To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Chevrolet
Pozwól się uwieźć

Elektronika i Elektryka - Błąd P20E2 i P2080

KonradMaster - 2016-03-29, 13:04
Temat postu: Błąd P20E2 i P2080
Witam,
Wczoraj po raz drugi w ciągu ostatnich 2 tygodni wyskoczyły mi 2 błędy:
P20E2 - Korelacja czujników temperatury gazów wydechowych (EGT) nr 1-2 (nieprawidłowy zakres wartości sygnału).
P2080 - Czujnik temperatury gazów wydechowych (EGT) nr 1.

Za pierwszym razem skasowałem, wyczyściłem wtyczki i było ok. dwóch tygodni spokoju. Wczoraj znów je wywaliło, skasowałem check'a i na razie ich nie wyrzuca. Nie mogę znaleźć żadnego tematu, że ktoś je wymieniał, tylko ten temat:
http://www.forum.chevrole...pic.php?p=55824
Nie zauważyłem żadnego przerwanego przewodu, więc raczej to odpada.

Czy to na pewno uszkodzony czujnik, czy może jakiś problem z DPF-em? A może kabel zaśniedziały jak w przypadku przepływomierza, o którym pisałem w innym temacie. Czy zna ktoś wartości napięcia jakie powinny być na tych pinach od czujnika temperatury spalin?

KonradMaster - 2016-04-28, 07:57

Problem uważam za rozwiązany.

Najprawdopodobniej winowajcą był uszkodzony wydech, dokładnie rura biegnąca z DPFa do tłumika końcowego i pewnie w jakimś stopniu też sam tłumik końcowy. Były dość mocno skorodowane i posiadały sporo mniejszych i większych dziur.
Po wymianie tych rzeczy na nowe, błędy nie pojawiły się już od ponad tygodnia (nawet nie ma ich w oczekujących). Gdyby było coś nie tak, wiem to z ostatnich obserwacji, już dawno powinno je wyrzucić na "deskę".
Jeśli coś się zmieni w tej sprawie, to napiszę o tym niezwłocznie w tym temacie, ale na 99% uważam, że problem został rozwiązany.
Myślę, że czujnik zgłupiał przez to, że były dziury w wydechu, przez które dostawało się chłodne powietrze z zewnątrz, a nie powinno, ponieważ spaliny powinny być raczej ciepłe/gorące, stąd sterownik dostawał dziwne odczyty i wyrzucał błędy. Zaznaczam, że to tylko moja teoria, wywnioskowana na tzw. "chłopski rozum", na przykładzie mojego samochodu.

KonradMaster - 2016-05-10, 12:37

Niestety problem wczoraj powrócił. Wydech jest już szczelny, wypalanie DPFa włącza się prawidłowo, więc nie wiem o co chodzi. Czeka mnie chyba jeszcze przemierzenie rezystancji przewodów i ewentualnie wymiana czujnika temperatury spalin. Dam znać na czym się skończyło.
Komierowski - 2016-06-08, 08:24

KonradMaster,
wprowadz tak rutyne do swojego auta ,raz w miesiac przejedz sie na nizszym biegu czyli wieszymi obrotami pare kilometrow tak aby spowodowac wydmucahnie calego wydechu.Katalizator dostanie wlasciwa temperatuture i ped gazow zrobi swoje..Ja to wykonuje jadac troche szybcie na 6-stym biegu po autostradzie (automat)Lepiej jak jest obciazenie gdyz wtedy wszystko dostaje dobrze po uszach.
Pzdr.Chepica 215.



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group