To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Chevrolet
Pozwól się uwieźć

Mechanika - DPF w Cruze - Problemy - Filtr cząstek stałych

mario78 - 2013-01-08, 15:47

etac_owiec napisał/a:
mario78 napisał/a:
Wypalanie filtra możesz poznać np. po zwiększonym chwilowym spalaniu pokazywanym na komputerze, albo można rozpędzić się i na biegu puścić gaz, jeśli spalanie nie spadnie do 0.0l/100km to znaczy że filtr się wypala. U mnie przy wypalaniu po puszczeniu gazu spalanie wynosi ok 4.6l/100km.


jeśli spalanie spadnie do 0.0l/100km to znaczy że filtr się NIE wypala


Przecież tak napisałem, przeczytaj dokładnie.

etac - 2013-01-08, 16:36

mario78 napisał/a:
etac_owiec napisał/a:
mario78 napisał/a:
Wypalanie filtra możesz poznać np. po zwiększonym chwilowym spalaniu pokazywanym na komputerze, albo można rozpędzić się i na biegu puścić gaz, jeśli spalanie nie spadnie do 0.0l/100km to znaczy że filtr się wypala. U mnie przy wypalaniu po puszczeniu gazu spalanie wynosi ok 4.6l/100km.


jeśli spalanie spadnie do 0.0l/100km to znaczy że filtr się NIE wypala


Przecież tak napisałem, przeczytaj dokładnie.



Wiem, potem zauwazylem ze to NIE wstawiłes w zdaniu na poczatku :)

sancho - 2013-01-09, 07:22

Dzięki za info ale niestety w mojej Captivie (wiem, że topic dotyczy Cruza ale temat związany z DPF) "komputer" pokazuje tylko średnie spalane. Stoję teraz w garażu bo chcę auto dobrze przegonić na trasie a pogoda i czas nieodpowiedni ..
mario78 - 2013-01-09, 16:31

Możesz spróbować podczas jazdy ''zresetować komputer'' , to przez chwilę powinieneś mieć spalanie chwilowe.
art77 - 2013-02-28, 11:37
Temat postu: Nowy 2.0
Panowie, dołączam do grona "nie dajmy się zwariować" i przy okazji mam kilka pytań.
Odebrałem nowego Cruza tydzień temu, 2.0 Diesel 163KM, wersja z 2011 (Szwedzka).

Po zaledwie pierwszych 300 km po mieście w drastycznych korkach, w eko jeździe, stojąc poczułem smród palącego się plastiku, i przeraziłem się chwilowym spalaniem. Obroty podniosły się na postoju z 800 na 1100 i żadna kontrolka się nie zapaliła. Zgaduję że włączył się tryb dopalania. Jechałem tak w korkach jeszcze ok 10 min pod dom i widziałem że proces się nie skończył. Wyłączyłem silnik i tyle - jak coś się stanie to na pewno się pochwalę za jakiś czas. Trzy letnia gwarancja dopiero ruszyła więc się nie przejmuję. Wszystko zgodnie z instrukcja którą dostałem.

Ponieważ mam pierwszego diesla mam pytania jak tym jeździć po mieście aby było oszczędnie:
- dynamicznie podciągać do 2,5-3tyś, i hamować silnikiem pulsując gazem
- czy jak fleja spokojnie do 1,8 tyś mieszając biegami?
Na miasto te 163 KM to masakra, jedynka za krótka. Kolega powiedział abym ruszał z drugiego biegu, ale w serwisie powiedzieli, że przy 360Nm szybko spale sprzęgło. W porównaniu do mojej poprzedniej Vectry 2.0 benzyna to sprzęgło za szybko i za wysoko bierze.
Poradźcie jak tym jeździć bo chciałem kupić 1,7D ale skusiła mnie wyprzedażowa cena i teraz się męczę.

etac - 2013-02-28, 20:01
Temat postu: Re: Nowy 2.0
art77 napisał/a:
Panowie, dołączam do grona "nie dajmy się zwariować" i przy okazji mam kilka pytań.
Odebrałem nowego Cruza tydzień temu, 2.0 Diesel 163KM, wersja z 2011 (Szwedzka).

Po zaledwie pierwszych 300 km po mieście w drastycznych korkach, w eko jeździe, stojąc poczułem smród palącego się plastiku, i przeraziłem się chwilowym spalaniem. Obroty podniosły się na postoju z 800 na 1100 i żadna kontrolka się nie zapaliła. Zgaduję że włączył się tryb dopalania. Jechałem tak w korkach jeszcze ok 10 min pod dom i widziałem że proces się nie skończył. Wyłączyłem silnik i tyle - jak coś się stanie to na pewno się pochwalę za jakiś czas. Trzy letnia gwarancja dopiero ruszyła więc się nie przejmuję. Wszystko zgodnie z instrukcja którą dostałem.

