To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Chevrolet
Pozwól się uwieźć

Cruze - Zniszczenie tapicerki przez rozgałęziacz 12V

Karlos - 2016-07-31, 09:15
Temat postu: Zniszczenie tapicerki przez rozgałęziacz 12V
Przed wyjazdem urlopowym zakupiłem do auta rozgałęziacz 12V firmy CarCommerce. Przewód rozgałęziacza podczas działania wtopił się w tapicerkę tylnej kanapy. Szczęście, że test wykonałem przed wyjazdem, nie zepsuje mi to urlopu. Nieszczęście, że w trakcie podłączania lodówki byłem obok bagażnika i nie widziałem grzejącego się kabla - szkoda mogła być mniejsza.
Mam teraz kilka opcji:
1) Towar zakupiony w sieciówce - obsługa w rozmowie telefonicznej wypytała mnie czy mam świadków, a później stwierdziła, że nie odpowiada za szkody wyrządzone przez ich sprzęt. Sprawdziłem, nazywa to się odpowiedzialność posiłkowa, czyli sprzedawcy. Mogę rościć sobie prawo odszkodowania do importera lub producenta. Mogę też zgłosić do UOKIK i wystąpić do sieciówki o naprawienie szkody, ale nie widzę tu nadziei na zadośćuczynienie, bądź przywrócenie do stanu pierwotnego kanapy.
2) AC - ciekaw jestem, czy ubezpieczenie obejmuje tego typu zdarzenia.
3) Aukcja - kupno kanapy.
4) Naprawa tapicerki w specjalistycznej firmie.
Macie koledzy jakieś sugestie?

Wrzucam na forum jako przestrogę dla osób używających rozgałęziaczy. Porządny przewód to podstawa.

bubek4070 - 2016-07-31, 09:34

Kolego nic nie zrobisz jeżeli kupiłeś przedłużacz do lodówki to trzeba było zobaczyć jakie obciążenie potrzebuje lodówka a jakie ma kabel jeżeli kabel ma 5A a ty obciążyłeś go 8A to tak się stało że go stopiło ja do lodówki sam robiłem przdłużacz bo to sprzedają to jest porażka pozdrawiam
berpa - 2016-07-31, 09:52

Może poszukaj czegoś używanego z rozbitków?
Karlos - 2016-07-31, 12:44

bubek4070 napisał/a:
Kolego nic nie zrobisz jeżeli kupiłeś przedłużacz do lodówki to trzeba było zobaczyć jakie obciążenie potrzebuje lodówka a jakie ma kabel jeżeli kabel ma 5A a ty obciążyłeś go 8A to tak się stało że go stopiło ja do lodówki sam robiłem przdłużacz bo to sprzedają to jest porażka pozdrawiam

Brałem pod uwagę moc, rozgałęziacz ma 60W, lodówka ma 58W.
Dzięki za podpowiedź cyt. "trzeba było zobaczyć (...), ja zrobiłem sam lepiej".

berpa napisał/a:
Może poszukaj czegoś używanego z rozbitków?

Dzięki. Przeglądałem już aukcje. Zazwyczaj komplety z przednimi fotelami.
W poniedziałek zacznę od punktu napraw tapicerek samochodowych. Znając cenę skontaktuję się z ubezpieczycielem. Kalkulacja szkody vs. zniżki, jeżeli faktycznie można coś takiego z AC naprawić.

rafic - 2016-07-31, 18:47

Jeśli już będziesz wymieniał siedzenia to rozejrzyj się za kompletem z Astry IV. Mogą być tańsze i poza tym podobno dla co niektórych wygodniejsze i ładniejsze. Stanowczo tylna kanapa.
Karlos - 2016-07-31, 20:31

rafic napisał/a:
Jeśli już będziesz wymieniał siedzenia to rozejrzyj się za kompletem z Astry IV. Mogą być tańsze i poza tym podobno dla co niektórych wygodniejsze i ładniejsze. Stanowczo tylna kanapa.

