To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Chevrolet
Pozwól się uwieźć

Mechanika - Silnik gaśnie na wolnych obrotach [T250 1.2 16V]

fileex - 2016-08-18, 09:40
Temat postu: Silnik gaśnie na wolnych obrotach [T250 1.2 16V]
Witam

Mój problem jest specyficzny dlatego zakładam nowy temat. Silnik gaśnie na wolnych obrotach ale zdarza się to co co któreś odpalenie auta. Podczas odpalenie auta już wiem czy auto będzie gasło czy nie, jeśli obroty falują i spadają bardzo nisko to wiem, że podczas jazdy (dojazdu do świateł) zgaśnie. Ale teraz najlepsze, wystarczy że wyłączę silnik i zaraz uruchomię go ponownie to problem znika! Dzieje się tak na benzynie i lpg, na zimnych czy gorącym silniku, rano jak jade do pracy czy po przejechaniu 30km, także jest to niezależne od "stanu" silnika, czy mogą to być jakieś błędy w komputerze? O co tu chodzi? Mam nadzieje, że w miare zrozumiale opisałem problem ;) Dodam, że ostatnio wymieniłem czujnik wału korbowego i nie rozwiązało to problemu.

C330 - 2016-08-18, 15:29

Sprawdz wszystkie wtyczki w silniku- szczególnie ta od czujnika powietrza i mapsensora (wypnij , popsikaj wd40 i złącz z powrotem)- częsty widok u aveo ;)
Mazbik - 2016-08-22, 18:16

na 99% luzy zaworowe miałem to samo koszt naprawy w przypadku mojego aveo z lpg to 1800 zł w tej cenie zawarte jest planowanie głowicy oraz utwardzanie zaworów
chevy_power - 2016-08-23, 10:39

Mazbik napisał/a:
na 99% luzy zaworowe miałem to samo koszt naprawy w przypadku mojego aveo z lpg to 1800 zł w tej cenie zawarte jest planowanie głowicy oraz utwardzanie zaworów


Coś drogo wychodzi. Ja bym się zainteresował przepustnicą, bo niesprawna powoduje falowanie obrotów.

Przy planowaniu głowicy radzę wymienić uszczelkę pod głowicą przy okazji.

rajtkezjusz - 2016-08-23, 17:17

Jeśli robi to na PB i LPG to cos wspólnego dla tych paliw musi to robić. Jeśli to sekwencja ,to wspólna jest przepustnica i silnik krokowy. Zastanowiłbym się nad sprawnością czujników położenia przepustnicy ,bo on daje sygnał do uchylenia krokowca itd. Można na początek zakupić preparat do mycia gaźników lub przepustnic i potraktować odpowiednio przepustnicę,czujniki i silnik krokowy . plan B to sprawdzenie luzów zaworowych .Plan C -zakręć zawory na butli LPG ,wyjeździj cały gaz pozostały w instalce i pojeździj na PB z 2-3 dni . Do tego odepnij aku lub sam bezpiecznik ECM (tak było w Daewoo) ,aby zresetować kompa sterowania. (szczelność układu dolotowego do silnika zakładam ,że jest ,bo lewe powietrze robi niezły bałagan )
kazik111267 - 2016-08-23, 19:03

http://forum.chevrolet.or...der=asc&start=0
jak do tąd bez zmian



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group