To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Chevrolet
Pozwól się uwieźć

Koła i Felgi - Ściąganie na letnich oponach z alufelgami.

pool80 - 2015-12-27, 21:34

C77 napisał/a:
Czyli to jednak opony
TGrzeba by się przejechać innym Cruzem najlepiej w benzin. ale na razie odpuszczam. Przy przekładce na lato wyważę albo zmiana gum, zobaczymy.
rafic - 2015-12-27, 21:36

Nerwowy, bo układ kierowniczy jest precyzyjny z tym, że jednocześnie taki wirtualny i dość mało informatywny co się dzieje z przednimi kołami pomimo wspomagania hydraulicznego.
U mnie cały czas dzieje się to samo więc tak jak mówiłem opony już wykluczyłem dawno.

pool80 - 2015-12-27, 21:47

Dlatego, bo jest jak by za mocny. Może przy ciężkim Dieslu jest to mniej dokuczliwe. Co do Twojego Rafic przypadku, to już sam nie wiem, nie chcesz spróbować zmienić kół sam stronami i zobaczyć, to liczę, ze coś uzyskasz od Aso przy zgłoszeniu. pozdrawiam.
pool80 - 2016-04-06, 20:44

Mój problem rozwiązany:
Wyważarka Hunter pomogła pracownikowi ustalić, którą oponę należy obrócić względem felgi. Tzn. Całkiem zdjąć i założyć na odwrót. (nie przesunąć względem siebie.)
Dla przypomnienia, na letnich ściągało mi zawsze w ta samą stronę. Po zamianie kół ściągało w przeciwną stronę.
Tak to może być, gdy opony ścierały się na pierwszym zestawie kół np. stalowych węższych, a potem zostały przełożone na szersze alu.
Jeszcze inaczej: Podejrzewam, że poprzedni pracownik odwrotnie założył jedną oponę która jest symetryczna i nie kierunkowa. Wtedy jak przed ściągnięciem z obręcz nie pozaznaczamy jak opony były założone, mamy wiele możliwości popieprzenia stron.
Nie jestem pewny, czy taka wyważarka z testem drogi jest na 100% potrzebna dobremu pracownikowi. Może by potrafił na oko, może metodą prób i błędów.
I ostatnie, nie polecam zlecać takich niuansów w okresie natłoku w zakładzie oponiarskim. Jakość usługi spada. Du...ę zawracamy po za sezonem. Zyskamy większe zrozumienie. :mrgreen:

C77 - 2016-04-06, 20:51

Czyli to jednak opony :mrgreen:

<brawo> dla wulkanizatorów <lol>

Kolejna sprawa z Archiwum X mniej :twisted:

pool80 - 2016-04-06, 21:34

Może i trochę braw dla mnie, że znalazłem informacje o wyważarce z testem drogi. Jeszcze dla uzupełnienia:
Wibracje co opisywałem w pewnym przedziale prędkości też znikły, Natomiast co do samego układu wspomagania, na nierównościach kierownica lata lewo prawo. Wydaje mi się, że tak Cruze ma, niestety nie mam porównania. Z tym, że teraz nie robi to na mnie wrażenia, nie męczy jak to miało miejsce jak ciągło ciągle w jedną stronę. Pozdrawiam i mam nadzieję, że komuś przyda się temat.

C77 - 2016-04-06, 22:13

Możemy jeszcze jakoś przerobić tytuł tego tematu tak aby ująć w nim zarówno problem jak i rozwiązanie
(aby inni szybciej znaleźli i doszli ocb, jeśli będą mieli taki problem),
co proponujesz?

pool80 - 2016-04-06, 22:18

Pewnie,


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group