Jest też większa dostępność części do Astry, faktycznie tańsze, ale czy na pewno pasują? Sprawdzam, choć odcień tapicerki i wzór mogą się różnić. W Astrze siedziska są również dzielone, w Cruzie tylko oparcie. Na pewno poszukam.

C77 - 2016-08-01, 17:17

Kanapa tył tylko z Astry J - zaplusujesz u pasażerek <ok>
http://forum.chevrolet.org.pl/viewtopic.php?t=4254

A co do meritum tematu - to w fabryczne gniazdka w Cruze bezpiecznie tylko 30W max,
za teksty GM w instrukcji o 120W powinien być prokurator,
zbyt wiele Cruzaków spłonęło z tego powodu :evil:

Karlos - 2016-08-01, 19:43

C77 napisał/a:
Kanapa tył tylko z Astry J - zaplusujesz u pasażerek <ok>
http://forum.chevrolet.org.pl/viewtopic.php?t=4254

A co do meritum tematu - to w fabryczne gniazdka w Cruze bezpiecznie tylko 30W max,
za teksty GM w instrukcji o 120W powinien być prokurator,
zbyt wiele Cruzaków spłonęło z tego powodu :evil:


Dzięku za link do tematu. Twierdzisz, że będzie pasować? Jest dzielona i podnoszona http://allegro.pl/tylna-k...5782044017.html , a w Cruzie "gwoździami przybita do podłogi".

Jaką moc ma kompresor 12v Chevroleta? Z pewnością większą, aniżeli 30 W.

C77 - 2016-08-03, 11:53

Musisz sprawdzić mocowanie, możliwe że w niektóych Astrach jest możliwość jej podnoszenia,
ja takich nie widziałem, wszędzie cruzakowe spinki.

Cytat:
Jaką moc ma kompresor 12v Chevroleta? Z pewnością większą, aniżeli 30 W.


Nie wiem bo go nie mam, możesz sprawdzić.

W każdym razie Cruze był projektowany do użytku z kołem zapasowym,
więc logiczne że nikt nie robił w nim instalacji gniazdek zapalniczek w pełni przystosowanej do pracy z kompresorem.

Wymiana na kompresor to tylko zmiana w roku modelowym z powodu szukania przez GM oszczędności - nic w instalacji zapalniczek nie zostało zmienione.
Jeśli ktoś rozbierał zapalniczki w Cruze to wie jakie tam są kabelki...
dla bezpieczeństwa wartości dla bezpieczników na tych obwodach powinny być zredukowane o połowę.
Krótko mówiąc miałeś szczęście że zaczął jarać się rozgałęziacz a nie kable w tynelu środkowym

chevy_power - 2016-08-05, 11:06

Karlos napisał/a:

3) Aukcja - kupno kanapy.
4) Naprawa tapicerki w specjalistycznej firmie.
Macie koledzy jakieś sugestie?

Wrzucam na forum jako przestrogę dla osób używających rozgałęziaczy. Porządny przewód to podstawa.


Możesz wrzucić zdjęcia kanapy? Nie wiem jak bardzo masz przepaloną tapicerkę, może wystarczy tylko wymiana poszycia?

Karlos - 2016-08-05, 20:37

C77, - na kompresorze nie ma etykiety podającej moc, w instrukcji również ani słowa. Z pewnością więcej, aniżeli lodówki.
Dziękuję za przestrogę. Zdjęcie nie wymaga dodatkowych słów. Do niezbędnego minimum ograniczam używanie gniazdek jako ładowarek.
chevy_power, C77, już znalazłem tapicera samochodowego, koszt naprawy poszycia to 80 zł ( środkowa część tylnej kanapy).
I prawdopodobnie ta kwota + doświadczenie zamknie ten temat.

