To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Chevrolet
Pozwól się uwieźć

Cruze - Zakup Cruza - Diesel czy Benzyna z LPG

kicur91 - 2016-03-23, 18:33
Temat postu: Zakup Cruza - Diesel czy Benzyna z LPG
Na początek ze względu na to że jestem nowym użytkownikiem chciałem przywitać wszystkich forumowiczów :)

Od mniej więcej dwóch miesięcy rozglądam się za nowym autkiem. Nie chciałbym kupić nie sprawdzonego dlatego też nie specjalnie się spieszę.
Budżet na auto wynosi do 40 tys. ale jeśli trafiła by się tańsza opcja to płakać nie będę :)
Rocznie mam zamiar pokonywać +/- 30 tys. kilometrów - dojazd do pracy i droga powrotna to w sumie 90km z czego max 20% to jazda po mieście.
Z tego co widziałem na allegro i innych portalach aukcyjnych to w tej cenie powinienem dostać co najmniej rocznik 2013 i wyżej w wersji minimum LT.

Po przewertowaniu podobnych wątków na forum ustaliłem że najlepszą decyzją będzie wybór jednej z poniższych opcji:
1. Cruze Sedan 1.8 DOHC 16 z LPG 141KM
2. Cruze Sedan z silnikiem 1.7 130KM
3. Cruze Sedan z silnikiem 2.0 163KM


Moje pytania kieruje głównie do użytkowników tych wersji Cruz-a:

- Czy LPG rzeczywiście nadmiernie w porównaniu z benzyną przyczynia się do niszczenia silnik (taką opinie wyraża część mechaników z którymi rozmawiałem) ? Jeżeli macie LPG u siebie to czy były z nim jakieś problemy? Jeżeli tak to jakie, przy jakim przebiegu i w jakim koszcie?

- Jak to jest z awaryjnością diesli? Dodam że od 7 lat jeżdżę już dość wysłużonym benzyniakiem ale z silnikiem nigdy nie było z nim problemów natomiast z tego co czytałem na forum to przy zakupie diesla trzeba liczyć się z wymianą rozrządu sprzęgła dwumasy i pewnie lista się na tym nie kończy...

- Dobrze też było by wiedzieć co waszym zdaniem lepiej wybrać w moim przypadku?

Z góry dziękuję za odpowiedź i pozdrawiam :)

pool80 - 2016-03-23, 23:23

Ja bardzo sobie chwalę 1,8 z lpg ale koniecznie z opcją KL7. To daje połowicznie gwarancję, że LPG nie zniszczy silnika. Druga połowa to porządnie wyregulowany gaz. Nie lubie eksperymentować na własnej skórze, więc założyłem instalację taką jak zakładano na starcie z wgraną mapą jak wgywano na starcie. Ale. Ja robie przeważnie krótkie odcinki. 3km, 6km, 10 20... Głównie miasto, stanie w korkach i niska prędkość średnia. Rocznie to tak z 15kkm raczej max jak nie mniej. Przy Twoich przelotach rozważał bym diesla. Tylko ja się nie zbyt znam na nich. Chyba 2.0. Moc, przyspieszenie, 6 biegów to może się podobać. 1.8 to wolnossący silnik 5 biegów a auto nie jest lekkie. Pozostaje jeszcze kwestia, ile zamierzasz autem pojeździć. Policzyć koszty paliwa co się bardziej opłaci. Jak dla mnie do miasta LPG na trasę LPG albo Diesel.
Maidenman - 2016-03-23, 23:31

Mój 40-miesięczny Cruze (od początku na LPG) nie sprawia żadnych problemów. Poprzednie auto - 10 letnie Lacetti też do dzisiaj jeździ na LPG i tez nigdy problemów z nim nie było. Auta praktycznie cały czas na gazie jeżdżą, na benzynie tyle co się silnik nagrzeje i przełączy na gaz + 1 dzień/na miesiąc profilaktycznie.

Dielsle chyba są chyba nieco droższe w eksploatacji, ale nigdy nie miałem to się nie wypowiadam. LPG to jednak dość krótki zasięg (mam butlę 35L - jadę ok 300km). Ale za to jaka przyjemność kiedy tankujesz do pełna i płacisz 60zł :D

pool80 - 2016-03-23, 23:44

No właśnie. Diesel ogólnie droższy na starcie, ewentualne naprawy też droższe. Nie3 wiem jak to jest przy Cruze. Wiem, że ciężko trafić dobrą aukcję z 1.8 kl7. Wiem, że więcej na giełdzie 1,6 i diesli. Cena za km porównywalna? Powiedzmy. Ale na pewno frajda z większej mocy po stronie Diesla. tak samo apropo rzadkiego tankowania - zasięgu.
mario78 - 2016-03-24, 06:35
Temat postu: Re: Zakup Cruza - Diesel czy Benzyna z LPG
kicur91 napisał/a:
przy zakupie diesla trzeba liczyć się z wymianą rozrządu


Rozrząd w 2.0 jest na łańcuchu.

kicur91 - 2016-03-24, 08:00
Temat postu: Odp
Dzięki za odpowiedź.
Co do lat jakie chciałbym przejechać to nie chce zakładać nic w ciemno ale jeżeli poza standardowymi naprawami nie będzie większych częstych awarii to chciałbym jeździć ile się będzie dało - poprzednie auto mam od 7 lat a w sumie ma już 20 i praktycznie większych awarii nie miałem ale to jest właśnie benzyna nie diesel.

Jeżeli chodzi o gaz to myślę znaleźć aukcję gdzie jest już zamontowany (najpewniej przez brc?) i powiedzmy w tym przedziale cenowym trafię na auto z przebiegiem ~50k km co by znaczyło że jeżeli tyle przejechało na gazie bez większych awarii to może jednak warte jest uwagi? Jest coś na co powinienem od razu zwrócić uwagę jeśli kupowałbym auto w LPG?

