To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Chevrolet
Pozwól się uwieźć

Mechanika - Problem z odpaleniem

magik - 2016-04-18, 17:01
Temat postu: Problem z odpaleniem
Witam wszystkich od jakiegoś czasu rano mam problem z odpaleniem silnika,muszę go dłużej pokręcić żeby zaskoczył. Ktoś miał już taki problem,jak już odpali to za kolejnym razem pali bez problemu,proszę o pomoc i informacje.Pozdrawiam.
MarcinekNu2 - 2016-04-21, 09:56

Czujnik temperatury?
magik - 2016-04-21, 19:30

To znaczy ?
magik - 2016-04-21, 21:02

A może regulator ciśnienia paliwa padł ?
magik - 2016-04-23, 13:56

Wdaje mi sie ze paliwo cofa się z powrotem do baku bo jak nacisnę pedał gazu to szybciej odpala czy nikt nie ma podobnego problemu ? :-?
MarcinekNu2 - 2016-04-23, 16:41

Spróbuj podpiąć zasilanie pod bezpiecznik pompy paliwa i chwilę podpompować, jeśli pomoże to będzie problem z cofaniem się paliwa.
magik - 2016-04-26, 19:01

Dzisiaj na przykład auto po postoju 4 dniowym odpaliło za pierwszym razem ale tak jak by bez ssania,po przejechaniu 15 km i pozostawieniu auta na 20 minut pod sklepem nie mogłem go odpalić,trzeba było go dwa razy zakręcić.Co to jest nie mam pojęcia :-/
MarcinekNu2 - 2016-04-27, 09:31

Stawiam na czujnik temperatury, samochód myśli np. że jest nagrzany i nie daje "ssania", albo że jest zimny i się na ciepłym zalewa.
magik - 2016-04-27, 09:44

MarcinekNu2, możesz powiedzieć jak sprawdzić ten czujnik i gdzie on się znajduje.Pozdrawiam.
ziks - 2016-04-27, 09:44

Gazowni rozumiem nie masz?

Ogólność objawów jest na tyle duża, że ciężko coś powiedzieć konkretnego, ponieważ przyczyn może być mnóstwo.

1) Zabezpieczenia pojazdu.
Kiedyś miałem taki problem w innym aucie, że psuł się immobilizer, nie zawsze łapał za pierwszym razem. Działał on tak, że po przekręceniu kluczyka układ immobilisera pobudzał jakiś czip w kluczyku, co pozwalało na odpalenie pojazdu. Czasem po prostu nie pobudzał tego napięcia, elektryk wymienił jakąś kostkę.

2) Układ zapłonowy.
Świece, cewki, przewody, komputer, gówniany akumulator. Nie śmierdzi Ci przy odpalaniu siarkowodorem? Mierzyłeś jak wygląda napięcie aku w spoczynku i przy obciążeniu, włączonym silniku i ładowaniu?

3) Układ paliwowy.
Ogólny brak paliwa - zatkany filtr paliwa, problemy mechaniczne z pompą, zagnieciony przewód paliwowy, problemy z zasilaniem pompy.

4) Dopływ powietrza.
Stary filtr powietrza, syf w przewodach dolotowych. Kiedyś w Toyotce miałem np. tak, że w dolocie zbierał się jakiś brud.

5) Kiepskie smarowanie przy starcie.
Trzeba wymienić olej i filtr, sprawdzić pompę oleju, względnie czy pojazd nie zostawia plam.

6) Kiepska kompresja na zimnym silniku
To już hardkor, ponieważ wymaga co najmniej uszczelek głowicy, remontu silnika, wymiany zaworów, tłoków, szlifu głowicy itd.

7) Zesrana uszczelka pod głowicą.
Auto stoi, woda z układu chłodzenia sączy się do silnika i delikatnie go zalewa. Kilka obrotów powoduje wydechnięcie wody z komór spalania, okolic zaworów itd, mieszkanka w aucie robi się poprawna i silnik odpala. Potem silnik się rozgrzeje, uszczelnia się i natychmiast odparowuje wodę co prowadzi do normalnego odpalania. Oceń czy w zbiorniku chłodziwa nie ma oleju, względnie porównaj orientacyjnie z innymi autami czy przy odpalaniu i potem przy jeździe czy za dużo pary z rury nie leci. Zawsze to jakaś wskazówka.

8) Czujnik temperatury
Moja epiczka jak się rozgrzewa to ma wyraźnie wyższe obroty, potem spadają. Jeżeli ssanie się nie włącza to tak jak pisano wyżej - problemem może być czujnik temperatury silnika. Po prostu przy odpalaniu silnik "czuje się ciepły", nie dostaje odpowiedniej do odpalania mieszanki i w konsekwencji trudniej mu odpalić.

magik - 2016-04-27, 10:15

Witam ziks, gaz jest od 6 lat,ale problem wygląda własnie tak jak opisujesz uszkodzenie czujnika temperatury :-/ .Auto odpala ale nie wkręca się na obroty jak by było bez ssania.
magik - 2016-05-31, 18:37

Gdzie jest ten czujnik temperatury ?
ziks - 2016-08-16, 08:08

I jak tam Magik, zlokalizowałeś problem leniwego odpalania?
magik - 2016-08-22, 21:35

Jeszcze nie ale wymieniam układ dolotowy bo strzelił mi regulator ciśnienia paliwa za nie wielkie pieniądze zakupiłem kolektor wraz z przepustnicą listwą wtryskową i regulatorem.Powymieniam i zobaczymy czy sie coś poprawi a jak nie to zostaje tylko pompa paliwa :-/
magik - 2016-08-28, 18:10

Witam ziks, no i lipa po wymianie praktycznie całego układu dolotowego nie ma poprawy z odpalaniem,ale za to auto lepiej sie zbiera lepiej reaguje na wciśnięcie gazu i to wszystko co mogę dać na plus.Główny problem nie został rozwiązany,zastanawia mnie przewód paliwowy który zasila listwę wtryskową,a mianowicie ta złączka która jest przy listwie czy powinna być taka luźna jak jest u ciebie ziks, Jak możesz to sprawdź i daj cynk będę wdzięczny.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group