To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Chevrolet
Pozwól się uwieźć

Mechanika - Jaki OLEJ do manualnej skrzyni biegów D24

bmarcin82 - 2016-02-14, 20:23
Temat postu: Jaki OLEJ do manualnej skrzyni biegów D24
Witam Forumowiczów !
Jestem w końcówce naprawy mojej nieszczesnej skrzyni biegów -manualna- (koło zębate drugiego biegu). Skrzynia juz prawie złożona i zastanawiam sie jaki olej do niej wlać. W książce serwisowej jedyna informacja jaka to SAE 75W90 ale czy to GL-4 czy 4+ a moze 5 brak jakichkolwiek informacji.
Po telefonie do Cheviego nic nie sa w stanie powiedzieć.
Kiedy mamy zime (przy 75W90) na zimnej nierozgrzanej skrzyni biegi czasami ciężko wchodzą a przy zapinaniu biegu czasami sa wrażena haczenia.. niektórzy zrzucają tą drugą wartość o 5, o 10max wtedy takie zachowania nie maja miejsca.
Zastanawiam sie zeby wlac GM 75W85 czerwony. Słychałem też o FUCHSie ale tez mam wątpliwości jeżeli chodzi o synchronizatory i nie moge znalesc w necie informacji która by mnie zaspokoiła i chociaz troche wskazała dobrą chemie do Naszych Epic.
Serwis tez nie jest w stanie powiedzieć czy 75W90 moge zastąpić 75W85 w skrzyni D24.

Bardzo proszę o pomoc drodzy koledzy.. jakieś doświadczenia.. historie.. moze nawet fakty bo nie ma nic o parametrach oleju do tej skrzyni oprócz SAE 75W90.
Z góry Wszystkim dziękuję za wypowiedzi!
Pzdr!

Kraviec - 2016-02-15, 14:45
Temat postu: Re: Jaki OLEJ do manualnej skrzyni biegów D24
Obecnie powinno się lać nowy czerwony olej GM symbol 1940004 jest to 75W-85;API GL4.
Olej specjalnie przystosowany do skrzyni GM, które były zbyt słabo chronione przez czerwone oleje GM poprzedniej generacji.
Ale na forach GM można wyczytać, że jeszcze lepszy jest FUCHS Sint Ofluid, Titan Sint Opoid Sea Fe 75W80,85 API G GL5.
Ja po zakupie auta zalałem tego nowego czerwonego GM, po 60kkm jak będę zmieniał to wypróbuję tego Fuscha, bo cena jest podobna.
Póki co na tym oplowskim oleju w zimę przy -20stopniach nie było żadnego problemu z pracą drążka biegów, wszystko wchodziło lekko tak jak przy wysokiej temperaturze.

tomok7 - 2016-02-18, 19:06

Podepnę się do tematu ostatnio wymieniałem olej w skrzyni (ciężko wchodził drugi bieg) zalałem valvoline 75w90.Po powrocie od mechanika byłem zachwycony jak lekko wchodziły biegi :-o .Na drugi dzień znowu to samo, ciężko wchodzi dwójka na zimnym silniku.Może ktoś mi wyjaśnić dlaczego jak wracałem biegi wchodziły tak super lepiej niż teraz na rozgrzanej skrzyni ?? ?.....
tomok7 - 2016-02-25, 20:23

Odświeżam ?? ??
tomok7 - 2016-02-29, 19:27

Widzę że nikt nie odpowie ;-)
Kolejne pytanie może ktoś używał LIQUI MOLY Dodatek uszlachetniający do skrzyni? podobno poprawia zmianę biegów, wycisz skrzynie