Ponieważ mam pierwszego diesla mam pytania jak tym jeździć po mieście aby było oszczędnie:
- dynamicznie podciągać do 2,5-3tyś, i hamować silnikiem pulsując gazem
- czy jak fleja spokojnie do 1,8 tyś mieszając biegami?
Na miasto te 163 KM to masakra, jedynka za krótka. Kolega powiedział abym ruszał z drugiego biegu, ale w serwisie powiedzieli, że przy 360Nm szybko spale sprzęgło. W porównaniu do mojej poprzedniej Vectry 2.0 benzyna to sprzęgło za szybko i za wysoko bierze.
Poradźcie jak tym jeździć bo chciałem kupić 1,7D ale skusiła mnie wyprzedażowa cena i teraz się męczę.


Kontrolka nie zapala sie nigdy podczas wypalania, a jedynie gdy wykryje usterke, lub gdy jest zapchany juz na maksa.
Na pewno jazda w miescie nie jest dla nowych dieslow. A czy jezdzisz na 1800, czy na 2500 to nie wplywan na DPF, raczej jak czesto przyspieszasz i jak dlugo. Male obroty jedynie zapychaja turbine, wiec samochod musi wiedziec ze ma obroty 1000 i 4000-5000

krucyfiks - 2013-02-28, 21:23

W tym temacie napisane już było sporo.Na pewno nie unikniemy dzisiaj jazdy w korkach może kiedyś gdy dorobimy się większej ilości obwodnic miast i autostrad.Jazdy dieslem po mieście nie trzeba się bać w brew potocznym opiniom ,trzeba tylko pamiętać że od czasu do czasu trzeba auto przegonić w pełnym zakresie obrotów najlepiej zaczynając od niższych biegów aż do nawet wyczuwalnego odcięcia zapłonu. W przyszłości unikniemy zapieczenia się nagarem kierownicy, która z kolei steruje łopatkami turbiny , a będzie się to objawiać wyraźnym spadkiem mocy naszego auta.Dlatego jazda tzw."emerycka " dieslem na dłuższą metę nie jest wskazana.Kolejnym "gadżetem" jest filtr cząstek stałych który też nie znosi nadmiaru sadzy ale o tym już też sporo napisane na tym forum.W zachowaniu dłuższej żywotności owych części nie bez znaczenia też ma paliwo jakie tankujemy i jakim olejem zalewamy silnik i w końcu jak często go wymieniamy.Przy naszych stosunkowo młodych autach i niewielkich jeszcze przebiegach czarna wizja awarii jest dość odległa.Gdyby nawet coś złego przydarzyło się w tym temacie to koszty remontu w profesjonalnych warsztatach też jest już jadalny. Ogólnie rzecz biorąc nie dajmy się zwariować ;-)


art77 - 2013-03-11, 21:48

czy u was też co 300km dopala się sadza?
etac - 2013-03-11, 21:56

art77 napisał/a:
czy u was też co 300km dopala się sadza?



witaj w klubie.

mojemu przeszlo jak zrobilem trase 1300km i teraz wypala sie co 700-800 km

mario78 - 2013-03-12, 11:22

Ostatnio czytałem o środku obniżającym temp. wypalania dodawanym do paliwa co 3 tankowanie, do aut z filtrem suchym. Ciekawe ile to może kosztować i gdzie to można dostać. Ktoś się spotkał z czymś takim?

Smysss GP99 - 2013-03-12, 17:32

Tunap 184 zakupiłem z serwisie Volkswagena koszt 55 zł za 100 ml , dzwoniłem do producenta i powinien ten środek być w niektórych serwisach Opla ale ponoć wybranych w moim akurat nie ma .
mario78 - 2013-03-13, 13:07

I stosujesz go regularnie co trzecie tankowanie czy rzadziej? Zaobserwowałeś jakieś pozytywne lub negatywne skutki po zastosowaniu? Filtr wypala się normalnie czy rzadziej?
Smysss GP99 - 2013-03-13, 13:32

Dopiero co zalałem ten specyfik do Captivy jeszcze nie jezdziłem jak pojeżdże troche to dam znać co i jak .
mario78 - 2013-03-13, 13:39

Fajnie by było żeby po zastosowaniu tego płynu DPF wypalał się samoczynnie podczas normalnej eksploatacji bez dodatkowego wtrysku paliwa albo żeby chociaż wypalał się 3x rzadziej. Smysss GP99 jak pojeździsz daj znać.
mario78 - 2013-05-25, 07:31

Smysss GP99 napisał/a:
Dopiero co zalałem ten specyfik do Captivy jeszcze nie jezdziłem jak pojeżdże troche to dam znać co i jak .


Smysss GP99 jakieś spostrzeżenia (pozytywne lub negatywne) po 2 m-cach stosowania :?:



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group