To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Chevrolet
Pozwól się uwieźć

Mechanika - Nierówna praca na zimnym silniku

JCH - 2016-03-02, 13:09
Temat postu: Nierówna praca na zimnym silniku
Witam,
Bardzo proszę o pomoc, bo powoli tracę cierpliwość. Auto Chevrolet Malibu 2.0 LTZ Otóż w styczniu tego roku, po kilku dniach mrozów odpaliłem samochód i zauważyłem dziwną sytuację. Otóż po chwili od rozruchu szarpnęło samochodem sprawiając wrażenie jakby samochód nie chodził na wszystkie cylindry. Pomyślałem, że jest to jakiś jednorazowy wybryk, ale niestety nie. Samochód za każdym razem po odpaleniu na zimnym silniku zaczyna wariować. Szarpie silnikiem, nierówno pracuje, nie pracuje na wszystkich cylindrach. Myślałem, że to może świece żarowe, ale nie. Udałem się do mechanika, który wykonał następujące czynności:
1 Sprawdzenie wtryskiwaczy
2 Czyszczenie przepustnicy
3 Czyszczenie zaworu EGR
4. Wymianę regulatora ciśnienia paliwa
5. Wymianę czujnika wałka rozrządu
6. Wymianę czujnika wału korbowego
7. Wymianę filtra paliwa
Nadmienię, że gdy to nie pomogło zamontował wcześniej wykręcone oryginalne czujniki.
Na moje nieszczęście wszystkie te w/w zabiegi nie pomogły i musiałem udać się do ASO do Warszawy. Poinformowałem ich, że w samochodzie sprawdzony był już układ paliwowy (jak się okazało ASO często korzysta z usług zakładu w którym dokonywałem naprawy) Panowie podłączyli pod komputer i po dwóch godzinach otrzymałem diagnozę: wszystko jest ok. żadnych błędów! Ręce mi opadły, bo nie jest ok. Samochód został na noc w ASO i będzie dziś sprawdzany na zimnym silniku. Mam jednak wrażenie, że ASO nie jest w stanie mi pomóc, czego wcale nie kryli. Rozkładają po prostu ręce!
Bardzo proszę o pomoc

JCH - 2016-03-14, 12:40

Witam po przerwie.
Dla wszystkich zainteresowanych tematem napiszę, że samochód został naprawiony!
Mam nadzieję, że swoim wpisem pomogę komuś kto ma lub w przyszłości będzie miał podobny problem. Powodem opisanego wyżej zachowania samochodu było łożysko na wałku rozrządu. Rozsypał się koszyczek łożyska (zmielony spoczął w misie olejowej) i to wprawiło silnik w dziwny stan, którego serwis nie potrafił zdiagnozować. Nie były to wtryski ani inne podzespoły układu paliwowego. Na szczęście już wiem co bolało mojego Chevroleta. Usterkę stwierdził i naprawił mechanik z Płońska, którego polecam. Jeżeli ktoś będzie potrzebował adresu lub telefonu, to służę pomocą.
Pozdrawiam i życzę wszystkim bezproblemowego użytkowania swoich samochodów.

MarcinekNu2 - 2016-03-15, 09:50

No to przedziwna sytuacja. Ile samochód miał najechane? Jak mechanik doszedł do tego?
JCH - 2016-03-15, 09:52

Samochód miał przejechane 120 tyś
C77 - 2016-03-15, 12:41

A to nie jest czasem ten sam silnik 2.0 co w Insigni? <mysli>
JCH - 2016-03-15, 14:20

Prawdopodobnie tak. Są chyba jakieś różnice w podzespołach, ale ogólnie można chyba powiedzieć, że to te silniki
C77 - 2016-03-16, 13:57

Tak, to jest praktycznie to samo co w Insigni.
W tych silnikach zdarzały się awarie łożyska igiełkowego wałka rozrządu z powodu... niewłaściwego smarowania :shock: ?!?
Nie wiem na jakim oleju jeździsz ale raczej wypadałoby przejść na coś lepszego niż fabryczny.



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group