To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Chevrolet
Pozwól się uwieźć

Mechanika - Usunięcie sitek elektrozaworów / solenoidów ZFR

C77 - 2015-09-21, 10:50

Astra Z16XER po zdjęciu sitek z elektrozaworów



Cytat:
Posiadacze aut z tym silnikiem napewno spotkali się z problemem klekotania przy rozruchu zimnego silnika u siebie bądź czytali różne tematy i opinie o tym zjawisku. U mnie w aucie też od jakiegoś czasu zaczęło występować to zjawisko więc zabrałem się za diagnozę i eliminację tego klekotania a, że akurat był już czas na wymianę oleju więc zabrałem się za robotę. Zacząłem od wymiany oleju z filtrem. Następnie zdjąłem osłonę rozrządu aby sprawdzić stan kół ZFR i okazało się, że owe koła są zamontowane od nowości na co wskazywała data produkcji(koła zostały wyprodukowane w 2007r tak jak auto) do tego przebieg wynosi 206000 km więc z góry można było założyć, że koła siadają i należy je wymienić. Ja nie należę do tych którzy odrazu wymieniają jak leci więc zacząłem sprawdzać zachowanie kół i wszystko wskazywało na to, że nie są jeszcze zużyte co mnie zdziwiło gdyż wiem, że inni wymieniali te koła już przy przebiegu ok 30-40tys km :o . Postanowiłem więc wymontować zaworki selenoidalne i tutaj kolejne zaskoczenie ponieważ one też pochodzą z 2007r. i spodziewałem się że przy tym przebiegu bedą już miały zdemontowane siateczki-filterki(podobno była taka akcja serwisowa) ale okazało się, że siateczki są na swoim miejscu i nie ma na nich żadnego syfu itp co mnie mile zaskoczyło gdyż spodziewałem się innego widoku. Skoro filterki jeszcze były więc je zdemontowałem, wymyłem zarorki i zamontowałem do silnika. Po tej operacjy zalałem silnik olejem, odpaliłem auto i tutaj kolejne miłe zaskoczenie klekotu brak.
Gdybym pojechał z tym problemem do serwisu to prawdopodobnie wyjechał bym lżejszy o ok 2000PLN gdyż diagnoza byłaby jednoznaczna - koła ZFR do wymiany i tak by właśnie zrobili bądź bym usłyszał, że ten typ tak ma i nie ma się czym przejmować. A jak sie okazało ten typ nie musi tak mieć i nie koniecznie trzeba od razu wymieniać koła tylko najpierw trzeba próbować innych sposobów.

karpiu66 - 2015-09-24, 09:56

No i jestem po usunięciu tych sitek :lol:
Nastała poranna cisza :-o

rwicik - 2015-09-24, 10:27

Czyli jednak warto się ich pozbyć.
Samemu da radę?

karpiu66 - 2015-09-24, 10:31

Da radę <hura> <hura>
Trzeba mieć klucz oczkowy 8 torx nasadowy i szmatkę bo leci olej <biją>

wszim - 2015-09-24, 19:58

karpiu66 napisał/a:
No i jestem po usunięciu tych sitek :lol:
Nastała poranna cisza :-o

A powiedz mi, często miałeś przy porannym rozruchu ten grzechot kół? I teraz ustało? Ile razy sprawdziłeś?

karpiu66 - 2015-09-25, 16:12

U mnie nie grzechotały ,tylko przez ok.2 min. po porannym odpaleniu stukało jakby popychacze hydrauliczne :?:
wszim - 2015-09-25, 17:45

Mniejsza o nazwę dźwięku, może "grzechot" nie był najlepiej dobranym słowem. Czy za każdym porannym rozruchem miałeś aż 2min tego hałasu a teraz po ściągnięciu sitek jak ręką odjął? Nie masz fotek sitek i zaworów?
karpiu66 - 2015-09-26, 06:34

To tylko lekko stukało :-> ,a zdjęć nie mam :cry:
wszim - 2015-09-26, 09:58

Dlaczego nie chcesz odpowiedzieć na moje zapytania?
- Czy za każdym porannym rozruchem miałeś aż 2min tego hałasu a teraz po ściągnięciu sitek jak ręką odjął?
- Czy odgłos był tylko czasami i raczej krótko ok 1..2s?
- Czy może być tak, że jeszcze trochę za wcześnie na 100% ocenę że pomogło?
- Czy sitka były może uszkodzone, popękane czy raczej idealne?
Napisałeś "nastała poranna cisza" czyli tak jakby diametralnie się zmieniło.

karpiu66 - 2015-09-27, 09:51

wszim napisał/a:
Dlaczego nie chcesz odpowiedzieć na moje zapytania?
- Czy za każdym porannym rozruchem miałeś aż 2min tego hałasu a teraz po ściągnięciu sitek jak ręką odjął?

:eek: Po każdym długim ok 10 cio godzinnym postoju :cry:

- Czy odgłos był tylko czasami i raczej krótko ok 1..2s?
:-P Zawsze był długi . :|
- Czy może być tak, że jeszcze trochę za wcześnie na 100% ocenę że pomogło?

:mrgreen: kilkanascie odpaleń i jest super . :mrgreen:

- Czy sitka były może uszkodzone, popękane czy raczej idealne?

:-o Sitka były jak nowe. :-o

Napisałeś "nastała poranna cisza" czyli tak jakby diametralnie się zmieniło.

Jak na moje ucho to nastapiła diametralna poprawa :)

barus - 2015-09-27, 10:35

Odpowiedziałeś bardzo ogólnie.
Ponawiam pytanie zadane przez wszima. Czy za każdym porannym rozruchem, codziennie
słychać było te stuki, czy po dwóch dniach postoju, czy po trzech dniach? To bardzo istotne.

karpiu66 - 2015-09-27, 11:09

barus napisał/a:
Odpowiedziałeś bardzo ogólnie.
Ponawiam pytanie zadane przez wszima. Czy za każdym porannym rozruchem, codziennie
słychać było te stuki, czy po dwóch dniach postoju, czy po trzech dniach? To bardzo istotne.

Czy coddziennie czy co kilka dni zawsze stukało tak samo :|
Juz po ok. 10 cio godzinnym postoju stukało !

barus - 2015-09-27, 16:25

Dzięki. To jest konkretna odpowiedż. Byłbyś jeszcze tak uprzejmy i napisł mi w jakim stanie zdemontowałeś te sitka? Konkretnie chodzi mi o to, czy były zabrudzone, zapchane itp.
Ja u siebie gdy demontowałem te sitka to były one czyściutkie.

karpiu66 - 2015-09-27, 18:59

Sitka były jak nowe :-o
barus - 2015-09-27, 20:01

Dokładnie tak jak u mnie.
Różnica polega na tym, że u mnie stuk dochodzący z okolicy kół KZFR twa bardzo krótko nie więcej niż 1 sekundę, zdarza się to po długich kilkudniowych postojach i do tej pory usłyszałem je ze 4 razy.
Czyli powodem tych stuków na pewno nie są przypchanie sitka czy zamulone kanały dolotowe do kół KZFR.



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group