To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Chevrolet
Pozwól się uwieźć

Mechanika - Zimno w aucie

acprezes - 2015-12-30, 20:21
Temat postu: Zimno w aucie
Witam wszystkich.
Od maja mam Rezzo 1.6 z 2006 roku.
Niedawno, w listopadzie, wymieniłem uszczelkę pod głowicą, kompletny rozrząd, przewody WN i świece. We wrześniu wymieniłem termostat.
Zima nie nadeszła ale rano bywa zimno, i zauważyłem że w aucie jest zimno.
Objawy i spostrzeżenia :
węże przy chłodnicy są gorące, wężyk do zbiorniczka wyrównawczego też jest ciepławy, płynu nie ubywa, temperatura na wskaźniku na desce jest nieco nad 1/4 skali, moim zdaniem za nisko, chyba silnik nie jest dogrzany, ale nie wiem dlaczego.
Może pomoże również to, że ogrzewanie jest ale słabiutkie, letnie powietrze, nawet nóg nie można ogrzać, natomiast w prawym skrajnym wywietrzniku leci jeszcze chłodniejsze powietrze. W pozostałych letnie, w tamtym prawym chłodne. Oczywiście ustawienie jest maks na czerwonym a tu chłodno w aucie.
Co mi doradzicie? Nagrzewnica chyba działa skoro węże są gorące? Ostatnio odkręciłem korek zbiorniczka wyrównawczego i płyn się podniósł, też był gorący, a skoro się podniósł to chyba zapowietrzony układ nie jest. Termostat moim zdaniem działa gdyż włożyłem karton przed chłodnice, i temperatura się nie zmienia.

Pytanie zatem - co nie działa? Czy jednak nagrzewnica? Czy jakiś czujnik? Czy termostat?
Co mogę sprawdzić bez kanału? Tzn mam możliwość za piwo wjechać na rampę, ale będę miał godzinę na sprawdzenie. Co mi doradzicie? Płyn w układzie chłodzenia to K2. Czerwony. Nigdzie nic nie cieknie. W aucie jest chłodno, a wężami można się niemal oparzyć. Co nie działa???

Komierowski - 2016-02-15, 16:43

Znajdz przewody do cieczy chlodzacej i caly system wyczysc pod cisnieniem.Nastepnie wlej nowy glykol we wlasciwej proporcji z woda destylowana i zalej instalacje.bedzie cieplutko i milutko.Ten objaw to sa skutki braku wymiany medium chlodzacego .Pamietajcie po trzech latach zwykly glykol jest gryzacynm srodkiem zre wszystko uszczelki itp.Silniki aluminiowe musza miec glykol czerwony on sluzy okolo 5 lat. ale jest drozszy i wlasnie do aluminiowych glowic.
Pzdr.Chepica 215.



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group