To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Chevrolet
Pozwól się uwieźć

LPG - Problem z odpalaniem Cruze 1.8 LPG - regeneracja reduktora

sjux5 - 2016-01-18, 20:20
Temat postu: Problem z odpalaniem Cruze 1.8 LPG - regeneracja reduktora
Witajcie,

Od pewnego czasu mam problem z odpalaniem. Muszę dość długo kręcić rozrusznikiem zanim auto zapali na benzynie. Parę tygodni temu nie było to zbyt długo (2-3 sekundy). Teraz od czasu do czasu jest to już na przykład 7-8 sekund. Rzadko zdarza się że odpali od razu (stał na przykład 3 dni przy temperaturach około 5 stopni i odpalił od razu.)
Po odpaleniu wszystko perfekt.

Wpisuje się w jakąś typową usterkę tego modelu?

Pozdr.

endriu333 - 2016-01-18, 20:48

Kiedy go kupiłeś? Kiedy zakładany był lpg? Jaką to instalacja lpg? Wstępnie obstawiam, ze rozjechaly się mapy benzyny...
sjux5 - 2016-01-18, 20:55

Mam go od nowości tzn 3 lata.
Gaz fabryczny BRC od początku.
70 tys przebiegu.

wszim - 2016-01-18, 21:45

Wygląda na typowy objaw schodzenia gazu do kolektora podczas postoju. Nie trzymają elektrozawory i zaworek membrany. Reduktor do wymiany lub regeneracji.
sjux5 - 2016-01-18, 22:12

Czy wyjechanie gazu pozwoliłoby potwierdzić to podejrzenie?
Odpalanie powinno być łatwiejsze - chyba że się mylę bo zawsze coś gazu zostaje ale ciśnienie pewnie małe.

Pozdr.

wszim - 2016-01-19, 00:39

Zakręć gaz na butli i spróbuj wypalić z rurek gaz na wolnych obrotach. Potem z zakręconym jeździj sobie testowo kilka dni tylko na benzynie i obserwuj czy problem trudnego zapalania minie. Jak minie to jest to ,o czym pisałem.
sjux5 - 2016-01-21, 18:34

Po zakręceniu gazu i dwóch dniach jazdy problem nie występuje.
Dziękuje bardzo za wskazówki.

Jeszcze się zastanawiam i proszę o podpowiedź czy od razy regenerować reduktor BRC genius 1200 , czy jeszcze powinienem sprawdzać elektozawór (chyba ET98) który jest w pobliżu.

Jeśli coś jest bardziej prawdopodobne to mogę zacząć od tego elementu jako pierwszy.


Dzięki.

chopin12 - 2016-01-21, 19:08

U mnie było to samo i wymiana jednego wtryskiwacza (BRC) pomogła.
wszim - 2016-01-21, 22:49

sjux5 zrobiłbym jedno i drugie.
jaco33 - 2016-01-21, 23:49

Miałem identyczne objawy - pomogła regeneracja reduktora (koszt 280 PLN), instalacja BRC P&D. Teraz auto odpala idealnie ;-)
endriu333 - 2016-01-22, 18:00

70kkm i padnięty reduktor to tak trochę słabo (mój ma prawie 120 i jeszcze planuję nim z 10-20kkm zrobić)- być może jednak to któryś z wtryskiwaczy "popuszcza"
wszim - 2016-01-22, 21:42

Szczelność instalacji nie opiera się na wtryskiwaczach. Szczelność po stronie wysokiego ciśnienia utrzymują elektrozawory fazy ciekłej, a szczelność po stronie gazowej jeden elektrozawór i zaworek membrany reduktora.
endriu333 - 2016-01-22, 22:20

Zgadza sie ale od elektrozaworu jest jeszcze rura z której przy wadliwym wtryskiwaczu może rozprezyc sie wystarczająco duzo gazu aby auto miało problem z odpalaniem.
sjux5 - 2016-02-16, 22:02

Regeneracja reduktora pomogła. Jest OK.
Membrana (główna czarna wyglądała słabo, nadpęknięcia wżarcia + odpady z gazu wyglądające jak smar). Wtryskiwaczy nie ruszałem. Elektrozawór ET98 tylko rozebrałem i złożyłem - wyglądał jak nowy.

Dziękuje.

wszim - 2016-02-16, 23:11

Czyli diagnoza była trafna. Fajnie, że się udało.
Odnośnie elektrozaworu, on ma taka gumeczkę która trzyma szczelność na trzpieniu. Ona z czasem twardnieje i może gubić szczelność, warto było ją też wymienić jak już miałeś rozebrane.



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group