To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Chevrolet
Pozwól się uwieźć

Mechanika - Skrzynia biegów w Cruze 1.4T i 1.7 - wymiana oleju

C77 - 2016-04-21, 21:22

bruner11 napisał/a:
Z użyciem Amsoil Synchromesh gość zrobił manual, tylko nie wiem czy będzie odpowiedni do europejskich cruzaków...
Jakbyś C77 mógł zerknąć będę wdzięczny.
http://www.cruzetalk.com/...sion-fluid.html

Powinno być to samo, M32 to M32 i nic innego się tu nie wymyśli
kwestia różnic w skrzyniach M32 w europejskich Cruzakach od ameryknosów
jest w Alpha-code i w RPO-code MZ0 i MF3 vs MZ4

pawelwaw84 - 2016-04-22, 07:48

bruner11 napisał/a:
W takim razie daj znać jakie wrażenia po zmianie i ile oleju ostatecznie zalałeś.

To bedzie trzecie auto w ktorym wymieniam olej w skrzyni, poki co w zadnym roznic nie zauwazylem. W Cruze na wymiane jestem umowiony na wtorek, to dam znac, ale skrzynia chodzi dobrze wiec roznic nie bedzie. To raczej taka lokata w przyszlosc, moze dluzej ten dobry stan sie utrzyma (auto ma dopiero 43kkm). Poprosze ich o zalanie 2,5l. W tej skrzyni ponoc zawsze lepiej wiecej jak mniej.

pawelwaw84 - 2016-04-30, 23:10

Zalałem 2,5l, a stary olej faktycznie był jakiś nazbyt ciemny, jak na taki skromny przebieg. Olej z silnika też wyglądał jak z Diesla mimo, że wymieniłem po trochę ponad 7kkm, ale jeżdżę dość dynamicznie, więc pewnie turbosprężarka go nieco zwęgla ;) no i to w końcu mineralny olej GM...
Wracając do oleju w skrzyni - po zmianie z minusów, na zimno jakby nieco ciężej biegi wchodzą, ale za to na ciepło przy dynamicznej jeździe przerzucać biegi można nieco szybciej (być może jest to kwestia przejścia z w85 na w80, czyli mniejsza lepkość na ciepło, pewnie daje to też jakieś śladowe oszczędności na spalaniu). Cały komplet czyli silnik po przejściu na olej Motula i skrzynia na tego Fuchsa, pracuje wg mnie odczuwalnie ciszej przy niskich obrotach (tak do 2000). W połączeniu jeszcze z nowymi cichymi oponami (65dB) jestem po prostu bardzo zadowolony z efektów o jakie mi chodziło, bo wrzucenie szóstego biegu i turlanie się 100km/h po równej nawierzchni to w tej chwili jazda jak autem klasy premium. Wcześniej (głównie za zasługą Bridgestone) to był jeden wielki szum!

shumi2 - 2016-09-18, 16:11

Mam zamiar wymienić olej na ten "słomkowy". Jako że sam nie posiadam kanału czy choćby garażu chcę to zlecić mechanikowi, ale dać mu komplet części by sam mi nie improwizował.
Mam w związku z tym pytanie, co będzie potrzebne do wymiany oleju w skrzyni M32?
Na pewno olej z 3 l trzeba kupić a wlać z 2,5, a co poza tym, jakieś uszczelki, korki do skrzyni?

endriu333 - 2016-09-18, 18:23

W tym temacie wszystko jest. Oleju wchodzi równo 2L nie mniej nie wiecej przez górny "odpowietrznik" no i w Aso kupujesz uszczelkę pod pokrywę za jakieś 60zł...
pawelwaw84 - 2016-09-20, 10:56

endriu333 napisał/a:
W tym temacie wszystko jest. Oleju wchodzi równo 2L nie mniej nie wiecej przez górny "odpowietrznik" no i w Aso kupujesz uszczelkę pod pokrywę za jakieś 60zł...

Tak, ale Ci sie tematy pomieszaly... W skrzyni M32 nie potrzeba uszczelek, jest korek spustowy wielokrotnego uzytku, a nalewa sie cos kolo 2,5l. Od 2012 juz w tej skrzyni jest olej slomkowy. Niech nalewa od gory korkiem, bo korkiem wlewowo-wyrownawczym wejdzie za malo. Profilaktycznie warto wymienic co jakies 50-60kkm.

shumi2 - 2016-09-20, 21:34

Własnie tez czytałem na bliźniaczym forum (Astry) że skrzynia ma korki wlewowe z góry i nie trzeba ściągac tej uszczelki, w takim razie kupie sam olej
Tak odnośnie skrzyni to zauważyłem dziwną przypadłość, mianowicie jak wrzuce 2kę i 4kę i dodam gazu to mieszek zmiany biegów przesuwa się o jakiś 1cm w przód (w stronę neutral), mam wrażenie że więcej na 2 niż czwórce. Bać się czy normalne?

admin - 2016-09-20, 21:40

http://forum.chevrolet.org.pl/viewtopic.php?t=5687
rafic - 2016-09-20, 21:51

shumi2 napisał/a:
Własnie tez czytałem na bliźniaczym forum (Astry) że skrzynia ma korki wlewowe z góry i nie trzeba ściągac tej uszczelki, w takim razie kupie sam olej
Tak odnośnie skrzyni to zauważyłem dziwną przypadłość, mianowicie jak wrzuce 2kę i 4kę i dodam gazu to mieszek zmiany biegów przesuwa się o jakiś 1cm w przód (w stronę neutral), mam wrażenie że więcej na 2 niż czwórce. Bać się czy normalne?


shumi2 a czy jak odejmujesz gazu to też lewarek Ci się porusza albo czy przenosi Ci drgania na luzie? Bo u mnie tak było i ASO to teraz naprawia na gwarancji, bo powiedzieli, że tak nie powinno być. Z tym, że wyszło to do zupełnie innej zgłaszanej usterki.

shumi2 - 2016-09-20, 22:24

Nie, jak puszczam gaz to nic się nie dzieje. Tylko jak zmieniam bieg z 1 na 2-kę czy z 3-ki na 4-kę to bieg wchodzi do końca, dodaje gaz, puszczam sprzęgło i gałka zmiany biegów przesuwa się o jakiś centymetr może więcej do przodu. zastanawia mnie czy to przesuwanie sie nie pogłębi i czy w pewnym momencie bieg "nie wypadnie"
pawelwaw84 - 2016-09-21, 12:45

To nie jest objaw problemu ze skrzynia, raczej chodzi o poduszki silnika i skrzyni. Nie zwrocilem uwagi u siebie czy mi sie porusza lewarek. W wielu autach to standard, nawet jak na postoju ktos pododaje gaz to widac jak sie silnik porusza, a wraz z nim skrzynia i linki od zmiany biegow...


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group