To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Chevrolet
Pozwól się uwieźć

Mechanika - Skrzynia biegów w Cruze 1.4T i 1.7 - wymiana oleju

Arek21 - 2016-03-01, 21:44
Temat postu: Skrzynia biegów w Cruze 1.4T i 1.7 - wymiana oleju
http://astraklub.pl/viewt...?f=166&t=815708

wątek od "bliźniaka" :-D

bruner11 - 2016-04-05, 15:26

Wklejam odpowiedź, jaką dostałem z firmy, która, zgodnie z tym co piszą na forum opla, naprawia na zlecenie GM skrzynie M32 i jednocześnie sprzedaje oleje do niej. Co sądzicie na temat: po pierwsze ilości oleju, którą oni podają - czy nie za dużo? Czy lepiej wziąć olej serwisowy czy FUCHS Sintofluid 75W80, który jest polecany na forum opla?

Witam

Olej w skrzyni biegów Opel/Chevrolet typu M32 to niezwykle istotny element wpływający na żywotność przekładni.
Często olej jest niedoceniany przez użytkowników samochodów Opel/Chevrolet w których zamontowano skrzynie biegów M32.
Przy montażu skrzyni w fabryce do 2012 roku Opel zalewał wspomniane skrzynie biegów czerwonym olejem o symbolu GM1940182, Obecnie wlewany jest żółty olej oznaczony symbolem GM1940004.

Ponieważ skrzynie biegów M32 są niezwykle czułe na jakość oleju na którym pracują dlatego warto go wymieniać po przejechaniu 60 tyś. km.
Przy wymianie należy pamiętać, aby skrzynia biegów została zalana ilością nie mniejszą niż 2,2 litra oleju. Jeśli skrzynia jest napełniana po naprawie (jest sucha w środku) to należy wlać do niej co najmniej 2,4 litra oleju.
Mimo, iż dokumenty serwisowe podają czasem mniejsze ilości, wlanie oleju o mniejszej ilości kończy się uszkodzeniem skrzyni biegów.

Olej GM1940182 to klasyczny olej przekładniowy firmy OPEL o charakterystycznym czerwonym kolorze, lany do większości skrzyń biegów produkowanych przez General Motors.
Jego właściwości pozwalają na zaspokojenie wymagań skrzyń przenoszących mniejsze obciążenia.
Przy skrzyniach, w których momenty przekraczają 200 Nm, niestety w przy dłuższej eksploatacji ulega szybkiej degradacji i przestaje spełniać swoją role w skrzyni biegów.
Przez wiele lat olej GM1940182 był olejem wlewanym m.in. do skrzyń biegów typu M32. Prawdopodobnie przyczyniał się w dużym stopniu do uszkodzeń, które występowały w tych skrzyniach.

Od 2012 roku OPEL/Chevrolet zaczął zalecać w skrzyniach biegów M32 stosowanie oleju GM1940004, który miał wyeliminować wady stosowanego wcześniej oleju GM 1940182.
Postawiono na współpracę z firmą Petronas i sformułowano olej, który jest odpowiednikiem oleju stosowanego przez koncern FIAT w skrzyniach biegów M32 – Tutela 75W85.
Olej oznaczono symbolem GM 1940004. To formulacja na estrowej bazie syntetycznej średnio uzupełnionej dodatkami.
Duża zawartość cynku przy dłuższej eksploatacji ma tendencje do absorbowania wody z powietrza co ujemnie wpływa na żywotność i jakość oleju.
Własności smarne dodatków EP przy obciążeniu zaspawania wytrzymują obciążenia do 2400 N.
http://www.skrzynie.com.p...gm-1940004.html

Doskonałą alternatywą dla oleju serwisowego jest olej syntetyczny oparty na estrach FUCHS Sintofluid 75W80.
Bogaty zestaw dodatków sprawia, iż skrzynie M32 otrzymują w tym oleju wszystkie parametry, które wymagane są dla tych specyficznych przekładni.
Zbilansowany zestaw dodatku siarki i fosforu pozwala na doskonałe smarowanie przekładni nawet przy ekstremalnych obciążeniach - przy teście na aparacie czterokulowym olej ten wytrzymuje obciążenia dochodzące do 4400 N.
Śladowa zawartość cynku nie powoduje absorbcji wody/pary wodnej z otoczenia co nie degraduje parametrów oleju przy długich przebiegach.
Obecnie to najlepsza propozycja oleju przekładniowego do zalania skrzyni biegów M32.
http://www.skrzynie.com.pl/fuchs-sae-75w-80.html

zdzis.michal - 2016-04-05, 16:31

bruner11 napisał/a:
Obecnie to najlepsza propozycja oleju przekładniowego do zalania skrzyni biegów M32.

http://www.skrzynie.com.pl/fuchs-sae-75w-80.html
bruner11 napisał/a:
Doskonałą alternatywą dla oleju serwisowego jest olej syntetyczny oparty na estrach FUCHS Sintofluid 75W80.


