To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Chevrolet
Pozwól się uwieźć

Elektronika i Elektryka - Czujniki: położenia przepustnicy lub pedału przyspieszenia

MrFabulous - 2016-08-15, 19:02
Temat postu: Czujniki: położenia przepustnicy lub pedału przyspieszenia
Mam problem z Epicą: kilka dni temu obroty zachowywały się dziwnie (zwiększały się i spadały bez mojego udziału), wyskoczył błąd na desce, silnik nie za bardzo ma ochotę jechać.

Po podłączeniu do komputera wyskoczył komunikat mówiący o czujnikach położenia przepustnicy lub pedału przyspieszenia. Po jego skasowaniu przez chwilę było dobrze, później znów obroty same się zwiększały (mogłem odpuścić pedał gazu i mimo to samochód sam jechał do przodu i przyspieszał) aż finalnie znów wystąpiła niechęć przy wciskaniu gazu - samochód po prostu nie jedzie.

Jak sprawdzić który czujnik siadł? Podpowiedzcie coś.

Mógłbym w sumie podmienić jeden i drugi, ale chyba nie znajdę nikogo z Epicą, chętnego na takie zabawy. :-)

ziks - 2016-08-15, 19:29

Ogólnie samochodowo - czujnik pedału gazu powinien być przy pedale gazu (stanowi z nim jeden zespół). Czujnik położenia przepustnicy jest na dolocie, za filtrem i rurą powietrza, w pobliżu przepustnicy (zwykle są tam dwa czujniki - jest jeszcze czujnik temperatury powietrza dolotowego).
MrFabulous - 2016-08-15, 20:20

Dzięki za zainteresowanie, wiedza którą przedstawiłeś jest mi znana. ;-) Chodzi mi bardziej o jakąś podpowiedź jak dokładnie sprawdzić który z tych czujników szwankuje (oprócz podmiany). :-)

Ciekawe dlaczego w EPC nie mogę znaleźć w ogóle tych czujników.

C77 - 2016-08-15, 22:27

Nie możesz znaleźć czujnika pedału gazu w EPC bo go nie ma osobno ;-)
tak jak napisał ziks, jest w zestawie razem z samym pedałem.

Obroty zapewne zwiększały się między 3000-4000?
Po wyskoczeniu checku silnik przeszedł w tryb awaryjny.
Obstawiam, że to właśnie czujnik pedału gazu padł.

Jaki był odczytany kod błędu?

MrFabulous - 2016-08-16, 08:22

Obroty trzymały się na wysokości 1500-2500. Tylko wtedy, gdy po skasowaniu błędu sam przyspieszał osiągały wyższy przedział. Kodu błędu właśnie nie spisałem. :-/ Muszę jeszcze raz podłączyć się pod komputer.
C77 - 2016-08-16, 11:29

3000-4000 to już hardcore ale z tym też trzeba się liczyć przy tej usterce.

Pewnie kod błędu będzie P2138


MrFabulous - 2016-08-16, 11:33

Dziś dzwoniłem, umówiłem się na jutro rano do mechanika. Podłączymy komputer i wszystko będzie wiadomo.
MrFabulous - 2016-08-17, 13:11

Mamy przyczynę. Kod błędu tak jak C77 obstawiał: 2138, ale winowajcą nie był pedał gazu. Okazało się, że winna była wtyczka przy przepustnicy, która dziwnie luźno była wpięta. Tak więc przeczyściliśmy ją, skasowaliśmy błędy i wszystko jest w porządku. Przejechałem się trochę i póki co problem nie wrócił (i mam nadzieję, że nie wróci).
C77 - 2016-08-17, 13:42

No to oby już nie wrócił ;-)
bo nowy pedał tani wcale nie jest i raczej nie mają go dostępnego "od ręki".

A swoją drogą jeszcze w kwestii modułów podłączanych pod nasze pedały gazu w ramach "tuningu" (zmiana reakcji na nacisk pedału),
ciekawe że w Polsce jest to zupełnie prawie nieznane a np. w Rosji i na Ukrainie stosowane na potęgę :shock:




Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group