To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Chevrolet
Pozwól się uwieźć

Elektronika i Elektryka - Zamek centralny - z pilota tak, z wnętrza nie

geohound - 2016-08-30, 10:25
Temat postu: Zamek centralny - z pilota tak, z wnętrza nie
Witam,

Kupiłem ostatnio Aveo 1.2 2008 sedan, do którego poprzedni właściciel domontował czujki cofania i alarm firmy Silicon (nie mam teraz instrukcji, nie pamiętam jaki model) i mam taki problem - jak kliknę na pilocie otwarcie samochodu, to podnoszą się wszystkie bolce, jak zamykam to wszystkie się zamykają, ale jak wsiądę do auta i opuszczę bolec kierowcy, to zamykają się tylko te jedne drzwi.

W efekcie, gdy chcę zamknąć wszystkie drzwi w aucie od wewnątrz, to muszę opuszczać ręcznie wszystkie 4 bolce - czegoś nie wiem, czy coś nie działa jak powinno?

griba - 2016-09-01, 23:14
Temat postu: Kwestia podłączenia
Akurat aktualizowałem link dotyczący montażu BX-70, a tu taki temat. ;)

Żeby zamykanie działało siłownik w drzwiach kierowcy powinien być typu "master". Taki siłownik oprócz cewki sterującej ryglem zamka ma krańcówki, które sygnalizują alarmowi lub dodatkowej centralce sterującej pozostałymi siłownikami w jakim położeniu jest rygiel - zamkniętym czy otwartym.

Prawdopodobnie krańcówki są nie podłączone, ale w ogóle ich nie ma (siłownik "slave").

Niektóre alarmy umożliwiają przy włączonym zapłonie zamknięcie pilotem bez blokowania zapłonu. Spróbuj, może zadziała.

W innym wypadku czeka Cię sprawdzenie jaki masz siłownik w drzwiach kierowcy i podłączenie krańcówek do instalacji alarmu. Jeżeli nie masz jego schematu to najłatwiej przez dodatkowy "sterownik" centralnego (chodzi o to, że krańcówka z siłownika "master" daje cały czas sygnał, a ta niby "centralka" o którą mi chodzi tylko krótki impuls zamknij / otwórz - musiałbyś poszukać na allegro czegoś takiego). Jak masz schemat to może się okaże, że alarm ma taką funkcję. Ogólnie trochę grzebania przy tym by było.

geohound - 2016-09-02, 10:36

Hej, dzięki za odpowiedź.

Pierwsza opcja u mnie raczej odpada (zamknięcie pilotem od środka):

5.13.
AUTOBLOKADA PRZYCISKÓW “LOCK”.
Uwaga - ze względu na bezpieczeństwo, gdy “Zapłon” silnika jest włączony, wyłączone jest działanie przycisku "(kłódka)" pilota. Zapobiega to włączeniu alarmu i wyłączeniu silnika przez przypadkowe przyciśniecie przycisku pilota podczas jazdy.

a na wyłączonym zapłonie po zamknięciu z pilota samochód wyje.

Ogólnie to jest instrukcja mojego alarmu, masz wiedzę, więc może coś z niej wyczytasz - http://www.autoalarm.kato...tr/ultimate.pdf

griba - 2016-09-02, 12:35
Temat postu: Analiza schematu
Z tego co widzę, alarm obsługuje siłowniki przez wyprowadzenia NLOUT 14 (zółty / czarny) i NLOUT 13 (zielony / czarny). Wszystkie siłowniki są zapewne połączone równolegle. Nie ma możliwości wpięcia sygnału z krańcówek siłownika master do centralki alarmu.

Ogólnie alarm ma funkcję SAFETY LOCK - po zapłonie może zamykać drzwi. Konfiguracja zworką - punkt 3.1.1. instrukcji. Może to by Ci wystarczyło?

Inny sposób - z opisu podłączenia wynika, że alarm daje impulsy minus do zamykania centralnego. Jeżeli faktycznie są to tylko impulsy to musi być po drodze jeszcze jedna centralka - ta o której pisałem we wcześniejszym poście. Wystarczyło by dołożyć wyłącznik (przycisk) dający minus na NLOUT 14 oraz drugi, który podawałby minus na NLOUT 13 (w praktyce są takie włączniki zintegrowane z trzema wyjściami). Jeden zamykałby, a drugi otwierał centralny. Jednak tu sprawdziłbym najpierw miernikiem jak ten alarm naprawdę wyzwala siłowniki centralnego.

Albo można dać w drzwiach kierowcy sterownik master i sterować go alarmem, a z jego krańcówek podawać minusy na tą dodatkową centralkę (o ile jest w instalacji).

Nie wiem jednak na 100% jak to u Ciebie wygląda, trzeba by posprawdzać miernikiem co tak naprawdę się dzieje w obwodzie siłowników. Stąd ciężko jednoznacznie stwierdzić, czy moje sposoby na pewno zadziałają. ;)

geohound - 2016-09-02, 12:48

Hej, dzięki za szczegółową odpowiedź, będę musiał w wolnym czasie przysiąść do niej ze słownikiem, żeby zrozumieć (totalny laik) :P

Powiedz mi tylko jedną rzecz odnośnie tego safety locka - te zwory "jumper" gdzie znajdę? Chodzi mi konkretnie o punkt 3.1 i programowanie locka.

Nie mogę jeszcze pisać PW, więc pytam tu.

griba - 2016-09-02, 13:08
Temat postu: Alarm cd.
One będą gdzieś w centralce alarmu. Napisali, że pod jakąś klapką. Odszukaj centralkę - zazwyczaj montują się ją w okolicy kolumny kierownicy, przy nogach kierowcy itp.

Jeśli coś nie jest jasne to pytaj. Ciężko mi niektóre informacje przełożyć na bardziej zrozumiały język. ;)

geohound - 2016-09-02, 14:03

To jutro zajmuję się poszukiwaniem tej centralki, bo wiem już czego szukać. Nie dopatrzyłem, że w instrukcji był schemat i wygląd tego pudełka. Możliwe, że ktoś zwyczajnie to rozkodował albo wyjął zworkę - myślę optymistycznie :P
griba - 2016-09-02, 14:25
Temat postu: Alarm cd.
Dokładnie tak.

Daj znać czy się udało. ;)

geohound - 2016-09-09, 07:11

No i nie miałem za dużo czasu, ale z tego co widziałem, to nigdzie w obrębie kierowcy (od drzwi po biegi) nie mam żadnego pudełeczka związanego z alarmem niestety. Może gdzieś indziej to umieścili...
griba - 2016-09-09, 09:31
Temat postu: Jak znaleźć centralkę alarmu?
A spróbuj będąc w samochodzie zabezpieczać / odbezpieczać alarm. Jeżeli centralka jest w kabinie powinieneś usłyszeć klikanie przekaźnika, który załącza światła. Może wtedy uda Ci się zlokalizować miejsce jej montażu.

Inna możliwość to prześledzenie drogi przewodów od syreny, która zapewne jest umieszczona pod maską. Tyle tylko, że w tym przypadku może być Ci ciężko dostać się do miejsca przejścia kabli do wnętrza kabiny.



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group