To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Chevrolet
Pozwól się uwieźć

Cruze - Co będzie po Cruzie?

pawelwaw84 - 2015-11-15, 16:56

Dobra cena chyba używanych :->
Niezłe wyposażenie? Tempomat ma dopiero w wersji za 80tys. zł, a tak to dostajesz golasa na 15tkach stalowych i wygłuszenie maski :lol:
65-80tys zł za nową Elantrę?! To jest drożej jak za Astrę, Focusa, Leona czy Aurisa, chyba że cenicie go na równi z Insignią czy Mondeo to wtedy super okazja :mrgreen:
Nawet Cruze w LTZ byłby po 70tys albo i mniej, bo teraz ludzie po rabacie z salonu poniżej 60tys. zł dostają Astry J z 1,4T w wersji 140KM.
Nm się przydają nie tylko do ścigania, ale zapewniają spokój na starość. Jest szansa, że zanim człowiek się zorientuje że paliło się żółte, to zdąży uciec ze skrzyżowania, a nie będzie szukał biegu do redukcji 8-) a silnik w Elantrze ma tych Nm mniej więcej tyle samo co Nubira I 15lat temu w silniku 1,6 106KM, z tą różnicą że osiągała ten poziom przy znacznie niższych obrotach, a nie pod czerwonym polem...

JohnnyBeGood - 2015-11-21, 10:51

Nie wiem na czym polega fenomen KIA/ Hyundai, bo moim zdaniem tym samochodom to jeszcze bardzo daleko do produktów europejskich, czy nawet GM. Jeździłem służbowym i40 i powiem wprost: nie jest to ani Insignia, ani Passat. Pomijając kwestię tandetnych i stylistycznie brzydkich wnętrz oraz co najważniejsze przestarzałych, ospałych i paliwożernych silników (dotyczy to również diesli), marki te stały się po prostu drogie, za drogie na to co oferują..... Przy zakupie samochodu wybierałem między i30, a cruzem i raczej długo się namyślałem.
JohnnyBeGood - 2015-11-21, 12:29

Cytat:
Nissan Juke 1.6 DIG-T TEKNA 190KM@240Nm

Jak się sprawuje? Chodzi mi o elastyczność i przyspieszenie, no i oczywiście spalanie. Myślę obecnie o 200 KM, a może i więcej....

pawelwaw84 - 2015-11-21, 14:34

Wow za 80 tys. zł poniżej 8s do setki?! Mimo że tych Nm nie ma dużo, to chyba jednak najbardziej dynamiczna oferta na rynku za takie pieniądze?
mario78 - 2015-11-21, 17:43

JohnnyBeGood napisał/a:
Cytat:
Nissan Juke 1.6 DIG-T TEKNA 190KM@240Nm

Jak się sprawuje? Chodzi mi o elastyczność i przyspieszenie, no i oczywiście spalanie. Myślę obecnie o 200 KM, a może i więcej....


Na razie przejechałem dopiero ok 600km, zbiera się b.fajnie, cruze ze startu nie ma najmniejszych szans, ciągnie równo do 6,5tyś obr/min. Ze świateł startuje jak rakieta :-D . Jak go kupiłem to na trasie Lublin - Białystok spalił śr. 7l/100km, a jak drugie tyle zrobiłem po mieście to śr. spalanie na kompie wzrosło do 8,3l ale emerycko nie jeździłem. Jak ma być ekonomicznie w trasie to najlepiej do 110km/h, elastyczność ok, wyprzedzanie bez problemu. Jak będę miał chwilę to nagram filmik jak to jeździ i wrzucę. Wiadomo cruze na trasie jest bardziej ekonomiczny, ale to diesel, juke to taki ''miejski wojownik''.

mario78 - 2015-12-09, 20:20

Spalanie śr. wychodzi ok 9l/100km a poniżej filmik jak juke się zbiera :arrow:


elkolendo - 2015-12-17, 08:29

Gdybym miał auto kupować dziś, to pewnie mocno pod uwagę wziąłbym nowe tipo. Cenowo bije rywali na głowę, najtańsza wersja z klimą od 45k. Znając fiata, pewnie nie zapomnieli umieścić alternatora nisko, żeby często padał, pewnie też nie przesadzili z ochroną antykorozyjną... ale auto wygląda dobrze a cena świetna.
pawelwaw84 - 2015-12-17, 11:50

