To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Chevrolet
Pozwól się uwieźć

Koła i Felgi - Ściąganie na letnich oponach z alufelgami.

pool80 - 2015-12-01, 21:56

Przeczytałem raz jeszcze Twój pierwszy post w tym temacie i piszesz, że przekładałeś stronami i na tył. I co zawsze ściągało w jedna stronę? jeżeli tak to faktycznie coś nie tak. jeżeli geometria ok, np. kąty wyprzedzenia sworzni wahaczy, wiadomo geometria i kola sprawdzone że nie ścięte czy wyząbkowane to bym zaczął myśleć o maglownicy z pompą. Bo ściąganie to raz, a te uciekanie kierownicy na wybojach to dwa. aha i w Cruzach hamulce wymagają częste czyszczenie. Może delikatnie trzyma któreś koło i jest cieplejsze od pozostałych.
pomogło by jak by w tym temacie więcej osób wypowiedziało się jak się zachowuje u nich kierownica na większych nierównościach.

rafic - 2015-12-02, 21:36

Hamulec nie trzyma, bo już sprawdzałem. I czemu mówisz, że hamulce w cruze wymagają czyszczenia? Ja nic z nimi nie robię a cały czas działają ok i nie ma z nimi problemów. Opon nie ścina więc geometria tak jak mówią w serwisie jest raczej ok. I to serwis przekładał koła przód tył po którymś zgłoszeniu tego samego problemu, ale to nic nie dało.
C77 - 2015-12-02, 23:23

pool80 napisał/a:
Tak czytam a może to źle.działającą pompa wspomagania a konkretnie za duże ciśnienie albo zła praca zaworów? Pompa działa.na maxa i koła są bardzo czułe i sktecają przy lekkich nierownosciach drogi czy niedoskonalosciach opon czy zawieszenia? Coś na tym rosyjskim forum piszą właśnie o pompie


Tak, takie jest właśnie jedno z domniemań w linku który wrzuciłem, abyście też nie poczuli się samotnie ze swoimi obserwacjami :)
czyli że pompa wciąż nie znajduje neutralnego położenia gdy ster na wprost,
w którym ciśnienie powinno nie występować lub występować bardzo szczątkowo.
Ciekawe, że na te kwestie zwracali uwagę niektórzy dziennikarze już w 2009 gdy Cruze pojawił się w Europie i w ramach testów w Hiszpanii robili mu m.in jazdy slalomem.
Padały wtedy komentarze że pompa nie działa prawidłowo, zbyt mocno w położeniu neutralnym kręci kierownicą i zbyt późno reaguje w drugą stronę w położeniach krańcowych kół
przez to reakcja od i do maksymalnego skręcenia jest chwilowo jakby "przyblokowywana" czy zamulona,
to są ułamki sekund ale kilku dziennikarzy z całego świata będących wtedy na testach stwierdziło dziwnie podobnie.
Ja osobiście tego drugiego domniemania nie potwierdzam, bo nigdy u siebie nie zauważyłem, ale fakt że po takim slalomie przy prędkości 50/60 kmh gdzie kręcisz wielokrotnie kierownicą maksymalnie szybko i do końca od prawa do lewa nie jeździłem.

pool80 - 2015-12-03, 21:30

rafic napisał/a:
I to serwis przekładał koła przód tył po którymś zgłoszeniu tego samego problemu, ale to nic nie dało.

Przyczepiam się tych zmian kół, bo właśnie wrzucenie przodu na tył nie zawsze przyniesie skutek. W pierwszym poście pisałeś że z lewej na prawą stronę też zmieniałeś. To w końcu tylko serwis zmieniał, czy Ty też?
Wg książki napraw przekłada się na krzyż. Najpierw jedną parę test jak nic nie daje drugą, a potem kolejno zmiana stronami na osi przedniej i tylnej. Tylko to nie takie proste jak się ma asymetryczne czy też kierunkowe opony.
rafic napisał/a:
I czemu mówisz, że hamulce w cruze wymagają czyszczenia?
Wiesz, u mnie już trochę się napociłem nad hamulcami, opisywałem w innym temacie. Nawet linki ręcznego miałem wymieniane, obecnie znowu coś popiskuje w pierwszej fazie hamowania, a po rozgrzaniu chrobocze jak by się klocek kończył. Na forum też czytałem, że ten układ wymaga systematycznego czyszczenia, klocki mogą nie odbijać i przez to nierówno się ścierać czy nawet grzać koło. Nasz układ to bosch 15" lub 16" . Więc pomacać felgi zawsze warto czy kturaś się nie grzeje szczególnie przy dłuższych trasach.
C77 napisał/a:
pompa wciąż nie znajduje neutralnego położenia gdy ster na wprost,

w którym ciśnienie powinno nie występować lub występować bardzo szczątkowo.


