To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Chevrolet
Pozwól się uwieźć

Mechanika - Kasowanie luzów zaworowych w Cruze

Xsardas - 2016-02-08, 22:24
Temat postu: Kasowanie luzów zaworowych w Cruze
Witam. W GM 1.8 Ecotec 141 KM luz zaworowy kasuje się niestety ręcznie. Czy ktoś już zlecal kasowanie luzów zaworowych ASO/serwisowi? Jaki jest koszt, interwał dla LPG? Szukałem w internetach,ale internety kasowania luzu w 1.8 nie znajo :sad: Jak był temat na forum to proszę podrzucić bo ja nie znalazłem :-/
wszim - 2016-02-08, 22:36

Wymiana szklanek na inne nominały (drogo) lub szlif szklanki na styku z trzonkiem zaworu (taniej).
A luz skontrolowałeś że pytasz? Temat ma przetrenowany Regulus (też Warszawa) .

Xsardas - 2016-02-08, 22:44

Nie nie kontrolowałem-napisałem do ASO,ale nikt mi nie odpowiedział, więc myślałem, że na forum ktoś już robił,więc uchyli nieco rąbka tajemnicy
berpa - 2016-02-08, 23:07

Na różnych forach ( głównie oplowskich ) w silniku 1.8 XER przy gazie zalecają kontrolę luzów zaworowych co ok. 30 tyś. km ( bez gazu co 100 ). Ale zależy również od wyregulowania instalacji LPG, bo ktoś się skarżył, że u niego nawet troche wcześniej było kiepsko.
Ciekawe czy w serwisie mają szklanki na magazynie. Może być niefajnie jak z rozbabranym samochodem trzeba będzie czekać kilka dni ( przewaga szlifowania szklanek - zrobią to od ręki ). Z drugiej strony podobno niewiele zakładów prawidłowo szlifuje szklanki ( często idą na skróty albo nie mają odpowiedniego sprzętu ). Z kolei jeszcze inni twierdzą, że szlifowanie szklanek jest bez sensu bo oryginały mają hartowaną powierzchni, która jest zdzierana przy szlifowaniu. Tak czy owak oryginały mają przegiętą cenę ( bodaj 36 zł od sztuki ). 36 x 12 = :evil: Aczkolwiek to mało prawdopodobna wersja, bo rzadko są do wymiany wszystkie szklanki i można je przekładać.
Podobno (?) w przypadku wymiany szklanek nie ma problemu takiego jak przy szlifowaniu, że nie wiadomo o ile przeszlifowano szklanki i później jest problem z doborem prawidłowych rozmiarów. TO MNIEJ WIĘCEJ WSZYSTKO CO WYCZYTAŁEM W INTERNECIE.

C77 - 2016-02-08, 23:41

Xardi może szukałeś po Cruzie, lepiej szukać info po oplach 1.8:

Luzy zaworowe – ważne dla Z16XEP Z16XER Z18XER …….
Z18XER regulacja luzów zaworowych

Z18XER regulacja luzów zaworowych

Nagrzewanie się zaworów w czasie pracy silnika powoduje ich wydłużanie. Na skutek tego zawór może nie zamykać się całkowicie. Również zużycie gniazda zaworowego następuje szybciej, niż krzywki na wałku rozrządu, co może przyczyniać się do utraty szczelności zaworu i spadku mocy silnika.
Utrata szczelności grozi nadtapianiem gniazd zaworowych (a więc zużyciem przylgni zaworowej) oraz grzybka zaworu, ponieważ gorące spaliny przepływając wokół niedomkniętego zaworu powodują nadmierne grzanie się tych elementów. Aby zapewnić szczelność zaworów przewidziany jest konstrukcyjnie luz zaworowy, w postaci minimalnego odstępu między określonymi elementami w mechanizmie rozrządu. Ten odstęp w zależności od konstrukcji silnika, typu rozrządu, zastosowanych materiałów, zmniejsza się lub zwiększa w miarę wzrostu temperatury pracy silnika. Zbyt mały luz zaworowy (lub jego brak) może powodować niedomykanie się zaworów, natomiast luz nadmierny powoduje spadek mocy, zwiększa hałas pracy silnika, i przyczynia się do
nadmiernego zużycia układu rozrządu.

GM podaje zalecane wartości luzu zaworowego (w setnych i dziesiątych częściach mm) w odniesieniu do zimnego silnika.