C77 - 2016-02-29, 19:41

A ten Valvoline 75W90 to Max Life MTF GL4?
Komierowski - 2016-02-29, 22:04

Witajcie Koledzy,
Na Wasz problem z skrzynia biegow ma wplyw brak wymiany oleju pomiedzy pewnymi przebiegami.Zawsze trzymalem sie zasady bardzo prostej,olej musi byc wymieniany dosc czesto.
Instrukcja jest tylko czesto wskaznikiem co ile i jaki.Wlasny rozum winien podpowiadac Kto smaruje ten jedzie. (Ale cicho i na ucho moze ktos uslyszec).
Problem skrzyni biegow z biegiem drugim jest nastepstwem wymiany oleju od nowosci do awarji.Gdyby olej byl wymieniany co max 40kkm.Mowa manualnych skrzyniach ,biegi zawsze beda wchodzic latwo i lekko skrzynia bedzie pracowac cicho.Co ja Wam moge zaproponowac.Zalecam plukanie skrzymi olejem np. silnikowym syntetykiem i sie przejechanie na nim z dwa dni i wypuscic i zobaczyc pod swiatlo jakie ilosci opilkow wyleci.Za glowe sie zlapiecie i sami dacie sobie odpowiedz jak wtym brudzie maja pracowac i zachowac osiowosc walki w skrzyni biegow.
Zasada 2 Po kupnie auta uzywanego bez wzgledu na opowiesci bylego wlasciciela odrazu wymieniamy wszystkie oleje i glyckol oraz plyn hamulcowy.Pamietajccie ze plyn hamulcowy zasila taki precyzyjny system jak ASB. Ni esluchc tylko na nastepny dzien wymieniac bedziecie jezdzic dlugo i szczesliwe no i ma sie rozumiec bezawaryjnie.Ja wiem ze to kosztuje ale to jest tansze niz pozniejsze ciagle reperacje.
Osobiscie tak eksploatopwale moje pojazdy w zyciu.
Mercedes diesel przebieg 600kkm zadnego problemu ze skrzynia.
Toyota Camry 2.2 660kkm zadnego problemu z skrzynia.Motor i skrzynia zostala sprzedana do Ghany.
Olej to co podaja ale do czystej skrzyni biegow.Mozna sprawdzic.rozpedzasz do 175km/h i sluchasz jak pracuje jak idzie cicho jest okey.Jak skrzynia wydaje taki warkot wr-wr. wr. to wlasnie caly dol skrzyni jest w srebrnych opilkach.Olej syntet wszytko wyplucze. Sluchajcie czleka ktory zjadl zeby na autach tutaj w skandynawi.
Pzdr.Chepica 215

tomok7 - 2016-03-01, 07:02

C77
Zalałem VALVOLINE MAXLIFE MTF 75W/90 GL-4 na zimnym silniku na tym oleju ciężko wchodzi ta cholerna dwójka, ale po 10 km już bardzo fajnie w przeciwieństwie do starego gdy dopiero po godzinnej jeździe drugi bieg wchodził gładko.

tomok7 - 2016-03-01, 07:13

A może spróbować GL-4 SAE 75W-80 mimo że w książce napisany 75w90 ?
bmarcin82 - 2016-03-01, 11:01

Zdecydowałem sie na wymiane na FUCHS 75W80 - różnica między tym a również fuchsem 75W85 polega na tym ze 80 moze byc lana do skrzyń które wymagaja GL-4 mimo ze jest GL-5 ..to po pierwsze
Po drugie znalazłem info ze FUCHS 75W80 ma rekomendacje oleju GM z końcówką 182..
Czyli jednym słowem FUCHS TITAN SINTOFLUID 75W80 można zalać do naszych skrzyń D24 (2.0 24V).
Dużo czytałem na temat Fuchs'a ..wydaje mi sie ze to odpowiedni olej z dobrymi dodatkami.. zreszta sami poczytajcie opinie - mnie przekonały - co tu dużo mówić - bardzo dużo ludzików poleca

C77 - 2016-03-01, 12:55

tomok7 napisał/a:
C77
Zalałem VALVOLINE MAXLIFE MTF 75W/90 GL-4...


Ostatnio przeglądałem karty techniczne akurat tego oleju bo to jeden z ostatnich na rynku który ma klasyfikacje tylko GL-4
i wychodzi na to, że on ma gorsze parametry niż fabryczny olej GM (oba w stanie nowym rzecz jasna).

tomok7 - 2016-03-01, 17:56

Jak bym wiedział że pomoże to od razu bym zmienił na ten olej od GM :-)
tomok7 - 2016-03-01, 18:14

Kurde dzisiaj zauważyłem że na postoju z odpalonym zimnym silnikiem 2 bieg wchodzi bardzo lekko, ale jak już ruszę jest już ciężko, co raz ciężej gdy większa prędkość na jedynce gorzej ją wypiąć i wpiąć dwójkę może ktoś mi podsunie jakiś pomysł ??
KonradMaster - 2016-03-02, 08:25

Witam,
Ja w przyszły poniedziałek zalewam moją skrzynię olejem Motul Gear 300 SAE 75W90 API GL-4/GL-5. Na razie na zimnym biegi wchodzą dość ciężko, a 2 i 4 to nawet na rozgrzanym silniku nie zawsze wejdą płynnie.
Po wymianie napiszę jak bardzo się polepszyło.

rwicik - 2016-03-02, 08:35

Kilka lat temu mechanik zalał do skrzyni w moim Lacetti olej Mobil SHC 75W90
Jest to olej GL-5, ale polecany też do skrzyń wymagających GL-4
Biegi trochę lepiej wchodziły zimą na tym oleju. Przejechałem 40 kkm zanim sprzedałem auto.
http://www.mobil.pl/Polan...shc-75w90.aspx#
Wyszukiwarka olejów http://www.mobil.pl/Polan..._which-oil.aspx



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group