C77 - 2016-08-08, 17:52
Temat postu: moc kompresora zestawu naprawczego Cruze Astra J
Nie ma za co.
Co do kompresora w europejskich Cruze to widać że sprawa bardzo dziwna
skoro GM nigdzie nie podaje info dot. jego mocy.

Udało mi się znaleźć że kompresor z amerykańskich wersji Cruze
pobiera aż 133W, natężenie 11A, przy napięciu nominalnym 12V
(w cruzakowej instalacji zapalniczek napięcie zawsze jest wyższe)
więc w naszych instalacjach ten kompresor w ogóle by się nie załączył,
od razu wywaliłoby bezpieczniki.

W europejskich wersjach Cruzaków jest ten sam kompresor co w Astra J,
ale tam również brak info od GM co do mocy kompresora - Top Secret.
Jeśli ktoś ma informacje jaka jest moc kompresora w Astra IV / Cruze
niech napisze to wyjaśnimy tę kwestię.


barus - 2016-08-08, 21:00

W cruzakowej instalacji zapalniczki jest takie samo napięcie jak w każdym innym samochodzie. Co do załączenia, to bez przesady, załączyłby się normalnie nie wybijając bezpieczników. Jego pobór mocy 133W może wystąpić tylko w określonych warunkach w praktyce będzie brał trochę mniej prądu. Ja swój kompresor używałem już parę razy, raz u siebie, gdy złapałem gumę innym razem pożyczałem kierowcom, co byli w potrzebie.
Kiedyś jechałem w trasę ponad 700 km z włączoną lodówką nic się nie grzało, bo sprawdzałem, nie pamiętam, jakiej mocy była.
Wracając do cruzakowego kompresora to myślę, że jest to ten sam, co w USA, bo skoro w naszym Cruze bez problemu daje radę to w USA też.
Nasz kompresor na luzie bierze około 6A.

C77 - 2016-08-08, 21:40

barus napisał/a:
W cruzakowej instalacji zapalniczki jest takie samo napięcie jak w każdym innym samochodzie...


Czyli jakie? wysłów się :-)

12V???

Wrong! :->

serio barus na jakiej podstawie to w ogóle piszesz?
mierzyłeś napięcie w zapalniczkach?
chyba nie :-P

A więc zadanie dla Ciebie na dziś
sprawdzić voltomierzem jakie masz rzeczywiste napięcie w zapalniczkach w Cruze,
być może się zdziwisz :)

Cytat:
Co do załączenia, to bez przesady, załączyłby się normalnie nie wybijając bezpieczników. Jego pobór mocy 133W może wystąpić tylko w określonych warunkach w praktyce będzie brał trochę mniej prądu.


Nie załączyłby się na dłużej niż max kilka sekund, prąd rozruchowy uderza praktycznie od razu w maksymalne wartości.
Ustaliłem że w Toyocie jest taki sam kompresor jak w cruzakowych amerykanosach,
mogę go pożyczyć i Ci przesłać to sobie sprawdzisz organoleptycznie co się stanie
faktycznie w Twojej instalacji po jego podłączeniu bez teoretyzowania
powodzenia :-)

BTW. Twoja zapalniczka w Cruze jest zabezpieczona 10A +/-5%, przy 11A a nawet prędzej wyskakuje,
w temacie na naszym Forum o zapalniczkach w Cruze masz podane przykłady gdzie samo podłączenie ładowarki przepalało te bezpieczniki.
W Amerykanosach jest inna instalacja i inne zabezpieczenie, dlatego może wytrzymać pobór nawet 133W przez ta instalacje, gdzie u nas nawet GM zapodaje że 120W to absolutny max.
Skoro europejski kompresor wg Ciebie pobiera ok 70W to wiadome że bezpiecznik 10A nie wyskoczy,
tylko kabelki zaczną się grzać, albo nawet jarać jak w/w wymienionym przypadku Karlosa gdzie pobór wynosił ok. 60W.



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group