GŁOWICA SILNIKA Z18XER – 35 TO ELEMENT REGULACYJNY LUZU ZAWOROWEGO




W poniższych silnikach Generals Motors luzy zaworowe podlegają okresowym kontrolom i regulacjom:
– Z16XEP
– Z16XER
– A16XER
– Z18XER
– A18XER
– A/Z16NET/LEL/LET/LES
– Z19DT
– Z17DTL Z17DTH Z17DTJ Z17DTR A17DTR

W tych silnikach należy pierwszą kontrolę luzów wykonać przy przebiegu 150000km lub przy zasilaniu gazem LPG przy 90000km.
W 1.8 regulacji luzów dokonuje się przez wymianę całych szklanek popychacza co umożliwia dość rzadką obsługę ale niestety regulacja jest bardziej pracochłonna i wymaga wymiany elementów regulacyjnych co także niesie za sobą spore koszty.

wszim - 2016-02-09, 20:43

Xsardas napisał/a:
Nie nie kontrolowałem-napisałem do ASO,ale nikt mi nie odpowiedział, więc myślałem, że na forum ktoś już robił,więc uchyli nieco rąbka tajemnicy

Kilka lat temu robiłem regulację luzu ale w silniku Z16XEP w oplu. To bliźniacza jednostka choć bez KZFR. Robione było przez szlif szklanek. Luz padł poniżej marginesu po 60tys od założenia LPG, na szczęście nie doprowadziłem do podparcia zaworu.
W silniku 1,8 w cruze ważne jest czy jest to jednostka z opcją tzw twardej głowicy KL7 czy nie. KL7 jest opcją przystosowania materiałowego do paliwa alternatywnego LPG. W zagazowanym silniku bez tej opcji luz lepiej sprawdzać co 30tys bo będzie się kasował dość szybko. Nie wiem jaki masz przebieg, jak nie kontrolowałeś luzu to warto to zrobić, bo jest to czynność prosta a wiedza o stanie pozwoli zawczasu podjąć kroki i zapobiec uszkodzeniu głowicy.

JohnnyBeGood - 2016-02-09, 22:34

wszim napisał/a:
bo jest to czynność prosta

Na czym polega i czy ASO wykonuje to w ramach przeglądów gwarancyjnych?

pool80 - 2016-02-09, 22:57

Kiedyś pytałem w aso, jak sobie zażyczysz powinni zrobić, nie pamiętam dokładnie jaka kwota ale nie była wysoka, bo mnie nie przeraziła ;)
wszim - 2016-02-10, 22:19

JohnnyBeGood napisał/a:
wszim napisał/a:
bo jest to czynność prosta

Na czym polega i czy ASO wykonuje to w ramach przeglądów gwarancyjnych?

Wg producenta w siniku 1,8 (2H0) 150kkm jest momentem dokonania takiej czynności. W silniku bez opcji KL7 producent nie przewiduje zasilania LPG. Taki montaż na własne ryzyko (utrata gwarancji), należy okres kontroli skrócić 5 krotnie.
Kontrola luzu polega na podniesieniu pokrywy osłony rozrządu i za pomocą szczelinomierza, dokonaniu pomiaru luzów pomiędzy krzywkami wałków rozrządu i szklankami wszystkich zaworów.
Wgląd w mój manual wykonanej czynności na silniku Z16XEP. Na tyle bliźniacza jednostka, że nawet tabela nominałowych luzów jest identyczna jak dla 1,8.
http://astra.myto.pl/dzia...-silniku-z16xep
luz zaworu - dolot 0,25 (+/-0,04) mm
luz zaworu - wylot 0,30 (+/- 0,04) mm

Robbo - 2016-02-23, 11:38

Panowie jakie są numery katalogowe orginału oraz gradacja szklanek.
Czy INA ma zamieniki i jaka ma numery
Gdzie silnik F18D4 jest montowany i jakie ma oznaczenie
W których silnikach mają zastosowanie takie szklanki

Matysanno - 2016-03-02, 21:03

Jakie sa koszta regulacji luzów zaworowych ?
Robbo - 2016-03-02, 22:13

Są dwie metody
Szlifowanie szklanek to 600 zł + uszczelka pokrywy, pasek rozrządu i uszczelniacze
wg. technologi to śruby wariatora są jednorazowe. Warsztat nie udostępnił mi do oględzin jak wygląda taka szklanka po szlifowaniu.
Metoda druga to regulacja polegająca na wymianie szklanek oraz pomiaru zimnego powtarzam zimnego silnika .
Gradacia szklanek co 0,04 mm.
Cena ta uzależniona od cen zakupionych materiałów.
Robocizna to kilkaset zł.
Dlatego większość decyduje się przy wytępowaniu obiawów . Wtedy ratunkiem zostaje naprawa głowicy

Xsardas - 2016-03-02, 22:44

Dostałem informację od serwisu. Napisali że samo sprawdzenie 120 zł +uszczelka osłony 90 zł. Regulacji dokonują poprzez wymianę popychaczy(tak napisali) za 70 zł sztuka. 16x70'+120 +90 to jest 1330 gdyby chcieli wymienić wszystko. Za taką "regulacje"można wymienić rozrząd z pompa wody. Nie doliczylem oczywiście robocizny-same czesci
Xsardas - 2016-03-02, 22:49

Szklanki ok,ale od razu popychacze?
Matysanno - 2016-03-03, 01:08

Moj przebieg to 82 tys, z czego 15 tys na na lpg. Jakies propozycje co zrobic ? . Pisaliście ze kontrola luzow co 15/30 tys. Nie wiem co zrobic , myślalem ze sa to mniejsze koszta;/ .


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group