To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Chevrolet
Pozwól się uwieźć

Mechanika - Luzy zaworów T250 1.2 84 KM

janus_z - 2016-08-10, 09:56
Temat postu: Luzy zaworów T250 1.2 84 KM
Koledzy jak wygląda sprawa z silnikiem 1.2 84 KM w Aevo z rozcnika 2008-2010, czyli po lifcie , tzn. regulacja w nim jest juz hydrauliczna?, jest to taki sam silnik Opla jak np. w Corsie D?
Jacenty85 - 2016-08-10, 14:07

Regulacja zaworów hydrauliczna. Kontrola (bez LPG) zalecana co 100tyś km. Silnik jest na łańcuchu rozrządu (zalecana wymiana co 250 tyś km lub 10 lat). Nie ma on nic wspólnego z silnikiem corsy D. Silnik z aveo 255 - 1.2 16V występował tylko w Chevrolecie. To tylko moje zdanie ale strasznie mi się kojarzy z jednostkami suzuki.
C330 - 2016-08-10, 19:38

a przypadkiem w tym silniku nie reguluje się szklankami? podobnie do toyoty ;)
janus_z - 2016-08-10, 21:11

gdyby była hydraulika to nie trzeba nic regulować, najwyżej sie wymienia jak padnie, wiem bo zmieniałem jeden w Seicento. A jak są "szklanki" to z tego co wiem to trochę droga zabawa i czasochłonna, fajnie jest np. w Clio III 1.2 tam nie ma hydrauliki ale są do regulacji normalne śrubki - jak kiedyś w maluchu.
Jacenty85 - 2016-08-10, 21:36

Nie wiem. Poddaje się. Nie mam materiałów dotyczących tego silnika i go nie rozbierałem. Z tego co czytam - piszą że są popychacze do tego silnika.
mpm - 2016-08-11, 22:51

Witam. Zawory w tym silniku reguluje się za pomocą tzw. szklanek (popychaczy) o odpowiedniej grubości. Wymaga to 'rozpięcia' rozrządu i demontażu wałków rozrządu. Większość silników benzynowych w samochodach marki Toyota ma takie rozwiązanie. Tylko serwis wyposażony w odpowiednie szklanki (popychacze) mógłby wykonać taką operację. Sprawdzenie luzów zaworowych możesz wykonać gdziekolwiek, może będą prawidłowe.
Dolot : 0,075-0,125 mm.
Wydech : 0,245-0,305 mm.
Silnik przy sprawdzaniu luzów zaworowych powinien być zimny.

janus_z - 2016-08-12, 11:32

Dzieki za konkretne informacje, podbnie więc sprawa wygląda w Nissanie (rozglądam sie równiez za MIcrą) i jak tam sie dowiadywałem to koszt wysoko koło 1000zł :( . Nie ma to jak hydraulika i tak jak sie wczytuje to Aveo T300 1.2 juz taka ma
C330 - 2016-08-12, 19:23

na pocieszenie dodam że naprawa głowicy i regulacja zaworów w tym silniku to ... podobny koszt. wiec lepiej jeździć aż silnik (a dokładnie głowica) bedzie do remontu - przy regeneracji glowicy masz pewność że przejeżdzi następne 100-150kkm.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group