Dziwi mnie to stanowisko w świetle poprzednich wywodów. Ten olej ma GL-5, co ma stanowić zagrożenie dla synchronizatorów.

zdzis.michal - 2016-04-05, 21:00

Jeszcze w Internecie znalazłem informację:
Cytat:
Oryginalny Oplowski olej do ręcznych skrzyń biegow F23, M32, F40
numer katalogowy Opla: 19 40 004
barwa: żółta
opakowanie: 1litr
Oryginalny, serwisowy olej przekładniowy GM 1940004 to najnowszy produkt olejowy koncernu General Motors zalecany do większości manualnych skrzyń biegów montowanych w samochodach OPEL / CHEVROLET.

Od 2012 roku olej ten jest wlewany w miejsce starszej formulacji oleju o symbolu GM1940182.

Olej ten nie nadaje się do skrzyń biegów w samochodach dostawczych – Arena, Movano, Vivaro. Te skrzynie należy zalewać olejem GM 1940711.

Olej GM 1940004 to nowoczesna syntetyczna formulacja oparta na estrach i bogata w dodatki, które umożliwiają długotrwałą eksploatację nowoczesnych konstrukcji skrzyń biegów.

Mimo wyższej ceny od oleju GM 1940182 zalecane jest stosowanie oleju GM 1940004 ze względu na jego dużo lepsze właściwości smarne.

Szczególnie polecany jest ten olej właścicieli samochodów Opel i Chevrolet z zamontowanymi skrzyniami biegów przenoszącymi większe obciążenia – m.in. M20, M32, F40.

Należy również zwrócić uwagę na fakt konieczności wymiany oleju w tych skrzyniach co 4 lata lub co 80-100 tyś. km.


Niestety, nie podają, jakie normy ma spełniać.
Ciekawe, z jakim numerem mamy skrzynie.

bruner11 - 2016-04-11, 11:13

C77 napisał/a:
zdzis.michal napisał/a:
bruner11 napisał/a:
Obecnie to najlepsza propozycja oleju przekładniowego do zalania skrzyni biegów M32.

http://www.skrzynie.com.pl/fuchs-sae-75w-80.html
bruner11 napisał/a:
Doskonałą alternatywą dla oleju serwisowego jest olej syntetyczny oparty na estrach FUCHS Sintofluid 75W80.


Dziwi mnie to stanowisko w świetle poprzednich wywodów. Ten olej ma GL-5, co ma stanowić zagrożenie dla synchronizatorów.


To wszystko dotyczy skrzyni M32 w Cruze 1.4T a nie w 1.6 i 1.8
więc nie zaprzątaj sobie tym głowy.
Tam jest jeszcze większy hardkor bo ta skrzynia ma wadę konstrukcyjną,
jej użytkownicy szukają panaceum na ten problem w oleju, ale to osobny temat rzeka znany na oplowskich forach,
a u nas trzeba założyć osobny wątek na temat wymiany oleju w skrzyni w 1.4T bo ten dotyczy tylko 1.6 i 1.8 (inne skrzynie).


C77 czyli uważasz, że w 1.4T wymiana oleju nic nie poprawi w kulturze pracy skrzyni? A jeśli jednak tak, to który olej można zalać i ile?

C77 - 2016-04-12, 16:01

bruner11 napisał/a:
C77 czyli uważasz, że w 1.4T wymiana oleju nic nie poprawi w kulturze pracy skrzyni? A jeśli jednak tak, to który olej można zalać i ile?


Teoretycznie każdy olej GL5 będzie poprawiał kulturę pracy skrzyni względem oleju GL4,
więc nic dziwnego że jest tylu zwolenników jego używania w porównaniu do oleju GM.
Zostaje jeszcze kwestia synchronizatorów - o dziwo ten olej ma rekomendacje GM, więc może to znaczyć że im nic grozić nie będzie.
Ja jestem również moderatorem na zagranicznym forum Cruze więc z tematem M32 w Cruze zetknąłem się szybciej, nim trafiły one do tego auta w PL.
W Stanach np polityka olejowa GM względem tej skrzyni w Cruze jest zupełnie inna niż ta prowadzona w Europie
względem M32 w Astrze i Cruze - zupełnie inne oleje zalewa fabryka i zupełnie inne oleje używają zdesperowani użytkownicy.

JohnnyBeGood - 2016-04-12, 16:43

C77 napisał/a:
W Stanach np polityka olejowa GM względem tej skrzyni w Cruze jest zupełnie inna niż ta prowadzona w Europie
względem M32 w Astrze i Cruze - zupełnie inne oleje zalewa fabryka i zupełnie inne oleje używają zdesperowani użytkownicy.

Oooo!? To w US użytkownicy Chevroletów zdążyli się już zorientować, jak to wujcio GM robi ich w konia? Myślałem, że chociaż na tym rynku GM stosuje w miarę uczciwą politykę i nie rzeźbi bezczelnie klienta.

