To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Chevrolet
Pozwól się uwieźć

Mechanika - DPF w Cruze - Problemy - Filtr cząstek stałych

Smysss GP99 - 2013-05-27, 15:19

Przejechane około 1500 km tylko, kontrolka nie zaświeciła sie ani razu .
mario78 - 2013-05-27, 15:54

A przed zastosowaniem tego specyfiku kontrolka się zapalała?
Smysss GP99 - 2013-05-27, 17:27

Dwa razy na 1000 km
krucyfiks - 2013-06-07, 11:55

Jest jeszcze środek o nazwieDPF Power Clean Niemieckiej firmy CTP do czyszczenia filtra cząstek stałych. Jest chyba godny uwagi i dostępny,tak profilaktycznie sam się chyba skuszę.Boję się tylko o jedno co na to nasze wtryski po czasie.
Poczytajcie i wydajcie opinie co myślicie.....DPF Power Clean

mario78 - 2013-06-16, 14:36

Z tego co piszą to wydaje się to być całkiem dobre rozwiązanie, zalecają stosowanie co 10-15tys km to nie tak często. Ja zakupiłem ostatnio coś podobnego firmy Liqui Moly za 30zł, tylko zalecają częstsze stosowanie praktycznie wychodzi co 3-4 tankowanie, więc w ogólnym rozrachunku jest drożej.


Boyka - 2013-06-29, 13:22

Witam, zauwazylem ze w chevrolecie kilka razy juz wypalal mi sie ten filtr czastek stalych.

Problem jest taki, ze nie zawsze o tym wiem, poniewaz kontrolka sie nie zapala (z tego co przeczytalem w tym temacie to dosc normalne, i zapala sie tylko w krytycznej sytuacji) i czesto zdazylo mi sie wylaczyc silnik gdy ten wentylator chodzil na max obrotach (oczywiscie w kabinie samochodu tego nie slyszalem) ale po zgaszeniu autka i wyjsciu zauwazylem wlasnie, ze ten wentylator bardzo glosno chodzi przez ~2 minuty.

Jakie moga byc tego konsekwencje, czy silnik przez takie cos moze ucierpiec?

Przyznam sie bez bicia, ze juz kilka razy zdazylo mi sie wylaczyc silnik gdy czyscil sie filtr. (Oczywiscie, nie wiedzialem o tym, bo kontrolka sie nie palila)

etac - 2013-06-29, 20:31

Boyka napisał/a:
Witam, zauwazylem ze w chevrolecie kilka razy juz wypalal mi sie ten filtr czastek stalych.

Problem jest taki, ze nie zawsze o tym wiem, poniewaz kontrolka sie nie zapala (z tego co przeczytalem w tym temacie to dosc normalne, i zapala sie tylko w krytycznej sytuacji) i czesto zdazylo mi sie wylaczyc silnik gdy ten wentylator chodzil na max obrotach (oczywiscie w kabinie samochodu tego nie slyszalem) ale po zgaszeniu autka i wyjsciu zauwazylem wlasnie, ze ten wentylator bardzo glosno chodzi przez ~2 minuty.

Jakie moga byc tego konsekwencje, czy silnik przez takie cos moze ucierpiec?

Przyznam sie bez bicia, ze juz kilka razy zdazylo mi sie wylaczyc silnik gdy czyscil sie filtr. (Oczywiscie, nie wiedzialem o tym, bo kontrolka sie nie palila)


jak to zrobiles to poziom oleju na pewno jest wiekszy niz max

Kaczy.mk - 2013-07-03, 10:42

W mojej wersji komputera DIC, niestety nie ma podawanego zużycia paliwa w l/1h
(podczas postoju). Innymi słowy, moment wypalania filtra można poznać po delikatnie innej pracy silnika: trochę większe obroty, bardziej szarpie podczas delikatnego przyspieszania, oraz po smrodku który czuć podczas postoju. Widać też podczas jazdy zwiększone chwilowe zużycie paliwa. Np. jak ruszam to spalanie chwilowe mam na poziomie 39.9l/100km (1 i 2 bieg). Jak nie wypala filtra to podczas ruszania, nawet dynamicznego, nie skacze powyżej 22-26l/100km.

Co do przybywania oleju, to tak jak pisałem w innym poście: po przejechaniu pierwszego 1000km i po dwukrotnym wypalaniu (stan licznika 350km i 1000km), oleju było około 0,7cm ponad MAX. Wymieniłem olej (po wymianie jest w 3/4 skali pomiędzy MIN i MAX). Dziś, po raz kolejny wypalał mi się filtr. Aż jestem ciekaw czy przybyło oleju. Mam wrażenie że tego oleju przybywa, nawet jeśli grzecznie wypalasz filtr trzymając go na obrotach powyżej 2000obr. Oczywiście mówię o tym wypalaniu automatycznym o którym łaskie kierowca nie jest informowany. W skrócie - albo przybywa Ci go trochę (bo czujesz że się wypala, nie gasisz, trzymasz obroty), albo przybywa Ci go od cholery (gasisz silniki, krótkie odcinki, niskie obroty). Czyli i tak się nie ustrzeżesz częstego wymienia oleju. Nie wierzę by olej zmieszany z paliwem zachowywał swoje właściwości smarne. Przecież to najkrótsza droga do zatarcia silnika i wydmuchania uszczelki pod głowicą!.

jesse - 2014-08-08, 07:08
Temat postu: 2.0 VCDI 163KM wypalnie DPF
Pytanie Czy Wam użytkowniką VCDI tez tak często wypala latem DPF?? 100% jazdy po miescie(Poznań) to wypala co 100 kilometrów +/- 10km. Na trasie do Kołobrzegu w te upały to co 120-130 kilometrów. Kolega ma Tourana 1.6 z 11 roku i czy zima czy lato co 600-1000km mu wypala. Ja takie interwały wypalania mam tylko jesień zima jak temp. sa niższe.
jesse - 2014-08-08, 14:07

nie ma na forum żadnego użytkownika Cruza w kopciuchu?? albo nie wiecie kiedy i w jakiej częstotliwości się wam wypala filtr??
Krzysiek_81 - 2014-08-08, 14:23

Ja nie wiem, bo nie mam. Nie wiem też dlaczego niecierpliwisz się oczekując odpowiedzi w ciągu 7 godzin kiedy to większość (jak podejrzewam) użytkowników forum, tym bardziej tych z Cruze/Orlando z 2.0 jest w pracy albo po prostu myślą już o weekendzie.

Poza tym jak widzę sam zakładałeś już identyczny wątek: http://forum.chevrolet.org.pl/viewtopic.php?t=3477

kemoiz - 2014-08-08, 14:26

Ja nie mam ale rozmawiałem z kilkoma osobami na ten temat i wypala im średnio co 800km nawet w mieście. Albo masz coś źle albo niedopalasz zbyt często przez co musi się szybko znów załączać.
Boyka - 2014-08-09, 10:41

Witam, mam dokladnie ten sam problem ;)

Teraz latem filtr potrafi sie wypalac co okolo 100 km, dlatego mija gwarancja i wywalam to poki silnik jeszcze chodzi.

sh - 2014-08-09, 10:50

W jakis sposób rozpoznac kiedy ten filtr się wypala ?/
Boyka - 2014-08-09, 11:16

zwiekszone zuzycie paliwa, czasem czuc nieprzyjemny zapach, gdy podczas jazdy puscisz gaz zamiast spalania 0.0 bedziesz mial ~4,5l, wentylator pracuje na max obrotach.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group