No właśnie mam takie same odczucie, czyli co TTTM czy niektóre egzemplarze? Pomoże jakieś czyszczenie zaworów pompy jej wymiana czu jeszcze coś innego?

pool80 - 2015-12-03, 22:35

Trudność z utrzymaniem toru jazdy na wprost, konieczność ciągłego korygowania toru jazdy kierownicą:
•Duży opór na zwrotnicy któregoś z kół kierowanych (uszkodzone łożysko oporowe, zbyt duży naciąg łożyska, zatarta tuleja zwrotnicy)
•Zapieczone przeguby (krzyżaki) lub łożyska kolumny kierowniczej
•Luzy w przegubach drążków kierowniczych
•Luzy w zawieszeniu osi przedniej lub tylnej
•Nieprawidłowa geometria kół osi kierowanej
•Za małe ciśnienie powietrza w oponach osi przedniej
•Przeciążenie tyłu pojazdu, zbyt mały nacisk na os przednią
•Nieprawidłowa zbieżność kół lub kąt wyprzedzenia osi sworznia zwrotnicy
•Nieprawidłowa geometria drugiej osi kierowanej (jeżeli występuje)
•Luzy w przegubach (krzyżakach) kolumny kierowniczej
•Nieprawidłowo zamontowane przeguby (krzyżaki) kolumny kierownicy
•Zbyt duży wydatek pompy wspomagania (zacięcie regulatora)
•Nadmierne opory wewnętrzne (mechaniczne) przekładni kierowniczej
•Uszkodzenie rozdzielacza oleju przekładni kierowniczej
•Luzy wewnętrzne przekładni kierowniczej

rafic - 2015-12-04, 14:52

Chyba wydrukuję tą listę problemów przez które może ściągać samochód i pokażę im ją w ASO. Się zdziwią chłopaki :-P
I ja nie przekładałem opon stronami. Przeczytaj jeszcze raz uważnie. To serwis przekładał koła tylko te letnie z przodu na tył. Stronami nic nie było przekładane.
Tak samo wykluczam hamulce, bo po długiej jeździe nigdy żadne koło nawet nie było ciepłe. Po za tym zawsze ściąga tylko w prawą stronę i nie ważne czy jadę ze stałą prędkością na tempomacie, czy przyśpieszam delikatnie, dynamicznie, czy hamuje mocno, słabo. Zawsze na prawo.

pool80 - 2015-12-04, 18:20

heh, no to zmień że z lewej na prawą na przedniej osi, obstawiam, że zacznie ściągać w lewo. (to samo można z tylną ośką, też może ona ciągnąć), nawet na chwile jak opona będzie się w niewłaściwą stronę kręcić; dla testu.
rafic - 2015-12-06, 20:09

Ja nie wierze pool80. Czy ty czytasz ze zrozumieniem moje posty? Zmieniłem już koła letnie na zimowe i dalej jest tak samo! Dlatego mówię, że wykluczam tutaj opony czy wyważenie kół.
pool80 - 2015-12-06, 21:11

Oczywiście, że mało prawdopodobne jest, żeby ciągła na dwóch kompletach i to na tę sama stronę. Ale jest to możliwe, więc osobiście ja bym zmienił na osi te koła, choć na chwile. I jak już pisałem, może być tak, że koła ciągną przez niedoskonałość zawieszenia, że wyrobiło się tak na lecie i na zimie. Idąc dalej uważam, że te koła mogą mieć małe "niedoskonałości" i w innym aucie nie będzie ciągło, natomiast u Ciebie i u mnie jest jeden wspólny mianownik, tzn. czuły układ kierowniczy na nierównościach. Mało kto pisze jak jest w innych Cruzach, a by się to przydało. Podejrzewam ten zawór sterujący przy maglownicy. (jeden z wcześniej wypisanych pkt, przyczyn nerwowości układu.)