Co do diesla: jak pisał mario78 w wersji 2.0 jest łańcuch czyli rozumiem że jego wymiana to raz na 250kk czy mniej? W takim wypadku najbardziej newralgiczne części to dwumas i turbo? Jest ktoś kto miał już z tym problemy? Jaki jest koszt wymiany poza ASO?

pool80 - 2016-03-24, 10:16

Trochę wszystko spłycasz bez urazy. Można powiedzieć że jak auto zjechało 50kkm na gazie to silnik już coś dostał w skórę. Może poczytaj tematy np na tym forum odnośnie każdego silnika, przy 1.8 poczytaj o kasowwniu sprawdzaniu luzow zaworowych, od razu Ci napiszę że pod LPG tylko 1.8 z kl7. O ropie poczytaj jakie trapia go usterki i sam musisz zadecydować.
pawelwaw84 - 2016-03-24, 12:07
Temat postu: Re: Odp
kicur91 napisał/a:

W takim wypadku najbardziej newralgiczne części to dwumas i turbo?


Jeszcze wtryski. W każdym razie jeśli chodzi o frajdę z jazdy między tym 2,0D a 1,8LPG jest ogromna przepaść, bo Diesel ma 2 razy więcej Nm i skrzynię 6 biegową. Na pewno oszczędniej będzie w 1,8LPG. W obecnych turbo-Dieslach przy przebiegu 200kkm trzeba się liczyć, że w/w 3 elementy mogą zacząć sprawiać problemy, a są kosztowne i mówię to jako użytkownik TD przez poprzednie 7lat. 1,8 też nie jest wad pozbawiony - koła zmiennych faz rozrządu, chłodniczka oleju i problemy ze skrzynią w nowszych rocznikach.

kicur91 - 2016-03-24, 13:30
Temat postu: Odp
Pewnie trochę spłycam ale to ze względu na to że nie jestem jakimś super znawcą samochodów a chciałbym wybrać w miarę sensownie żeby za rok czy dwa nie musieć szukać innego auta.
Co do awari o których pisał pawelwaw84 to możesz przybliżyć jaki to jest mniej więcej koszt poza ASO?
W sumie jeżeli udało by się dociągnąć do 200k i dopiero pojawiły by się poważniejsze problemy to byłbym zadowolony bo nie oczekuje że przy takim przebiegu nic się nie będzie psuć/zużywać.

pool80 - 2016-03-24, 15:17

Nikt Ci nie da gwarancji że coś się zepsuje po 200kkm a nie wcześniej. Jak chcesz mniej awaryjnie to 1.8 jak Poszaleć to mocny diesel. Ale to najwyżej ogólnie jak się da. Poczytaj forum. Pozdrawiam
kicur91 - 2016-03-24, 16:26
Temat postu: Odp
Czyli z tego co zrozumiałem to ogólnie uważa się że 1.8 nawet z LPG jest mniej awaryjny niż diesel?
Forum czytam już chwilę ale pewnie się jeszcze nie dokopałem do interesujących mnie info.

pool80 - 2016-03-24, 16:40

Ja tak uważam, warunkiem porządnie zestrojona instalacja a silnik kl7. w dieslu więcej może się zepsuć. Natomiast 1.8 prostszy. W 1.8 może polecieć koła zmiennych faz rozrządu. Niestety są i lubią padać a to droga zabawa. Dlatego warto wiedzieć na jakim oleju jeździł.
JohnnyBeGood - 2016-03-24, 17:58

kicur91 napisał/a:
Co do lat jakie chciałbym przejechać to nie chce zakładać nic w ciemno ale jeżeli poza standardowymi naprawami nie będzie większych częstych awarii to chciałbym jeździć ile się będzie dało - poprzednie auto mam od 7 lat a w sumie ma już 20 i praktycznie większych awarii nie miałem ale to jest właśnie benzyna nie diesel.

Dzisiaj nie ma już :-( takich samochodów. Nawet w salonie Opla usłyszałem, że to co tutaj stoi jest obliczone na 5 lat eksploatacji.
kicur91 napisał/a:
W sumie jeżeli udało by się dociągnąć do 200k i dopiero pojawiły by się poważniejsze problemy to byłbym zadowolony bo nie oczekuje że przy takim przebiegu nic się nie będzie psuć/zużywać.

Licz się bardziej z przebiegiem 100 tys. km. :-/

kicur91 - 2016-03-25, 11:36
Temat postu: Odp
To czy silnik jest typu kl7 to pewnie da się wyczytać po numerze VIN?
Ta wiedza o oleju na jakim jeździł to tak konkretnie do czego się przyda bo nie bardzo zrozumiałem..

Co do tego co napisał JohnnyBeGood to 100% racji teraz auta robi się tak żeby zespuły się po gwarancji ale to pewnie temat na inny wątek. Swoją drogą z tego co czytałem na forum to nie miałeś specjalnie szczęścia do swojego Cruza :]

Tak jak mówiłem z zakupem nie spieszy mi się jakoś bardzo więc jak będę miał konkretną aukcję na oku to na pewno wrzucę tutaj link żeby się przekonać co o tym sądzicie.

pool80 - 2016-03-25, 23:21

kl7 jedynie po Vinie, olej ma związek ze smarowaniem i żywotnością KZFRo których pisałem w 1.8. Ogólnie zalecamy tu jak najszybciej zmienić olej z GM na inny. Poczytaj o zdejmowaniu sitek z solenoidów i o samych kołach zmiennych faz. Dokładnie, nie spiesz się.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group