To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Chevrolet
Pozwól się uwieźć

Mechanika - Silnik ga?nie

Tomson1996 - 2015-12-09, 00:21
Temat postu: Silnik gaśnie
Witam jestem tutaj nowy mam nadzieje ze dużo mi pomożecie mam Chevroleta Aveo T200 mam duże plany co do niego ale zacznijmy od tych ważnych.
1. Pytanie .Dla czego gdy jadę gaśnie mi silnik ? sprawdziłem świece olej gra ale nie dało to spokoju wiec zatankowałem go na SHELLU z 4 dni temu i był spokój a dziś raz zgasł przy skręcie a paliwa jeszcze trochę mam żyd nie świeci bo nie działa ale daleko mu do żyda możliwe ze było wcześniej gorszę paliwo wlane i dla tego ? 2.Pytanie jaki mogę włożyć tam silnik mechanik mówi ze da mogło by sie dać włożyć każdy ale z przeróbkami a ja chce 1,8 turbo liczę sie z kosztami myślicie ze sie da? Dziekuję za odpowiedz i proszę o wyrozumiałość

rajtkezjusz - 2015-12-09, 09:24

Swego czasu do LANOSA pasował plug&play silnik z Opla 125 i 150 KM,może taki poszperaj-bez turbo jest,więc tańszy w serwisie
chevy_power - 2015-12-09, 09:47
Temat postu: Re: Silnik gaśnie
Tomson1996 napisał/a:
Witam jestem tutaj nowy mam nadzieje ze dużo mi pomożecie mam Chevroleta Aveo T200 mam duże plany co do niego ale zacznijmy od tych ważnych.
1. Pytanie .Dla czego gdy jadę gaśnie mi silnik ? sprawdziłem świece olej gra ale nie dało to spokoju wiec zatankowałem go na SHELLU z 4 dni temu i był spokój a dziś raz zgasł przy skręcie a paliwa jeszcze trochę mam żyd nie świeci bo nie działa ale daleko mu do żyda możliwe ze było wcześniej gorszę paliwo wlane i dla tego ? 2.Pytanie jaki mogę włożyć tam silnik mechanik mówi ze da mogło by sie dać włożyć każdy ale z przeróbkami a ja chce 1,8 turbo liczę sie z kosztami myślicie ze sie da? Dziekuję za odpowiedz i proszę o wyrozumiałość


T200 fabrycznie miały 1.6 jako największy silnik, więc 1.8 może się nie zmieścić. Do tego dochodzi wymiana skrzyni biegów i innych podzespołów jak np. komputer itp.



Co do gaśnięcia silnika w trakcie jazdy to napisz czy na tym zakręcie wciskałeś pedał sprzęgła? Chodzi mi o to czy wprowadziłeś auto w bieg jałowy na luźne obroty i wtedy zgasł, czy będąc na biegu?
Jeżeli na jałowym biegu to się stało to podejrzewałbym źle działającą przepustnicę lub silniczek krokowy. Kiedy ostatnio robiłeś przegląd auta (wymiana płynów, filtrów)?
------edit------
I w którą stronę skręcałeś? W lewo czy w prawo? Pompa i pływak z tego co wiem są umiejscowione po lewej stronie auta i jak przechylisz na prawo to wskazówka pokazuje mniej niż jest faktycznie.
------end edit------

Kwestia paliwa jest mało prawdopodobna aczkolwiek możliwa. Ładnych lat temu, jeżdżąc jeszcze starym studenckim Mondeo zatankowałem na CPN w Krakowie naprzeciwko cmentarza Rakowickiego (obecnie jest tam nowy Orlen) i paliwo było tak ochrzczone, że nie mogłem do domu dojechać, bo auto się krztusiło i dławiło (a zatankowałem za studencką wtedy kwotę :-p )

Paweł86 - 2015-12-09, 20:51

a ja mam tak Witam miał ktoś taki problem z Aveo 2005r 1,2 po zapaleniu auta na zimnym silniku auto gaśnie i tak kilka razy muszę go odpalać żeby zaskoczył a potem już wszystko ok . Aveo nie ma gazu. Ktoś coś wie ??
rajtkezjusz - 2015-12-09, 21:28

zapowietrza się układ paliwowy? Jak już zassie to idzie,ale musi najpierw zalać układ paliwem. Sprawdź filtr,ciśnienie pompy samej i na listwie. Raczej robota dla mechanika.
Paweł86 - 2015-12-09, 21:34

rajtkezjusz napisał/a:
zapowietrza się układ paliwowy? Jak już zassie to idzie,ale musi najpierw zalać układ paliwem. Sprawdź filtr,ciśnienie pompy samej i na listwie. Raczej robota dla mechanika.

Filtr wymieniony, ciśnienie paliwa ok zastanawia mnie ta listwa można ją jakoś przeczyścić ??

rajtkezjusz - 2015-12-11, 15:26

Ciśnienie na pompie OK,a na listwie?Zdejmij przewody podciśnieniowe z regulatora cisnienia i wtedy obadaj czy są zmiany. Auto będzie jeździło na max ciśnieniu wtedy.
Czy jakąś diagnostykę robiłeś?Choćby elmem ,albo czymś innym?

Paweł86 - 2015-12-11, 18:38

rajtkezjusz napisał/a:
Ciśnienie na pompie OK,a na listwie?Zdejmij przewody podciśnieniowe z regulatora cisnienia i wtedy obadaj czy są zmiany. Auto będzie jeździło na max ciśnieniu wtedy.
Czy jakąś diagnostykę robiłeś?Choćby elmem ,albo czymś innym?