Cóż ładne, ale jak zwykle oferowane wersje są skrojone po polsku. Pytanie czy on taki fajny będzie za te 45tys.pln, bo wtedy jest golasem i ma silnik 95KM, który rozpędza się w 11,5s do 100km/h. Jak weźmiesz maksymalny wypas i topową benzynkę to masz 110KM i 11,2s do 100km/h czyli właściwie to samo, ale cena już 65tys.pln. za które kupi się lepsze auta z dużo lepszymi silnikami. Jak zwykle jak auto jest tanie, to skonfigurują go tak, że nie opłaca się go kupować w żadnej wersji... :-(
zdzis.michal - 2015-12-17, 12:57

Cytat:
ak weźmiesz maksymalny wypas i topową benzynkę to masz 110KM i 11,2s do 100km/h czyli właściwie to samo, ale cena już 65tys.pln. za które kupi się lepsze auta z dużo lepszymi silnikami


Dla informacji:
W wersji bazowej jest klima, centralny zamek, elektryczne sterowanie szyb. Elektryczna regulacja i podgrzewanie lusterek w bazie dopłata 500 zł.
Co jest lepszym silnikiem sprawa jest zawsze dyskusyjna, zależy co się po nim oczekuje.
Dla benzynowego 1.6 (bez doładowania a więc mniej wyżyłowany i trwalszy) 110 KM, 152 Nm, co jest całkiem przyzwoite przy odpowiedniej masie pojazdu. Oczywiście nie pozwala na wyścigi spod świateł. Cena z powyższym wyposażeniem 52 000 zł. Myślę, że przy przyszłych zniżkach pod koniec roku może jeszcze zejść. A wodotryski nie każdemu są potrzebne.
W przyszłości przewidziana jest wersja kombi.

elkolendo - 2015-12-17, 14:12

pawelwaw84 napisał/a:
Cóż ładne, ale jak zwykle oferowane wersje są skrojone po polsku. Pytanie czy on taki fajny będzie za te 45tys.pln, bo wtedy jest golasem i ma silnik 95KM, który rozpędza się w 11,5s do 100km/h. Jak weźmiesz maksymalny wypas i topową benzynkę to masz 110KM i 11,2s do 100km/h czyli właściwie to samo, ale cena już 65tys.pln. za które kupi się lepsze auta z dużo lepszymi silnikami. Jak zwykle jak auto jest tanie, to skonfigurują go tak, że nie opłaca się go kupować w żadnej wersji... :-(

Tak jak zostało wspomniane, za 45k, to wcale nie jest taki golas. Ba, obecne obowiązkowe wyposażenie nowych samochodów nie pozwala na dramatycznie ubogie wersje, dlatego najczęściej w podstawowych wersjach w PL nie ma klimy.

Nie kojarze innego kompakta z taki wyposażeniem w podobnej cenie.

berpa - 2015-12-17, 15:36

Też mi się podoba Fiacik Tipo ( szczególnie w wersji usportowionej ):

http://moto.onet.pl/aktua...-z-wloch/b97xdb

Niemniej zanim bym kupił, musiałbym się nim przejechać. Kiedyś miałem Fiata Sienę 1,4 75 KM ( generalnie ta sama klasa pojazdu ). Z tego okresu mam całkiem przyjemne wspomnienia ( przez 5 lat zrobiłem nim na LPG ponad 160 tyś. km i Fiacik bez remontu pewnie jeździ do dzisiaj ), silnik trochę słaby i paliwożerny ale bezproblemowy ( i kultura pracy lepsza niż w silnikach GM ), gigantyczny bagażnik jak na swoją klasę, wykończenie spartańskie ale i tak solidniejsze niż u konkurencji cenowej z VW, miękkie, wygodne zawieszenie o dużym skoku.
I TUTAJ JEDYNA UWAGA: Paskudne prowadzenie pojazdu przy prędkości ponad 95km/h. O ile na kiepskich ( nawet leśnych ) drogach i w mieście samochód był rewelacyjny, to na długie, autostradowe trasy zdecydowanie nie polecam. Strasznie męczące i nieprecyzyjne prowadzenie ( tak zwane kierowanie metodą kolejnych przybliżeń ). Ale może przez kilkanaście lat to poprawili ( ? ).
Alternator zgoda ( pęka obudowa przy ok. 100 tyś. km ), ale to koszt 200 zł regenerowany i 600 zł nowy. Kompletny rozrząd to było 350 zł z robocizną. Generalnie zawsze przy przeglądzie w ASO znaleźli do naprawy jakieś duperele, ale były to koszty od kilkudziesięciu złotych maksymalnie do kilkuset ( zawieszenie ). Nigdy mi się nie zdarzyło, żeby samochód nie odpalił ( nawet przy postoju 3 tygodnie pod chmurką, przy temperaturze -30 stopni ), czy żebym gdzieś nie dojechał.
Dla młodej rodziny na dorobku i z ograniczonym budżetem, kupując nowy samochód na dłuższy okres czasu bym wybierał między Citroenem c-Elysee, Fiatem Tipo i Dacią.