C77 - 2016-04-18, 11:13

JohnnyBeGood napisał/a:
Oooo!? To w US użytkownicy Chevroletów zdążyli się już zorientować, jak to wujcio GM robi ich w konia? Myślałem, że chociaż na tym rynku GM stosuje w miarę uczciwą politykę i nie rzeźbi bezczelnie klienta.


Już dawno się zorientowali.
Nie wiem czy został tam ktokolwiek jeżdżący na fabrycznych olejach zarówno w skrzyni jak i silniku.
Jak dla mnie to właśnie amerykańskie Cruzaki maja najgorsze wykonanie,
nawet gorsze niż rosyjskie montowane w Szuszarach.
Na amerykańskich forach panuje opinia że połowa wytworzonych w USA Cruzaków ma status nienaprawialnych,
czyli GM próbuje eliminować ich wady nowymi częściami itp.
ASO dilera realizuje wszystkie zalecenia producenta, podawane w biuletynach technicznych, wymienia części itd. ale poprawy nie ma.
Mają na to okres gwarancji (w niektórych wypadkach tylko 2-letniej), więc się bawią.
Później właściciel zostaje z problemami i może leczyć ich objawy.

Dla przykładu, GM dla tamtejszych Cruze 1.4T, robi już 3 pompę wody (nowe projekty),
zbiorniczki płynu chłodniczego wymieniali nawet po 4 razy (u nas tylko raz).
Hitem problemów tam jest wersja ECO (najbardziej awaryjny Cruze w historii),
chyba nie ma właściciela który prędzej czy później nie trafi na jakieś forum i nie zacznie użalania nad tym modelem.

Wracając do skrzyni biegów M32 w tamtejszych Cruze 1.4T
warto przeczytać te tematy:

:arrow: 6-speed-manual-transmission-problem

:arrow: cruze-manual-transmission-m32-issues

:arrow: m32-transmission-heat-reliability

:arrow: manual-transmission-specs

bruner11 - 2016-04-19, 08:10

Przeglądając wątki z tych linków użytkownicy polecają oleje Amsoil, jednak raz się pojawia Amsoil Synchromesh Transmission Fluid 5W-30, a innym razem AMSOIL Manual Transmission Transaxle Gear Lube 75W90 GL4. I tu pytanie który z nich i czy warto dopłacić w porównaniu do Fuchs 75W80 http://www.skrzynie.com.pl/fuchs-sae-75w-80.html ?
Z użyciem Amsoil Synchromesh gość zrobił manual, tylko nie wiem czy będzie odpowiedni do europejskich cruzaków... Jakbyś C77 mógł zerknąć będę wdzięczny.
http://www.cruzetalk.com/...sion-fluid.html

zdzis.michal - 2016-04-19, 08:42

bruner11 napisał/a:
polecają oleje Amsoil, jednak raz się pojawia Amsoil Synchromesh Transmission Fluid 5W-30, a innym razem AMSOIL Manual Transmission Transaxle Gear Lube 75W90 GL4. I tu pytanie który z nich i czy warto dopłacić w porównaniu do Fuchs 75W80


Tutaj nastąpiło jakieś pomieszania. Co ma olej silnikowy 5W30 do oleju przekładniowego 75W90?

bruner11 - 2016-04-19, 10:25

Też mnie to zdziwiło, ale to jednak olej przekładniowy :)
https://www.amsoil.com/sh...on-fluid-5w-30/

zdzis.michal - 2016-04-19, 10:54

bruner11 napisał/a:
Też mnie to zdziwiło, ale to jednak olej przekładniowy


No tak, wycofuję się z uwagi, chociaż to dziwne. Szperając nie głębiej, jest to olej GL-4 uwzględniający wymogi synchronizatorów, nieco gorszy dla samej skrzyni. Ale skoro zalecają !! !!!!! Chyba u nas niedostępny.

bruner11 - 2016-04-19, 11:17

Na znanym portalu na "A" jest po 59 zł, 15 zł na litrze więcej niż Fuchs. Tylko pytanie czy oryginalny? ;)
pawelwaw84 - 2016-04-19, 12:45

Panowie ja juz mam tego fucsha i czeka na wymiane. Rozmawialem z kims z rynku olejowego i to nie jest do konca tak z tym gl-4 ze te skrzynie go wymagaja. GM jako koncern jak kazdy inny szuka oszczednosci i podpisuje umowy z danymi rafineriami ktore wyprodukuja olej o parmetrach co najmniej akceptowalnych za rozsadna cene. To nie jest tak ze naukowcy z obu firm lacza sily i staraja sie dobrac olej o kosmicznych parametrach. Z tego co mi mowil GM ma podpisane tak umowy ze w tych rafineriach gdzie robia oleje do skrzyn dla nich, nie maja technologii do produkcji GL-5. Zdaje sie ze moze chodzic m.in. o polska Trzebinie.
bruner11 - 2016-04-19, 13:58

W takim razie daj znać jakie wrażenia po zmianie i ile oleju ostatecznie zalałeś.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group