Gdzie znajdę ten regulator ciśnienia ??
Diagnostyki nie robiłem mam tylko komputer który czyta błędy :( wcześniej robił i diagnostykę mechanik i mówił ze wszystko ok

rajtkezjusz - 2015-12-12, 00:38

Regulator cisnienia jest z zasady na listwie wtryskowej,sterowany podcisnieniem ,ale...na listwie silnika 1.2 daewoo kalos (to bliźniaczy model?) go nie widzę, Wątpię,że pompa daje max ciśnienie na wtryski,gdzieś musi być urządzenie utrzymujące stałe cisnienie paliwa ,regulowane obciążeniem silnika. U mnie tak sprawdzono,ze pompa dawała max cisnienie ,bo regulator był zacięty w poz max. Są programy płatne ,co sprawdzą nie tylko błędy ,ale wymagają "witaminki" . Nie namawiam na hakerstwo !! :-> . chmm,prosta metoda,to zajedź do innego mechanika,tak zdalnie to cięzko coś doradzić. Tak z głupia podpowiem,że miałem coś takiego w ..FSO Polonez i ...nie działało odpowietrzenie baku,auto nie chciało odpalić,puki nie popuściłem korka paliwa,potem mu przechodziło ,ale to tak dla wspominki dalem,Polonez to zawsze była fura pełna tajemnic
Paweł86 - 2015-12-13, 14:50

rajtkezjusz napisał/a:
Regulator cisnienia jest z zasady na listwie wtryskowej,sterowany podcisnieniem ,ale...na listwie silnika 1.2 daewoo kalos (to bliźniaczy model?) go nie widzę, Wątpię,że pompa daje max ciśnienie na wtryski,gdzieś musi być urządzenie utrzymujące stałe cisnienie paliwa ,regulowane obciążeniem silnika. U mnie tak sprawdzono,ze pompa dawała max cisnienie ,bo regulator był zacięty w poz max. Są programy płatne ,co sprawdzą nie tylko błędy ,ale wymagają "witaminki" . Nie namawiam na hakerstwo !! :-> . chmm,prosta metoda,to zajedź do innego mechanika,tak zdalnie to cięzko coś doradzić. Tak z głupia podpowiem,że miałem coś takiego w ..FSO Polonez i ...nie działało odpowietrzenie baku,auto nie chciało odpalić,puki nie popuściłem korka paliwa,potem mu przechodziło ,ale to tak dla wspominki dalem,Polonez to zawsze była fura pełna tajemnic

Czyli co zajechać do mechanika i co mu powiedzieć ?? żeby co sprawdzić ciśnienie paliwa na pompie paliwa i na wtryskach ??

rajtkezjusz - 2015-12-13, 16:50

Tak bym zaproponował,bo ciśnienie z pompy to jedno,ale cisnienie na listwie-za regulatorem to inna parafia.Oczywiście,może być tak,że to nie to,ale zapala zapala ,aż złapie paliwo i chodzi-coś jakby z układem paliwowym.
Paweł86 - 2015-12-14, 07:47

rajtkezjusz napisał/a:
Tak bym zaproponował,bo ciśnienie z pompy to jedno,ale cisnienie na listwie-za regulatorem to inna parafia.Oczywiście,może być tak,że to nie to,ale zapala zapala ,aż złapie paliwo i chodzi-coś jakby z układem paliwowym.


Nie wiem czy mój tok myślenia jest dobry ale jeszcze spróbuję parę razy podpompować paliwo czyli przekręcając kluczykiem w stacyjce i się zobaczy czy dobrze będzie odpalał czy nie

rajtkezjusz - 2015-12-14, 15:42

Spróbuj odpalić i przytrzymać na lekko wciśniętym pedale gazu,ot byle przepustnicę uchylić.
Paweł86 - 2015-12-14, 18:09

auto odpaliłem i dodałem gazu i było ok coś jest chyba z moją przepustnicą nie tak, silniczka krokowego tez nie mogę wymienić bo jest razem z przepustnicą tak ktoś właśnie mądry wymyślił :-x
rajtkezjusz - 2015-12-14, 19:28

Tylko pytanie czy masz krokowca,bo może być to regulowane przepustnicą elektrycznie(nie mam tego modelu). Jeśli jest ,a nie można rozebrać,to wtrysnąć preparat do czyszczenia przepustnic/gaźników (opis jak dozować na butelce,koszt ok 20 zł),mozna sprawdzić czy przepustnica nie haczy w położeniu "zamknieta",sprawdzić czystość czujnika położenia przepustnicy,zweryfikować położenie (darmowy program do elmo 327-"scantool" ma funkcję pokazywania temperatury,położenia przepustnicy zdaje się.Sprawdzić czy czujnik położenia jest dobrze przykręcony itd. Jak wyczyścisz to można zresetować silnik zdejmując klemę ,naciskając hamulec itd,aby pozbyc się pozostałości napięcia i za minut tyle,aby spic kawę przyjść i podłączyć kable i odpalić. Kodowanie obrotów znalazłem takie:
Włączyć zapłon.
Wyłącz zapłon (pozycja OFF) na 15 sekund.
Włącz zapłon (ZAŁ) na 5 sekund.
Wyłącz zapłon (pozycja OFF) na 15 sekund.
Uruchom silnik
Nie dotykać pedału gazu
Rozgrzać silnik aż do osiągnięcia przez ciecz chłodzącą temperatury powyżej 85°C (185°F).
Przełącz na A/C ZAŁ na 10 sekund (jeżeli pojazd jest wyposażony w A/C-jeśli nie, to mocny odbiornik prądu,np ogrzewanie szyby).
Przełącz A/C na WYŁ na 10 sekund (jeżeli pojazd jest wyposażony w A/C).
Wyłącz zapłon (WYŁ). Procedura przyuczania do trybu pracy biegu jałowego jest zakończona.



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group