To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Chevrolet
Pozwól się uwieźć

Mechanika - G?uche stuki w tylnym zawieszeniu

Bankierrro - 2015-09-28, 14:34
Temat postu: Głuche stuki w tylnym zawieszeniu
Auto kupiłem w czerwcu, zrobiłem przez ten okres około 10 tys. kilometrów i niestety problem się zrobił poważny, gdyż nikt nie wie o co chodzi... A więc z tylnego zawieszenia wydobywają się niepokojące i coraz głośniejsze głuche stuki, teraz już nawet na delikatnych nierównościach. Byłem na trzech stacjach diagnostycznych, u dwóch mechaników i niby wszystko jest w jak najlepszym porządku, nie ma się do czego przyczepić, wszystko jest idealnie sztywne, nikt się nie chce podjąć naprawy, bo nie ma czego. Zaczynam się powoli bać w jakiekolwiek dziury wjeżdżać, bo odnoszę wrażenie jakby koło miało wpaść do kabiny. Byłem na jeździe próbnej inną Epicą przy wyborze samochodu i odnoszę wrażenie, że tamta cierpiała dokładnie na tą samą chorobę i zaczynam podejrzewać, że to charakterystyczne dla tego modelu. Ktoś spotkał się z podobnym problemem?
milyjarek - 2015-09-28, 19:48

U mnie jest cisza, nigdy tego nie miałem
magik - 2015-09-28, 20:24

Tez tak mam nie mam pojęcia co to stuka ale śmigam i się nie przejmuje ;-)
bartek_tychy - 2015-09-29, 09:28

Ja jestem użytkownikiem Evandy ale pod względem zawieszenia to to samo, oczywiście mam ten sam problem już od ponad roku, z tyłu wymieniłem te najdłuższe drązki bo podobno były wybite ale nic to nie dało, następnie wymieniłem tuleje na wachaczach górnych i łączniki stabilizatora również bez efektu, jedyna rzecz która przychodzi mi do głowy to sworzeń wachacza, ale u mnie jest w całkiem dobrym stanie , albo górne mocowania amortyzatorów , ostatnio robiłem przegląd i wszystko jest sztywne pomysły mi się skończyly.
Jak uda może Tobie się ustalić co jest przyczyną to daj znać, te rzeczy które ja wymieniłem stuków nie zlikwidowały, więc nie daj się namówić na wymiane.

Pozdrawiam

Bankierrro - 2015-09-29, 13:44

Swego czasu jak jeszcze posiadałem Leganzę, to spotkałem się z podobnym problemem, którego nikt rozwiązać nie potrafił. Również forum w tamtym momencie okazało się najskuteczniejszym mechanikiem - do wymiany były gumy, w których siedzi stabilizator.
bubek4070 - 2015-10-04, 05:49

Wymień tulejki pływające na wachaczu tam sa 3szt
MarcinekNu2 - 2015-10-05, 11:54

Jeszcze może stukać tylny zacisk hamulcowy, u mnie właśnie tak stuka. Ale wymieniłem też tuleje górne wahacza tylnego, tam też był luz.
Gwidon1701 - 2016-02-09, 14:24

U mnie również słyszę stuki na dziurach , czy wymienił ktoś te tulejki na wahaczach ? Pukanie ustało ?
MarcinekNu2 - 2016-02-09, 19:31

Jak wyżej.
Komierowski - 2016-02-10, 18:53

Zlokalizowanie i danie gotowego werdyktu mozna w stosunku do lacznika stabilizatora przeprowadzic na zdemontowanym laczniku.inaczej sie nigdy nie dowiesz,a leniom mechanikom sie niechce gdyz jest to duzo zachodu.Najprosciej robisz tak,kupujesz nowy lacznik do wlasciwej strony albo oba.nastepnie z tej ktorej dochodzil stuk rzniesz szlifierka na pol lacznik .nstepnie chwytasz reka czesc oberznieta i odrazu wiesz jest luz czy nie.Zmieniasz.W razie problemu z demontazem rzniesz szlifirka nakretki i odzyskujesz puste mierjsce.W te miejsca montujesz nowy lacznik. I po problemie.Mialem podobnie po 100kkm. Moj woz byl importowanyz z PL. Na drogach szwedzkich do pierwszej wymiany sie przejezdza do 200kkm
Tutaj znalazlem produkt Delphi o nr TC1894 nalezy do przodu strona lewa, prawa jest inna .
http://e-autoczesci24.pl/...,12-TC1894.aspx
Pzdr.Chepica 215

Kraviec - 2016-02-12, 09:49

Komierowski napisał/a:

Tutaj znalazlem produkt Delphi o nr TC1894 nalezy do przodu strona lewa, prawa jest inna .
http://e-autoczesci24.pl/...,12-TC1894.aspx
Pzdr.Chepica 215


Ale kolega pytał o tył, a nie o przód.
Odnośnie tyłu, łączniki to najtańszy element od którego można zacząć ale ja uważam, że i tak będzie to niestety amortyzator, bo u mnie też lekko już słychać głuche stuki, a w zawieszeniu nie mam luzów, łączniki wymienione mam na nowe.
Odnośnie samych łączników, najlepiej kupować oryginały czyli CTR, na tył nie powinny być droższe niż 30zł/szt., dostępne praktycznie w każdej hurtowni motoryzacyjnej.

Komierowski - 2016-02-15, 16:34

Zgadza sie,mozna sie zapytac o tyl to sprowadza.Przynajmniwej ma kontakt.
Szukalem w Polsce w Niemczech i w Szwecji,niestety tylu nikt nie posiadal w magazynie.
Tyl pada czesciej i dlatego jest brak.
Pzdr.Chepica 215.

tomok7 - 2016-03-14, 18:17

Odświeżę temat ponieważ u mnie też zaczeły pojawiać się te głuche stuki,byłem u mechanika który wykrył do wymiany tuleje pływające na zwrotnicy 3szt jednak to nie pomogło.Jest to trochę uciążliwe przy wolnej prędkości strasznie coś wali gdy jadę trochę szybciej już tego nie słychać.Nie wiem w którym kierunku iść czy tuleje wahacza itp, czy w ogóle wymienić amortyzatory...
Kraviec - 2016-03-14, 20:46

tomok7 napisał/a:
Odświeżę temat ponieważ u mnie też zaczeły pojawiać się te głuche stuki,byłem u mechanika który wykrył do wymiany tuleje pływające na zwrotnicy 3szt jednak to nie pomogło.Jest to trochę uciążliwe przy wolnej prędkości strasznie coś wali gdy jadę trochę szybciej już tego nie słychać.Nie wiem w którym kierunku iść czy tuleje wahacza itp, czy w ogóle wymienić amortyzatory...


U mnie to samo, w zawieszeniu nie ma najmniejszych luzów.
Jedyna rzecz której nie sprawdziłem dokładnie to gumowe obejmy drążka stabilizatora, kosztują grosze więc przy zmianie kół na letnie wymienię je i dam znać. Jak to nie pomoże to pozostają tylko amortyzatory.

MarcinekNu2 - 2016-03-14, 21:01

Sprawdź jeszcze tuleje górnego wahacza, najlepiej po wycięciu go ze zwrotnicy.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group