To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Chevrolet
Pozwól się uwieźć

Mechanika - Usunięcie sitek elektrozaworów / solenoidów ZFR

C77 - 2016-03-16, 14:19

zdzis.michal napisał/a:
No, wydaje się, że przekonałem już ASO do konieczności zmiany oleju i płukania silnika.
Nawet zaczęli się odnosić ze zrozumieniem. praca przynosi efekty.

To oni Tobie (a nie Ty im) powinni zapłacić za szkolenie :mrgreen:

Zawsze możesz ich jeszcze odesłać do Nas na Forum :wink:

W jednym i drugim wątku dot. ZFR są zacytowane biuletyny techniczne GM
mówiące o tym co robić gdy klient uskarża się na takie zjawisko:


krecik - 2016-03-16, 14:49

ople tez maja taki problem
berpa - 2016-03-16, 14:55

C77 napisał/a:
...Jest to pokazane z Volvo, u nas dość podobnie...
Łooo Jezu. Tydzień moczył solenoidy w płynie... :shock: :shock: :shock:

krecik napisał/a:
Ople tez maja taki problem
Bo to choroba uwarunkowana genetycznie. :-P
rwicik - 2016-03-16, 20:16

Ja swoje auto garażuję.
Objaw terkotania był po tym, jak auto stało noc na powietrzu, a rano był lekki mrozek.
Przyjdzie wiosna to może znajdę wreszcie czas, by zajrzeć pod maskę.
Jest jeszcze inna kwestia.
OD jakiegoś czasu potrafi się na zimnym silniku przydusić tak, że ledwo jedzie. To podobno wina kolektora dolotowego ...

JohnnyBeGood - 2016-03-16, 21:58

rwicik napisał/a:
Ja swoje auto garażuję.
Objaw terkotania był po tym, jak auto stało noc na powietrzu, a rano był lekki mrozek.

Stąd też największy wysyp tej usterki w Rosji.

krecik - 2016-03-17, 12:36

elektro zawory w czym wypłukać jaki specyfik do tego a czy przy nowym filtrze jest uszczelka bo do korka trzeba kupić bo korka się nie wymienia ?
C77 - 2016-03-19, 20:03

berpa napisał/a:
C77 napisał/a:
...Jest to pokazane z Volvo, u nas dość podobnie...
Łooo Jezu. Tydzień moczył solenoidy w płynie... :shock: :shock: :shock:

A słyszałeś gdzie kupił ten płyn?

U dilera GM!

GM powinno go dołączać gratis w zestawie jako odszlamiacz do swojego oleju <lol2>

JohnnyBeGood - 2016-03-19, 23:00

C77 napisał/a:
W jednym i drugim wątku dot. ZFR są zacytowane biuletyny techniczne GM
mówiące o tym co robić gdy klient uskarża się na takie zjawisko:


"U mnie jest za to inne zjawisko:
przy odpaleniu chodzi cichutko, a jak osiągnie temperaturę roboczą
to głośno chodzi
- słychać każde łożysko. "
Taki oto wierszyk, który oddaje dieslowanie na gorącym silniku. Nie mam pojęcia czy tak ma być :?:

paszczakus - 2016-03-24, 11:03

przebieg 50 tys, 5 tys temu wymieniane KZFR na gwarancji, aktualnie 2 tygodnie po upływie gwarancji, usunięte sitka i zmieniony olej z powrotem na Motul
Faster89 - 2016-03-25, 19:30

Witam wszystkich po dłuższej przerwie ;)
Przestudiowałem temat i mam takie pytanko bo pewnie akurat tego nie doczytałem.
Mam Cruza 1.8 XER i Astrę 1.6 XER w astrze wiem że jest elektrozawór nowego typu bo widać naklejkę, w nim też trzeba demontować te sitka czy jak jest nowy elektrozawór to jest spokój?
Bo tak jak C77 wstawił fotki tych zaworów to w starym typie sitka są pomarańczowe, a w nowym jak dobrze widzę białe?? I je też trzeba zdjąć? CZy nic nie trzeba robić

C77 - 2016-03-27, 19:42

Nie ma spokoju bo modernizacja solenoidów nie dotyczyła sitek,
lecz materiałów użytych do produkcji solenoidów i otworów przelewowych.

Znajdź sobie na poprzednich stronach gdzie wrzuciłem cytat na ten temat
z biuletynu technicznego GM, w nim jest to szczegółowo opisane co i jak,
a tak skrótowo to w oplach solenoidy pękały, blokowały, robił się taki syf:




Co się tyczy Cruze to nie mamy jak dotąd żadnego naocznego potwierdzenia że jakikolwiek Cruzak miał stary typ solenoidu.
Wg katalogów nie miał.
Może GM wyrobiło się z montażem nowych w pierwszej partii Cruzaków
przed wpakowaniem ich na samochodowiec i wysłaniem do eurokołhozu... może.
W każdym razie w Oplu dopiero wyrobili się z tym w Insignii.

C77 - 2016-03-27, 19:53

JohnnyBeGood napisał/a:
C77 napisał/a:
W jednym i drugim wątku dot. ZFR są zacytowane biuletyny techniczne GM
mówiące o tym co robić gdy klient uskarża się na takie zjawisko:


"U mnie jest za to inne zjawisko:
przy odpaleniu chodzi cichutko, a jak osiągnie temperaturę roboczą
to głośno chodzi
- słychać każde łożysko. "
Taki oto wierszyk, który oddaje dieslowanie na gorącym silniku. Nie mam pojęcia czy tak ma być :?:


No to chyba olej nie spełnia swojego zadania, zużyty, słabej jakości, albo niski poziom
Auto jeździ normalnie - nie szarpie w czasie przyspieszania,
nie ma błędów z blokowania się elektrozaworów itd?
Na pocz. zmień olej na coś innego i wtedy posłuchaj, bo jak ktoś trafnie podsumował
że jego silnik XER na oleju GM "darł ryja".

JohnnyBeGood - 2016-03-28, 19:55

C77 napisał/a:
No to chyba olej nie spełnia swojego zadania, zużyty, słabej jakości, albo niski poziom
Auto jeździ normalnie - nie szarpie w czasie przyspieszania,
nie ma błędów z blokowania się elektrozaworów itd?
Na pocz. zmień olej na coś innego i wtedy posłuchaj, bo jak ktoś trafnie podsumował
że jego silnik XER na oleju GM "darł ryja".

Dziwna sprawa, bo olej ma tylko 4.300 km - chyba, że ASO wcale nie wymienia oleju, a jedynie kasuje za wymianę. :?: :evil: Auto jeździ normalnie - za 700 km (przy 50 tys.) zamierzam zaleć Motulem, albo Millersem. Zobaczymy, co się będzie działo.
Wymiana poza ASO i nie wiem tylko, czy muszę mieć ze sobą nową uszczelkę pod korek spustowy??? Żeby się nie okazało, że olej spuszczony, a nie ma jak uszczelnić miski :-x

pawelwaw84 - 2016-03-28, 21:07

Poza ASO warto miec swoja uszczeleczke. Kup sobie z 5 na zapas w Aso po 2zl. Inna sprawa ze wielokrotnie zdarzalo sie ze nie mialem wymienionej tej uszczelki i nie cieklo, wiec nie ma tragedii jak sie stara zostawi z raz.
Faster89 - 2016-03-28, 22:07

Rozumiem że jak mam Astrę J z 2011 z silnikiem 1.6 XER to też mam ten sam problem i lepiej te sitka wywalić?


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group