To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Chevrolet
Pozwól się uwieźć

Mechanika - aveo 1,4 montaż klimatyzacji i wspomagania kierownicy

karczew - 2016-09-04, 12:56
Temat postu: aveo 1,4 montaż klimatyzacji i wspomagania kierownicy
Witam wszystkich forumowiczów.
Proszę o pomoc i wskazanie ewentualnych trudności w montażu klimatyzacji i wspomagania do aveo 1 z silnikiem 1,4.
Chcę się tego podjąć ponieważ teściowa zmieniła samochód i zostawiła nam aveo które miała od nowości(wiadomo wiem, ze nie bite przebieg prawdziwy itd). Proszę nie pisać, że się nie oplaca, nie da, sprzedaj kup se passata itd itp ;)

-w kwestii wspomagania czy pompa+ maglownica+ przewody wystarcza??
-w kwestii klimatyzacji głownie potrzebował bym informacji o podłączeniach elektrycznych bo montaż kompresora, parownika, skraplacza, wentylatorów i calej reszty nie powinien chyba być szczególnie trudny.

Dodam, że kolega ma warsztat wiec kanał jest.
Mam tez znajomego gościa od klimatyzacji i sprawdzenia szczelności za darmo, a nabicie w cenie dobrej 0,5.

karczew - 2016-09-05, 21:47

Jako, ze nie ma odzewu zależy mi również na zdjęciach jeżeli ktoś mogł by zrobić, a mianowicie:
*Jak jest mocowany kompresor, oraz pompa wspomagania(czy trzeba uchwyt bo wyglada jak by trzeba bylo)
*zdjęcia komory silnika(każda ilość) jak i ktorędy idą weże/rurki od klimatyzacji/wspomagania i czego tam da sie zrobić

Dodam, że samochód to aveo z silnikiem 1,2 z 2006r
mój błąd.
Zdjęcia również mogą być oczywiście na email.

karczew - 2016-09-12, 12:40

Niestety nikt nie był w stanie pomoc więc może bedą chętni w podglądaniu postępów prac.
Póki co zakupiłem chyba wszystkie elementy tj:
*wspomaganie
-przekladnie kierowniczą
-3 węże od wspomagania
-zbiorniczek płynu wspomagania
-pompe wspomagania
-lapę na pompę wspomagania + kompresor
*klimatyzacja
-kompresor
-chlodnice wraz z osuszaczem
-parownik(chlodnica w kabinie), gość sprzedał mi caly tunel srodkowy jako komplet
-chyba 4 wężę/rórki od klimatyzacji wraz z czujnikiem ciśnienia
-panel nawiewów z przyciskiem ac :D

Koszt póki co wyniósł około 400zł wspomaganie i 600zł klimatyzacja.
Po złożeniu wszystkiego do kupy spróbuje odpalić klimatyzację na krótko(oczywiście po nabiciu).
Jeżeli silnik będzie pracował prawidłowo tj obroty nie spadną zbytnio załączanie klimatyzacji oprę na jakimś przekaźniku i co tam jeszcze wymyślę(oczywiście z uwzględnieniem czujników).
Wydaje mi się, że silnik powinien sam podnieść sobie obroty, w koncu to nie gaźnik.
Jeżeli tak nie będzie to pozostanie szukanie schematów i zrobienie sterowania "po fabrycznemu".

Jeśli się uda, a nie wyobrażam sobie innej sytuacji dołączę zdjęcia i bedzie można zrobić jakiś manual.
Pozdrawiam!!!

karczew - 2016-09-18, 19:59

Witam!!!
Udalo mi się zamontowac wiekszość elementow tj
-Parownik(najlepiej kupic caly tunel koszt jest smieszny. wystarczy odkrecic 6 srub do ktorych jest dobry dostep. 4 w kabinie i dwie w komorze silnika. Schodzi nam cala czesc tunelu wraz z parownikiem. Czas pol godziny to jak ktos piwo bedzie pil w trakcie)
-skraplacz czyli chlodnice z przodu samochodu(wystarczy zdjac gril i odrecic górne mocowanie chlodnice wody co umożliwi jej odchylenie i zamontowanie skraplacza.
-rurki od klimatyzacji(trzeba zdemontowac filtr powietrza. Wystarczy odkrecic 3 sruby mocujące, opaske na wężu od przepustnicy i go odchylić).
-łapę trzymająca kompresor + pompe od wspomagania
-wąż od pompy wspomagania do zbiorniczka+zbiorniczek(zasadniczo od zbiorniczka do pompy wspomagania)
-samą pompę od wspomagania

W karoserii sa miejsca do przykrecenia węży wiec duże ulatwienie.
Przed montażem warto podjechać do sklepu i nakupic srub o rożnych wymiarach i dlugościach, oraz garść roznych podkladek i nakrętek.
Pozostalo mi póki co zamontowanie kompresora, przekladni kierowniczej i dwóch węży od wspomagania
Co do elektryki. Napewno wtyczki w panelu sterowania są różne wiec trzeba bedzie przerobić. Jak juz to zrobie podam spis pinów co z czym polączyc.
Zmiana regulacji wew/zew obiegu powietrza z linkowego na elektryczny.
No i załączenie klimatyzacji.
Na kaniec dodam tylko, ze czynnosci ktore wykonałem zajely mi 4 godziny z przerwami na papierosa wiec poki co idzie lekko i przyjemnie.
Pozdrawiam!!!

griba - 2016-09-19, 21:57
Temat postu: Tak trzymać!
Fajny projekt - trzymam kciuki za powodzenie! ;)

Niestety w kwestii montażu nie pomogę bo nie mam dostępu do Aveo 1,4.

Ale popatrzyłem sobie na przykładowy schemat klimy manualnej (akurat od Lanosa, ale to bez znaczenia). Może któraś z poniższych informacji Ci się przyda.

Kompresor (sprzęgło) idzie przez ECU - fakt. Jedno co z tego na pewno wynika to jest to, że gdy dasz buta (pełna moc) to ECU odłącza klimatyzację. Ale poza tym nie sądzę, żeby (dzięki temu sygnałowi) coś się zmieniało w kwestii reakcji silnika na obciążenie na biegu jałowym.

Przy włączonej klimie powinny ruszać oba wiatraki - chłodnicy (wydaje mi się, że na pierwszym biegu) i skraplacza (bo jest tam zazwyczaj dodatkowy wentylator) - ale to można ogarnąć bez podłączania się do ECU.

No i włącznik klimy umożliwia załączenie kompresora dopiero wtedy, gdy jest napięcie na wiatraku nagrzewnicy, ale to chyba oczywiste. ;)

Powodzenia!

karczew - 2016-09-25, 20:54

Aveo 1,2 na poczatku pomyłkę zrobilem w opisie.
Wspomaganie już zrobione i od strony mechanicznej czy montażowej klima również.
Jak sie uda w piatek ją nabije jeżeli wszystko bedzie ok zabiorę sie za elektryke.
Z tymi obrotami tez mi sie wydaje, że nie bedzie problemu.
Zasadniczo wyłączenie przy pełnym gazie na upartego można zrobić jakąś krańcówka przy pedale gazu, ale wątpie zeby chciało mi się bawić. Zobaczymy jak to bedzie jeździc.
Aveo 1,2 mocą nie grzeszy wiec po wcisnieciu ac napewno bedzie gorzej.



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group