23, 10:24

Być może odpowiedź na to pytanie była już gdzieś udzielona w tym temacie, ale czy samo szybsze przejechanie się po autostradzie 140km/h wystarczy żeby wypalić filtr,nawet jeśli nie załączy się wentylator/zwiększona dawka paliwa/spalanie ?
Zrobiłbym wtedy tak samo a tak to mogę się karnąć, tylko pewności nie ma czy się spalanie załączy.

Komunikat skasowałem, zobaczymy czy się powtórzy po raz 3 - wtedy mechanior zasugerował wymianę czujnika, bo nic innego do głowy nie przychodzi. Chyba że to coś z filtrem (zapchany tak że zwiększa się znacznie temperatura ? )

BTW, ktoś wie gdzie ten czujnik tempteratury jest zamontowany ?
Zaraz pod plastikiem przy zaworach czy gdzieś dalej pod spodem ?

mario78 - 2015-11-23, 19:13

wasciu napisał/a:
ale czy samo szybsze przejechanie się po autostradzie 140km/h wystarczy żeby wypalić filtr,nawet jeśli nie załączy się wentylator/zwiększona dawka paliwa/spalanie ?


Moim zdaniem nie, nie raz się zdarzyło że po trasie gdzie ostatnie 40 km jechałem śr. np. 160km/h, wypalanie włączało się pod domem, gdyby się wypalał bez uruchomienia procedury to po takiej jeździe na pewno by się wypalił. A co ile km wypala Ci się filtr?



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group