Pozdrawiam Rafic

pool80 - 2015-12-10, 23:53

Wczoraj do nocy czytałem o Kaszkaju i Octavi2 i tam dopiero ludzie mają problemy z układem kierowniczym. Natomiast bardzo bym prosił, żeby więcej osób odpowiedziało, jak w Waszych Cruze, jaka jest czułość kierownicy na nierównościach. Czy przenosi z dziur siłę na kierownicę która powiedzmy puścimy z rąk?
C77 - 2015-12-11, 13:01

pool80, mało kto odpowiada bo większość kierowców Cruzów po prostu zupełnie nie zwraca uwagi na takie rzeczy ;-)

Gdybyś zapytał takich co przejechali swoim autem nawet 100 tyś km np. jak łapie sprzęgło w Cruze to większości byłoby trudno odpowiedzieć,
musieliby iść z tym pytaniem do auta i konkretnie sprawdzić :)

Ludzie nie zawracają uwagi na podstawowe rzeczy (do których się w czasie użytkowania naturalnie przyzwyczajając, akceptują i traktują jako normalne),
a co dopiero na takie subtelności jak typu działanie wspomaganie kierownicy i czy aby nie jest zbyt czułe :-)

pool80 - 2015-12-11, 13:18

Tylko, że ja waham się miedzy TTTM a maglownica (układ cały) działa nieprawidłowo. Obiecałem i chyba przejadę się do zakładu z regeneracją magli, choć tam mnie mogą ciągnąć na naprawę, a przynajmniej kontrolę która może wiązać się z wyciąganiem magla. W ASO wg instrukcji GM powinni przy objawie "zbyt lekko pracuje układ wspomagania" podpinać zdaje się do pompy czy do magla czujnik ciśnienia. I jest tabela w jakiej tolerancji ma być to ciśnienie. Więc jeżeli w instrukcji jest taki objaw, to może faktycznie. Przenoszenie nierówności na układ kierowniczy nie zdarzał mi się w żadnym innym aucie. Kilka rekordów na google i to wszystko. :-/

no i z głupa coś trafiłem na necie: cyt:
z czymś takim spotkałem się tylko raz, w nowym prosto z salonu Fiacie Palio, wspomaganie było tak " wydajne ", że faktycznie nie dało się jeździc, efekt jak w grze komputerowej, praktycznie żadnego oporu na kierownicy
niestety nie do końca wiem co to było bo poszedł do serwisu na gwarancji, ale wymieniali coś związanego z maglownicą

Bo zawsze na każdym forum zalecają wymianę końcówek drążka, geometrię, opony, które właśnie poprawiają efekt ściągania, ale nie niwelują "lekkiej" kierownicy. Czasem, bardzo ludzie których to dotyka sugerują magiel czy pompę. I na sugestiach się kończy. ale właśnie, zanim się wybuli, może warto sprawdzić bo niektóre samochody z natury są narwiste.

I jeszcze jedno gdzieś tez czytałem, że może być do dokręcenia śruba odpowiedzialna za zmniejszenie luzu na listwie zębnej. Mimo że nie stuka to układ pracuje za lekko. Miałem wymieniany pedalboard, może cos za lekko poskręcali kolumnę kierownicy, bo ją trzeba było rwać do wymiany zestawu pedałów.

C77 - 2015-12-21, 13:03

Ostatnio sprawdzałem na kilku dziurawych gruntówkach
no i faktycznie jeśli się puści kierownicę to po przejeździe przez dwie czy trzy duże dziury nie wraca ona do pozycji wyprostowanej (neutralnej) i auto jedzie gdzie indziej.

pool80 - 2015-12-23, 23:05

...drogi gruntowe... kilka dziur... Kurde faktycznie ciężko. się będzie dogadać o tym pisząc. Na zimowkach mam spokój, auto jest ogólnie jak dla mnie dość nerwowe, pozdrawiam
C77 - 2015-12-27, 20:52

pool80 napisał/a:
...Na zimowkach mam spokój...

Czyli to jednak opony :-)



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group