elkolendo - 2015-12-18, 08:01

berpa napisał/a:
Też mi się podoba Fiacik Tipo ( szczególnie w wersji usportowionej ):

http://moto.onet.pl/aktua...-z-wloch/b97xdb

Niemniej zanim bym kupił, musiałbym się nim przejechać. Kiedyś miałem Fiata Sienę 1,4 75 KM ( generalnie ta sama klasa pojazdu ).
Dla młodej rodziny na dorobku i z ograniczonym budżetem, kupując nowy samochód na dłuższy okres czasu bym wybierał między Citroenem c-Elysee, Fiatem Tipo i Dacią.

1. To nie ta sama klasa. Tipo - to kompakt. Siena to było B+. Miałem Sienę, HL, 1.6 :D Co do silnika, mocny (101-103km), ogólnie podobne odczucia do Twoich, ale po 13 latach przesiadłem się do Cruze.
2. Z wymienionych przez Ciebie, to bym jednak odrzucił Dacię, mają salon niedaleko moich rodziców, to byłem sobie usiąść w nowym Loganie i jak z zewnątrz jest w miarę, to środek mnie zniechęcił, a do tego cena wcale nie atrakcyjna. A co do cytryny, to chyba oeugeot robi bliźniaka tego modelu też.

JohnnyBeGood - 2015-12-19, 10:06

elkolendo napisał/a:
. Tipo - to kompakt.

Oj chyba nie do końca to kompakt - a może inaczej. Jest to kompakt, ale w znaczeniu rynków III Świata. Np. w Ameryce Płd. jest w tej klasie sprzedawany chevrolet cobalt. W Europie i Ameryce Płn. to odpowiednik/ klasa samochodów takich jak: aveo, c-elysse, peugeot 301, fiata siena, czyli niżej niż astra, golf, magane. Z dobrym wyposażeniem i silnikiem kosztuje ponad 70 tys., a za takie pieniądze mamy już astrę V Dynamic z silnikiem 150 KM.

berpa - 2015-12-19, 11:11

Nienawidzę marketingowego bełkotu: B+, C-, A+++... :evil: ( wole konkrety )

Fiat Aegea ( Tipo ): 4.5m długość, 1.78m szerokość i 1.48m wysokość, rozstaw kol 2.64m, czyli rozmiar Audi A3 sedan. Pojemność bagażnika: 510 litrów.
( Skopiowane z: http://www.carscoops.com/...-debuts-at.html )

Chevrolet Cruze: 4.59m długość, 1.78m szerokość i 1.47m wysokość, rozstaw kol 2.68m, pojemność bagażnika 500 litrów.

Fiat Siena ( pierwsza gen. ): 4.1m długość, 1.6m szerokość i 1.44m wysokość, rozstaw kol 2.36m ( poj. bagażnika nie znalazłem, ale o ile dobrze pamiętam 540 l )

Citroen Elysee: 4.3m długość, 1.7m szerokość i 1.41m wysokość, rozstaw kol 2.54m.

CZYLI PODSUMOWUJĄC: CRUZE I TIPO SA IDENTYCZNYCH ROZMIARÓW, i Siena jest faktycznie trochę mniejsza.

JohnnyBeGood - 2015-12-19, 14:34

berpa napisał/a:
CZYLI PODSUMOWUJĄC: CRUZE I TIPO SA IDENTYCZNYCH ROZMIARÓW

.... co nie znaczy, że to ta sama klasa.
Mimo wszystko (tych całych ułomności) cruzowi bliżej do astry i golfa niż do tipo, które nie jest i nie będzie następcą bravo.



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group